Nejlepší auta ve vyhýbacím manévru pořádaném respektovaným švédským časopisem překonají i rychlost 80 km/h. Jiná test naopak nezvládnou ani při 60 km/h.
Ja mam Hydractive III+ a povazuji ho za nejlepsi podovzek, na kterem jsem kdy jezdil - a to do toho pocitam i A8L. Ale ze by to byl az tak vynikajici podvozek, to jsem necekal.
Ale rozumim tomu - podivej se na technicke reseni Hydractive III+ a pak tomu i muzes verit. A to Xantia ma starsi verzi!
Myslim si, ze to uz definitivne bori tendencni nazory o zmekcilych podvozcich Citroenu a tvrzeni, ze jedine tuhe VW podovzky jsou etalonem dokonalosti.
Podvozek je hezká věc. Ale pak si vezmu moderní placatej sporťák, s širšími gumami, s modernější směsí v gumách, daleko nižším těžištěm, lepším rozložením váhy, který skoro nejde převrátit....... a on udělá totéž jako letitý kompakt nebo vysoké SUV?
Zadny nazory to nebori...
Activa byla jedinecna v tom, ze bleskurychle vyrovnavala naklony karoserie. To je v losim testu samozrejme ta nejpodstatnejsi vyhoda. To ale nema s chovanim bezneho hydropneumatickeho podvozku moc spolecneho. Jiste komfortni to je, tlumi to vyborne, ale naklani se to vic nez normalne. Ona prave ta activa moc zmekcila nebyla...
S c5 jen zkusebni jizdu. Cx 25gti jsem mel nekolik let a s bx gti jsem najel tisice km s xm par set, protoze po cx me to auto zklamalo, jezdil jsem i s ds a dokonce s sm, ale to ty asi ani neznas...
c5 se jako activa vazne nechovala.
[odkaz]
Myslím že ten náklon nelze paušalizovat pro všechny Citroeny.. Třeba takové CX se naklánělo opravdu hodně (stopu ale drželo statečně) další v řadě Citroen XM už měl náklony mnohem více potlačeny a to i přes absenci aktivních pístnict které nabízela Xantia Activa. Ten systém byl původně plánován i pro původního nástupce XM projekt Y5 s motorem V6 3,3 l( toho před C6 ) a nástupce Xantie. Nakonec ale uvedli C5 s hydractive 3 bez systému activa (SC.CAR) a přesto má C5 ještě o něco menší náklony v zatáčkách než XM nebo obyčejná Xantia :-!
Každopádně jízdně je Xantia Activa na špici těch hydraulických podvozků. Byla pravda mírně tužší než klasický hydractive, ale pořád o hodně pohodlnější než jiné srovnatelné automobily.
S tim souhlas....
Pamatuju si jednu krizovku v plne obsazenym CX, kdy jsem vazne neveril, ze to auto to muze dat. Pres naklon zavodni jachty se vsak stalo neuveritelne... A pak si taky pamatuju, jak mi rupla trubicka za cerpadlem... A pri slapnuti na brzdovy spinac ( znalci vedi) se toho moc nedelo...
Ten systém je navržený tak, že i v případě prasklé trubičky umožňuje auto bezpečně zastavit. Za předpokladu, že je v pořádku akumulační koule, která slouží jako rezervoár tlaku, protože ta dokaže generovat dost tlaku na to, aby i při vypnutém motoru zvedla auto do vyšší polohy.
Navíc v hydraulickém okruhu je vždy přítomen tzv. "security-valve" nebo také jinak nazývaný "priority-valve" , který je navržen tak, že tlak je nejprve posílán prioritně do brzdového okruhu a teprve poté do zbyleho hydraulického okruhu (pérování, řízení). Tento ventil je tam právě z důvodů poruchy čerpadla ( prasklý řemen, prasklá trubička, atd.)
[odkaz]
Na přístrojové desce se v případě ztráty tlaku rozsvítí červená kontrolka a řidič má tím pádem čas auto bezpečně zabrzdit než dojde k úplné ztrátě tlaku v hydraulickém okruhu a auto spadne "na břicho". Problém by neměl být ani v případě prasklé trubičky za čerpadlem, protože regulátor tlaku s akumulační koulí má v sobě integrovaný zpětný ventil, který brání zpětnému proudění hydraulické kapaliny směrem k čerpadlu, ale stále umožňuje průtok kapaliny od čerpadla směrem do regulátoru tlaku s akumulační koulí.
Velmi dobře je to vysvětleno zde: [odkaz]
PS: mě osobně se stalo jednou na XM s autem plně obsazeným lidma, že mi prasknul hnací řemen na čerpadlo a přesto že jsme jeli po dálni asi 160km za hodinu, byl jsem schopen auto zabrzdit a zajet s ním ke krajnici. Nový řemen koupený na benzince zavadu vyřešil.
Stalo se mi to ve dve v noci za ceskou lipou smerem do prahy... Chvili uz jsem s tim stopem na pristrojovce jel :-)
A stavel az v miste kde to v noci davalo smysl... A mas pravdu, zpocatku to brzdilo normalne, proto jsem pokracoval. Tuhnouci rizeni me presvedcilo, ze je konec...
mírný náklon je příznivý ro zajištění správné trakce a přilnavosti.... klíčové ovšem je že hydraulika dokaže reagovat okamžitě na dynamické změny, tudíž když škubneš řízením adekvátně podvozek zatuhne a drží těžiště, při rychlé změně směru jízdy adekvátně tuhne aby výsledné těžiště zajistilo ideální adhezi a nepřehodilo auto na strop... je otázkou jak rychle reaguje běžná hydraulika vs Activa... ale neočekávám dramatické rozdíly, rozhodně né tak dramatické abych s klidným svědomím nemohl říct, že bude daleko lepší než běžná Mcpharson náprava.... takže asi tak.
To že se auto houpe je dáno tím, že při normální jízdě tvrdost netřeba..... Ale Oktávkáři to drncání mají rádi no.
jak souvisi porovnani hydrauliky s typem napravy?
tady snad jde o systém odpruzeni, ne?
a to, co aktiva dela, je, prifoukne vnejsi stranu auta, aby se nenaklonilo a ufoukne vnitrni... a protože v systemu je dostatek zásobního tlaku, deje se tak okamzite.
Třeba proto, protože na mcpharson zavěšení hydractive nenainstaluješ.... může být řeč o adaptivních tlumičích, ale kinematika je pořád stejná, pořád jde o pružinové zavěšení, nemluvě o jeho geometrii.
Takže ano, abych předešel spekulacím, řeč je především o tlumení jak správně říkáš.
PS: samozřejmě neumí, stejně tak se neumí přestat stlačovat když je to potřeba. (to třeba základní hydraulika umí - a z toho vychází můj první komentář)
V tomhle případě přeci nejde o Hydractive jako takový, ale o aktivní stabilizátory, které měla Activa navíc. Ty se v tomhle testu projeví.
Dnes má aktivní stabilizátory víc aut, ale těžko se hledá přímý protějšek (něco podobné hmotnosti a výšky). Mají to hlavně velká SUV, pak velké sedany a Porsche to nabízí i ve svých sportovních autech. Nebo si vem McLaren. Ten rekord by měl být dávno překonaný.
Asi by si to chtělo pořádně přečíst jejich metodiku. Jak třeba řeší měření rychlosti, protože tady jde o každý km/h a povolená odchylka rychloměrů je 10 % + 4 (tedy v 60 může ukazovat 70). Jestli se nezměnila za ty roky. Protože u tohohle bych chtěl být. Jak jinak TV respektuji, výsledky tohohle testu jsou místy zvláštní. Nejde jen o tenhle případ.
mel jsem moznost s XM tehda a to byla parada, pohodlne auto na tu dobu. Hydroactiv super,akorat nevim kolik ta sranda stala, kdyz se mechy nebo koule pokazily.
Mech staval 1600, min nez tlumice, zivotnost 100tkm a koumaci je navrtavali a znovu plnili dusikem. Horsi to bylo s hlinikovyma trubickama a ventilama v systemu. Ale koupil bych to znovu. Jen kdyby to melo dusi. Neco jako ds v modernim kabate, sem s tim
Tie testy nie su len o kvalite podvozku, ale hlavne o NASTAVENI el. stabilizacneho systemu. Ak stabilizacny system pocas manevru SPOMALI auto, potom aj tazke SUV zvladne manever ako supersport, ale za dlhsi CAS, co niekedy moze byt fatalne, napr. sa nestihne vyhnut protiiducemu autu. Navyse, kazdy vodic intuitivne brzdi a nemusi to za neho robit stabil. system.
Inymi slovami, tabulka je zavadzajuca, je tam len vstupna rychlost a chyba tam vystupna rychlost, resp. celkovy cas manevra. Ak by to zoradili podla casov, vtedy by vsetky velke SUV atd. atd. boli na spravnych miestach podla kvality podvozkov. Poradie by bolo sporty, hatchbacky, SUV, pickupy.
Druha vec je, ze by to mala robit certifikovana institucia.
Napr., cely svet obletela sprava, ze Hilux zlyhal vo svedskom teste, ale podla spanielskeho testu (km77.com) z 01/2017 je v poriadku, zvladol max 66 km/h (vs svedske max 60km/h) a bol stabilny aj pri 74 km/h, vid.
[odkaz] , cely test [odkaz]
V teste sa pise, ze konkurenti L200 a Ranger dosiahli vyssie max 71 km/h, pretoze el. systemy viac zasahovali a ich volanty neboli tak citlive na prudke zmeny ako v Hiluxe. Na druhej strane, Hilux mal lepsie trakcne schopnosti v terene.
