Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tiché jízdě zvoní hrana. Elektromobily musí vydávat hluk

Jednou z velkých výhod elektromobilů a hybridů je jejich téměř bezhlučná jízda. S tou se ale budeme muset rozloučit, každé auto bude muset povinně vydávat nějaký zvuk.
Zpět na článek
27. 11. 2016 18:50
27. 11. 2016 19:35
27. 11. 2016 18:50
27. 11. 2016 18:56
27. 11. 2016 19:25
27. 11. 2016 22:50
28. 11. 2016 14:03
27. 11. 2016 20:06
27. 11. 2016 19:18
27. 11. 2016 22:52
27. 11. 2016 20:25
27. 11. 2016 20:47
27. 11. 2016 22:54
28. 11. 2016 14:17
28. 11. 2016 17:57
28. 11. 2016 20:49
27. 11. 2016 20:35
27. 11. 2016 20:47
27. 11. 2016 20:52
28. 11. 2016 06:25
21. 3. 2019 19:31
27. 11. 2016 18:35
Re: Riešenie je jediné...
Celú Ameriku aj s jej riťolezkou Merkel-Európou treba poslať do pi...
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2016 19:07
Re: Riešenie je jediné...
Teď jsi na to kápl, jaké geniální řešení problematiky tichých elektromobilů!
27. 11. 2016 19:50
Re: Riešenie je jediné...
Je to riešenie mnohých problémov. Žiaľ jediné a nerealizovateľné. Inak môžme debatiť, nesúhlasiť, protestovať a čokoľvek iné robiť, aj tak si nepomôžeme. Pripomína mi to antiautomobilový zákon o červenej vlajke, ktorú musel niesť muž bežiaci pred každým motorovým vozidlom, ktorý bol uzákonený tuším v Anglicku kedysi v počiatkoch automobilizmu...
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2016 21:33
Re: Riešenie je jediné...
Jak tě omezuje uměle generovaný zvuk pro chodce?
27. 11. 2016 22:05
Re: Riešenie je jediné...
A na to si ako prišiel, že ma obmedzuje? Nič také nepíšem.
28. 11. 2016 10:06
Re: NEDĚLE VEČER a MAJKL FOKT je zas v DEPRÉSI ;)))))
jj SOUDRUZI
zsr.DÍZL [odkaz] deDOHAJZLU [odkaz] PŘESNĚ TAM KAM SME HO POSLALI a KAM ODJAKŽIVA PATŘÍ !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
no a TESLA soudruzi, TESLA JEDE ... >:D >:D
PS: no a pár votroků šáse zas pošlem s pohrabáčem na pole [odkaz] To je normální že se KonzerWágn nemoc léčí >:D >:D :yes:
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 22:47
Re: NEDĚLE VEČER a MAJKL FOKT je zas v DEPRÉSI ;)))))
Třeba tím, že likviduje jednu z mnoha výhod elektrických vozidel?
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2016 23:22
Re: NEDĚLE VEČER a MAJKL FOKT je zas v DEPRÉSI ;)))))
Myslíš tohle? [odkaz] ;-)

