Jednou z velkých výhod elektromobilů a hybridů je jejich téměř bezhlučná jízda. S tou se ale budeme muset rozloučit, každé auto bude muset povinně vydávat nějaký zvuk.
Je to riešenie mnohých problémov. Žiaľ jediné a nerealizovateľné. Inak môžme debatiť, nesúhlasiť, protestovať a čokoľvek iné robiť, aj tak si nepomôžeme. Pripomína mi to antiautomobilový zákon o červenej vlajke, ktorú musel niesť muž bežiaci pred každým motorovým vozidlom, ktorý bol uzákonený tuším v Anglicku kedysi v počiatkoch automobilizmu...
Re: NEDĚLE VEČER a MAJKL FOKT je zas v DEPRÉSI ;)))))
jj SOUDRUZI
zsr.DÍZL [odkaz] deDOHAJZLU [odkaz] PŘESNĚ TAM KAM SME HO POSLALI a KAM ODJAKŽIVA PATŘÍ !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
no a TESLA soudruzi, TESLA JEDE ... >:D >:D
PS: no a pár votroků šáse zas pošlem s pohrabáčem na pole [odkaz] To je normální že se KonzerWágn nemoc léčí >:D >:D :yes:
Re: NEDĚLE VEČER a MAJKL FOKT je zas v DEPRÉSI ;)))))
Ale me to omezuje jako cloveka-obyvatele mesta. Ta hlukova zatez by mohla klesnout diky elektroautum na polovinu i mene a oni vymysli tohle...
Nehlede na to, co udelaji ruzne frekvence, pokud se nahodou dobre trefi a budou spolu hezky harmonicky ladit. To muze byt solidni bolehlav.
Je dobře, že to nedělá velký hluk, ale úplně neslýšné taky není dobře. To jsme potom vlastně připravení o využití jednoho smyslu. Mám to vyzkoušené na vlastní uši. Procházel jsem kolem BMW i8, do kterého právě nasedala posádka a dalo se čekat, že hned pojedou. Ale stejně když to kolem mne projelo a nic jsem neslyšel, bylo to překvapivé. Bylo by jenom otázka času, kdybych nějakému tichému elektrovozu vlezl do cesty. Je to takový nezvyk na který se asi pořádně ani nedá zvyknout, protože je to proti lidské přirozenosti nepoužívat sluch. Snad to většina lidí pochopí. Bez smyslu zraku a s nějakou slepeckou pomůckou by taky asi nikdo dobrovolně nechodil.
suhlas... nikto netuzi po tom aby mu pod oknom kazde auto vrcalo ako f-type ale na druhej strane tiez nie je dobre ak nebudes ziadne auto uz vobec pocut... proste odtial potial... musi byt tu isty zdravy kompromis... kedy auto uz hlukom neobtazuje ale zaroven bude stale este v pohode pocutelne pri pohybe ... ja to vidim hlavne na parkovisku... kde sa pohybuje coraz viac aut a este viac chodcov .. a keby kazde z nich bolo bez zvuku ajajaj... nechcem byt pesimista ale to by tam vyzeralo ;-) ... navyse usi nemame na hlave na paradu .. tento zmysel je tiez hodne dolezity a potrebny... tak sa o neho schvalne oberat a otupovat ho je nezmysel a znizovat tak vlastnu bezpecnost ako aj bezpecnost inych v okoli .... ono je to prave v tom ze clovek hodne informacii z okolia cerpa nielen zrakom ale aj sluchom... boze moj kolkokrat mi sluch ( okrem zraku ) v premavke pomohol ci uz ako soferovi alebo chodcovi ... vlastne pomaha mi hodne kazdy den... takze uplne tichu premavku ozaj nepovazujem za vyhru suhlas
Hm tak já než vlezu do silnice používám především zrak. A to proto, abych kromě přijížděících aut nepřehlédl ani cyklisty apod. kteří se bezhlučně pohybují už dávno.
Sluch je v takovém případě nespolehlivý, zvuky jednotlivých aut často splývají v monotónním městském hluku takže jde poznat možná jen blížící se autobus nebo kamión.
