Klesá, ale mírně....a scénáře škarohlídů o pádu do hlubin se jaksi nenaplňují. Patřím mezi ty, kterým se facelift nelíbí a rozhodně jsem si na něj nezvykl, ale stran prodejů jsem byl v soudech výrazně opatrnější než místní vševědi.
No a výsledek ? Octa se nám pořád drží v třídní elitě, kousek za Astrou, kousek před Focusem, přičemž jedinou konkurencí, která jí hrozí dotažením, je výrazně rostoucí Megane. Ostatní, v diskusích "mnohem lepší" (308, Leon, nejúspěšnější z japonců Auris) si o tom mohou nechat leda tak zdát. No a pro "nejlepší nejen kombíky všech dob" už to není ani tak otázka snění, jako spíš halucinogenního blouznění. ;-)
Je potřeba definovat pád a hlubiny. Pád bych viděl tak -15% a hlubiny... no, to je asi relativní... z pohledu Octavie bych viděl jako hlubiny vypadnutí z top 5 ve třídě. Udržení se v top 10 celkově není samozřejmost.
Pokud je pro tebe 10,9 "skoro" 15, tak by široká veřejnost jistě uvítala, kdybys tvořil třeba sazby DPH. ;-) Ale jo, pro Golf to "skoro" pád je. Jenom mi ten odstup od třetího místa nějak nesedí s tím, kterak si tu relativně nedávno protínal křivky vzestupů a pádů. Nemělo by Clio už sedět na trůně ?
Jak říkám, nic proti... pád tomu klidně říkat můžeš. Už ale asi ne pád do hlubin, přece jen, první místo absolutně i ve třídě těžko nazvat hlubinou :-)
Tuším... a vím kam jít pro čísla
2005: 206.759
2011: 113.565
2016: 46.939
1-6 2017: 19.473 a -32%
(dle carsalesbase, protože focus2move nemá historická čísla)
Výsledkem je 15. místo v segmentu, to jsou ty hlubiny. Takže ano, to je ukázkový pád do hlubin.
Seat se konečně po letech trochu zvedá = stejně je to zajímavý že používá identickou techniku, dokonce mu dávaj proti škodovce něco malinko navíc a..
A kouknul sem taky na čísla = zatimco Golfu berou čísla SUV a uvidíme kolik T-Roc, C4 vzal nejvíc C4 Cactus = žádný SUV ale jen jiná varianta = 70-80 tisíc ks ročně
Tak C4 je typický crossover, nevím jak myslíš to "jen jiná varianta"... tvarově nemá s C4 společného vůbec nic... rozhodně bys spíš hádal příbuznost třeba Golf a Golf Sportsvan než C4 a C4 Cactus.
Když chceš tasit tuhle kartu, tak Golfu neberou čísla jenom SUV, ale taky Golf Plus a následně Sportsvan. Žádná SUV ale jen jiné varianty = klidně i přes 100t ročně.
#4 je Focus a pro něj to podle mě úspěch není... jeho ambice by měla být top 3. Ale vzhledem ke stáří modelu a minimálnímu odstupu od Octavie to není ani žádný průšvih... prostě normální slušný výsledek.
Octavia zabere tím správným směrem a spadne tohle auto, který je dobrý tak nanejvýš pro
Český Pepíky a jejich tlusté Mařky do druhé desítky kam patří... .
Cčko je z D3 nejlepší tak trochu jenom díky metodě označování modelů jednotlivých výrobců. Merc dává pod C všechny karosářské varianty (sedan, kombi, coupé) kdežto BMW i Audi oddělují coupé do samostatné řady (4er, A5) a ty se pak vykazují samostatně. Pokud se ve střední třídě posčítá 3er a 4er resp. A4 a A5, tak je rázem všechno jinak a Cčko je poslední z D3.
[odkaz]
Hodne me prekvapuje, ze v evropskem meritku je Sportage pred Tucsonem a jeste vic me prekvapuje ten obrovsky propad Tucsonu... Obrovsky myslim v souvislosti s rostouci popularitou SUV...
Ještě bych doplnil, že určitě časem začne umět, a že je třeba s ním počítat. To ale nemění nic na tom, že v současnosti a blízké minulosti se choval jako kkt.