Kontroly aut s podvodným softwarem by měly být povinné také v Česku. Dřívější výroky ministra dopravy Ťoka ale hovořily úplně jinak. Zatím se stále oficiálně neví, jak chce koncern Volkswagen postižené vozy opravit.
Akurát že to padne na hlavy vlastne podvedených alebo potenciálne podvedených majiteľov tých áut. VW by im mal automaticky zaplatiť náhradu za zabitý čas a náklady na cestu do servisu.
minuly tyden ve zprávách na ZDF mluvil někdo z VW a na rovinu řekl, ze nektera auta se budou muset vymenit. Zatím pry resi jak to udelat, zda odkupem stavajciho za vyhodnych podmínek ci vymenou nebo vyhodnym nakupem nového, a to podle toho, jak moc bude změna na aute znat.
Aj tak to nikam nevedie. Je to hromada áut, ale žiadna úprava už na celkovej produkcii emisií prakticky nič nezmení. Skôr by VW mal dostať nejakú sankciu za každé predané auto s niektorým z predmetných motorov, a peniaze by mali ísť na výskum rakoviny a podobných ochorení, alebo na iný relevantný účel. Bolo by to oveľa viac platné, a ešte by z toho VW vyšiel vcelku čestne. Platiť niekomu "odškodné", a síce za trest, ale financovať výskum a liečbu chorôb či iný pozitívny projekt, je sakra rozdiel. Myslím, že pád VW si nikto v skutočnosti nepraje.
Taky se jim popravdě říká křápy. Včera jsem asistoval u výměny pojistky u jednoho rendlíku. Aby se člověk k pojistce dostal, musí nejprve demontovat akumulátor...
Proc podvedeny? Kolik lidi se zajima o NOx jejich auta? Drtivy vetsine to je uplne jedno... Ano VW by mel dostat pokutu (resp. vsichni co to delaj, tajze opravdu vsichni...) ale s jezdicima autama nic nedelat... Stejne to jen plivnuti v mori... A ti co hlásají o tom, co všechno by se mělo s jezdícíma autama udělat, to je jen čirej populismus a honění politických bodů...
Kolik lidi se zajímá o exhalace jejich komínu na domě? Stačí jen: já to nedejchám, lítá to za mě??
Každý má zodpovědnost za své chování a spadá sem i provozování nehomologovaného auta. >:-[] >:-[] >:-[]
ale to auto homologovaný je.. Podle nesmyslnýho testovacího cyklu, co nemá s realitou nic společnýho.. A neměl už v době, kdy se o žádný dieselgate nevědělo... A to že mam v jiným provozním cyklu (realnej svět) než při jakým bylo homologováno (laboratoř) jiný emise, je přici naprosto normální ... To pochopí každej s alespoň trochou zdravýho rozumu...
Pletes jabka s hruskama. Ano je normální že v reálném provozu má auto emise větší. Problém je v tom že VW by bez podvodu neprošel ani tím mírným laboratorním testem.
Nemáš pravdu.
VW mírným laboratorním testem prošel. Nové otestované auta to oficiálně prokázala. Na to již nezpochybnitelné výsledky jsou. Bavím se o testech pro Evropu.
O čem to zase točíš? Že neumíš číst? Ani všechny nové motory Euro6 močovinu nepotřebují a nemají. A v čem se liší oproti těm starým? Víš to vůbec? Z toho co píšeš, vidím, že nevíš vůbec nic.
Začni třeba taky tím, jaký je limit emisí pro Euro 5 a pro Euro 6.
Opět zjistíš, že když v podstatě identický motor Euro 6 je schopen s přehledem a bez močoviny plnit dvakrát přísnější normu, tak je vysoce pravděpodobné, že starý motor Euro 5, jehož nevětší změna je jiná ŘJ, splní dvakrát mírnější normu Euro 5 s prstem v nose. Opět ti doporučuji zkontrolovat homologační cyklus, a podmínky pro jeho absolvování.