...především, takže zrak není stoprocentní kontrola ? Auta nejezdí jenom po silnicích, to se všude kolem sebe neustále rozhlížíte jestli něco nejede ? Můžu si třeba někde ležet v trávě. Zkuste si chodit někdy se špunty v uších a být tak hluchý, nebo třeba sluchátky, to už se běžně děje a taky je občas něco přejede, když někomu vlezou do cesty.
takisto treba to brat aj z pohladu chodcov.... neraz si totiz chodec uvedomi zvysene riziko pohybu auta v jeho okoli prave sluchom ako zrakom ... pretoze staci cumiet do mobilu ( co je dnes u mladezi bezne ) a takyto clovek potom prehliadne aj parny valec...
Ne zrak není stoprocentní kontrola, protože sluch nevypneš. Ale když jdu přes silnici, tak je zrak rozhodující. A když ležím v trávě, auta mě nezajímají vůbec
Já bych hlasoval, aby vydávali stejnej zvuk jako zmrzlinářský auta >:D
Nebo bych ty elektromobily úplně zakázal a vyráběli by se auta s minimálně šesti válci, bez turba (kompresor bych povolil, ten je bezpečně ječí), s plně průchozím výfukovým systémem >:D
BTW: zastavte se někdy na chodníku a počkejte až naproti pojede nějaké moderní přeplňované benzínové auto, pokud tomu nebude řidič stát na krku, uslyšíte nejdřív hluk pneumatik a aerodinamický hluk, ale rozhodně ne motor... To že elektromobily jsou tišší je způsobeno převážně tím, že mají nízký koeficient odporu vzduchu a pneumatiky s nízkým valivým odporem.... Ale to maj hybidy a "greenline" auta taky. >:D
Asi proto je tam to rychlostní omezení, ve městě v malých rychlostech slyšíš jen zvuk motoru, resp. u elektromobilu vůbec nic.
Jinak nejde o nic nového, potřeba umělého zvuku se řeší minimálně od doby, co elektromobily přišly zase do módy, tedy pěkných pár let. Myslím, že třeba testovací flotila Octavií e-line jimi vybavena byla a určitě nejde o jediný případ.
To je pravda, já se taky rozhlížím. Jenomže auta jezdí všude možně, což mi nevadí. Nejde se všude pořád rozhlížet, jestli náhodou něco někde nejede, když doteď stačí uslyšet, že se někde poblíž něco děje a pak se rozhlédnu co to je. Vždyť by to bylo na zbláznění, pořád se ohlížet, jestli odněkud nějakou neutržím.
Ja vidím prínos napr. na väčších parkoviskách napr. pred supermarketom. Tam býva veľká (i keď pomalá) premávka, môže tam na človeka vybehnúť auto úplne z každej strany. Zo zvyku človek vníma ticho a tým pádom si myslí, že z tej strany nič nejde, sústredí zrak na zážihové/vznetové motory opodiaľ a zrazu bum a je na kapote nejakej tesly :-)
Zažil som to s hybridom od Lexusu - prešiel som okolo neho a zrazu bez akéhokoľvek ruchu motora prešlo okolo mňa, celkom ma to v tom momente prekvapilo...
V hluku, který na parkovištích obvykle je, přeslechneš i normální auto, nehledě na to, že tříštění zvuku zamezí i rozpoznání, ze kterého směru přijíždí.
Namísto, abychom z lidí vychovali myslící jedince, budeme si dál ničit prostředí a vymýšlet stupidní nařízení... tenhle svět by měl rychle skončit.
Řešení už dávno existuje, říkáme mu klakson (v legislativě to bude zvukové výstražné znamení, nebo něco takového). Když mi někdo leze před auto a kouká, kde co létá, tak na něj zatroubím. Sice ho možná z leknutí šlehne, ale od toho to tam je. :-) Proto by i kola měla mít zvonky.