Zvuk má varovat chodce před autem, ne řidiče, tedy pokud bude do interiéru pronikat jen minimálně, nevidím problém...navíc bude omezen rychlostí.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2016 06:39
Re: NEDĚLE VEČER a MAJKL FOKT je zas v DEPRÉSI ;)))))
Ale me to omezuje jako cloveka-obyvatele mesta. Ta hlukova zatez by mohla klesnout diky elektroautum na polovinu i mene a oni vymysli tohle...
Nehlede na to, co udelaji ruzne frekvence, pokud se nahodou dobre trefi a budou spolu hezky harmonicky ladit. To muze byt solidni bolehlav.
27. 11. 2016 18:49
Re: Nebezpečné ticho, nic se nemá přehánět.
Je dobře, že to nedělá velký hluk, ale úplně neslýšné taky není dobře. To jsme potom vlastně připravení o využití jednoho smyslu. Mám to vyzkoušené na vlastní uši. Procházel jsem kolem BMW i8, do kterého právě nasedala posádka a dalo se čekat, že hned pojedou. Ale stejně když to kolem mne projelo a nic jsem neslyšel, bylo to překvapivé. Bylo by jenom otázka času, kdybych nějakému tichému elektrovozu vlezl do cesty. Je to takový nezvyk na který se asi pořádně ani nedá zvyknout, protože je to proti lidské přirozenosti nepoužívat sluch. Snad to většina lidí pochopí. Bez smyslu zraku a s nějakou slepeckou pomůckou by taky asi nikdo dobrovolně nechodil.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2016 19:38
Re: Nebezpečné ticho, nic se nemá přehánět.
suhlas... nikto netuzi po tom aby mu pod oknom kazde auto vrcalo ako f-type ale na druhej strane tiez nie je dobre ak nebudes ziadne auto uz vobec pocut... proste odtial potial... musi byt tu isty zdravy kompromis... kedy auto uz hlukom neobtazuje ale zaroven bude stale este v pohode pocutelne pri pohybe ... ja to vidim hlavne na parkovisku... kde sa pohybuje coraz viac aut a este viac chodcov .. a keby kazde z nich bolo bez zvuku ajajaj... nechcem byt pesimista ale to by tam vyzeralo ;-) ... navyse usi nemame na hlave na paradu .. tento zmysel je tiez hodne dolezity a potrebny... tak sa o neho schvalne oberat a otupovat ho je nezmysel a znizovat tak vlastnu bezpecnost ako aj bezpecnost inych v okoli .... ono je to prave v tom ze clovek hodne informacii z okolia cerpa nielen zrakom ale aj sluchom... boze moj kolkokrat mi sluch ( okrem zraku ) v premavke pomohol ci uz ako soferovi alebo chodcovi ... vlastne pomaha mi hodne kazdy den... takze uplne tichu premavku ozaj nepovazujem za vyhru suhlas
27. 11. 2016 19:47
Re: Nebezpečné ticho, nic se nemá přehánět.
Hm tak já než vlezu do silnice používám především zrak. A to proto, abych kromě přijížděících aut nepřehlédl ani cyklisty apod. kteří se bezhlučně pohybují už dávno.
Sluch je v takovém případě nespolehlivý, zvuky jednotlivých aut často splývají v monotónním městském hluku takže jde poznat možná jen blížící se autobus nebo kamión.
27. 11. 2016 20:16
Re: Nebezpečné ticho, nic se nemá přehánět.
...především, takže zrak není stoprocentní kontrola ? Auta nejezdí jenom po silnicích, to se všude kolem sebe neustále rozhlížíte jestli něco nejede ? Můžu si třeba někde ležet v trávě. Zkuste si chodit někdy se špunty v uších a být tak hluchý, nebo třeba sluchátky, to už se běžně děje a taky je občas něco přejede, když někomu vlezou do cesty.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2016 20:27
Re: Nebezpečné ticho, nic se nemá přehánět.
takisto treba to brat aj z pohladu chodcov.... neraz si totiz chodec uvedomi zvysene riziko pohybu auta v jeho okoli prave sluchom ako zrakom ... pretoze staci cumiet do mobilu ( co je dnes u mladezi bezne ) a takyto clovek potom prehliadne aj parny valec...
27. 11. 2016 22:08
Re: Nebezpečné ticho, nic se nemá přehánět.
Ne zrak není stoprocentní kontrola, protože sluch nevypneš. Ale když jdu přes silnici, tak je zrak rozhodující. A když ležím v trávě, auta mě nezajímají vůbec
27. 11. 2016 18:50
Re: Family frost
Já bych hlasoval, aby vydávali stejnej zvuk jako zmrzlinářský auta >:D
Nebo bych ty elektromobily úplně zakázal a vyráběli by se auta s minimálně šesti válci, bez turba (kompresor bych povolil, ten je bezpečně ječí), s plně průchozím výfukovým systémem >:D

BTW: zastavte se někdy na chodníku a počkejte až naproti pojede nějaké moderní přeplňované benzínové auto, pokud tomu nebude řidič stát na krku, uslyšíte nejdřív hluk pneumatik a aerodinamický hluk, ale rozhodně ne motor... To že elektromobily jsou tišší je způsobeno převážně tím, že mají nízký koeficient odporu vzduchu a pneumatiky s nízkým valivým odporem.... Ale to maj hybidy a "greenline" auta taky. >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - twistedTSD
27. 11. 2016 19:10
Re: Family frost
Asi proto je tam to rychlostní omezení, ve městě v malých rychlostech slyšíš jen zvuk motoru, resp. u elektromobilu vůbec nic.