To abys tu ze sebe nedělal... no ty neděláš, ty jím prostě dávno jsi... Ty vůbec netušíš, která bije a o čem to je. Ale keců máš jak opice blech. :-! >:D
Přesně tak. Hele ale buď v klidu. Tohle je zase řešení jen na papíře. Realita bude naprosto odlišná. Jestli si soudruh Ťok myslí, že přijede 150000 aut a těm bude upraven software, tak aby se jim zvýšila spotřeba, snížil výkon a dobře teda snížily emise NOx, tak se dost plete. Já jakožto majitel bych radši dal 500 mechanikovi nebo přijímacímu technikovi, který to má dělat, aby to udělal jen jako (na papíře), ale rozhodně bych si nenechal takhle deklasovat auto v zájmu pseudoekologie. Ještě, že se mě tenhle problém netýká. ;-)
Presne za toto by meli jit lide za mrize. Jak ten mechanik, tak ty taky a auto sesrotovat. Jak pises nic jineho na vas neplati jenom represe a povinne vsichni do servisu a nasledne na nezavislou kontrolu. Bohuzel STK/Dekra nezavisla neni. Kdo plati, ten jede.
STK stejně není schopná NOx změřit, nemají na to zařízení.. Jinak na přehrání SW klidně pojedu, když se NIJAK nezmění provozní vlastnosti auta, který jsou pro mě důležitý (spotřeba, výkon, spolehlivost). Jinak jsou 2 možnosti: 1) Nasr.. !!! a za 2) vrácení auta za 100% nákupní ceny...
To se na to díváš ale špatně. Protože ten, kdo byl uveden v omyl je občan a selhal tu stát.
A ten z tohoto titulu nemůže a ani to podle mě neudělá, aby tyto povinnost přenášel na občana. Nevyhnul by se tak žalobám, které nemá šanci vyhrát.
A ty seš ty pošuku placenej kým, že ti tak hrozně jde o šrotování nových aut? >:D >:D Ještě že takový tupý dogmatici jako jsi ty umí tak akorát prskat v diskuzích, protože se k ničemu jinýmu v životě nedostanou >:D >:D
No podvedeni protože si mysleli že si kupují auto co splňuje legislativní požadavky a namísto toho teď mají auto kterému se bude snižovat výkon nebo zhoršovat spotřeba aby plnilo legislativu jako všechny ostatní. Být majitelem auta od VW tak se cítím byt podveden.
No, ono začíná přituhovat. To je poprvé, kdy někdo v ČR říká, že aby ta auta mohla dál jezdit, budou muset projít nějakým povinným servisním zásahem. Už to není o tom, že se možná trochu zhorší výkon a spotřeba. Pro majitele bude ještě veselo. Nakonec budou vůbec rádi, že s tím smí na silnice. >:D
Ale tak to mělo být od začátku.
Na základě podvodu (upravený SW) bylo auto homologováno. Když chce jezdit majitel a autem dál, tak musí na autě výrobce udělat modifikaci aby auto homologačním procesem prošlo. Bez modifikace, nebude povolen provoz tohoto nehomologovaného auta. Jednoduše řečeno.
Po našich silnicích jezdí tolik upravených aut obsahující nehomologované díly/SW či "příslušenství", že bys podobným rozhodnutím udělal velmi nebezpečný precedens.
Tady každej laboruje s tresty a zákazy, jako by byl ředitel zeměkoule a patřili mu všichni a všechno. Takhle to ale naštěstí není. ;-)
Jenže všichni víme že s těmi úpravami by se nemělo na cestu a při chipování nebo nasazení nehomologovaneho dílu bereme rizika na sebe a víme že když prijedeme na technickou s lesenovou trubkou místo výfuku a technik na to přijde tak nám nezbude než koupit origo výfuk a trubku vyměnit. Tady je to víceméně stejně. VW si je vědomo toho co udělalo, přišlo se mu na to a tak bude muset opravovat.
