Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Testy Allianz: na náraznících automobilky šetří

I malá nehoda při nízké rychlosti může způsobit velké finanční škody – náklady na opravu vozu se pak mohou vyšplhat až na trojnásobek hodnoty vozů, které mají systém nárazníků mnohem propracovanější.
Zpět na článek
29. 3. 2007 11:06
neregistrovaný "MitoX"
29. 3. 2007 12:36
neregistrovaný "Bart"
29. 3. 2007 19:38
anonym
30. 3. 2007 12:55
neregistrovaný "Bart"
29. 3. 2007 21:44
neregistrovaný "SPiderJ"
30. 3. 2007 12:52
neregistrovaný "Bart"
30. 3. 2007 13:48
neregistrovaný "MitoX"
29. 3. 2007 12:15
neregistrovaný "P-e-t-r"
29. 3. 2007 12:29
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2007 12:39
neregistrovaný "Trickym"
29. 3. 2007 12:50
neregistrovaný "P-e-t-r"
29. 3. 2007 14:35
neregistrovaný "miki"
29. 3. 2007 14:36
neregistrovaný "miki"
29. 3. 2007 14:40
neregistrovaný "miki"
30. 3. 2007 08:05
29. 3. 2007 12:32
29. 3. 2007 12:43
neregistrovaný "Bart"
29. 3. 2007 16:12
neregistrovaný "patrik"
12. 6. 2007 23:07
neregistrovaný "zalmo"
12. 6. 2007 23:08
neregistrovaný "zalmo"
29. 3. 2007 09:37
Zase niekto mudry...
Vidim, ze v poistovnictve mame velmi sikovnych odbornikov znalych v konstrukcii automobilov...Uz chybaju len dokonale auta so znackou Allianz...Tento clanok je jednoznacne ucelovy a tendencny voci vyrobcom aut. Ti sleduju opacny ciel. Hlavna je bezpecnost a nie to, aka skoda na aute vznikne. Automobilkam nevadi, ak sa po havarke bude musiet nakupit viac novych dielov, vadi to poistovniam, lebo to musia zaplatit. Naraznik je preto naraznik, ze musi naraz vydrzat a nie sa pri nom deformovat. Na deformaciu su urcene az deformacne elementy za nim a po nich predne pozdzne nosniky, ktore narazovu energiu zvycajne odklanaju do stran od kabiny pre cestujucich. Keby sa pokrcil samotny naraznik, cast energie by sice pohltil, ale zbytok by vpalil priamo do motora a ten ako projektil hned do kabiny. Naraznik musi zostat co najdlhsie v povodnom stave a deformovat sa az potom, ked vacsinu sil prenesie na defoelementy a pozdlzne nosniky, vlastne pohltit iba zbytkovu energiu, ktoru uz nemohli odviest ine casti auta. Poistovniam ide o peniaze, o nic ine. Ja radsej volim bezpecnost ako mensie skody pri naraze.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "MitoX"
29. 3. 2007 11:06
Zase niekto mudrejsi...
Kde sa tam pise,ze je to menej bezpecne? Zase si to kazdy prisposobi pre svoju verziu svetabolu. Tu ide skor o mensie nehody a nie o rozflakane auta! Vtedy ti nejaka priecka uz je ukradnuta.
Je mozne vyrobit naraznik a naraznik. Oba splnia svoju bezpecnostnu funkciu rovnako. Len jeden sa pritom zlomi,ohne,... a ten druhy ti zaroven rozbije pol auta. Odhliadnuc od poistovne, ty si ten poskodeny. A ja by som cisto z praktickeho hladiska menil len naraznik a priecku ako este to,to,to a to ... aj ked mi to zaplatia. Okrem viac strateneho casu tam je vacsia skoda na tvojom aute. Ak je tvoje vlastne,tak urcite budes radsej ak budu tie diely povodne a nie niekde opravovane.
Vobec nemam v laske poistovne, ale uvedom si, ze oni ziju z toho, co nemusia zaplatit. Preto si spravia vyskum a doporucia. Automobilkam je to viacmenej jedno, co sa musi vymenit. Tak je tu druha strana. Dobre doporucenie.
Rozbalit vlákno
11
29. 3. 2007 12:13
Re: Zase niekto mudrejsi...