Jinak nejde o nic nového, potřeba umělého zvuku se řeší minimálně od doby, co elektromobily přišly zase do módy, tedy pěkných pár let. Myslím, že třeba testovací flotila Octavií e-line jimi vybavena byla a určitě nejde o jediný případ.
27. 11. 2016 19:35
Re: Family frost
Myslím, že se to řešilo i u hybridů.
27. 11. 2016 18:50
Re: huuu
nevím jak vy, ale já než nalítnu na přechod se radši 4x rozhlédnu. přes městský kravál stejně moc nezjistíš zda se něco *..
Rozbalit vlákno
5
27. 11. 2016 18:56
Re: huuu
To je pravda, já se taky rozhlížím. Jenomže auta jezdí všude možně, což mi nevadí. Nejde se všude pořád rozhlížet, jestli náhodou něco někde nejede, když doteď stačí uslyšet, že se někde poblíž něco děje a pak se rozhlédnu co to je. Vždyť by to bylo na zbláznění, pořád se ohlížet, jestli odněkud nějakou neutržím.
27. 11. 2016 19:25
Re: huuu
Ja vidím prínos napr. na väčších parkoviskách napr. pred supermarketom. Tam býva veľká (i keď pomalá) premávka, môže tam na človeka vybehnúť auto úplne z každej strany. Zo zvyku človek vníma ticho a tým pádom si myslí, že z tej strany nič nejde, sústredí zrak na zážihové/vznetové motory opodiaľ a zrazu bum a je na kapote nejakej tesly :-)
Zažil som to s hybridom od Lexusu - prešiel som okolo neho a zrazu bez akéhokoľvek ruchu motora prešlo okolo mňa, celkom ma to v tom momente prekvapilo...
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 22:50
Re: huuu
V hluku, který na parkovištích obvykle je, přeslechneš i normální auto, nehledě na to, že tříštění zvuku zamezí i rozpoznání, ze kterého směru přijíždí.
Namísto, abychom z lidí vychovali myslící jedince, budeme si dál ničit prostředí a vymýšlet stupidní nařízení... tenhle svět by měl rychle skončit.
28. 11. 2016 14:03
Re: huuu
Řešení už dávno existuje, říkáme mu klakson (v legislativě to bude zvukové výstražné znamení, nebo něco takového). Když mi někdo leze před auto a kouká, kde co létá, tak na něj zatroubím. Sice ho možná z leknutí šlehne, ale od toho to tam je. :-) Proto by i kola měla mít zvonky.
27. 11. 2016 20:06
Re: huuu
To je sice velmi pěkné, ale nemyslím si, že se tu řeší přechody, ale spíše takové ty situace, kdy automobly a chodci sdílí stejnou plochu, tedy různá parkoviště, náměstí a podobné, kdy víceméně chodník=silnice. Tam se nerozhlížíš, protože jsi na "chodníku", kde zároveň jezdí auta.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2016 19:18
Re: zvuk
prilisne ticho moze byt v doprave tiez nebezpecne to je fakt... obcas fakt pomoze ( aj z pohladu chodca ) ked clovek pocuje ze za rohom sa nieco ruti alebo ze nieco za nim cuva a podobne ... ako ano .... som za tiche vozy v premavke ale nie zase za vozy uplne bez zvuku akoby sme boli v nejakom nemom filme .. to uz moze narobit ludom viac starosti ako radosti .. takze nejaky ten "prirodzeny" hluk vznikajuci pohybom .. nazvime ho zvukova emisia .. je za mna potrebny hlavne kvoli bezpecnosti chodcov, cyklistov, deti a pod.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 22:52
Re: zvuk
Jak kdybys to v normálním hluku města poznal, tyjo... Někdy se fakt zamysli i hlavou, ne jen *.
Cyklisti jezdí potichu odpradávna a nikdo je neřeší, ačkoli mohou jet i rychleji, než 30 km/h. A srážka s cyklistou toho chodce taky dost bolí. Navíc ani elektrické auto není zcela bezhlučné...
K bezpečnosti dětí nejvíc přispějí jejich rodiče.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 11. 2016 19:18
Re: Jestli vono to nebude tím, že nad těch 30km/hod je auto
Jako že elektromobily motor i převodovku mají.

Ale já to chápu, je třeba ukázat, jak jsou ti Američani nemožní.

Japonci jsou ještě horší - Toyota to řeší už někdy od roku 2010...