Zmiňoval jsi precedens. Jaký precedens? To že na svém autě nesmíš mít namontované nehomologované věci a ani mít upravený sw nehmologovaným způsobem je jasné ze zákona. Píšu že "Všichni víme..." protože zákony by měl znát každý.
Když jsem si na auto nechal dávat větší kola, nechal jsem si je dopsat do techničáku, když jsem manželce dával na auto neoriginální výfuk, nechal jsem si k tomu dodat prohlášení od výrobce že tam může být, myslím že to je běžná věc zodpovědného člověka. Stejně jako když něco stavím tak si k tomu taky vyřídím povolení. Střelci co si namontují nehomologované příslušenství nebo bourají zdi bez stavebního povolení machrují zpravidla pouze do prvního průseru, do "první vazby".
Situace u VW je stejná, riskoval na vlastní zodpovědnost, a co je horší za účelem zisku, teď se to provalilo, dostane trest a lidem kterým dodal auta nesplňující legislativní požadavky pro provoz na něj budou právem naštvaní. Já bych byl taky.
Větu o úměrách nechápu. S matematikou to asi nic společného nemá a jako řečnický obrat to taky nedává smysl. Asi jsme každý z jiné vesnice a neovládáme společný jazyk.
Mluvíš o sobě, svém chování, to ti neberu, ani to nijak nezpochybňuji.
Ale uvědom si, že ty sám netvoříš náš stát.
V našem státě se pohybují individua, a není jich zrovna málo, kteří si se zákony nijak hlavu nelámou.
A jak jsem již zmínil, je jich poměrně dost. Příkladem budiž obyčejné dodržování dopravních předpisů. Všich ví, že se ve městě má jezdit padesát a sám za volantem vidíš, kolik lidí těch 50/90/130 dodržuje.
A to je to, co jsem chtěl říci, sice tu máme na spoustu (asi všechny) situace zákony a vyhlášky, ale jejich doržování je silně závislé na lidech. Jen zde píšu o běžné denní realitě, sám se dle zákonů snažím chovat, ale rozhodně nenosím růžový brejle, abych prohlašoval, že se podle zákonů chovají i ostatní - protože to tak není a ani nebude.
Že jsi arogantní sprosté hovado, které se neumí chovat, to zde všichni víme.
Že máš mizerný přehled, to vím taky, a že se pohybuješ mezi inteligenčně prostšími lidmi, to je jen završení toho, jak jsi se schopen chovat vůči ostatním.
Ani nedokážeš posoudit onu vážnost situace, protože kladeš důraz právě na oblasti, které se za stěžejní vůbec nedají považovat.
Docela mě zajímá, jak to budou řešit majitelé, co v tom mají už dávno vykuchaný filtr pevných částic. Těžko se asi dostaví do autorizáku na svolávačku. Pokud to tedy bude povinné a přijde jim dopis, že se mají do nějaké doby dostavit do servisu, jinak auto nebude způsobilé k provozu.... jo bude to ještě vtipné.
Tyhlety příkazy budou mít za následek jen a pouze růst korupce na STK, nebo rozmach firem, které budou kuchat DPF, přehrávat SW, nebo rovnou zařizovat TK.
... v okamziku, kdy na silnice smi bez obav staricke avie, tatrovky, trabanty, wartburgy nebo skodovky 120, atp. je jakakoliv snaha omezit volkswageny 1,2-2,0 tdi naprosto smesna, stupidni a zcestna!