1) Výstupní rychlost je absolutně irelevantní. Prostě jedeš nějakou rychlostí a do cesty ti vběhne los či malé dítě a o tom to celé je. Výstupní rychlost tě nezajímá. Zajímá tě jen to jestli všichni přežili = kužely zůstaly na cestě a ty ses pokud možno nepřeklopil a ideálně zůstal ve svém pruhu. V tom je ten test krásný.
2) Certifikovaná instituce je imho taky blbost. Test je natolik jednoduchý že ho dokážou zopakovat nejen oni sami několikrát za sebou ale dovedeš to i ty sám. V tom je jeho krása na druhou.
3) Losí test je jako těhotenský test. Pokud vyjde negativní tak to ještě neznamená že tvá partnerka "není v tom". Pokud ale pozitivní tak brzy budete tři. Jinými slovy funguje na stranu bezpečnou, tedy pokud v něm uvidíš nějaké auto na třech či dvou kolech tak to znamená že se jim to nějak povést muselo a to je prostě špatně protože s těmi co jsou v losím testu lepší se jim to nepovedlo :-)
Otazka teda je aj, ze nakolko je mozne pri teste brzdit a kedy.
Ale pocitam, ze vdaka tym vzdialenostiam kuzelov na brzdenie ani nie je cas a jednoducho to treba preletiet. Resp. na vyjazde moze byt vyhodne pridat naopak plyn.
Niektore agresivnejsie "esp" teda mozu mat naozaj vyhodu. Co sa zase moze ale prejavovat negativne v inych situaciach.
Treba tento test brat ako konkretny test pre vybranu situaciu. Nic viac, nic menej. Vid vysledok trabantu. A zavisi od faktorov, ktore ho mozu ovplyvnit, no napriek tomu, nie su uvedene v jeho podmienkach (pneu, povrch, vaha vozidla a bohvieco este).
1) Vystupna rychlost a hlavne celkovy cas manevra je klucovy. Ak by to tak nebolo a stacilo sa len vyhnut prekazke, potom by tam nedavali kuzelky na bezpecny navrat auta z protismeru. Velke SUV sa snazia maximalne zbrzdit, aby sa stihli vratit a cas sa im natahuje. Su neporovnatelne voci sportom.
2) Certifikovana institucia je nevyhnutna, pretoze v tychto hranicnych situaciach staci nevhodne trhnut volantom a auto je na streche. Tento test je velmi zavisly na vodicovi, preto su aj rozlicne vysledky, staci si porovnat vysledky spanielov/svedov.
Su niekde k tomu videa ? To by ma zaujimalo viac ako jedno cislo.
Inak evidentne redakcia cita komenty a dala promptne tematicky clanok, spominany v diskusii.
Ti co v testu vybouchli jsou na YT, ti co prošli tam jsou jen v omezeném počtu.
Namátkou pár propadáků, i30, Hilux, Focus, Cherokee:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Jsem nevěděl, že spamboty u koncernu vw uči, že neni 76 jako 76 a 73 je většim čislem. Třeti vysvětleni, by v tvem připadě bylo něco jako hazeni perel svinim.
Ano není 76 jako 76, Ford Focus se nedostal přes 68 km/h (čas 0:05 ve videu), test totiž musí auto absolvovat s plným užitečným zatížením a za limit kdy auto vyhovuje testu je bráno 70 km/h. Focus tedy testem neprošel. Teprve když auto odlehčili, tak se dostalo na 76 km/h. Ale to je jako když v dostihu vyhraje kůň bez jezdce, prostě neplatné. Toledo absolvovalo test s plným zatížením a i s ním se bez problémů dostalo na 76 km/h. Stejně tak Ma6 se s plným zatížením dostala na 73 km/h, takže testem na rozdíl od Focusu také hladce prošla. A třeba Nissan Pulsar se dostal na 79 km/h
[odkaz]
Takže ano, i žák zvláštní školy dokáže pochopit, že 76 i 73 jsou větší čísla než 68 a že 68 je méně než limit 70km/h, takže Focus prostě a jednoduše v tomto testu zcela pohořel.
[odkaz]
Nejdřive si měl poprosit někoho, kdo umi švedsky, ten by tě vyvedl z omylu a pak by si tu snad ze sebe nedělal hlupaka. Jak jsem psal, po třeti by to nemělo cenu.
Tady to máš švédsky černé na bílém.
[odkaz]
Doslova, "Ford Focus je v losím testu mizerný.", "...plně naložený se chová v provozu vyloženě nebezpečně..."
Jak vidim je to marne, když sem hodiš přesně ten članek o ktery jde předevšim. A koukam, že doplňuješ přispěvky, no s tim Pulsarem si to uplně zazdil a docela se divim, že si s nim nenaběhl hned.
Dvakrat jsem mu dřive psal o tom, jak to je, včetně toho jak Janda přestal komunikovat, po tom co dostal přesny překlad, tak aby uvedl na autoforu věci na pravou miru.
Jak moc je losi test daleko nebo blízko od reality nechci řešit. S fikusem a podobnými auty této kategorie jsem toho dost najezdil a ten Fokus v mainstreamovem segmentu na silnici je jedno z toho nej. I novější verze v zatáčkách a vraceckach jsou jisté a dobře jdou tam, kam je pošleš. Nepru se o výsledek měření , ale každé měření může být zpochybnitelne , respektive nastavené zrovna na určitou vlastnost auta a ty ostatní mevyniknou :-)
Mně přijde že to vymeknuti je hlavně trochu vyfabulovane, přijde mi, že každý od Fokus čeká supersport, stejně jako od Mondea iv a pak vyčítají nespprtovnost v. Generace. Mně se s fikusem jezdilo nejlépe z konkurence, šel pěkně do zatáček a hodně je znatelný ten "vektoring" v zatáčkách, kdy auto jakoby zaklekne a jede jak po kolejích. Problém je , že tu hranici jentak někdo nenajde, ale s tím fikusem se tě hranici priblizis jak se říká komfortneji a bez zbytečných stresu :-)
Tak nevím co je na tom blbého :-) Já toho fokus zkusit půjdu a ty na 90% ne a budeš zas házet linky z testu :-) Co je na tom špatně ?:)Nic víc jsem nenapsal :-)
Vlastni zkusenosti jsou nedocenitel y, ale kdyz ti chybi, co uz?
Vyhybat se nazorum lidi jez se nazorove shoduji s tvymi tam, kde ti zkusenosti nechybi, bych rozhodne nezavrhoval.
A tebe to zajima ? Už součastny focus je považovan za nejagilnějšiho ve třidě, dokonce někteři maji na to i čisilka, ktere maš tak rada a k tomu je podvozkově vyborně kultivovany, takže sam jsem zvědavy jak se dilo u nove generace podaři.
Na teda nevim, svedsky neumim ani slovo, ale neni to video vypovidajici o vysledku testu? Nerikam, ze focus je automaticky spatnej, ale pokud sel behem testu na dorazy, tak to asi dobry neni, ne?
Pokud se nepletu, problém je v tom, že TV nakládá auta podle techničáku. Bez ohledu na jejich skutečnou hmotnost. Což vede k přetíženým autům. A Ford je známý tím, že jeho auta váží mnohem víc, než mají uvedeno v papírech.
Měl jsem na to podezření už dříve, ale z mého pohledu je to amatérismus, takže jsem tomu nechtěl moc věřit. Nesmíš překročit nejvyšší přípustnou hmotnost. Tečka. Nikoho nebudou zajímat výmluvy na to, jaká je v techničáku pohotovostní. Ať na to klidně upozorňují, ať ukazují, co se stane, když auto přetížíš, ale nemělo by se na tom zakládat hodnocení losího testu.
Ok, ale na druhou stranu- musím jako novopečený majitel jít někam vážit své nové auto, jestli mi výrobce nelhal, a jestli skutečně mohu naložit 500kg, které mi slibuje v papírech?
Není to zodpovědnost/problém výrobce, který mi napsal do papírů, že mé auto váží 1425kg?
Výrobce však celkem jistě bude mít v katalogu napsáno, že se pohotovostní hmotnost může lišit v závislosti na výbavě. Obsah technického průkazu je pak spíš pro úřady. Srozumitelnost pro spotřebitele nebude prioritou. Není to ideální situace, ale tenhle argument tě od pokuty nezachrání. Uměl bych si představit, že bys třeba soudce přesvědčil o tom, že jsi podnikl všechny kroky, které lze rozumně od řidiče očekávat. Ale nevsadil bych si na to.
Jak jsem napsal, je dobré na to lidi upozornit, ale není správné hodnotit výkon přetíženého auta (tedy ve stavu, v kterém nemáš na silnici co dělat).
Záleží od toho, akú má základnú výbavu homologovanú výrobca a čo je nad jej rámec ako doplnky. 100-200kg naviac nie je nič výnimočné. Príklad moje relatívne holé mpv nižšiej stredne (neboj sa Hammunasakra nemám SUV a nebijem sa tu za ne >:D ) Má so mnou a dcérou len polkou PHM v nádrži 1630 namiesto 1575 kg ktoré sú uvedené v TP. Ak odrátam 25kg dcéry so sedačkou, máme s poloprázdnou nádržou doplnenie phm 1605kg.....A to je stále len holobyt. Čím viac doplnkov a výbavy, tým väčší rozdiel
Výrobce ví, jakou výbavu a tím pádem i hmotnost ti prodává. 20kg není problém, 200kg už ano, když pak (jak správně píše Gvick2) nemůžeš teoreticky v pětimístném autě jet ani ve čtyřech.
Výrobca to vie, podstatná je homologácia a on nebude homologovať uplne každú jednu kombináciu príplatkovej výbavy atď atď. Na aute mám domontované ťažné a hneď mám možno 25-30 kg naviac voči papierovej váhe.