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2016 19:59
Re: to fakt teda nevim
me tiche EV rozhodne neprijdou, nektere vydavaj celkem dost slisitelny hluk i kdys pominu hluk co vydavaji pneumatiky pri jizde, ano jsou tizsi nez nektera fosilni auta, ale bezhlucna fakt EVka nejsou

proste dalsi blbost kterou se politici a urednici snazi resit protoze nechteji resit dulezitejsi a "pracnejsi" problemy
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Twingo
27. 11. 2016 20:25
Re: nesmysl
Nechápu proč by elektromobily měly vydávat nějaký zvuk. Většina chodců se nepodívá ani nezastaví u přechodu a rovnou vstoupí do silnice nehledě na to jestli něco slyší nebo ne. A když má chodec sluchátka tak taky neslyší auto a může normálně procházet přechody. Za chvíli už budou muset i cyklisté pískat ať je lidé slyší.
Omezení zvuku do 30Km/h je blbost když jen ve vesnici nebo městském okolí se může jet 50Km/h. A mnohé moderní auta jsou již tak utišená že jejich malý motor ve městě neslyšíte a je slyšet valivý odpor pneumatik nebo aerodynamika.
Problém by neměli hledat jen v autech ale také v chodcích. Přece jenom každá mince má dvě strany.
;-)
Rozbalit vlákno
6
27. 11. 2016 20:38
Re: nesmysl
Cyklisti můžou používat zvonek, zrovna nedávno jsem si dal dobrovolně namontoval takové cinkátko na svoje kolo. Nevím, proč bych na někoho raději necinknul a upozornil ho, že jedu.Bohužel tady zase spousta jedinců vidí rudě a myslí jenom na sebe, jinak moc nemyslí, ohledy na druhé moc brát nechtějí a nechápou že principem celé životní hry je domluva a spolupráce s okolím, se sobeckým sólováním vlastních práv daleko nedojedou.
Avatar - Twingo
27. 11. 2016 20:47
Re: nesmysl
S cyklisty to bylo brané s vtipem (no jo když to někdo nepozná).
Sobecký nejsem jenom konstatuji že jsou někteří lidé kteří prostě nedávají pozor na cestě a chovají se bezohledně, ať už to jsou chodci, cyklisté či řidiči.
Avatar - Blue Sun
27. 11. 2016 22:54
Re: nesmysl
Jo jo, když mi nekoukající blb vkráčí rovnou před kolo, je mi zvonek velice užitečný.
Taky bys mohl zkusit přemýšlet hlavou... protože jinak bys na tom kole musel zvonit neustále, chodci jsou všude okolo...
A tou poslední větou jsi to tedy dorazil. Ty právě naopak víc tlačíš "svá práva" a svůj názor, bez ohledu na zdraví ostatních.
Fakt, pitomci dneska...
28. 11. 2016 14:17
Re: nesmysl
Záleží, kde jezdíš. Já na kole člověka potkám jen výjimečně. A zvonek ti samozřejmě nepomůže, když ten člověk udělá něco nečekaného (nebo má špunty v uších). Já třeba nechápu, proč nejsou kombinované cyklistické a pěší stezky dělané jako silnice - kola vpravo, lidé vlevo. Mně je rozhodně příjemnější, když se v mé polovině blíží kolo zepředu než zezadu.
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2016 17:57
Re: nesmysl
Mnohde to tak je, oddělené pruhy pro chodce a cyklisty. Druhou věcí je, že to nejméně polovina jedinců nedodržuje.
28. 11. 2016 20:49
Re: nesmysl
Myslím stezky, kde jsou pruhy smíšené (nemáš tedy část stezky vyhrazenou jen pro chodce a část jen pro cyklisty).
27. 11. 2016 20:26
Re: Tiché jízdě zvoní hrana. Elektromobily musí vydávat hluk
[odkaz] :-)
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2016 20:35
Re: Ne
Sorry, ale do i3 to prostě nenainstaluju. Nikdo mě k tomu nedonutí. To auto je schválený pro jízdu na cestách a nemají žádné páky, jak mě donutit tam něco doinstalovávat. Na chodce si dávám pozor, a když mi nějakej magor skočí pod kola, tak dobře mu tak.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2016 20:47
Re: Ne
lenze bohuzial nie kazdy je takto pozorny ako ty.... clovek co dnes vidi na cestach az neveri obcas... niektori ludia akoby si ani nevazili zdravie ... napriklad co sa tyka mobilov vidim tu velky problem.... lebo niektori sa od nich nevedia odtrhnut ani na prechode pre chodcov na ktory neraz vstupia bez toho aby sa co i len na sekundu pozreli ci nieco v okoli ich neohrozuje .. no a sofer tiez nemoze zabrzdit na dvoch metroch to je jasne .... ja to vidim hlavne prave kvoli bezpecnosti chodcov tento tah so zvukom .... kedze vieme aki su dnes niektori ludia.. moze byt z 10 ludi az 7 chapavych uvedomelych a obozretnych ale co z toho ked zvysni traja su "mimo" a nemaju o tom co sa okolo nich deje ani paru a ani nesleduju okolie ... ono keby clovek bol dokonaly tvor tak vela veci by nemuseli byt.. ani stopky na cestach... lebo sam podla situacie logicky vies kde by si uz mal zastat a kde to bezpecne pojde aj bez toho ... na to nepotrebujes vidiet napis stop ( fakticky by vsade postacovala len znacka daj prednost v jazde a podla situace ak by si musel tak by si samozrejme zastavil ... ale vyslovene ze stopky ako take by boli zbytocne ) ... neviem ci mi rozumies teraz na co teraz narazam a co chcem povedat.... lenze clovek je tvor hodne nedokonaly .... a tak na vsetko potrebuje vela podnetov a tabul a efektov aby bol vzdy v stopercentnom "bezpeci" po kazdej stranke .. a zvuk vychadzajuci z aut zda sa nie je vynimka
27. 11. 2016 20:52
Re: Ne
To se samozřejmě týká jen nových aut. Ostatně již dnes je umělý zvuk dodáván do i3 jako příplatková výbava. Takže po 2019 se z toho stane automatická výbava jako např. ABS či ESP.
27. 11. 2016 20:40
Re: Plechovky na spagat za naraznik predsa uz v US pouzivaju
Obmedzenie na rychlost do 30km/h vidim hlavne v tom, ze ak zacujem auto iduce vyssou rychlistou na mna, na reakciu je uz neskoro. Preto pri prechode pouzivam hlavne zrak, ak je dibra viditelnost, dokazem sa s casovou rezervou vyhnut aj autu iducemu 100km/h.
Rozbalit vlákno
0
27. 11. 2016 22:47
Re: Ověřené řešení.
A co muž s praporkem běžící před každým elektromobilem? Proč se nápad minimálně tak dobrý jako ta povinná siréna neujal?
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2016 09:37
Re: Ověřené řešení.
Spomenul som to vyššie, ale nepochodil som...
28. 11. 2016 22:21
Re: Ověřené řešení.
:-) Život mne naučil, že úřad nikdy nezvolí druhé nejlepší řešení,ale vždy to nejpitomnější.
27. 11. 2016 23:50
Re: No a co ;-\ …
No asi tak: nepřekvapí mne už téměř nic, na§ere mne téměř všechno ;-\ …
Rozbalit vlákno
1
27. 11. 2016 23:57
Re: No a co ;-\ …
:yes:

(Obávám se, že velmi brzy bude Tvůj příspěvek aktuální pouze bez slůvek "téměř".)
27. 11. 2016 23:51
Re: Také mám šikovné řešení.
Zbavit celou lidskou populaci sluchu. Ušetří se nejen za generátory zvuku do elektromobilů, ale i za rádiopřijímače, tlumiče na střelné zbraně, veškeré reproduktory a akustické aparatury, naslouchátka a špunty do uší, hudební nástroje a Zlaté slavíky. Úspor bude jistě daleko víc.

Akorát slepci to budou mít trošku víc na h.ovno. No co, hmat jim pořád zbude. ;-\ Ostatní se konečně naučí dávat pozor.
Rozbalit vlákno
1
28. 11. 2016 11:55
Re: Také mám šikovné řešení.
Zabi bobra, zachrániš strom.
Avatar - jozephko
28. 11. 2016 06:01
Re: Autor článku je jaksi nedoučený...
Mne to príde ako snaha autora niečo kritizovať za každú cenu. Pri nízkej rýchlosti je naozaj potrebné, aby elektromobil nejaký zvuk vydával. Je predsa všeobecne známe, že s pribúdajúcimi rokmi klesajú u ľudí sluchové schopnosti.
A pri tej 70-ke neviem či sa mám smiať alebo plakať, že niekto takýto robí motoristického novinára. Pretože aj zo skúseností, aj z fyziky je predsa jasné, že aerodynamický hluk je pri tejto rýchlosti už taký veľký, že žiadne "pípatko"auto nepotrebuje...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Hittman
28. 11. 2016 06:25
Re: Doporučuji
zvuk, jaký mělo Faro z filmu Marečku, podejte mi pero. Povinně pro všechny vysavace!
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2016 10:04
Re: populace degeneruje
Každým dnem je možné se přesvědčit jak populace degeneruje a je jedno jakou oblast si vybereme. I tento článek o poviném hluku je toho důkazem. Proč je tam omezení jen na max 4 tóny, aby auta zněly jako když přijíždí zmrzlináři? Proč nemůže vydávat libovolný zvuk? Boha jeho a proč musí pištět při stání? Koho už ohrozilo stojící auto? No, ale lidi to tak chtějí, aneb na lidi musí být přístnost aby se těšili do rakve.
Schválně jsem se zeptal kolegů z kanclu na názor na tento nový předpis, protože vím že jsou oba velcí fanoušci zavádění nových a nových represivních opatření. V očekávání jejich radostného hýkání jsem se nezmýlil. Jeden dokonce vyzvihl přednost toho, že to piští, i když auto stojí.
Svět se žene do zádele...
Rozbalit vlákno
3
28. 11. 2016 11:57
Re: populace degeneruje
On už tam skoro je...
28. 11. 2016 14:37
Re: populace degeneruje
Nevím, jestli by se tenhle systém do té normy vešel. [odkaz]
Avatar - Barry Lyndon
28. 11. 2016 16:21
Re: populace degeneruje
tak při stání, je to fakt nesmysl (a pochybuju, že je to opatření vůbec tak myšleno), hlučet by to mělo až při zařazení D (tedy při krátkém zastavení a před rozjezdem).
28. 11. 2016 10:39
Re: reklama na ticho
[odkaz]