Můj vůz s motorem 2.0 TDI PD nemá se splněním emisních kontrol žádný problém. Ty problémy nastaly teprve tehdy, když ekonomisté ve vedení VW z důvodu úspor zavrhli vývoj PD a dali se pochybnou cestou TDI-CR ;-)
ale vůbec ne. Uvědom si že nic se nejí tak horký jak se to uvaří. Jsem zvědavej jak budou dotyčný majitele honit. Kdo je k tomu vyzve? Myslíš, že budou procházet registry vozidel, dělat z nich seznam a obesílat majitele poštou?
zijes v praveku? v databazi zadas kod mororu a uz se to tiskne. to se preda ofiko cestou xindlvagnu a ten at si to obesle. povinnost do roka. kdo nebude mit zaznam v TP a databazi MD o provedeni upravy neprojde u dalsi pravidelne technicke prohlidky pripadne mu bude oznameno ze jeho vozidlo pozbylo zpusobilosti k provozu na komunikacich. pri silnicni kontrole bude namiste posouzeno jako jizda s nezpusobilym vozidlem a za to je odebrani RP. pri jizde za hranici klidne i zabaveni vozidla.
V pravěku žiješ nejspíše ty.
Copak nevíš, jaký obštrukce vyvolala jen snaha vyřadit z registru vozidla, která už fyzicky ani neexistují?
Další případ, auta v polopřevodu. Opět tisíce případů, kdy se k tomu nikdo nehlásil.
Zdá se mi, že silně přeceňuješ možnosti registru vozidel a zcela nereálně vidíš právní vymahatelnost (nahonitelnost) vlastníků k nějaké servisní úpravě.
Vím kde žiju, nedělám si iluze. Existují zde mnohem větší problémy, které není sto naše výkonná moc efektivně vyřešit, než odstranění nějaké testovací sekvence z SW jednotky motoru.
hochu na zruseni poloprevodu byla potreba zmena zakona. na tohle neni potreba vubec nic. dokonce staci jen vyvesit na uredni desku. obesila te snad nekdo kdyz utnuli platnost ridicaku? proste se jen vyhlasi povinnost splnit do a hotovo. tak ze sebe nedelej vetsiho blba nez si.
ty jsi opravdu blbejsi nez ten nejblbejsi. zadny zakon se na toto prijimat nemusi - ten existuje. najdi si homologacni zakon resp. Vyhlášku o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích - 341/2002 Sb.
tam je jasne stanoveno co vozidlo musi splnit a pokud nesplnuje tak je nezpusobile. u ridicak jsem troubo nepsal nic ze to nebylo formou zakona ale ze te nikdo neobesilal. ty si fakt totalne vwygumovanej blb proste typicky priznivec vw
Přesně, myslím, že je nikdo úředně obesílat nemusí. Kdo zkrátka nebude mít motor nějak opravený od VW, neprojde technickou a od nějakého data bude provozovat vozidlo bez homologace. Každý majitel ať si to zařídí jak chce.
Ale každý nesleduje dění kolem aut. Jednoduše ani neví, že nějaká kauza proběhla a že se týká právě jeho. Někdo na to ty majitele musí upozornit a vyzvat je. Ty seš s tím hned hotovej, ale takhle to nejde dělat. Ono to tak naštěstí v reálu ani nebude, takže je to jen takovej výkřik do tmy.
Ty si hlavně uvědom, což se ti nepovedlo doposavaď, že naše homologační předpisy jsou natolik benevolentní, že tím bez problému projde jakékoliv normální vozidlo, včetně tolik omílaných EA189.
Ty jsi dodneška nepochopil, o jaké emisní limity šlo, a že ty naše tyto motory splní tak či tak, díky tomu, že homologační cyklus je stanoven tak diletantsky.
Neustále se tu tlučeš do vlastní hlavy, aniž bys jen náznakem pochopil podstatu problému. Takže ještě jednou, i když z SW motoru vymažeš onu testovací sekvenci, stejně to na výsledek homologační zkoušky nebude mít vliv. Projde to.
Ty vůbec nevíš, která bije. Ale nenávist z tebe stříká na všechny strany. Zapni hlavu. Už se opakuji.
ty at napises cokoli tak je jasne ze jsi proste jen hlupak. proc se tedy tato saskarna dela kdyz je vse v poradku. proc nemecko podrazi svou zlatonosnou slepici? proc ty sra*cky budou mit jinej sw a pojedou jak zdechliny?