To je sice velmi pěkné, ale nemyslím si, že se tu řeší přechody, ale spíše takové ty situace, kdy automobly a chodci sdílí stejnou plochu, tedy různá parkoviště, náměstí a podobné, kdy víceméně chodník=silnice. Tam se nerozhlížíš, protože jsi na "chodníku", kde zároveň jezdí auta.
prilisne ticho moze byt v doprave tiez nebezpecne to je fakt... obcas fakt pomoze ( aj z pohladu chodca ) ked clovek pocuje ze za rohom sa nieco ruti alebo ze nieco za nim cuva a podobne ... ako ano .... som za tiche vozy v premavke ale nie zase za vozy uplne bez zvuku akoby sme boli v nejakom nemom filme .. to uz moze narobit ludom viac starosti ako radosti .. takze nejaky ten "prirodzeny" hluk vznikajuci pohybom .. nazvime ho zvukova emisia .. je za mna potrebny hlavne kvoli bezpecnosti chodcov, cyklistov, deti a pod.
Jak kdybys to v normálním hluku města poznal, tyjo... Někdy se fakt zamysli i hlavou, ne jen *.
Cyklisti jezdí potichu odpradávna a nikdo je neřeší, ačkoli mohou jet i rychleji, než 30 km/h. A srážka s cyklistou toho chodce taky dost bolí. Navíc ani elektrické auto není zcela bezhlučné...
K bezpečnosti dětí nejvíc přispějí jejich rodiče.
me tiche EV rozhodne neprijdou, nektere vydavaj celkem dost slisitelny hluk i kdys pominu hluk co vydavaji pneumatiky pri jizde, ano jsou tizsi nez nektera fosilni auta, ale bezhlucna fakt EVka nejsou
proste dalsi blbost kterou se politici a urednici snazi resit protoze nechteji resit dulezitejsi a "pracnejsi" problemy
Nechápu proč by elektromobily měly vydávat nějaký zvuk. Většina chodců se nepodívá ani nezastaví u přechodu a rovnou vstoupí do silnice nehledě na to jestli něco slyší nebo ne. A když má chodec sluchátka tak taky neslyší auto a může normálně procházet přechody. Za chvíli už budou muset i cyklisté pískat ať je lidé slyší.
Omezení zvuku do 30Km/h je blbost když jen ve vesnici nebo městském okolí se může jet 50Km/h. A mnohé moderní auta jsou již tak utišená že jejich malý motor ve městě neslyšíte a je slyšet valivý odpor pneumatik nebo aerodynamika.
Problém by neměli hledat jen v autech ale také v chodcích. Přece jenom každá mince má dvě strany. ;-)
Cyklisti můžou používat zvonek, zrovna nedávno jsem si dal dobrovolně namontoval takové cinkátko na svoje kolo. Nevím, proč bych na někoho raději necinknul a upozornil ho, že jedu.Bohužel tady zase spousta jedinců vidí rudě a myslí jenom na sebe, jinak moc nemyslí, ohledy na druhé moc brát nechtějí a nechápou že principem celé životní hry je domluva a spolupráce s okolím, se sobeckým sólováním vlastních práv daleko nedojedou.
S cyklisty to bylo brané s vtipem (no jo když to někdo nepozná).
Sobecký nejsem jenom konstatuji že jsou někteří lidé kteří prostě nedávají pozor na cestě a chovají se bezohledně, ať už to jsou chodci, cyklisté či řidiči.
Jo jo, když mi nekoukající blb vkráčí rovnou před kolo, je mi zvonek velice užitečný.
Taky bys mohl zkusit přemýšlet hlavou... protože jinak bys na tom kole musel zvonit neustále, chodci jsou všude okolo...
A tou poslední větou jsi to tedy dorazil. Ty právě naopak víc tlačíš "svá práva" a svůj názor, bez ohledu na zdraví ostatních.
Fakt, pitomci dneska...