Výrobce však nikde neříká, že auto bude stále schopno přepravit X lidí, když zaškrtneš všechny příplatky (musí zvládnout řidiče). Problém je, že nikde ani neříkají, kolik co váží. A mohl bys být pěkně překvapený. Tohle však podle mne u soudu neobstojí - jsi svéprávný, hmotnost je udaná jedna, výbava něco vážit musí a máš se zeptat, když nevíš. Pokud si to nedáš do kupní smlouvy, k ničemu se nezavazují (samozřejmě je tu ještě možnost, že tě prodejce podvede, ale to bych nechal stranou).
Zcela přesně? Chceš říct, že ve výrobě neexistují žádné odchylky?
Výrobce samozřejmě ví. Zjevně to však zákazníky nezajímá, protože se neobtěžují uvádět, o kolik se změní pohotovostní hmotnost s kterým příplatkem. Porovnej to s letadly, kde se to řeší. Už jsem myslím viděl i technické údaje, kde byla jedna pohotovostní hmotnost (interval) pro všechny motorizace (a že ani náhodou nebyly jen dvě).
A ty si jezdíš auto převážit na certifikovanou váhu? Myslím, že uživatelsky je zcela přirozené naložit auto podle údajů výrobce. To, že Ford lže asi nejvíc ze všech výrobců ohledně hmotnosti (stejná redakce u Mondea zjistila překročí čísel v papírech o skoro 3 metráky) je stále jen problém Fordu nebo i dalších výrobců, kteří podvádí. Není přece absolutně žádný problém pro výrobce udávat správnou hmotnost konkrétního modelu v konkrétní specifikaci (tedy včetně příplatkové výbavy) do techničáku. Navíc testovaný Focus je 1.0 EB, tedy asi ten nejlehčí model v nabídce, jestli už ten přesahuje údaje v techničáku, o kolik asi podvádí u nějaké dvoulitrové nafty. A podmínky mají všichni v tomto testu stejné, prostě je naloží podle údajů výrobce.
Pokud jednoduše přehodíš odpovědnost na řidiče, tak se jednoho krásného dne může stát, že si koupíš to Mondeo a to bude lhát ne o 3 ale o 5 metráků a po převážení zjistíš, že do auta nemůžeš ani natankovat natož něco naložit abys nepřekročil celkovou povolenou hmotnost.
Ano. Normálně bych to udělal před tím, než bych prvně auto naložil blízko jeho limitům. Už jsem však měl hmotnost v kupní smlouvě, převážení tedy bylo nutnou součástí převzetí vozu.
Pokud by auto mělo v papírech 500 kg a ve skutečnosti by to bylo 150, tak by mě také dostali. Normálně mám však velkou rezervu a řeším to, až když je to aktuální. Dobré je pak také myslet na to, že jsou i limity na nápravy.
Asi tu někdo bude vědět, jak to chodí, ale rozdíl je snad v papírování (je to tedy o něco pracnější). Což však vůbec nevysvětluje, proč se zdá, že má Ford výrazně větší rozdíly. Automobilky si tu zahrávají. Zdá se však, že hodně lidí hmotnost neřeší a konkrétně v ČR asi nehrozí, že by tě policie zvážila.
Problém je v tom, že auto nemůžeš naložit, jak se ti zlíbí. Od profesionálů bych čekal, že to ví. A zatížení náprav, které souvisí s rozložením nákladu, je pro mne nejjednodušší zkontrolovat zvážením. Při tom by sis měl přetížení všimnout. To je naprostý základ. Jsou další pravidla, jejich dodržování není (alespoň snadno) vymahatelné, ale která je rozumné dodržovat.
Rozumím tomu jaká je právní úprava a kde je odpovědnost a také rozumím tomu, proč to kdysi vzniklo a na koho to bylo primárně namířeno (profesionální řidiči, nákladní auta, různé soupravy). Jako 15 letý jsem kdysi dávno dělal brigádu v cukrovaru, kde se vážily náklaďáky prázdné a plné (rozdíl bylo to co se platilo zemědělcům) a dodnes si pamatuji kolik vážila prázdná V3S a vím, že hmotnost prakticky na chlup seděla na údaje v TP, skutečnost byla tak 10kg nad pokud bylo auto dotankované, těch 10 kg navrch byl bordel na korbě, který nějaký po vykládce vždycky zbyl, nějaký sajrajt zachycený v dvojmontáži a svačina řidiče v kabině. V dnešní době si ale myslím, že by bylo normální, aby výrobci a státní správa měli minimálně u osobních aut povinnost zapisovat do TP pravdivé údaje a ne hausnumera (když to dokázala Pragovka před 50 roky u náklaďáku) a řidič nemusel shánět kde mu auto převáží (ano, chápu, že v té daleké historii s tou V3S to nebylo vždy možné, protože když si dal řidič na auto udělat oblouky, plachtu a zvýšené plechové sajtny tak byl údaj v TP rázem špatně a bylo potřeba auto převážit aby věděl kolik smí naložit, ale to je z dnešního pohledu osobních aut jenom úsměvná historie), všechno ostatní beru jako podvod na zákazníka jak ze strany výrobce tak i ze strany státní správy. Navíc koupit si třeba to Mondeo, kde je užitečná hmotnost kolem 6q (u dieselových modelů s 4x4 koukám ještě méně), což je řekněme adekvátní tomu aby auto jednak převezlo 4 lidi a nějaký rozumný náklad v kufru, tak při nalhané hmotnosti auta, která je o 3q vyšší už je to auto prakticky nepoužitelný zmetek, protože je prakticky nevyužitelné pro původně deklarovaný účel, 4 lidí v kabině plus běžná výbava třeba na hory se určitě nevejdou do 3q které ve skutečnosti zbývají na užitečné zatížení. Když si koupím el. spotřebič, kde výrobce deklaruje max. příkon 2 kW, tak také hned neběžím do elektrotechnického zkušebního ústavu aby mi jej přeměřili jestli to není náhodou 3 kW aby mi nevyhazoval jističe nebo jsem rovnou nevyhořel. Prostě zkontroluji daný okruh jestli je minimálně na 10A a vrazím spotřebič do zásuvky.
Výrobca nikde neuvádza hausnumera, potom by si ho ľahko mohol napadnúť a odstúpiť od kúpnej zmluvy. V TP máš váhu nejakeho vozidla, ktoré je homologované, všetko čo doň natlačíš naviac pri zaškrtávaní políčok s doplnkami ide na úkor doložiteľnosti. Ber to ako fakt. Domontuješ ťažné, sup 30kg dole, domontuješ lpg, platí to isté
Výrobce uvádí z hlediska spotřebitele hausnumera. Problém je, že mu to umožňuje zákon. V papírech, kde je uvedeno VIN konkrétního auta, s konkrétní motorizací, s konkrétním pohonem a výbavou je uvedena hmotnost jakéhosi virtuálního auta, které prošlo homologací (zákon to dovoluje). Problém tedy je v zákoně, který nenařizuje výrobci uvádět hmotnost konkrétního auta, což by dnes nebyl absolutně žádný problém, protože výrobce dobře ví kolik váží automatická převodovka, střešní okno, šestiválec a další položky, které si zaškrtne zákazník při konfiguraci.
Jak dlouhý seznam příplatkové výbavy vejtřaska měla? A nevím, jak to bylo s nástavbami (jestli šly měnit, co pak bylo v TP atd.).
Podle mne by byl problém, kdyby se auto dostalo pod 75 kg (68 kg na člověka plus 7 kg na zavazadlo) na sedadlo. Tam by se asi dalo argumentovat, že není fit for purpose. Když to auto má pět sedadel, mělo by převézt pět lidí a tohle je hodnota z normy, tedy by se dalo očekávat, že tolik skutečně zvládne. Vzpomínám si, že minulá generace Range Roveru měla v papírech 375 kg (pokud mě tedy paměť nešálí; byl to jeden z osmiválců). Tedy přesně 5x 75. :-) Bylo by zajímavé ho zvážit.
Výrobce však nikde neslibuje, že budeš moct zároveň obsadit všechna sedadla, mít bohatou příplatkovou výbavu a ještě naplnit kufr. Tohle bývá pěkně vidět u letadel, kdy čtyřmístné letadlo bývá ve skutečnosti dvoumístné, pokud chceš plné nádrže a třeba trochu zavazadel. Platí to i pro mnohem větší stroje. Holátko (auto v základní výbavě, jak jde skutečně zakoupit) by mělo být schopné převézt tolik lidí, na kolik má sedadla. Jakýchsi průměrných lidí. S výbavou na hory to však už můžou být jen tři. Nebo třeba s tažným a přívěsem. Že sis vybral hromadu příplatkové výbavy, která něco samozřejmě váží, a obětoval jsi tak přepravní kapacitu, je tvá věc - u soudu by to podle mne neobstálo (ostatně v materiálech typicky bývá varování, že příplatková výbava snižuje užitečnou).
Samozřejmě, že by to šlo. Auta navrhují na počítačích a měli by být schopni celkem přesně říct, kolik bude s danou výbavou vážit. Udávaná hmotnost nemůže být vycucaná z prstu, jinak by auta nebyla typově shodná. Ale je to hmotnost nějakého homologačního kusu ve specifikaci, která snad ani nemusí být v prodeji.