Zapamatuj si, že Německo VW nikdy padnout nenechá. Je to strategická firma, která má enormní vliv na celou německou ekonomiku, přesněji na evropskou. Tady se bavíme o makroekonomii, jestli víš, co to vůbec je.
To co tady produkuješ, jsou jen spekulace, domněnky a hlouposti, které jsi někde vyčetl, ale v zásadě nemají žádný vliv na aktuální situaci a budoucí směřování.
PS: konečně by sis mohl sám přečíst parametry a podmínky testování aut při homologaci. Až si to přečteš, tak snad tomu co sis sám přečetl budeš věřit víc, než tomu, čemu by sis věřit přál, nebo tomu, co ses dočetl od nějakého senzacechtivého pisálka.
Zatím jen ukazuješ, jak nuzně jsi informován a jak silně je omezena tvá mozková kapacita na úkor nenávisti tobě vlastní. :-!
Pro začátek, při homologaci se auta netestují na plný výkon. Není potřeba, není tedy ani žádné omezení.
Hele máš kreténský pohled na svět a ještě napadáš lidi kolem. Jossalito má pravdu. Máš dětinský názory a myslíš si že seš nejchytřejší. Nevím co si potřebuješ dokazovat jestli máš malý péro nebo mizernou práci to je mi vesměs fuk, ale klidni hormón chytrolíne. Takhle jak ty si to představuješ svět v praxi nefunguje a věř tomu, že tak jak ty si myslíš to nemá šanci proběhnout ty teoretiku. A můžeš se vztekat a sršet kolem sebe síru dle libosti. >:-[] >:-[]
psal jsem ze zde jsou tri nechapajici de*bilove jeden je jelito druhej ty a treti do particky se k vam jeste prihlasi. MD v databazi zada kod motoru EA189 vyjede hromada sracek ty preda xindlvagnu a at si to zaridi jak chce. do roka budou mit vsichni zaznam v TP o provedene kontrole nebo zakaz na silnice. neco nechapes?
Nebudou.
Ještě jednou pro ty pomalejší a rozumu mdlého - nebudou.
Byla by nutná pevná právní základna pro takovou akci. Asi ti budu muset vysvětlit proces schvalování a vydávání zákonu v naši zemi. Ale jen pro tvoji informaci: nutný návrh zákona (nikdo neví, jak by měl znít a jestli je vůbec to, co udělal VW protiprávní), pak přijde první projednání a prostor pro námitky. Druhé čtení a potenciální možnost schválení. Pokud ne, opakuje se čtení, případně je návrh zákona zamítnut a poslán k přepracování. Když to projde až do senátu, opět to mohou vrátit. Ale jen jednou. Když se jim to povede schválit, jde to k prezidentovi, který to může jednou zamítnout.
Tohle "kolečko" rozhodně není na "do roka", protože například protikuřácký zákon se diskutuje roky a doposavaď schválen nebyl. A to je zakon, který má vliv na zdraví obyvatelstva zatraceně větší dopady, než nějaká testovací sekvence SW v řidící jednotce motoru.
Nikdo zatím nedokázal oficiálně povedět, jestli ty auta reálně plní staré emisní limity - jestli toho jsou schopny i bez oné falšovací sekvence v kódu. A proto se o tom furt dokola píše.
Jen ty to nejsi schopen pochopit. A meleš tu nesmysly. Až bude známo oficiální stanovisko, zajisté to sám zaregistruješ. :-!
