Kolega David Bureš si dnes vyrazil do Portugalska, kde poprvé otestuje modernizovanou Škodu Octavia. Dnes se sveze se základní litrovou verzí. Co vás o autě nejvíce zajímá?
Bude uz tento rok facelift tejto stvorokej prisery???
Tato prisera ho potrebuje ako sol rovnako ako ju potrebovalo kralovstvo za siedmimi horami a siedmimi dolinami v rozpravke Sol nad zlato
Nevadi mi ze jsou svetla delena, ale proc ma proboha kazde svetlo jiny uhel a ke stranam se jeste rozsiruji ? Stacilo to doladit a bylo by to vporadku jako na odkazu od Stegiho. Jedine vysvetleni co me napada je, ze chteji cilit na asijske trhy kde podobny divno design leti.
Nejdriv jsem se lekl kdyzs to nezacal vykricnikem, ale nakonecs to zachranil tim otaznikem!
Jinak konecne ne render a konecne ne RS, tedy tohle budeme v realu v 90% pripadu v pristich letech potkavat na silnicich a za sebe napisu ze je to teda uber-hnus! Z galerie se da divat jen na fotky cislo 12,15,16,19, u pred FL octavie jsem mel presne opacny problem (tezko se hledala fotka kde by to auto nevypadalo dobre)!
Tohle je ještě !!!hezké!!! docela ( vykřičník místo uvozovek, aby to ladilo), ale ja už viděl obyč s halogeny v bílé... to byl teprve mistrovský kus >:-[]
Tohle si nikdo dobrovolně snad nekoupí, pokud neni úplně slepej. Využití tady bude spíš u firem.
Jinak přímo od zdroje - známého z vedení Škoda v MB: ty příšerný 4 oči to má kvůli Amíkům, protože se Škodovka v příštích letech chystá na trh do US a tam je tohle poslední dobou trendy.
Skodovka a americky trh? Tim je mineno US nebo zbytek?
V US si to dost dobre neumim predstavit - ohromne investice do trhu, znamena to mit prodejni a servisni sit. VW tam cosi ma, ale vystupovat spolecne s VW po dieselgate?
Vyuziti u firem asi ano, ale kdo to bude kupovat ojete po leasingu?
Ale to ne, většinou se tu najde i procento diskutérů, kteří jen nehaní proto, že je to Škodovka a některé kvality umí ocenit, ale třeba jednu z předností - líbivý a neprovokativní vzhled, zde totálně zabili >:-[]
Tak koukám že jsem jeden z mála ale mě se ty 4 oči docela líbí. To nicméně rozhodně neznamená že bych si ji někdy v budoucnu koupil. Pro mě jsou totiž na autě mnohem důležitější věci než 2 nebo 4 oči. Octa č.3 je pro mě naprosto nezajímavé auto z úplně jiných důvodů - zbytečně prkenný podvozek, neútulný interiér, mizerné sedačky a přemrštěná cena. Pro mě bohužel nejhůře vyladěné auto z celého koncernu v nižší střední.
Na co kupovat záslepku, když stačí ten zbytečný kus jen tak ufinkout zároveň s nárazníkem. Budeš mít jednodílné světlo a bude to úplně v poho, tedy skoro. Na tu šikmou spodní linku dálkovýho to bude chtít obrácené mračítko. S tím už si škodováčtí tuzeři poradí ze zkušeností s minulých aut.
Ale neboj, pojde to. Na dvojkovej Octavii bolo treba na tie "nudle" pouzit mracitka, tu sa to tiez bude dat dako vyriesit.
Napriklad cervenou lepiacou paskou prelepit spodnu cast tych vnutornych svetiel, aby spodna linka sedela s tymi vonkajsimi. A pripadne este dakou reflexnou paskou prelepit ten deliaci pas medzi vnutornymi a vonkajsimi svetlami. A je to! >:D
Dotaz: nemohla by Škoda Auto nabízet na přání (zdarma či za mírný příplatek) novou octavii s původní hezkou dvousvětlovou přídí? Prodejům by tato nabídka určitě velice prospěla! :-!
Mě se dokonce i líbí, ale jak píšeš, z naprosté tuctovky Octa získala novou maskou aspoň nějakou identitu. Něco podobného udělali s Yetim při faceliftu ale bohužel obráceně. A tomu to vyloženě uškodilo. tak uvidíme jak bude vypadat naživo.