Tak vidiet, ze tuto problematiku ovladas dost povrchne. Vobec nie je to iste, ci sa pri nehode naraznik ohne alebo nebodaj zlomi, alebo ci zostane cely a plni funkciu ktoru plnit ma. makky naraznik by bol vyhodnejsi len pri malych narazoch z hladiska vzniknutej skody. Pri vacsich nehodach by bol nestastim toho auta, lebo namiesto zniceneho iba predku by auto skoncilo v srote a ty na cintorine...
neregistrovaný "Bart"
29. 3. 2007 12:36
Re: Zase niekto mudrejsi...
No nevim, spis se mi zda, ze ty mluvis o necem trochu jinym. Tendle clanek byl v celym rozsahu v minulem cisle nemeckeho AMS, tady je dost zkracena verze... Jde o to, co se stane, kdyz prijde maly mestsky "stouchanec". V momente, kdy se zacnou mackat def. zony, proste pri vetsim narazu, je ti jedno, jestli je naraznik tvrdy nebo mekky a co pod nim je. To uz pak hraji prim jiny konstrukcni casti vozidla. Ale pri malym narazu se stane treba u toho Focuse to, ze naraznik se spolu s pricnikem pri pohlcovani energie pohne tak, ze s sebou neveme jeste pul predku, zatimco treba u Jimnyho tam zadny pricnik neni, takze ten plastovy naraznik se nema o co oprit a vpali to rovnou do chladice...
29. 3. 2007 12:50
Re: Zase niekto mudrejsi...
Barte,vystihl jsi to přesně. :yes: ;-)
anonym
29. 3. 2007 19:38
Re: Zase niekto mudrejsi...
:yes: Presne tak. Automobilky maju navacsie zisky z nahradnych dielov, preto to niektore vyuzivaju - napr. japonci a korejci, u nich sa zdeformuje pol auta a europan ma pokrcenu SPZku... :-)
neregistrovaný "Bart"
30. 3. 2007 12:55
Re: Zase niekto mudrejsi...
Ja bych tem vyrobcum zas az takovou planovitost nepodsouval. Ten prvotni duvod, proc to suli, jsou podle me vyrobni a vyvojove naklady. Ze to jeste bude dodatecne zivit jejich servisy, to je jen vitana tresnicka na dortu ;-)
neregistrovaný "SPiderJ"
29. 3. 2007 21:44
Re: Zase niekto mudrejsi...
:yes:
30. 3. 2007 08:04
Re: Zase niekto mudrejsi...
Ano, Ford ma ten naraznik zrejme namontovany na maksie deformacne cleny. Ale neda sa suhlasit s tymto: "Je mozne vyrobit naraznik a naraznik. Oba splnia svoju bezpecnostnu funkciu rovnako. Len jeden sa pritom zlomi,ohne,... a ten druhy ti zaroven rozbije pol auta" . Toto je maximalna blbost. Naraznik ktory sa ohne alebo dokonca zlomi je uplne k nicomu. Rozdiel medzi naraznikmi je ten, ze bud su, alebo nie su konstruovane dvojstupnovo. Vacsinou nie su, je to drahsie, premietlo by sa to do ceny auta a automobilkam to neprinasa ziadny efekt. Ja som raz stal na semafore na cervenu a zozadu to do mna vpalil Passat, bolo to v meste, rychlost okolo 40 km/h, teda bezna vec pri jazde v meste. Mal som Feliciu kombi. Na Felde bol naraznik vmacknuty dovnutra auta a stlacene zadne dvere, Passat mal zruseny cely predok az po os prednych kolies. Akurat sofer Passata vystupil z auta bez najmensieho skrabanca, kdezto ja som mal od bezpecnostneho pasu pomliazdene dve rebra (modrinu cez hrudnik som nosil este viac jak mesiac) a od narazu otras mozgu. Tak mi povedz, co je lepsie, mat menej poskodene auto a odniest si to sam, alebo byt vpohode a nech radsej plati poistovna? Inak nesuhlasim s tym, ze v momente, ked sa zacnu mackat deformacne zony je ti jedno, ci je naraznik tvrdy alebo makky alebo co pod nim je. Prave to je zasadna vec, aky ten naraznik je. Lebo prednu deformacnu zonu tvori aj ten naraznik. A prave ten prenesie sily programovo dalej, ale len v pripade, ze zostane cely a prenesie posobiace sily tam kam ma. Az potom sa moze zasadnejsie deformovat, ked splni svoju funkciu a poskodi ho az prebytok sil, ktore sa zastavia na bezpecnostnej strukture kabiny.