Ja som svoje auto na váhe vážil, viac menej som toho vážil zo zvedavosti ďaleko viac a a príklad aj firemné rapidy majú ďaleko od svojej deklarovanej hmotnosti v TP - to sa týka hlavne verzii naplnených výbavou
Auto bylo omylem přetižene o 130kg, kvuli nespravně uvedene maximalni hmotnosti, což autoři přiznavaji i v samotnem videu. Jen se nevi, jestli byla chyba na straně švedskeho importera, nebo na straně testeru. Proto byl proveden opravny test, nadržovat jednomu a ostatnim ne by bylo vic než okate.
Pokud jako spotrebitel nedostanes pri koupi informaci, kolik auto vazi, tezko muzes vedet, kdy auto pretezujes. Pokud s tim ma ford problem, mozna by s tim mel neco delat
Pokud chceš být řidič, tak holt musíš zvednout zadek a zajet auto zvážit. Nepřetěžovat ho je tvá zodpovědnost.
Kdyby jsi byl schopen dokázat, že jsi zvážil každou věc v autě a spočítal jsi zatížení náprav, možná by to soud vzal. Když si však ani nedojedeš auto zvážit, skutečně se s tím budeš patlat?
Očividně to lidé neřeší. Už jen fakt, že udávaná "pohotovostní" hmotnost zahrnuje jakéhosi normovaného řidiče a zavazadlo, podle mne značí, že tu nejde o to, aby ten údaj byl užitečný a snadno použitelný. Mimochodem, automobilky se tu samy trochu šidí. Udávaná "pohotovostní" hmotnost se používá pro výpočet cíle emisí CO2 - těžší auta smí mít vyšší spotřebu (ono se to do jisté míry požere, protože aby mohla mít těžší vyšší, musí mít lehčí nižší, nechceš však "kecat" víc než ostatní).
Jak by sis tu rezervu představoval? Užitečná je prostý rozdíl dvou hmotností. Auta s různou výbavou budou mít různou hmotnost. Jakmile si objednáš auto s nějakým příplatkem, tak prostě nevíš - pokud se nezeptáš nebo si ho nezvážíš.
Nebylo by od věci, kdyby udávané hmotnosti seděly pro základní výbavu dané motorizace. Podle mne je rozumné tohle očekávat a neměla by to být taková práce.
Vzpomněl jsem si na případ jednoho německého redaktora, který si koupil Breru Spider a vzápětí ji prodal, protože v ní realisticky mohl jezdit jen sám. To ji myslím ani nepřevážil, jen si pozdě všiml nízké užitečné hmotnosti.
To ako vazne existuje clovek, co si ide auto po kupe prevazit ?
To uz je slusna paranoja, ak to niekto spravi. Alebo ide o potencionalneho kverulanta.
Pridana vybava sa predsa musi pohybovat v rade kg, ak sa nejedna o nosice bicyklov, ci tazne zariadenie. Predpokladam teda, ze kazdy seriozny vyrobca udava inu pohotovostnu hmotnost pre kazdu motorizaciu a stupen vybavy (bez priplatkov) zvlast.
Tobě to možná přijde směšné, alespoň nejezdím s přetíženým autem a netvářím se, že to není moje vina. Zároveň dělám něco pro to, aby se situace změnila (kdyby se lidé pídili po hmotnosti a trvali na jejím dodržení, asi by se automobilky chovaly jinak). Jestli si myslíš, že jsou zavazadla problém, co asi tak říkáš na měření zatížení na kouli a vyvažování přívěsu.
Jsou dva druhy aut, kde mě hmotnost opravdu zajímá. První jsou sportovní auta. Protože mi vůbec nepřijde vtipné, aby mi dodali auto, které váží o metrák víc. Je úplně jedno, jestli jsem takové dřevo, že bych to necítil. A pak užitečná může být malá už na papíře, aby člověk neskončil jak ten redaktor. Druhý jsou "nákladní" (praktická) auta. Tedy auto, kterým převážím krámy, tahám přívěsy atd. Protože ji využiji a výrazná odchylka by měla dopad na užitnou hodnotu. Nebavíme se tu totiž o 20 kg u plně vybaveného auta.
Svůj názor jsem napsal - upozorňovat ano, ale výsledky losího testu z toho nedělat.
Předpokládáš... a já se ptám, viděl jsi to někdy? Matně si vzpomínám, že snad, možná Honda něco takového měla (mám takový pocit, že to byl interval pro danou motorizaci). Běžně máš jednu hmotnost, byť je daná motorizace k dispozici ve více výbavách. Viz například Mazda. Dříve jsem byl naivnější a myslel jsem si, že to sedí pro základní výbavu (pro tu nejnižší, s kterou lze daný motor pořídit). Dnes už nevěřím ani tomu.
Když mi na hmotnosti záleží, tak ji chci znát a chci ji mít v kupní smlouvě, abych měl v ruce klacek, který mohu vzít prodejce po hlavě. Pak je samozřejmě třeba to auto převážit. Můžeš zvážit předváděčku, aby sis udělal představu. I když tady jsem prostě říkal, že to nevíš, dokud si ho nezvážíš. Což je pravda. Nebo se nezeptáš (i když je otázka, jestli se prodejci dá věřit).
Že to budou řádově kg (myslím celkově, ne pro jednotlivé položky), bych tedy neřekl. Taková klimatizace nebude ve stovkách gramů. Nebo elektrické ovládání sedadel v X směrech. Ani takové odvětrávání sedadel. Kůže také není zrovna lehká. Atd. Atd.
Jasne, ze som to videl, nebudem chodit daleko: [odkaz] , ale aj ine ich modely to tak maju.
Hmotnost ku kazdemu modelu a vybava modelu je predsa pevne dana. Hadam do toho nebudem ratat tie doplnkove plastove bocne a nakladacie listy vzadu, cize tak 1.5kg ? Plus koberceky a vana v kufri.
Ja mam 100, zena 60, dieta 15 a betonove kocky nevozim, ako treba pri RWD :-) No a naplnenost nadrze tiez neberiem do uvahy. Vzhladom na to, ze podvozok je dost predimenzovany, je mi to jedno, kolko nalozim.
Klimatizacia.... som myslel, ze sa bavime uz o normalnych autach, kde su take veci v zaklade. Japonci maju tu (ne)vyhodu, za prakticky vsetko uz mas vo vybave. Nie je to ako koncernove, resp. europske desiatky, ci viac ako 100 kadejakych doplnkov (co som si predtym pri pisani neuvedomil a zabudol na to). Si pozri tu tabulku vybavy, kde je minus, to sa ani neda doobjednat. Preto hovorim o kg, lebo su to uz len drobnosti.
Říkal jsem si, že by Subaru mohlo být výjimkou, šel jsem se i podívat na subaru.cz, nezvládl jsem však ani najít technické údaje (koukal jsem na Levorg). Možná tam někde jsou, ale vzdal jsem to. V ceníku je jen maximální rychlost, zrychlení na 100 a spotřebu/ emise CO2. Víc ani ťuk.
To jsem tě špatně pochopil. Přidanou výbavu jsem bral jako příplatkovou. Jsem zvyklý na to, že je tažné normální příplatek a montované v továrně, ale u nosiče jsem si říkal, co blbne, vždyť to je příslušenství, které koupíš u prodejce, ne výbava. :-)
Ano, klimatizaci považuji za samozřejmou. Ale třeba taková výbava S (tedy základ) u Hondy ji mít nebude (Civic, CR-V). Jsou tedy auta, kde v základu není. A hlavně, pochybuji, že ji mají ta homologační holátka. Někdy bych chtěl vidět, co to vlastně homologují.
Jo, už jsem to našel. Koukal jsem na ceník a myslím i katalog, kde tyhle věci normálně bývají. Ani mě včera nenapadlo, že by se dalo na jednotlivé výbavy/ motorizace na přehledové stránce modelu kliknout a že by se mohly pod nimi skrývat technické údaje - bral jsem to jako přehled cen.
Subaru je v tomhle však výjimkou. Rozdíly oproti udávané hmotnosti jsou běžně řádově větší než tvé jednotky kilogramů. Když si vzpomenu, schválně zkusím někdy zvážit Mazdu nebo Toyotu, kde skoro nic volitelného není (až na příslušenství).
Tu rezervu bych si predstavoval tak, ze se pak nebude ford vymlouvat, ze mu focus neprojde losim testem. Prevazovani aut a vsech zavazadel, ktere do nich ukladas je k smichu...
Než na papíře snižovat celkovou hmotnost (aby vznikla ta tvá rezerva; a pořád by to auto bylo oficiálně přetížené), radši realističtější pohotovostní.
Když zavazadla (a lidi) nezvážíš, jak můžeš vědět, jestli jsi v limitech? Samozřejmě se dá udělat hrubý (a pesimistický) odhad. Normálně to stačí. Respektive normálně ani to není třeba, protože jsem tak daleko od limitu, že to ani nemá smysl řešit.
prekvapenim na druhy strane neni, ze SUV a MPV jsou obecne horsi nez klasicky auto (cest výjimce xtrail), coz je jeden z argumentu, ze SUV není bezpecnejsi nez odpovídající klasika, i když většina si mysli opak (coz dokladaji napr tim, ze pri srazce Q7 vs. fiat 500 logicky vitezi Q7) ...
a když vezmu srovnatelny SUV a klasiku (zejména co se tyce hmotnosti), zadnou vyhodu SUV nevidim. to ze sedíš o 10-20cm vys mi jako extra vyhoda při srazce neprijde, samozrejme, pokud te někdo nevezme do boku.
Toptene mas prilis trpitelský pohled na svet.