"I standardní verze dostaly větší rozchod kol, vzadu dokonce až o třicet milimetrů."
Mám zkušenosti z několika aut, že rozdílná hodnota rozchodu vpředu a vzadu výrazně zhoršuje stabilitu ve vymačkaných kolejích na silnici. Takže by mě docela zajímalo jak si s tím poradili v Boleslavi
Tedy jestli se Vám v Portugalsku vůbec podaří vyjeté koleje na silnici někde najít
A opat tie urazky...
Ty sa hlavne nezabudni spytat, kolko z kazdeho auta ide na rentu managementu. To je predsa tvoja nosna tema.
Chces recenziu ? Tu ju mas: [odkaz] . Ocakavam samozrejme dovody, preco zrovna takyto test nevyhovuje.
Chtěl bych se zeptat, kdy Škodovka potažmo Volkswagen vyřeší tuto "špatnou" vlastnost podvozkové platformy, to jest že při přejezdu nerovností se ozývá hodně nepřijemné dunění, které při jízdě neskutečné otravuje a sráží (hlavně vozy s vlečkou) do doby podvozkového temna.Vím že nepomohá ani vyměnit tlumiče.Přestože jsou například tlumiče Bilstein vítečné, O3 stáĺe duní, t.j nejde to odstranit.Vlastnost platformy.Sám jsem zvědav kdy dojde k nápravě.Jen dodám, že vím, že došlo k změkčení tlumičů u O3, takže už netluče na nerovnostech , ale to dunění bohužel zůstalo.Děkuji za zjištění a odpověď.
Tak aby se psalo i o něčem jiném než o té SKVOSTNÉ přední masce, tak se zeptám na... hmmm..... no tak nic.
Jo už vím, prý tento SKVOSTNÝ přední masky design rozdělí (teď jsem zpoměl čehože) na dva tábory, příznivců a odpůrců. Zajímalo by mne kde táboří ten tábor příznivců, protože ho nikde není vidno. A JÁ TAM CHCI!
Dobrý deň, zaujímalo by ma, že ako svietia tie FULL LED svetlá? Porovnanie so bi-xenónami? Už keď sú tie rozdelené svetlá také aké sú, (na pohľad), tak či aspoň stoja za to vo verzii FULL LED. Ďakujem.
Nejčastější zdroje informací uvádí pokles o 15 % po 30.000 provozních hodinách LED při zatížení jmenovitým proudem a při chlazení na maximální teplotu čipu povolenou výrobcem. V reálných podmínkách to je spíše -30 % po 4.000 hodinách. Což je úplně v pohodě, protože tolik hodin s rozsvicenými světly se ani za 5 let běžně nenajezdí.
Vždyť to říkám... pokud ti stačí životnost něco málo přes 100 tis km... a jako limit bereš 5 let, pak skutečně můžeš být relativně v pohodně.
Protože po dvou letech to poklesne teprve o 10%... po 4, kdy bude končit ten lízink, tak o 20%... takže to už bude svítit hůř, než halogenka.
Ale to už přece bude jedno.
Vyrobí se další auto... a tohle se zlikviduje, pochopitelně "ekoligicky".
Planeta to vydrží. Snad.
A nebudeš ani platit silniční daň, protože ten litr má papírově ekolgičtější projev... a koneckonců - ty daně zaplatíš na náhradních dílech a práci servsu.
Sam som zvedavy , ako to bude so zivotnostou. Take BiLed svetla si vyrobca necha zaplatit, hoci realne naklady asi nebudu pri tych objemoch prilis vysoke.
Zatial ale musim povedat, ze to svetlo je ozaj paradne.
Ale ta mozem ubezpecit, ze aj pri poklese 20% to stale bude svietivostou uplne inde ako halogenky.
Samozrejme u tych slusnejsich znaciek.
jj. v tomto je základ smysluplnější, protože ten tam má dálkové halogeny. Výhoda led verze je, že půjde tunit apartními záslepkami v rozličných barvách se stylovými nápisy >:D
Což by bylo zvláštní, když je tam parabola...Osobně tak nefunkční design nemám v oblibě. Je ale pravda, že už pro dosavadní OIII a hlavně Sup platí, že základní světlomety využívají plochu světlometu poctivěji.
