27.5. 2015 ČTK

Ťok chce vypsat mýtný tendr, ideálně v létě

Ťok chce vypsat mýtný tendr, ideálně v létě

Stávající smlouva se společností Kapsch vyprší koncem příštího roku, nový provozovatel by měl poté mýtný systém spravovat dalších deset let.

Aktualizace 27.5.2015 14:10

Ministerstvo dopravy chce vypsat výběrové řízení na nového provozovatele mýtného systému ještě letos v létě, ideálně souběžně s červencovým termínem, kdy má základní parametry soutěže představit vládě. Na dnešním setkání s novináři to řekl ministr dopravy Dan Ťok. Úřad potřebuje mít nového dodavatele vybraného do konce příštího roku, kdy končí smlouva se stávajícím poskytovatelem, společností Kapsch.

Posunutí termínu na letošní léto z původně avizovaného začátku příštího roku souvisí se snahou ministerstva vybrat nového provozovatele v jednacím řízení, které bývá časově náročnější. Výhodou je podle ministra to, že úřad během řízení se zájemci průběžně diskutuje, což by mělo vyloučit rizika následného napadání soutěže u antimonopolního úřadu. Zároveň připustil, že časový harmonogram je napjatý, dá se ale stihnout.

Původní text

Ministerstvo dopravy poslalo provozovateli mýtného systému v tuzemsku, společnosti Kapsch, desítky stran otázek na technickou dokumentaci k mýtnému systému a konkrétní požadavky na součinnost firmy se státem pro přípravu výběrového řízení na nového provozovatele. Nezbytnou pomoc ze strany soukromé firmy při přípravě tendru ministerstvo přiznalo začátkem letošního roku. Seznam požadavků je ale prvním hmatatelným krokem, který v jednání dosud úřad učinil.

Stalo se tak navíc až poté, co si Kapsch a ministerstvo dopravy vyměnilo dopisy, ve kterých se firma a úřad vzájemně vyzývaly k činnosti. První schůzka kvůli vzájemné spolupráci se na ministerstvu uskutečnila letos 16. dubna. Šlo ale podle vyjádření obou stran pouze o „společenské" setkání, na kterém se konkrétní body spolupráce neřešily.

Materiál, který úřad firmě Kapsch odeslal, obsahuje v padesátistránkové příloze soupis konkrétních jednotlivých součástí systému s výzvou, zda může resort informace o něm poskytnout v rámci připravovaného výběrového řízení případným uchazečům o provoz výběru mýta. Dále materiál podle informací ČTK obsahuje návrh jednání o způsobu předání těchto informací a rovněž o dohodě na zaškolování budoucích pracovníků mýtného systému.

Kapsch chce se státem spolupracovat na přípravě mýtného tendru

Podle předběžného harmonogramu schváleného vládou má ministerstvo dopravy vypsat výběrové řízení na nového provozovatele do příštího jara a smlouvu s vítězem soutěže podepsat v září. Pokud by výsledky soutěže nenapadl některý z neúspěšných uchazečů, bude mít vítěz tendru na vyzkoušení a spuštění systému tedy pouhé tři měsíce. Úřad spolu s blížícím se koncem smlouvy s Kapschem tuto dobu pro zprovoznění systému postupně zkracoval, původně uváděl potřebu systém testovat zhruba rok.

Podle dřívějšího vyjádření jednoho z uchazečů, provozovatele slovenského mýtného systému společnosti SkyToll, je na spuštění systému potřeba vyhradit alespoň osm měsíců. Kvůli nedostatku času ministr dopravy Dan Ťok ještě v březnu uváděl, že bude potřeba si od Kapsche takzvaně koupit čas. Tento požadavek se objevil i v první verzi materiálu k jednání vlády. Po nátlaku koaliční ČSSD nakonec tuto větu z materiálu úřad vypustil.

Vyřešit problémy se zpožděným mýtným tendrem byly spolu se zajištěním personální stability v podřízených organizacích a nastartování výstavby silnic hlavní úkoly, které Ťokovi při jmenování uložil premiér Bohuslav Sobotka. Právě jeho ČSSD je v současnosti největším kritikem postupu ministerstva v přípravě soutěže. Kromě prodlužování smlouvy s Kapschem kritizovala například plán ministerstva nerozšiřovat zpoplatněnou síť komunikací na silnice nižších tříd.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 






Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

 

iSport.cz

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít už nebude, hrozí soupeři

Válka graduje! Saganova kritika? Plnou podporu mít…

Do pořádně nepříjemné situace se dostává cyklistická superstar Peter Sagan. Sportovní ředitel belgické stáje…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…