Soferi Q7 zadny vyhybaci manevry resit nemusi a ostatni by radeji ve vlastnim zajmu meli jezdit v Xantiich :-)
Jeden zo života, kolega mal pred pár rokmi haváriu, kde ho zostrelilo suv, ktoré sa vyhýbalo protiidúcemu autu, čo bez dania prednosti odbočilo vľavo ( on išiel nízkou rýchlosťou práve za ním). V danej chvíli by bol radšej v tomto suv :-! , fotky z nehody jednoznačne ukázali, že jeho výrazne menšie auto ťahalo v tomto boji za veľmi krátky koniec, ale ty to aj tak nepochopis. Celé sa to zomlelo v meste a našťastie v nízkej rýchlosti....
nechápeš zjavne len ty a topten. Ono nikto nespochybňuje, že to auto s nižším ťažiskom a nižšiou váhou bude agilnejšie a lepšie ovládateľné, na strane druhej v reále len málokto z nás dokáže využiť jeho možnosti a limit (väčšina z nás nájde skôr svoj limit). Tá zrážka s niečím oproti , napríklad kolegová, je ďaleko reálnejšia ako losí test :-!:-!
Mám strejdu co je kapacita = v radioizotopech. Takže vim že já nejsem ;-)
Jedinej rozdíl kterej třeba Karla tak rozčiluje a dneska přímo vytáčí je že sem toho víc přečet = a nemám eidetickou paměť ale trochu lepší jo.
Což k nasrání zřejmě stačí >:D
Jen nevim čim to je, že napíšu to samý co třeba MT a tomu si totéž Karel napsat netroufne. Ostatně ty taky ne ;-)
MT svůj názor napíše jasně, to jen ty to pořád okecavas a slovickaris a teď se za nej schivavas :-) Ten má narodil od tebe opravdu i tu praxi a ví o čem mluví :-)
Mě je přestalo bavit ti vysvetlovat co jsem napsal, protože si to nechápal. S MT jsme si to vyjasnili během dvou vzkazů a ty si to kluk nepochopil do teď >:D Sorry, dnes už na tebe fakt nemám náladu >:D
Srážka s jelenem bude opět mnohem lépe přežitelná v SUV, o tom asi není pochyb ;-) .
V nízkém autě ti proletí čelním sklem, v SUV máš šanci, že ho srazíš kapotou.
Na druhou stranu, k situaci "zvěř v dráze auta-losí manévr" asi moc často nedojde. To zvíře spíš běží nečekaně před autem a bude to pak spíš brždění+ event. srážka, což je asi lepší v SUV. Častěji přijde losí manévr v situaci "člověk vběhl ve městě do cesty" a tam pak bude určitě lepší jet v nízkém autě, protože se spíš vyhnu, protože každý metr brzdné dráhy je zásadní, protože menší následky pro chodce pokud ho srazím.
No, mne raz k tomu raz moc nechybalo. V zatacke vidim nejakeho len tak light rukou kyvajuceho chlapika, nevedel som, ci nejaky miestny blazon ma zdravi alebo co. A kym som si to stihol rozmysliet, ci nejako zareagovat, tak za zatackou zrazu si ide stado krav cez cestu, prva bola uz tak do 1-2-2/3 pruhu. A to je taky trochu vacsi diviak. Nastastie oproti nic neslo. Takze to bol taky mini losi manever este s Octaviou.
Nebude tam důležitější ta část o výrazně menším autě? Mé hlavní auto není SUV, ale na silnici máme tak 2,5 tuny. Vyšší stavba tě nezachrání. Může to být i naopak. Pokud bych kvůli tomu, že máš vyšší karoserii, minul tvé výztuhy a vzal tě do měkkého, nadělám ještě větší škody (tvé deformační zóny nebudou dobře využité a v takovéhle srážce většinu odnese ten lehčí a měkčí).
Ta Q7 je ale PHEV 2,5t těžká mašina s motorem před přední nápravou a těžkejma baterkama v kufru.
Ale třeba ten Tiguan je relativně obyčejná verze 2,0tdi 4mot DSG se 190 koňma a má čas velmi slušnej.
Takže teorie o ovladatelnosti SUV padá. Dá se prostě postavit naprosto nadprůměrně ovladatelný SUV stejně jako mizerný kupé.
Vzhledem k tomu, ze spojky pohonu 4x4 se okamzite rozpoji pri prvnim zasahu esp, ma snad nejvetsi vliv pozmenene teziste, opojim samozrejme pripadne jinou konstrukci zadni napravy...
No o tom to snad je ne? ESP rsp. celej podvozek musíš odladit. Tady ho asi odladili nebo sladili dost dobře. Viz výsledek na losí test dokonce na výbornou
ESP mozno (fuj ta koncernova terminologia). Ale ty si pisal o pohone vs.kolies. Tam mas video, ze prd odladili pri tom pohone :-)
Aj tak by som videl rad video Xtrailu pri moose teste.
Nějaký video Xantia Activa určitě bude = viděl sem to naživo a působí to až absurdně :-)
Částečně to měly dražší verze C5 a trochu jinou sofistikovanější verzi pak C6 = neskutečnej podvozek. Ale Citroen takže prodeje nic moc. No a tak skončili se špičkovou technikou překonávající i prémii a teď dělaj ***
Prečo spätné, pozri si tabuľku a v riadku sú napísané aj podmienky. A keďže ty si bystrý,tak ti je jasné, že na hrane to ide za mokrá horšie ako na suchú
Časť vozidiel absolvovala test na mokrej ceste, takže bez videá netušíme či málo tendenciu ísť na strechu, alebo sa skrátka len šmyklo ( limitom bola adhezia)
Jde tu hlavne o prenaseni vahy. Staci aby se to dostalo do blbeho soubehu s tim naslednym obloukem a je zle...
Neznamena to, ze xantie activa jezdila na okruhu lip nez r8 a to ani v oblouku, kde vykonova prevaha nehraje roli.
Podobny jako encap mustangu a podobne propady evropskych aut v americkych testech s mensim presahem. Proste konstrukteri se snazi splnit test, ne udelat auto obecne bezpecne...
Losi test je jeden z takovych testu. Posunes hranici o pul metru a poradi modelu se zase zmeni
Ja prece nerikam, ze to postavi poradi na hlavu. Ale v techto testech nikdy nevis, co se stane malou upravou zadani. Na cem ale trvam je, ze tento specificky manevr automaticky nehovori o tom, ktere auto ma lepsi jizdni vlastnosti.
prečítaj si tú tabuľku a podmienky sucho/mokro. Zistíš že ten smax a c4p boli testované za mokra a predpokladám, že limitom bola adhézia mokrej cesty, nie samotný podvozok, resp. vyššie ťažisko :-!:-!
v tabuľke je uvedené sucho/mokro , ok nech je len vlhko, pri jazde na krv, alebo pokuse čo to dá to bude asi rozdiel zásadný.
Ak si pozrieš iné výsledky, tak zrovan tá c4p s 54km/h bo asi extrém v podobe podmienok
Citroën C4 1,6 e-HDi 2012 Nej 74
Citroën C4 Picasso HDi 2007 Ja 54
Citroën C4 Picasso HDi Exclusive 2009 Nej 70
Rozdíl mezi vlhkem a suchem 20 km/h? To spíš ne = to je fakt hodně velkej rozdíl
Spíš tam může mít vliv facelift = jiný nastavení podvozku jiný tlumiče..
Netušim jak zrovna tyhle MPV = drtivá většina testů je na suchu = proto mi přijdou zajímavý výsledky desítky let starejch aut jako je Xantia nebo Omega
To spíš ne, a možno áno, 20 km/h je zásadný rozdiel ale keďže v tabuľke je uvedené v podmienkach mokro bez ďaľšieho opisu tak si môžeme len domýšlať. Zároveň zmenou tlmičou apružín asi nebudeš schopný zvýšiť rýchlosť prejazdu zákrutou o 25 percent. Ten rozdiel je hodne veľký
1. evidentně nevíš co je význam slova exaktní = je to od latinskýho exigó. V současný odborný terminologii = absolutně přesný = absolutní v tom smyslu že nelze vztáhnout na náš reálnej svět. Lze použít jen u abstraktních příkladů :-)
2. a překlad je vlhko = s tim prostě nic nenaděláš ;-)
3. na mokru by to nemělo smysl = si představuješ že autory testů který je dělaj od roku 1970 to nenapadlo nebo chtěli těmhle modelum uškodit nebo co? :-)
Kdo by to byl řek co prostý konstatování faktu že MPV a SUV sou obecně spíš celkově horší než klasický auto a přestože si to dost lidí z nějakýho důvodu myslí SUV nejsou obecně ani bezpečnější vyvolá ;-)
Podľa mňa na výsledok testu majú zásadný vplyv pneumatiky, tým nemyslím len správne nahustenie a stav - vek pneumatiky ale hlavne výrobcu a typ pneumatiky. Všetci čo ste svoje auto už pár krát prezúvali viete porovnať vlastnosti rôznych pneu... :-! (nenarážam na rozdiely medzi letnou a zimnou)
Sa veľmi mýliš ak si myslíš, že nemajú veľký vplyv. Po prvé: Si spomeň ako Nemci "potopili" Daciu (tuším Sandero?) v losom teste keď jej dali šaplavé pneu ktoré boli ešte aj podhustené. Pri opakovanom teste (pod dohľadom automobilky) s normálnym nahustením a kvalitným obutím test Dacia v pohode prešla... ;-)
Po druhé: Na rovnakom aute som mal od výroby pneu 195/65 R16 a potom som dal (legálne, schválené v TP zapísané) 225/55 R17, obrovský rozdiel v tom ako auto sedí v zákrute...