Co nas asi muze zajimat ohledne faceliftu auta, ktere tu kazdy zna??
Nejvyznamnejsi zmenou je design pride. Ten ale vsichni vidime, bohuzel...
Takze ma otazka zni:
Kdy se skodovka prestane k lidem v teto zemi chovat jak k luze? Kdy ukonci vyrazne slevy pouze pro firmy a obycejnym lidem zacne poskytovat stejne slevy?
Proc bychom se neustale meli nechat manipulovat patriotismem, kdyz s k nam takhle chovaji?
Kdyz uz vznikne zajimavy akcni model, je pro britanii. V cr se koupit neda. Tak at si trhnou nozkou.
proc se vzdy najde nekdo, kdo opakuje tenhle hoax. nic ti nebrani jet si to auto koupit do Nemecka, Francie nebo kamkoli. Jen te pak mozna prekvapi, ze Skoda je v CR nejlevnejsi. A Anglie? Srovnavat ceny aut na kontinentu a v Anglii s pravostranym rizenim neni uplne to prave orechove.
Podle mě je to málo legendární. Buď bych přidal ještě jedno světlo doprostřed mřížky chladiče a nebo a to spíš bych přidal ještě dvě světla do dveří. Světel není nikdy dost!
Kdyz uz je skodovka u zvirecich jmen ( jetty, kodiak ) mohlo to mit 8 svetel vsude po predni kapote a jmenovat se to skoda spider >:D lec sem skodovak, uz kodiak se mi nelibi, ale facelift treti oktavie apeluje na nejhnusnejsi auto nizsi stredni, vypada to jak retardovanej komar
Mě by zajímalo jestli se změnilo nastavení podvozku. Dosud třeba fungoval na německých dálnicích ale rozhodně ne na českých tankondromech, kde spíš připomínal trakař. Bude víceprvek aspoň za příplatek u některých verzí např. 2,0TDi, nebo 1,5TSi až přijde?
Niekoľkokrát odzneli otázky ohľadne zmien v podvozku, resp. v platforme, pridávam sa:
- čo sa zmenilo, ako sa auto správa pri prejazde nerovností? Rozbité cesty podobné tým našim tam asi bude problém nájsť, ale keby to David Bureš mohol švihnúť nejakou poľňačkou :-)
- zmenila sa so zmenou rozchodu kolies aj šírka kufra?
- ako je to s odhlučnením od podvozku a od motora?
- aký je komfort pruženia?
Otázky k G-Tec:
- zostane vzadu viacprvková náprava?
- aký bude objem nádrží (benzín aj plyn), zmení sa?
Dlouho jsem přemýšlel. Dívám se na to auto a pořád přemýšlím, co by se mi sorry jako muselo stát, abych do něho šel. Představuji si, že mám půl milionu korun. Co by se mi asi muselo stát, abych si vybral tohle? A s tříválcem k tomu? Nebudu jmenovat, ale na trhu jsou za ty prachy k mání opravdu krásná auta. Tak proč bych měl sakra chtít toto?! Co to umí lepšího než konkurence za méně peněz? Jo, asi tak, prosím vás, zeptejte se výrobce, proč bych si měl koupit zrovna toto, když nemusím. Protože mě ale opravdu nic lepšího nenapadá. Sorry jako... ;-\
... ale snad jim tenhle facelift omlátí zákazníci o hlavu a prodeje půjdou dolu, aby proběhl další facelift co nejdříve nebo hodně urychlil nástup 4G ;-)
Kdyby chtěli uspíšit příchod další generace, tak by nemusela být hotová další generace platformy a Octavia by tak skončila jako Fabia - většinu času o generaci pozadu.
Jakým způsobem se dosáhlo zvětšení rozchodu kol? Bude možné
Mě by hlavně zajímalo, jakým způsobem vývoj Škodovky u Octavie III zvětšil tech rozchod kol. Použilo se pouze nových kol s větším prolisem ráfku, nebo se i zvětšila šířka zadní nápravy? Bude možné si rozchod kol nechat rozšířit na původním provedení ve značkovém servisu (mnohem lepší vzhled při 3/4pohledu, lepší jízdní stabilita..)?