Ty musíš mít čoveče hrozný komplexy jak tě tak pozoruju. Zřejmě malý péro tipnul bych >:D >:D Jinak bys neměl takovou neutuchající potřebu všechny kolem, kteří s tebou nejsou za jedno, urážet bez toho aniž by si aspoň náznakem přemýšlel o jejich názoru. Jdi si pohonit pinzetou ať se trochu uklidníš >:D >:D
Jenže to je to co ty furt nechceš pochopit. Vozidla do teď splňovala homologaci a teď některá z nich, budeme říkat - nesplňují. A ty potřebuješ tyhle vozidla vyselektovat a sezvat na svolávačku. Následně nějak kontrolovat, že na tý svolávačce ty auta skutečně byly. Vzhledem k tomu, že ty auta už nemusí mít původní majitelé a nemusí jezdit do autorizáku mi není jasný jak to chceš udělat. Jak chceš ty stávající majitele všechny kontaktovat a sezvat? Kdo na ně má kontakt a kdo to bude dělat? Bavíš se o víc než 100 tis autech. Autorizovaný servisy na to nemají páky to není orgán, kterej by mohl majitelům něco nakazovat ani nedisponujou databází majitelů, takže na ně to hodit nemůžeš.
kde se vy degeni berete? to tvi rodice byli sourozenci nebo co si za de*bila? ty si si proste zase neco vymyslel. do TP to dopise ten kdo k tomu zapisu ma opravneni a to na zaklade nejakyho potvrzeni od toho kdo to provedl. databazi vlastni MD a to ji preda tomu kdo bude mit povinnost je svolat. nedostavis se tak smytec. a uz se v tom nehrab je to na tebe moc slozity.
Hele ty seš dobrá figurka poslouchej. Ty mi připomínáš toho vožralýho rytíře z Císařova pekaře. Ten byl taky se vším hned hotovej. Jeho hláška "já je prostě propíchnu a hotovo" mi silně připomíná tvoje příspěvky. >:D Tak takhle jak si to představuješ hochu to určitě fungovat nebude. Už třeba jen proto, že autorizák nesmí nic psát do velkýho TP a na emisích ty auta projdou i tak. >:D
Jseš trochu mimo. Vycházíš z mylnýho předpokladu, že ty všechny auta mají původní majitelé a jezdí s nima do autorizáků. Dost silně pochybuju, že tomu tak bude. Takže autorizované servisy nemají koho kontaktovat.Jedinej kdo by to mohl udělat je registr vozidel. Nevím ale jestli ti mají kapacity na to procházet kdo je ten dotyčný komu mají dát vědět a jak budou zpětně kontrolovat jestli to auto úpravou v autorizáku prošlo nebo ne. Prostě celý je to sice hezký výkřik pana Ťoka, ale není mi jasný jak to v praxi bude proveditelný.
Logika pana ministra - moderni auto, ktere sice nesplni Euro 5 ale splni Euro 4 nebude smet na silnici, ale stare kramy, ktere nemaji zadne Euro muzou vesele jezdit dal. Je to tak spravne?
logika je v poradku protoze tato vozidla byla schvalena dle tehdy platnych predpisu a nepodvodne. jedine co lze je znevyhodnit danove. zde se jednalo o podvod a to dokonce vedomy jak se ukazalo. tudiz tato vozidla nesplnuji homologaci.
Hele realita je realita a přání pana ministra je zatím v úrovni hypotéz. Takže já bych byl v klidu. Věci se mají tak, že v Bruselu případně v Praze něco vymyslí a lidi si pak musí najít způsob jak se s těmi dementními nápady vypořádat případně je obejít. >:D
Zajímavý je, že se Německu chtějí podřizovat jen tam kde se jim to hodí... Tenhle * by si měl nechat někým vysvětlit, co taková změna SW znamená pro provozovatele auta a řídit se tím, co mu řeknou lidi, který tomu OPRAVDU rozumí.. A ne poslouchat to, co mu napovídá kdejakej ekofašista...
Mě přijde, že v takovém případě v podstatě na silnicích nesmí být velmi značná část vozidel a nejen VW Group. Vždyť když uděláte chip motoru nebo jiné úpravy, v podstatě vám tím propadá homologace. Proč se tím tedy zabývají teď a nezabývali se tím už předtím? Je to všechno fraška.
správně a dokonce na to dostávají od státu živnostenské listy, můžete si vybrat jestli chcete na chiptuning, odstranění filtru pevných částic nebo třeba zaslepení EGR. Bizarní, co?