Bez ohladu na to, ze ide o naraz v rychlosti 15 km/h, ak sa pri nom deformuje alebo len posunie iba naraznik, alebo sa pokrci este kus predku, tak ten druhy pripad je pre teba ako pasaziera ovela lepsi z hladiska bezpecnosti a rizika poranenia, pretoze zarucuje prijatelnejsie spomalenie a vacsie pohltenie energie a jej mensi prenos do kabiny, teda do tvojho tela. Sa divim, ze tu ide viac o peniaze ako o zdravie. Ani naraz v takej malej rychlosti nie je uplne nevinny, ked dokaze zrusit pol predku auta. Keby si v rychlosti 15 km/h sam narazil do steny, tak skoro urcite stratis vedomie.
neregistrovaný "Bart"
30. 3. 2007 12:52
Re: Zase niekto mudrejsi...
Hezky roman ;-) I kdyby jsi ale popsal dve stranky, tak me nepresvedcis. Jak te tak ctu, mam cim dal tim vic ten dojem, ze oba mame trochu jine chapani pojmu "naraznik" a "mestsky stouchanec". K tomu druhymu - naraz v 40km/h uz neni mestsky stouchancem ani nahodou, viz zruseny predek Passatu. Nemel dokonce vylitly airbagy??? U me znamena mestsky stouchanec naraz v max 15-20 km/h a pri tomto by naraznik mel zareagovat tak, ze nezrusi pulku predku, jak je to treba u jmenovaneho Focusu stane narozdil od Jimnyho. Jestli se zlomi, posune nebo promackne, to je mi celkem jedno. Ten clanek pise prave o takovychhle malych (!) narazech... A muzes si rikat co chces, ale naraznik netvori vyznamnou soucast deformacnich zon pro pripad velke nehody. Urcite jsi uz videl fotky "nahatych" karoserii bez vnejsich plechu a z nich lze vykoukat, ze hlavni pohlcovace a usmernovace narazu v predku auta tvori nosniky pod prednimi blatniky, ktere jsou spojene "traverzou" v urovni chladice spolu s podbehy, ktere navazuji na podlahu a A-sloupky atd. A tyto hlavni casti by v pripade maleho narazu vubec nemely dojit k uhone, coz ma prave zajistit naraznik spolu s jeho nosnikem.
30. 3. 2007 13:08
Re: Zase niekto mudrejsi...
Tak pokiaľ si pod pojmom "nárazník" predstavuješ len jeho plastové opláštenie, tak potom mi je ľúto. Tým pádom je jasné, že skladbu prednej časti auta poznáš naozaj len z obrázkov... Nárazníkom je práve tá "traverza", ktorú spomínaš, ten plast naokolo, to je len "suknička", ktorá okrem funkcie obalu nemá zásadnejší význam. Hrá svoju úlohu ešte v prípade ochrany chodcov pri náraze a tiež pri ťukancoch na parkovisku. Stále častejšie sú tiež autá bez ochranných líšt proti drobným oderkom, holt pekný obal predáva...
neregistrovaný "MitoX"
30. 3. 2007 13:48
Re: Zase niekto mudrejsi...
Precitaj si ten clanok este raz. Ale cely! Hlavne aj s Nadpisom, Uvodom a pozri si TU FOTOGRAFIU! -nevidis ze o co im ide? nevidis,ze to co hovoris ty je mozno pravda, ale o tom sa nehovori? Ale asi si aj tak neuznas, ze hovoris o niecom, co nie je v tejto situacii TEMA clanku. Tak aspon nepokracuj v sebaznemoznovani - v tvojom zaujme.
2. 4. 2007 10:54
Re: Zase niekto mudrejsi...
Ake sebaznemoznovanie, zle si sa vyspal? Ja pisem o tom, ze hladia len na svoj zaujem, nie na tvoj. Rozoberaju naraznik len z hladiska penazi co musia vycalovat po havarke, ibaze prioritu majuine veci ako co najlacnejsia oprava...
neregistrovaný "P-e-t-r"
29. 3. 2007 12:15
BMW
Pokud se nemýlím tak BMW má koncipovány nárazníky tak, aby byly schopny pohltit jakýkoliv náraz do rychlosti 5km/h s tím důsledkem, že bude poškozen pouze daný nárazník. Dále, při rychlostech do 20 km/h tyto nárazníky pohltí veškerou energii nárazů tak, že nedojde k poškození dalších dílů, zejména mechanických...