Píšem svoj názor, súhlasiť nemusíš... No zober si aké auto do testu zoberú, základné obutie (v mojom prípade 195/55 R16) alebo príplatkové 225/55 R17. Rovnaký výsledok asi - určite mať nebudú. :-! Značku a typ pneu už do toho radšej miešať nebudem aj keď aj to má podľa mňa značný vplyv... ;-)
To snáď nemyslíš vážne...Na firemných vozidlách fasujeme po zodrati pôvodných pneu v zásade len tie lacnejšie ( Matador, barum) a je vidno zásadný degres v jazde pokiaľ si mal predtým z prvovýroby čokoľvek len nie to najlacnejšie ;-)
Ty asi nemyslíš vážně = i škodovky dávaj na auta na náročnější trhy lepší pneu než tady. = to víš ne?
A jestli automobilka dává silně podprůměrný pneu, nejlevnější tlumiče atp. = může bejt že pak v testu brzdný dráhy, nebo losim testu dopadne blbě = a zaslouží si to ;-)
Stejne auto, stejny rozměr pneu, jedny continental contiecoContact, druhe Dunlop SP Sport BlueResponse. Při běžne jizdě těžko rozeznatelne chovani včetně hlučnosti. Při jizdě na hraně, zasadni rozdil, kdy Dunlopy měli evidentně měkči bočnici a to borceni v zatačkach bylo, věř mi nebo ne znat.
Když to viš, tak proč pišeš něco jineho ? A jake dava automobilka pneu ? Někdy značkove s jakousi zarukou kvality, jindy činske šunky nevalne kvality a nedivil bych se kdyby na jinem trhu stejna automobilka davala rozdilne pneu.
Spomeniem samozrejme v prvom rade Subaru, kedze tie poznam najlepsie.
Jednak neverim, ze lahsi a nizsi Levorg tento test zvladne pomalsie ako dizlovy Forester. Forester ma velmi dobre VDC, ale tomuto neverim.
A aj tych 80km/h Xtrailu mi tiez smrdi. Aj vzhladom na to, ako vyzeral este nedavno : [odkaz]
Dalsia vec - velka nevyhoda SUV v takomto teste je, ze sa casto dodavaju s celorocnymi gumami. V texte spomenuli akurat dofukanie pneumatik, takze pocitam, ze typ bude standardne dodavany s autom. Napr. celorocne Yokohamy na Foresteri zdaleka nie su ideal, je to len dobry kompromis leto/zima. Za mokra by stracali este viac ako za sucha (oproti letnym). Vsetci ich menia co najskor.
Predpokladam, ze vsetky placky chodili s letnymi gumami s ovela nizsim profilom.
Velkost auta hra tiez nemalu ulohu, ale s tym sa na rozdiel od pneu neda nic robit, je to sucast testu.
Kedze tie testy robia aj ini, len namatkovo Opel Mokka [odkaz] . U Svedov 70km/h a tuto 76km/h (ale ine zatazenie) a podla mna na tomto videu je pekne vidno, co robia dobre pneu. Opel skacka na dvoch kolesach, ale pneu drzia.
A je tam krasne porovnanie 4x4 (nedotacave) a 4x2.
Hezky srovnani, diky za nej, ale vyvozujes z nej nesmysly.
Jak uz jsem psal o spojkovych ctyrkolek se pohon 4x4 muze projevit maximalne jinou konstrukci zadni napravy, protoze jakmile zasahne stabilizace, spojka se okamzite rozepne. To poskakovani maji na svedomi prave zasahy esp.
Tady bude zjevne daleko vetsi ulohu hrat jine nastaveni podvozku, pripadne jine gumy. Kazdy ten motor je usazen jinak, je jinak tezky a ma jine pruziny apod.
No, zrejme sme sa nepochopili. Mne je jasne, ze neskace kvoli 4x4. Spominam to preto, lebo to auto uz je na hrane a pneu stale drzia, neslo mi o ESP. 4x4 som spominal zase preto, lebo tie auta byvaju prirodzene mierne nedotacave.
Cim viac nad tym rozmyslam, tym viac si myslim, ze tie gumy maju vacsi vyznam ako sa zda - aj dezen aj profil.
Inak o tom rozpajani 4x4 dost pochybujem. Mozno to nejaky blazni tak implementovali, ale ked ides pod plynom zatacku a kontrola stability zasiahne pribrzdenim vnutorneho kolesa/kolies, tak by bolo aj celkom nebezpecne v zatacke zrazu odpojit hnanu zadnu napravu a spravit z nej vlecenu. Verim tomu, ze toto by si vodic vsimol takyto zasah a ja som si to teda nikdy nevsimol. Hlavne si myslim, ze kontrola stability funguje s daleko vacsou rychlostou a najma frekvenciou, ako je schopna spojka.
Ak mas k tomu nejake podklady, kludne to sem daj. Rad sa poucim.
ked citroen ostatnych vyskolil nielen v losom teste ale aj inych technickych lahodkach.... no jo... to boli vozy panecku... xantia V6... XM V6 .. neskutocne auta ... len krutim hlavou ked vidim kde je citroen dnes pritom to mal tak dobre naslapnute.... nechapem
a co nova C5? bude? nevie niekto? alebo to tam v citrone uz na to uplne hadzu boba.... skoda no... lebo rozhodna ma na viac ( ovela viac ) ako na tu mizeriu na cele s kaktusom co dnes predvadza..
nechapem ako v citrone pripustili tu stratu technickeho naskoku.. ved dnes uz docela zapadli v dave... a ked pridu este aj o hydropruzenie v C5 tak z citrona sa stava docela nudna znacka.. mali pritom este nie tak davno slusny technicky naskok a velmi zaujimave vozy .... ale docela si to sami akosi pokazili .... a ak ma byt kaktus tou vyhrou a krokom vpred tak gratulace... akurat ze konkurencia je tym skutocnym vitazom ktora tu moze oslavovat...
Protože nabízeli víc než ostatní. Často za míň peněz. A místo aby byli nejprodávanější tak se víc prodávali ti technicky jednodušší. A když to tak je pár generací..
Možná zkusej svoje know-how v nějakym budoucim vyššim modelu DS = samozřejmě za vyšší cenu
Časy dostupnejch a přitom technicky výjímečnejch modelů typu Xantia Activa sou asi defintivně pryč
Lidi nekupujou to nejlepší = drtivě nejlepší platformu má dneska zřejmě Alfa Giulia = taky žádnej trhák :-|
Boli časy keď XM stal od 1,2 miliona slovenských kreditov. Aktuálna C5 začína niekde pod polovicou tejto sumy. Pri tomto cenovom poklese musíš nájsť peniaze na vývoj a výrobu.
To jakože ta mamina, co vozí děcka do školky v SUV a cítí se v něm bezpečně, by neměla, páč losí test? A co když má henten Xtrail, co ho zvládne jako Porsche? ;-)
Ale jo, téměř nejbezpečnější bude v nové Fabii kombi, losí test 78kmh.
Co se týče třeba vyhnutí se zvířatům tak ano, tam má SUV nevýhodu. Na druhou stranu, kolik je u nás smrťáků po srážce s nějakým zvířetem? Minimum.
Mnohem horší jsou střelci, kteří tě sejmou vyjetím do protisměru. V drtivé většině případů nemáš na nějakej úhybnej manévr vůbec čas a právě v těchto fatálních nehodách mají velké SUV výhodu.
Jako abych dohledal časopis kde sem to už před lety čet? Nebo dal dohromady všechni informace z kterejch vychází věta kterou tu pak napíšu? To asi nedám ;-)
Nicméně jak vidíš v diskuzi nejsem jedinej kdo se to tu snaží vysvětlit = nejsme spiknutý věř mi :-)
člověče to je zajíavý, všechny tvoje tvrzení se opírají o jakýsi časopisy, cos před lety četl.
Tak to musím vzít za tebe: https://www.autickar.cz/…clanek/nechcete-… />
Mmch, ty a topten- hm, silná odborná skupina.
Při čelním střetu s jakýmkoliv osobákem máš větší šanci v XC90 než v S90, která je skoro o 300 kg lehčí. Proč tomu tak je se třeba jednou ve škole dozvíš :-)
Snaha o manipulaci např. je, když si vymyslíš neexistující hmotnosti, když popíráš pravdivý příspěvek Provocateura o rozdílu 300kg.
XC90 T8AWD 2394kg S90 T8AWD 2077kg.
Pořád 300kg, ať Hammunasakra lže jak chce.
Tebe zmanipulovat nejde = ty věříš jen tomu čemu ty chceš >:-[]
To čemu řikáš lež je minulá generace = teď je holt rozdíl mezi S a XC trochu větší. Diskuze ale neni o jednom modelu jedný značky ale obecně = o všech kategoriích SUV
Prostě to neni tak že GLS je automaticky vždycky bezpečnější než S Kláda. Nebo GLA než A. Nebo Audi Q2 než A3 = abys tomu rozuměl :-)
Podívej se kolik sraček napadání urážek tupejch keců si napsal na konec diskuze kde část informovanejch vysvětlovala že bezpečnost SUV neni vyšší = nic víc ;-)
Proč se furt držíš jednoho jedinýho příkladu? A šílíš z toho že sem napsal váhu minulý generace = tohohle jedinýho modelu? :-)
A neřikej že lžu = prostě tak to je a jedno jestli to pobereš ode mě, toptena, MT nebo kohokoli jinýho. Ono se popravdě nic nestane i když to nepobereš vůbec ;-)
To nejsou rozdíly který sou naprosto rozhodující. Automatický očekávání že SUV je automaticky ne-li vždycky bezpečnější prostě neni pravda.
Při nárazu do pevný překážky to může bejt dokonce naopak
Platno obecně pro všechny značky i velikosti aut, a SUV >:-[]
Když to do S90 jebne XC90, bude na tom líp řidič SUV, protože:
1) XC90 je těžší
2) řidič S90 dostane ránu přímo mezi oči, kdežto XC90 půjde náraz na kolena.
