Tohle musíte podepsat, než si odvezete Dodge Challenger SRT Demon
Dodge Challenger SRT Demon zamíří k prvním vlastníkům již za pár měsíců. Za cenu 85 tisíc dolarů (v přepočtu asi dva miliony korun) dostanou výkonný drag racer s famózním výkonem 840 koní, jenž zcela legálně může na běžné pozemní komunikace.
Skupina FCA, pod jejíž křídla značka Dodge spadá, dokonce uvádí, že zmiňovaný model je v automobilovém průmyslu prvním drag racerem, se kterým se může na silnice. Příznivci těchto vozů ale namítají, že to není pravda. Vzpomínají třeba Ford Fairlane Thunderbolt z roku 1964.
„Demon disponuje jedinečným výkonem. Oproti všem ostatním vozům se odlišuje unikátními vlastnostmi, systémy a schopnostmi. Je bezpodmínečně nutné, abyste se s tím před nákupem auta seznámili a na nevšední vlastnosti při jízdě mysleli,“ stojí v dokumentu, který vlastníci musí podepsat. Tím to ale všechno teprve začíná.
Kromě zákazu jízdy vzadu, kde nejsou žádné sedačky, je zajímavý tak bod číslo čtyři: „Pokud vůz není z výroby vybaven sedadlem spolujezdce, majitel jej nesmí instalovat svépomocí. Cestující na tomto místě by potom nemusel být řádně chráněn.“ A co v případě, kdy Demon sedadlem spolujezdce disponuje a vy jej za účelem snížení hmotnosti pro závod odstraníte? Můžete jej sami vrátit zpět na své místo? O tom už v odstavci žádná zmínka není.
Dalším bodem, který zákazníci budou s největší pravděpodobností ignorovat, je hned ten další: „Zákazník nikdy nebude užívat funkcí a vlastností vozu, které patří na závodní okruhy, pokud se nachází na běžných komunikacích.“ Co přesně si pod těmito funkcemi představit už autoři dokumentu nezmiňují, takže si je každý může vyložit po svém.
Další řádky poskytují informace o tom, že drag pneumatiky nejsou vhodné pro každodenní používání. To je samozřejmě logické, zajímavější je ale následující dovětek: „Zákazník nesmí používat vůz s drag pneumatikami v teplotě nižší než -9,5 °C. V opačném případě hrozí ztráta pružnosti, což může vést k trhlinám a trvalému poškození pneumatik.“
V samotném závěru zákazník svým podpisem stvrdí to, že za své počínání přebírá plnou zodpovědnost. Je logické, že skupina FCA se chce distancovat od nebezpečného počínání některých řidičů za volantem, když pod kapotou vozu na speciálních pneumatikách burácí 840 koní.