Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tisící Tatra Phoenix předána majiteli

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Vlajková loď kopřivnické automobilky pro civilní trh v podobě modelové řady Phoenix dosáhla významného milníku ve své krátké, ale úspěšné historii.

Automobilka Tatra Trucks představila model Phoenix s interním označením 158 v roce 2011 a v polovině března letošního roku předala ve spolupráci s autorizovaným dealerem Parma Servis zákazníkovi tisící vyrobený kus této obchodní řady.

Během několika let výroby se Phoenix stal úspěšným obchodním artiklem kopřivnické automobilky, která jej dodala již do téměř třech desítek zemí.

Vizitkou této modelové řady je mimo jiné i titul Nejlepší plněpohonné vozidlo roku 2012 v prestižní anketě International Truck of the Year. Bylo to mimochodem poprvé, kdy takového ocenění dosáhl vůz od výrobce z bývalého východního bloku.

Tisící vyrobený vůz řady Phoenix převzala u autorizovaného dealera Parma Servis společnost AB Kamenostavba – BN. Ta zvolila vozidlo s konfigurací podvozku 6x6, motorem PACCAR MX-13 a nástavbou třístranného sklápěče, jejíž montáž zajistila právě společnost Parma Servis.

Společnost AB Kamenostavba – BN má s vozidly značky Tatra dlouholeté zkušenosti a starší sklápěče typu 815 mají v jejím vozovém parku nahradit právě vozidla řady Phoenix, která mají přinést úspory na provozních nákladech.

Richard Kyselka, jednatel společnosti AB Kamenostavba – BN, k tomu uvedl, že díky možnosti porovnat vozidla Tatra Phoenix s konkurencí přímo v praxi bylo rozhodnuto právě ve prospěch této modelové řady díky ekonomice provozu, velmi dobrým jízdním vlastnostem nejen v terénu, ale i na silnici a také díky pohonu všech kol.

Z více než tisícovky vyrobených vozidel modelové řady Phoenix dodala automobilka Tatra Trucks nejvíce vozů s plněpohonným podvozkem v konfiguraci 6x6, jichž bylo doposud 743 exemplářů, následují vozidla v konfiguraci 8x8, jichž je 360 kusů a provedení v konfiguraci 4x4 bylo předáno 86 vozidel.

Vozy obchodní řady Phoenix si našly cestu už do 28 zemí světa. Největší trh pro tato vozidla tradičně představuje Česko, více než sedm stovek jich jezdí u domácích uživatelů.

Ke dvou stovkám se blíží počet vozidel dodaných slovenským uživatelům, více než sto vozidel odebraly ruské společnosti, desítky vozů pak putovaly například do Německa, Polska, Maďarska, Norska, Nizozemí, Rakouska atd. Nejexotičtějšími teritorii, kam byly phoenixy vyvezeny, jsou tichomořská Nová Kaledonie nebo africký Mauricius.

Tatra Phoenix může být vybavena nejrůznějšími konstrukčními skupinami a prvky, které jsou přizpůsobeny potřebám jednotlivých uživatelů. Podvozky jsou v provedeních 4x4, 6x6, 8x8, 10x8 či 10x10.

Nejvíce vozidel se dostalo do služeb stavebních organizací, počet už přesáhl číslo 250 kusů. Druhá nejpočetnější skupina uživatelů se rekrutuje z oblasti lesnictví, následují zemědělské společnosti a dopravní organizace. Desítky zástupců řady Phoenix byly dodány i těžařům nebo například technickým a komunálním službám.

Co se týče nástaveb, nejvíce zákazníků objednalo sklápěčové provedení, druhé a třetí nejpočetnější jsou nástavby lesnické a zemědělské.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - WinDiesel
29. 3. 2017 14:16
Re: Volantu
by
na to se asi nehraje
Avatar - Hittman
29. 3. 2017 07:45
Volantu
by více slušelo kulaté logo. ;-\