Záleží, kde jezdíš. Já na kole člověka potkám jen výjimečně. A zvonek ti samozřejmě nepomůže, když ten člověk udělá něco nečekaného (nebo má špunty v uších). Já třeba nechápu, proč nejsou kombinované cyklistické a pěší stezky dělané jako silnice - kola vpravo, lidé vlevo. Mně je rozhodně příjemnější, když se v mé polovině blíží kolo zepředu než zezadu.
Sorry, ale do i3 to prostě nenainstaluju. Nikdo mě k tomu nedonutí. To auto je schválený pro jízdu na cestách a nemají žádné páky, jak mě donutit tam něco doinstalovávat. Na chodce si dávám pozor, a když mi nějakej magor skočí pod kola, tak dobře mu tak.
lenze bohuzial nie kazdy je takto pozorny ako ty.... clovek co dnes vidi na cestach az neveri obcas... niektori ludia akoby si ani nevazili zdravie ... napriklad co sa tyka mobilov vidim tu velky problem.... lebo niektori sa od nich nevedia odtrhnut ani na prechode pre chodcov na ktory neraz vstupia bez toho aby sa co i len na sekundu pozreli ci nieco v okoli ich neohrozuje .. no a sofer tiez nemoze zabrzdit na dvoch metroch to je jasne .... ja to vidim hlavne prave kvoli bezpecnosti chodcov tento tah so zvukom .... kedze vieme aki su dnes niektori ludia.. moze byt z 10 ludi az 7 chapavych uvedomelych a obozretnych ale co z toho ked zvysni traja su "mimo" a nemaju o tom co sa okolo nich deje ani paru a ani nesleduju okolie ... ono keby clovek bol dokonaly tvor tak vela veci by nemuseli byt.. ani stopky na cestach... lebo sam podla situacie logicky vies kde by si uz mal zastat a kde to bezpecne pojde aj bez toho ... na to nepotrebujes vidiet napis stop ( fakticky by vsade postacovala len znacka daj prednost v jazde a podla situace ak by si musel tak by si samozrejme zastavil ... ale vyslovene ze stopky ako take by boli zbytocne ) ... neviem ci mi rozumies teraz na co teraz narazam a co chcem povedat.... lenze clovek je tvor hodne nedokonaly .... a tak na vsetko potrebuje vela podnetov a tabul a efektov aby bol vzdy v stopercentnom "bezpeci" po kazdej stranke .. a zvuk vychadzajuci z aut zda sa nie je vynimka
To se samozřejmě týká jen nových aut. Ostatně již dnes je umělý zvuk dodáván do i3 jako příplatková výbava. Takže po 2019 se z toho stane automatická výbava jako např. ABS či ESP.
Re: Plechovky na spagat za naraznik predsa uz v US pouzivaju
Obmedzenie na rychlost do 30km/h vidim hlavne v tom, ze ak zacujem auto iduce vyssou rychlistou na mna, na reakciu je uz neskoro. Preto pri prechode pouzivam hlavne zrak, ak je dibra viditelnost, dokazem sa s casovou rezervou vyhnut aj autu iducemu 100km/h.
Zbavit celou lidskou populaci sluchu. Ušetří se nejen za generátory zvuku do elektromobilů, ale i za rádiopřijímače, tlumiče na střelné zbraně, veškeré reproduktory a akustické aparatury, naslouchátka a špunty do uší, hudební nástroje a Zlaté slavíky. Úspor bude jistě daleko víc.
Akorát slepci to budou mít trošku víc na h.ovno. No co, hmat jim pořád zbude. ;-\ Ostatní se konečně naučí dávat pozor.
Mne to príde ako snaha autora niečo kritizovať za každú cenu. Pri nízkej rýchlosti je naozaj potrebné, aby elektromobil nejaký zvuk vydával. Je predsa všeobecne známe, že s pribúdajúcimi rokmi klesajú u ľudí sluchové schopnosti.
A pri tej 70-ke neviem či sa mám smiať alebo plakať, že niekto takýto robí motoristického novinára. Pretože aj zo skúseností, aj z fyziky je predsa jasné, že aerodynamický hluk je pri tejto rýchlosti už taký veľký, že žiadne "pípatko"auto nepotrebuje...