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "yaroukh"
29. 3. 2007 12:29
Re: BMW
A jaký je rozdíl mezi "bude poškozen pouze daný nárazník" a "nedojde k poškození dalších dílů"?
neregistrovaný "Trickym"
29. 3. 2007 12:39
Re: BMW
Nárazník na BMW by mal absorbovat nárazy do 4km/h bez poškodenia (samého seba), a do 15km/h! bez poškodenia karosérie. Prakticky sa zasunú do takých "preddeformačných" zón. Sú to nárazy auto-auto. Nárazy chodec-auto a cyklista-auto sú niečo iné.
neregistrovaný "P-e-t-r"
29. 3. 2007 12:50
Re: BMW
Díky za doplnění.
neregistrovaný "miki"
29. 3. 2007 14:35
Re: BMW
Dost se ti uleví - osobní zkušenost ted jezdím s x3 5měsíců stará - stojíš na červený a slišíš brzdy a náraz maximálně stihneš pustit brzdu - výsledek hyundai getz žluté barvy - s řidičkou a žlutou plyšovou housenkou přilepenou na palubce s rozmašírovaným nárazníkem maskou ohlou kapotou - otázka co na to světla a držáky a já díky skrytému tažnému zařízení a dobrému nárazníku pouze výměna zadního nárazníku - žádné plechy ani zadní dveře -nic co by dálé mohlo reznout nebo zlobit - to tažné je ocelový profil asi jako dřívější nárazník na aviích přes celý zadek. takže jsem si oddechl :*) ale stejně to mrzí když máš před tím auto 5let odježděné a a bez nehody.
neregistrovaný "miki"
29. 3. 2007 14:36
Re: BMW
Dost se ti uleví - osobní zkušenost ted jezdím s x3 5měsíců stará - stojíš na červený a slišíš brzdy a náraz maximálně stihneš pustit brzdu - výsledek hyundai getz žluté barvy - s řidičkou a žlutou plyšovou housenkou přilepenou na palubce s rozmašírovaným nárazníkem maskou ohlou kapotou - otázka co na to světla a držáky a já díky skrytému tažnému zařízení a dobrému nárazníku pouze výměna zadního nárazníku - žádné plechy ani zadní dveře -nic co by dálé mohlo reznout nebo zlobit - to tažné je ocelový profil asi jako dřívější nárazník na aviích přes celý zadek. takže jsem si oddechl ale stejně to mrzí když máš před tím auto 5let odježděné a a bez nehody.
neregistrovaný "miki"
29. 3. 2007 14:40
Re: BMW
slyšíš - omluva píšu na rychlo
30. 3. 2007 08:05
Re: BMW
Ake si mal auto? Odhadujem, ze tak 2x tazsie ako spominany Hyundai. To hra velku rolu.
29. 3. 2007 12:32
Re: BMW
Ano, presne o to ide, 5 km/h, to je rychlost chodca, ked sa trochu ponahla, 20 km/h, to je rychlost cyklistu. Pri takychto podmienkach narazu je na tom BMW o kusok lepsie ako ine auta, teda ak nenarazis do stlpu alebo zabradlia, ktore sustredia energiu do velmi malej plochy a tak ci tak spravia velku skodu. Ten vyznam nie je az taky, o.i. tento naraznik je tiez o dost drahsi, a poistovna zanho musi dat vyssiu sumu, co mozno u ineho auta za naraznik so svetlom aj chladicom, pretoze vyvoj takehoto naraznika ani material nan, vyroba a technologia rozhodne nie su lacnou zalezitostou. Druhy problem je ten, ze drviva vacsina nehod s velkymi skodami na aute sa nestava pri tak malych rychlostiach do 20km/h. Ale inak ano, s tym BMW mas pravdu, len nie kazdy ma BMW...