1) hmotnost je při čelnim střetu výhoda = to tu určitě nikdo nezpochybňoval, to víme všicni nebo?
2) tohle už je ta velmi rozšířená blbina = jak se pár z nás snaží vysvětlit, ale odolnost je veliká :-)
3) mluvim obecně = ne o jednom modelu
4) SUV sou z víc pohledů respektive celkově nejdražší a jako auta většinou spíš nejhorší. Nejsou ani bezpečnější = ale jejich obliba roste a podle prognóz dál poroste :yes: >:-[]
Ne, ze bych vam chtel zasahovat do pekne diskuse, ale neni nejvetsi vyhodou SUV jeho vyska? V uk se tomu dost venovali pred par lety a vysledkem bylo, ze i par centimetru svetle vysky muze pri celni srazce rozhodnout o tom, jak to dopadne. A auta s vetsi svetlou vyskou maji tendenci nizsi auta doslova prejet. Mohou spise minout deformacni zony nizsiho auta a ohrozit tak jeho posadku. To ze jsou spise mene obratna v jejich prospech nehovori, ale kdyz se me sestre podarilo vjet prostredkem auta na betonovy svodidla, ktery ji prevratili, sedel bych radeji v suv... Zobecnovat se ale musi opatrne.
A ted si dal trhejte obcanky :-)
Ano, to je riziko. Tedy že mu, obrazně řečeno, vyskočí na kapotu a trefí ho do kabiny. Pro mne by to však byl spíš argument pro to taková auta vůbec nepouštět na silnici, odepřít jim homologaci, protože jsou nebezpečím pro ostatní. Ostatně tu máme precedent v podobě bariér proti podjetí, i když se dá debatovat o jejich účinnosti. A je to zbytečné - auto se dá zkonstruovat s ohledem na jinak vysoká auta. Pro obě strany je výhodné, aby deformační zóny fungovaly co nejlépe. Nepovažuji to tedy za výhodu.
Losí test je relevantným dôvodom pre nekúpenie suv alebo mpv, lebo čo ak ti cestou do školy/škôlky vyskočí na cestu divá zver >:D >:D . Potom si spomeniete na toptena, ktorý písal že ak auto, tak kombi.
Nojo = mrkni na výsledky = kombi si stojej překvapivě dobře >:-[]
Naproti tomu některý supersport překvapivě nic moc :-|
Topten asi zná opakovaný srovnávačky SUV vs kombi = docela drsný = většinou stejná technika jednou za víc peněz a se skoro všema naměřenejma výsledkama horší :yes::-)
Asi to bude marnenim času, ale časť suv porazila aj tie kombi, takže to čo píšeš stojí na hlinených nohách, alebo skôr nohe. Ak by sme vyberali exaktne podľa bezpečnosti tak si môžeš ísť zobrať xtraila, ktorý to naloží väčšine toptena uchytenie kombíkov. Ešte jedna poznámka, vyrad z tabuľky tých , ktorý boli testovaný za mokrá, limitom bola zrejme adhezia pneumatík.....
A teraz si zober reálny život, reálne použitie a je vymaľované. Predstava, že musim nastupovať do nižšieho auta, že doň musím cápať deti do sedačky, alebo že nesedím vzpriamene je pre mňa triesnivá a ďaleko horšia ako to, že sa možno raz budem vyhýbať zvery na ceste ( mimochodom v tomto mám dosť dobrú prax s rôznymi autami a vždy to dopadlo dobre)
Asi bude = jaká část v obou testech víš sám = nechápu o co se snažíš ;-)
Jestli obhájit svý SUV = chápu :-)
Asi to je marnění času = to co tady píše topten a předtim k tomu došli profíci je známá věc = neznamená to že koupě SUV je sebevražda. Jen sou lepší možnosti ;-)
Ja sa nesnažím o nič, možno len o to , aby tu niekto pochopil, že pri výbere auta nerozhoduje len to čo nameral profík ;-) . Na písanie o sebevražde a nebezpečnosti všetkého okrem kombi sú tu iný. A mimochodom mám MPV, a mimochodom, pre vyššie uvedené dúvody a fakt, že kombi z princípu nespĺňa moje požiadavky. Čo ale neznamená nič, keďže každý máme svoje požiadavky na auto a podľa toho si vyberáme ;-)
K čemu došli profíci před lety v časopisu? Že někomu nemůže pro jeho potřeby líp posloužit SUV než kombi? Pokaždé místo konkrétních argumentů nějaký pindy o odbornících, ale co řekli, kde, o čem a komu, to se nedozvíme.
Hlavně měli odborníci přijít na to, proč máš tu svou argumentační abnormálii.
Aha, takže "odborníci" tvrdí, že ne, ale ty nevíš proč? Když všem říkáš "to se mýlíš, odborná veřejnost tvrdí něco úplně jiného" doufal jsem, že se o půlnoci dozvíme, co konkrétně odborná veřejnost tvrdí o tom, že srážka v SUV je méně nebo stejně nebezpečná jako v kombi.Ale byla to jen další hammunasakrovina.
Nevykrucuj = lidi jako ty co k tématu nic nečetli a těch je samozřejmě drtivá většina si myslej že SUV je bezpečnější než řekněme sedan liftback na odpovídající technice. No a neni. Ono taky proč by mělo bejt?
V reálu má horší brzdy, vyšší těžiště taky nepřidá = tupejma kecama o hammunasakrovině na tom nic nezměníš: SUV prostě nejsou bezpečnější než jiný nižší karoserie
Ty voe, ty seš tupej, to by jeden nevěřil.
Jak už tu psal kolega kyklop nebavíme se o bezpečnějších jízdních vlastnostech, ale o tom, v čem je lepší sedět v případě havárky. Jak jasněji ti to napsat?
85%........
Tupej seš samozřejmě ty, to jsem napsal jasně. Nějaký argument ke zbytku příspěvku, na který jsi reagoval? Těžko, viď? Toho se od tebe člověk nedočká nikdy.
Odstavec 2. - kto tu píše že SUV je automaticky bezpečnejšie? Nikto
Odstavec 3. - smogová situácia, vystrč hlavu z prd€le a prečítaj si napríklad regionálne správy zo stredného slovenska na tému smog a roptyl prachu a bla bla. Problémy s ovzduším sú aj na miestach kde prejde 5 dízlov za deň. Že by všetko okolo nás vyprodukovali len tie dízle? Alebo, že by sa v rámci úspory hádzalo do kachlí uhlie, prípadne iný bordel, alebo sa jedná o emisie z priemyselných zón. V tom prípsade dúfdam, že už si topten namontoval na svoje tsi časticový filter, inač je to prasa, ktoré dusí malé deti sadzami zo svojho výfuku :-!
>:D >:D "No v týhle diskuzi se bavíme o obojím" - ne, nebavíme, tupane. O jízdních vlastnostech tu nikdo nepolemizoval, resp. určitě ani já ani kyklop.Oba jsme zcela jasně,(tak, abys to pochopil i ty) napsali, že jízdní vlastnosti stran bezpečnosti má SUV horší. Ale když 85% nechápe psaný text..... :-|
Jinak kombi vyšší než větašina MPV a SUV spíš neexistuje = co jako máš? :-)
Jestli Outback tak k těžišti sem se už vyjádřil = hodně podceňovanej důležitej parametr ;-)
Zajímavý jak tak prostej fakt jako že SUV sou z víc úhlů pohledu skoro to nejhorší vyvolal u některejch lidí extrémní reakce. Určitě je potěší že u SUV je prognóza dalšího růstu prodejů :yes: >:-[]
Popírací zpochybňující a překvapený reakce losího testu kterej se dělá od roku 1970 taky stály za to = sem myslel že je rok 2017 :-)
Nie, Forester.
Ale pisem to len preto,aby som ukazal, ze ake je to skatulkovanie nezmyselne.
Lebo v technicaku mam kombi a v skutocnosti sa auto naozaj moze povazovat za kombi. Hoci ma svetlu vysku 22cm a celkovu 1735mm, co je viac ako napr. Kia Sorento, X-Trail,Skodiak, ci P5008, ci dalsie ine.
Zajtra idem do kopcov (dufam, ze tam este najdem sneh), tak aby som vedel, ci sa po ceste tam alebo spat prevratim na strechu :-)
Závěr že prodeje SUV porostou přičemž je to snad nejhorší verze auta kombinovaná s nejvyšší cenovkou = je bohužel fakt = taková černo humorná realita našich dní :-)
Ani bezpečnost nemaj automaticky vyšší = těhle pár fakt vyvolalo fakt slušnou vlnu nevole :-|
Fakt stačí málo. .
Se Subaru s nízkym těžištěm spíš ne = užij si to :-)
Citujem: "K čemu došli profíci před lety v časopisu? Že někomu nemůže pro jeho potřeby líp posloužit SUV než kombi? " - ja tam žiadne kopanie nevidím, píšem ti vyššie, že každý máme iné potreby a niekto má hb, niekto kombi, iný mpv a niekto daľší 5 miestnu dodávku (tam fakt nechcem vedieť ako sa vysporiada s losím testom) no a sused má to SUV. Nevidím v tom žiadne opovrhovanie znalosťami, profíkmi a spochybňovanie s exaktne nameraných hodnôt :-!:-!
SUV je dražší, víc žere a má horší jízdní vlastnosti. A co tím chceš říct? Není tvůj (domnělý) šestiválec dražší a užranější než čtyřválec? No a? Taky ti ho máma koupila. Co to má společnýho s údajnou (ne)bezpečností SUV?