Každým dnem je možné se přesvědčit jak populace degeneruje a je jedno jakou oblast si vybereme. I tento článek o poviném hluku je toho důkazem. Proč je tam omezení jen na max 4 tóny, aby auta zněly jako když přijíždí zmrzlináři? Proč nemůže vydávat libovolný zvuk? Boha jeho a proč musí pištět při stání? Koho už ohrozilo stojící auto? No, ale lidi to tak chtějí, aneb na lidi musí být přístnost aby se těšili do rakve.
Schválně jsem se zeptal kolegů z kanclu na názor na tento nový předpis, protože vím že jsou oba velcí fanoušci zavádění nových a nových represivních opatření. V očekávání jejich radostného hýkání jsem se nezmýlil. Jeden dokonce vyzvihl přednost toho, že to piští, i když auto stojí.
Svět se žene do zádele...
tak při stání, je to fakt nesmysl (a pochybuju, že je to opatření vůbec tak myšleno), hlučet by to mělo až při zařazení D (tedy při krátkém zastavení a před rozjezdem).
podle me je logicky, ze auta budou bzučet jen do třicítky, protože brzo se v obcich bude jezdit maximalne 30 a to i na sirokych vypadofkach.
a kdo nebude bzucet, ten bude hned podezrelej.
vytuním si bzučení ze 30ti na 130 a nikdo na mě nemůže >:D
Podle mě jde o celkem logické opatření. Do 30ti je rozdíl v hlučnosti mezi elektromobilem a normálním autem (nedejbože dieselem!) daleko největší. Ve vyšší rychlostech už se stírá... (hluk pneumatik a aerodynamický hluk je stejný, ale ten se holt do 30ti moc neprojevuje :-) )
V malých rychlostech (zvlášť v různých obytných zónách parkovištích a pod.) je ta bezhlučnost fakt nebezpečná, což tu správně rozebral H/K a dostal za to asi 50 minusů...
H/K se nad tím zamyslel z dost špatného úhlu a nedošlo mu, že celková úroveň hluku v těch místech (zejména ta parkoviště, křižovatky, hlavní tahy apod.) je tak vysoká, že přeslechneš i běžné auto. Naopak by elektrické vozy mohly tu celkovou úroveň hluku výrazně snížit. A ani ony nejezdí zcela bezhlučně, jen dnes zanikají v hluku okolí.
Mně přijde, že se tu řeší úplně něco jiného, než se vlastně má řešit. Moc nechápu zmínky o křižovatkách, přechodech, hlavních tazích a podobně, protože tohle dle mého názoru zdaleka není to, kde má toto opatření něco řešit a kde má být použito. Na přechodech se člověk rozhlíží hluk nehluk. Tohle vidím na použití v různých pěších nebo obytných zónách, parkovištích, prostě obecně tam, kde se člověk a auto pohybují ve stejném prostoru a kde auta nejezdí rychle. Je to ale tam, kde si člověk nedává na auta takový pozor, protože obecně čeká, že uslyší změnu hluku a ví, že se něco děje a nemá prudce měnit směr. I na tom parkovišti to rozjíždějící se auto jde většinou slyšet. Ono je dokonce možné, že nakonec ten generátor hluku prosadí i do normálních aut.
Nicméně si moc neumím představit, jak to bude vypadat v praxi a co za blbosti budou muset ta auta vydávat. Co jsem teď byl několik týdnů v Norsku, tak tam se běžně stává, že najednou se vynořilo auta odněkud, odkud by to člověk nečekal, protože právě v těch zónách, kde se pohybují auta i lidi zároveň, to při těch nízkých rychlostech skutečně nejde slyšet. Pneumatiky jdou slyšet, pokud je mokro nebo se jede po kočičích hlavách.
Dávat zvuk do elektromobilu je největší kravina. Nevědej co by vymysleli ***i. Vidim auto tak uhnu!!! I když neni slyšet a nemám špunty v uších tak zodpovídám za sebe, ne za neslyšící auto!!!