Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To nejlepší ze škodováckého muzea: Škoda Buggy se výroby nakonec nedočkala

Ondřej Lilling
Diskuze (0)
Na počátku sedmdesátých let automobilka Škoda přemýšlela nad výrobou buginy. Po závodní verzi určené pro mistrovství v autokrosu byla v plánu i sériová verze, k výrobě však nakonec nedošlo.

Škoda Buggy neměla být pouhou ukázkou dovedností automobilky Škoda. Impulsem ke zrodu byl stále populárnější autokros. Základem se stal model Škoda 100/110, přičemž z původního auta zůstalo například zavěšení, upravena ale byla podlahová plošina, prahy byly zesílené a auto dostalo ochranný rám. Zkráceny byly také přední a zadní převisy.

Celkem vzniklo pouhých osm kusů řady 729, určeny byly pro mistrovství Československa v autokrosu. Tomu odpovídala také pohonná jednotka, vzadu uložený čtyřdobý řadový čtyřválec se dvěma karburátory Weber pocházel ze závodního vozu. Z objemu 1,1 litru produkoval výkon 74 kilowattů, který 700 kilogramů těžké auto dokázal rozhýbat až na rychlost 150 km/h. Tovární jezdci Milan Žid a Oldřich Brunclík s autem získali první dva mistrovské tituly, což jen potvrdilo kvality vozu.

O dva roky později v Česaně vznikl první prototyp řady 736, v rámci odborného praktického výcviku SOU AZNP byly vyrobeny další tři až čtyři kusy, hlavním rozdílem bylo uspořádání sedadel 2+2, vysoké čelní sklo a další prvky nezbytné pro sériové auto. Prototyp automobilka prezentovala na londýnské Racing Car Show v roce 1974, kde Škoda Buggy sklidila pozitivní ohlasy. V plánu byla buď malosériová výroba s karoserií z laminátu a produkcí do sto kusů ročně, druhý projekt počítal s plechovou karoserií a pětitisícovou produkcí. Nakonec ale k výrobě nedošlo.

Ondřej Lilling
Diskuze (0)