neregistrovaný "Bart"
29. 3. 2007 12:43
pojistovaci naraz
Nedavno jsem mel moznost nahlednout malinko pod poklicku vyvoje Skody a seznamil jsem se s pojmem "pojistovaci naraz". To je to, co je popsano v clanku. A hlavne se dle toho (aspon v Nemecku) auto zarazuje do pojistovaci kategorie pro havarijni pojistku. Jde o to, co vsechno se musi opravit/vymenit pri tomto typicky mestskem narazu. Nektere automobilky jsou natolik vycurane, ze auto nastavi na tendle presny typ narazu (prave treba zminena Micra) a uz pri malych odchylkach je vse uplne jinak a musi se menit pulka auta. Tento fakt je prave odhalen v tomto clanku. Nic vic, nic mic. Je jasne, ze pojistovny chtej platit co nejmin, ale to zakaznik taky. A kdyz se pak clovek ve srovnavacim testu dozvi, ze v Nemecku stoji Vollkasko treba na BMW 130i polovinu toho, co na Golf R32 , muze to byt pri eventualni nerozhodnosti "souboje" ten argument, ktery rozhodne...
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "patrik"
29. 3. 2007 16:12
Jen poznámka
Nejsem konstruktér a spoléhám jen na to, co se dočtu, takže jen velmi opatrně poznamenávám: budí ve mně smíšené pocity, když jedno odborné místo (tedy testovací centrum najaté/vlastněné Allianzem) zkoumá jednu partikulární část bezpečnostního systému vozidla a jeden partikulární typ možné nehody. A pak zas jiné odborné místo (NCAP, ADAC, Thatcham) zkoumá jiné kusy auta a jiné typy nehod. Nedávno se objevily třeba i velmi znepokojivé testy nárazu "osobní vůz zezadu pod kamión" (ty taky byly hodně o konstrukci nárazníků - ale i na kamiónech!) a testy "jakou škodu způsobí auto jiným autům, když do nich narazí" (ty zas upozorňovaly na nebezpečnost různých vah a různých pevností kosntrukcí aut). Nebylo by užitečné propojení testů a metodik do vzájemně porovnatelné roviny? -- V daném případě je fakt, že dám raději přednost nárazníku, který mi dá šanci při nárazu ve vyšší rychlosti, zatímco jeho deformování při ťukancích mě tolik trápit nebude. Mimochodem, nejsou z tohoto pohledu pomocné rámy tažných zařízení, stejně jako fešácké chromované potrubí nestandardizované a bezpečnostně netestované vražedné zbraně? Všichni dobře dojeďte :-)
Rozbalit vlákno
1
30. 3. 2007 08:06
Re: Jen poznámka
Ano, ako som napisal v uvode...ucelove a zavadzajuce.
neregistrovaný "zalmo"
12. 6. 2007 23:07
Volvo 240
Naozaj sa argumenty typu, že nárazník nieje časť karosérie ktorá musí zniesť náraz do 15 km/h bez poškodenia vozidla sa nedajú čítať. Pôvodne nárazník plnil svoju funkciu. tj samostatný vysunutý tlmič a pohlcovač nárazu. V súčastnosti je to trapne nalokovaný kus plastu / občas tam preistotu nedajú ekonómovia ani výstuhu/ , ktorý je tak akurát na *. Pri parkovaní človek obtrie rovno blatník a nie nárazník, pri ťukesi sú to svetlá maska a ešte dáka drobotina za 30-40 tisíc. Pokiaľ niekto žerie argumenty, že to je kvôli bezbečnosti, tak áno , ale jedine výrobcov náhradných dielcov.
Neviem či sa pamätáte, ale také Volvo 240 malo nárazník ktorý plnil svoju funkciu. V súčastnosti je to skôr predný ozdobný kryt.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "zalmo"
12. 6. 2007 23:08
Volvo 240
Naozaj sa argumenty typu, že nárazník nieje časť karosérie ktorá musí zniesť náraz do 15 km/h bez poškodenia vozidla sa nedajú čítať. Pôvodne nárazník plnil svoju funkciu. tj samostatný vysunutý tlmič a pohlcovač nárazu. V súčastnosti je to trapne nalokovaný kus plastu / občas tam preistotu nedajú ekonómovia ani výstuhu/ , ktorý je tak akurát na h..o. Pri parkovaní človek obtrie rovno blatník a nie nárazník, pri ťukesi sú to svetlá maska a ešte dáka drobotina za 30-40 tisíc. Pokiaľ niekto žerie argumenty, že to je kvôli bezbečnosti, tak áno , ale jedine výrobcov náhradných dielcov.
Neviem či sa pamätáte, ale také Volvo 240 malo nárazník ktorý plnil svoju funkciu. V súčastnosti je to skôr predný ozdobný kryt.
Rozbalit vlákno
0