Fakt nechápeš co tim chci říct? To co je v těch porovnáních co nečteš = ale pak shazuješ že to neni možný případně to sou hammunasakroviny a topten-oviny >:-[]
Co to meleš o údajný (ne)bezpečnosti SUV? To jako fakt? >:D
Diskuze který se zúčastňuješ a střílíš hammunasakroviny je o něčem jinym = možná bys měl začít = přečíst si ji? :-)
Topten, já a další co víme = jen předáváme: Že SUV nejsou automaticky bezpečnější = jak si hodně lidí představuje
Áno čítal a predstav si , nič to so mnou neurobilo >:D:D. O chvíľu dávam inzerát na bazár a predávam svoje mpv, je nebezpečne a viacej žere. Kupujem KOMBI, síce mi to neplní účel, ale odborníci na webe napísali, že je to lepšie :-!:-!
Jediný kto nepochopil si ty :-! . Nikto tu nespochybňuje, že nižšie a ľahšie auto na +- podobnom technickom základe (kombi vs suv) bude vysoko prevdepodobne jazdne lepšie, agilnejšie a lepšie ovládateľné. V kritériach, ktoré som uviedol ja vyššie zaostáva. Mimochodom, v žiadnom teste sa nevyskytujú, sú nemerateľné a podliehajú osobným preferenciam
Karlíku: ... páč se špatně vyhýbá, ........páč má delší brzdnou dráhu než limuzína, páč má větší zdvihy pérování a je celkově výš nad zemí, takže zatáčku projede pomaleji, ....... páč má horší zrychlení, ............ páč má více neodpružené hmoty, což je opět mínus na jízdní vlastnosti. Miluji nemoc zvanou SUV. ;-)
Nešlo by to bez toho Karlíka, Honzíku? Měl jsem pocit, že my dva se spolu bavíme vcelku normálně ;-)
Jinak, ty jsi v prvním komentu argumentoval tak, že tenhle losí test ukazuje nebezpečnost SUV, což není až tak úplně pravda. Nebyl bych si až tak jistý delší brzdnou dráhou (viz čerstvě Edge a 40m), výš nad zemí beru jako velkou výhodu, a projetí zatáčky pomaleji- no na sněhu jo, ale jinak se normální člověk (čti:ne hovado) na limit tak lehko nedostane, a mamina tím spíš ne, pokud pro ni neplatí ta závorka.
Takže shrnuto- pro zodpovědnou maminu budu SUV dál považovat za bezpečnější auto (i když ho sám nechci, nikdy jsem neměl a žena zatím taky ne).
To Karlíku určitě nebylo myšleno pejorativně, nebo zle, rád s tebou povídám a často tvoje komenty likuju.
Když s SUV pojede zodpovědný řidič, tak se určitě nemůže nic stát, ale beru to tak, že i mamina se svou defenzivní jízdou může dostat (ne svoji vinou) do krizové situace, kdy bude muset brzdit, vyhýbat se, nebo rychle reagovat, a potom by to možná v něčem jiném třeba zvládla. Že si lidi kupuji SUV beru, že se jim to líbí beru, ale dost často hledají argumenty "pro" v oblasti bezpečnosti, což je napůl liché.
Meli byste zminit, ze ani losi test ma sve mouchy.
Jednim z hlavnich problemu je sirka vozidla. Sirka vozovky pro test je pevne stqnovena, ale asi je kazdemu jasne, ze auto siroke 1.7m ma vic prostoru pro manevr nez vozidlo o sirce 2m.
Kdysi jsem nekde videl prepocet vysledku losich testu pri zohledneni sirky vozidla. Zminovali, ze prepocitat to nejde, je to jen jakysi odhad / dohad.
Presto - vysledky byly velice zajimave.
Porsche zbytek sveta drtive porazilo.
U osobaku vyrazne zalezelo na sirce pneumatik... atd.atd.
A mimochodem si najdete na youtube losi test soucasne nove Panamery. Jedno z nejsirsich aut a jeden z nejrychlejsich casu. Neskutecny, jak to je vubec mozny.
ide hlavne aj o rozchod kolies ( nie sirku kasne ) ... a tam az take mega rozdiely medzi triedami zase nie su ;-) plus minus 15 centi medzi malym autom a limuzinou no .. ale nic zavratne
samozrejme su :-) ... ale nie zase 30cm ako si mozno nejaky laik mysli podla foto ;-) ... skus pozriet cisla v tabulkach a zistis ze to zase nie su az take megarozdiely... niekedy je to len par cm navzdory tomu ze auta su hodne odlisne aj velkostou aj zameranim
ale ano... par aut v tabulke aj mna prekvapilo... ;-)
PS: napriklad fabia je o 5cm sirsia ako polo... pritom rozchod ma rovnaky ;-) takze s kasnou to mas tak ;-)
Zkus to prepocitat na procenta. 20cm je 15 procent jak nic :-)
Ale spis jde o to, ze pri tom manevru jedes "od patniku k patniku", vlastne na dotek. Sirsi auto musi pri totozne rychlosti nezbytne vic "zatocit" - a vo tom to prave je.
Jedou jinou stopu. Cim uzsi auto, tim "rovnejsi" stopa. Proto to ma velky dopad na vysledky.
jasne chapem.. principialne ale kasna sirkou nema az taky vyrazny vplyv.. rozhoduje skor rozchod kolies a tazisko vozu... ako aj pomer hmotnosti na prednu zadnu napravu.... no a potom dalsie veci... ohladom samotneho nastavenia podvozka samozrejme
niektore vozy v tabulke ale akoby popierali fyziku.. par aut ma milo prekvapailo :yes:
urcite aj pneu jasne... ono taketo tabulky losich testov najdeme kde kade a vzdy je ine poradie ;-) ... to je dalsi fakt .... teda az na tu xantiu... ;-)
Tiez som prave objavil ten kanal, skoda, ze nic nerozumiem ale i tak maju zaujimave videa.
Inak BMW M2 - pekne rozlietane ... [odkaz] . chcel by som to vidiet za vlhka.
Bmw m2 je sice pekne rozlitany, ale 80 da s prstem v nose a ani 82 by v realu nezpusobilo problem. U porsche je to videt jeste vic, kdyz tusim v 82 srazi sirokym zadkem kuzel jeste pred prvni zatackou. - testem v teto rychlosti neproslo, ale kdyz to clovek vidi, asi by to oznacil za zdaleka nejbezpecnejsi prujezd, co byl k videni.
Giulia naproti tomu horsi nez bmw 2, co se kriterii testu tyka. Presto ze ma udajne nejlepsi platformu...
S prstom v nose to bolo tych 74, s odretymi usami 79 a tych 80 ani nahodou :-) Pretoze naopak, v reale by cesta nemusela byt dokonale sucha a hladka, aby ho ten zadok neprebehol.
S prstom v nose dava 80km/h len to Porsche 911. Pre mna tiez asi najkrajsi a najstabilnejsi prejazd. A regulerne zvladlo aj 82km/h, lebo si vsimni, ze ten kuzel bol postaveny nakrivo, len preto ho zachytil pri najazde.
Na druhou stranu, silnice je stejně široká pro všechny. Není to tedy podle mne slabina testu, ale nevýhoda širšího auta. Jako celá řada jiných věcí, i šířka je kompromis (nemá jen výhody). Leda by jejich testovací trať byla nereprezentativně úzká.
je to mozne.. aj ked clovek si za to moze sam... pre nedisciplinovanost mnohych potom doplatia vsetci.... nic nove... aj na skole kedysi dvaja hulakali v triede a robili bordel cez prestavku ale diktat za trest sme museli pisat vsetci.... ziadny stroj by pritom nebol potebny keby ludia rozumne jazdili..
zatial som ale rad ze este mozem volant drzat v rukach a ovladat auto zcela sam ;-):yes:
moznost volby nie je problemom.... problemom bude az nemoznost volby.... ono aj start stop system si uz dnes moc bohuzial nevyberas... ani rucnu brzdu a dalsie veci u niekdorych vozov... takze mam obavy ... chapes... ;-) .. v dobrom
ved hej... tych 30-35 rokov zbehne jak voda.. suhlas >:D
ale inak pamatas jak sa uz pred rokom dvoma rozpravalo ze za par rokov zmiznu spatne zrkadla a pridu kamery? a stale nic ;-) .. a zatial ani nevyzera ze do dalsich rokov sa nieco nadalej v tomto zmeni...
zvlast v technickych smeroch ;-) ... inak par veci proste v autach nevyslo... rovnako ovladanie gestami zda sa skoncilo na mrtvom bode.. a take halo okolo toho bolo este nedavno ;-) ... ale tak je to do neba volajuca kravina no.. tak sa zase az tak necudujme ....
skor ma prekvapuje to kolko snahy venuju vyrobcovia tym kdejakym megadisplejom ktore su tiez len na dve veci.. .... kedze v aute mas pozerat hlavne na cestu ze jo ;-)
Podle mne spíš naráží na konzistentnost a opakovatelnost testu. Bylo by tedy lepší, kdyby na to měli stroj, který to projede (podobně jako měli u EuroNCAP pro testy ESP).
Trochu mě zaráží ten S-max v žebříčku nejhorších. V S-maxu jezdím v ročníku 2009 v dieselové variantě se 129 kW (2.2 tdci). A upřímně, tomuhle bych věřil, pokud to bylo na zimních balónech a na mokru, tedy nejhorších možných podmínkách. S-max totiž jinak sedí na silnici jako přibitý a dokáže mnohem, mnohem víc. S letními 18palcovými koly (origo od výrobce) je to úplně jiná káva. Jak by pak musela dopadnou třeba Galaxyna? Ta by se musela v 55 km/h převrátit!