podle me je logicky, ze auta budou bzučet jen do třicítky, protože brzo se v obcich bude jezdit maximalne 30 a to i na sirokych vypadofkach.
a kdo nebude bzucet, ten bude hned podezrelej.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Barry Lyndon
28. 11. 2016 16:17
Re: reklama na ticho
vytuním si bzučení ze 30ti na 130 a nikdo na mě nemůže >:D

Podle mě jde o celkem logické opatření. Do 30ti je rozdíl v hlučnosti mezi elektromobilem a normálním autem (nedejbože dieselem!) daleko největší. Ve vyšší rychlostech už se stírá... (hluk pneumatik a aerodynamický hluk je stejný, ale ten se holt do 30ti moc neprojevuje :-) )
V malých rychlostech (zvlášť v různých obytných zónách parkovištích a pod.) je ta bezhlučnost fakt nebezpečná, což tu správně rozebral H/K a dostal za to asi 50 minusů...
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2016 18:01
Re: reklama na ticho
H/K se nad tím zamyslel z dost špatného úhlu a nedošlo mu, že celková úroveň hluku v těch místech (zejména ta parkoviště, křižovatky, hlavní tahy apod.) je tak vysoká, že přeslechneš i běžné auto. Naopak by elektrické vozy mohly tu celkovou úroveň hluku výrazně snížit. A ani ony nejezdí zcela bezhlučně, jen dnes zanikají v hluku okolí.
28. 11. 2016 21:45
Re: reklama na ticho
Mně přijde, že se tu řeší úplně něco jiného, než se vlastně má řešit. Moc nechápu zmínky o křižovatkách, přechodech, hlavních tazích a podobně, protože tohle dle mého názoru zdaleka není to, kde má toto opatření něco řešit a kde má být použito. Na přechodech se člověk rozhlíží hluk nehluk. Tohle vidím na použití v různých pěších nebo obytných zónách, parkovištích, prostě obecně tam, kde se člověk a auto pohybují ve stejném prostoru a kde auta nejezdí rychle. Je to ale tam, kde si člověk nedává na auta takový pozor, protože obecně čeká, že uslyší změnu hluku a ví, že se něco děje a nemá prudce měnit směr. I na tom parkovišti to rozjíždějící se auto jde většinou slyšet. Ono je dokonce možné, že nakonec ten generátor hluku prosadí i do normálních aut.

Nicméně si moc neumím představit, jak to bude vypadat v praxi a co za blbosti budou muset ta auta vydávat. Co jsem teď byl několik týdnů v Norsku, tak tam se běžně stává, že najednou se vynořilo auta odněkud, odkud by to člověk nečekal, protože právě v těch zónách, kde se pohybují auta i lidi zároveň, to při těch nízkých rychlostech skutečně nejde slyšet. Pneumatiky jdou slyšet, pokud je mokro nebo se jede po kočičích hlavách.
21. 3. 2019 19:31
Johnysaw
Dávat zvuk do elektromobilu je největší kravina. Nevědej co by vymysleli ***i. Vidim auto tak uhnu!!! I když neni slyšet a nemám špunty v uších tak zodpovídám za sebe, ne za neslyšící auto!!!
Rozbalit vlákno
0