Bylo mi vysvětleno, že EGR funguje při nízkých otáčkách, emise se měří při vyšších. Naopak při špatné funkci EGRu může nastat situace, že se emise při vyšších otáčkách zhorší. Ale expert nejsem, tak jen dávám, jak jsem koupil.
Ano. Ale stát s tím nic nedělá.
A katalyzátory a filtry pevných částic budou odstraňovány, chip-tuning montován, xenony místo H1ček vyměněny, namontována neschválená kola, neschválené spojlery, atd.... . STK nic z toho neřeší. Dnes pomalu STK neřeší ani to měření emisí.
V létě když jsem byl na měření emisí, tak jsem zaparkoval auto na měřící stanoviště, položil klíčky před sebe na stůl, vysolil peníze a převzal si protokol. Auto nebylo ani nastartováno.
To je logické. Auto s benzínovým motorem by totiž emisní kontrolou nemuselo projít. Já to zase dělám tak, že přijedu na STK podepíšu papíry, předám klíčky a za chvíli mi technik řekne, že vůz (na kterém je teď 245 tis km) s motorem 2.0 TDI emisní kontrolou zase bez problému prošel. ;-)
má určitě parametry... Na testovacích válcích v laborce.. Když to tam dovezete a bude se měřit stejným způsobem, jakým se to dělalo při homologaci, dostanete podobný výsledky...To není problém auta, ale testovací metodiky jako celku... Ty auta, která se testujou, nemají s tím co si nakonec koupíte vůbec nic společnýho... Výbava nula aby auto bylo co nejlehčí; speciální gumy (přefouknutý, upečený aby byly co nejtvrdší); paliva jen na těch cca 11km, který se přitom ujede; upravená aerodynamika atd.. Prostě už před tím než se vědělo o nějaký dieselgate se to dělalo stylem co není zakázáno, je povoleno.. VW to, že ty testovací auta nemají s prodejným autem nic poslečnýho, dotáhle k dokonalosti (pravda, trochu zvrácené...)
Pokud bude návštěva v servisu a aktualizace (resp. oprava) softwaru v řídící jednotce motoru povinná, tak se prudce zvednou tržby chip-tuningových firem, které vrátí motor zpět do použitelného stavu. Už vidím ty inzeráty: "záloha vašeho softwaru po dobu povinné návštěvy v autorizovaném servisu VW Group".
kolenovrti si tu mocovinu do kufru maximalne nachcijou. prijedou na prehrani SW a tam jim oznami at si prinesou dvacitku na DPFko >:-[] a razem jsou vsechny uspory na palivu v pr*deli >:-[]
nechápu proč stát ždíme tolik nás, řidiče. Pokud jsem si koupil auto a není tak jak má - vracím zboží a chci své peníze. Pár aut neudělá žádnou paseku proti továrním komínům, tady nejde vůbec o obsah emisí.
proč se to u těch aut tolik řeší? Když se na celkový produkci NOx emisí podílí takovým množstvím, že se můžeme začít bavit o tom, jestli to číslo je vůbec statisticky významný...
Taková běžná uhelná elektrárna vyprodukuje tolik NOx emisí, jako několik milionů aut, který ujedou za rok 15000 km...
Mělo spíš být: Mě moje vozidlo netrápí, já mám benzín, do CNG bych nešel, nenajezdím tolik aby se mi CNG oplatilo. A nafta? Tak ta by se mi vůbec nevyplatila. 8-s
Je vidět, že jsi začátečník. Lidé si auto s dieselem nekupují proto, aby ušetřili, ale protože se s takovým normálním motorem lépe jezdí (ve srovnání s cukavým a zastaralým motorem zážehovým).
Pár aut? V ČR je kolem 5 000 000 osobních aut. Z toho na naftu bude odhadem 50 procent, takže 2 500 000 aut funí do okolního prostředí velké množství NOx a sazí. No nevím, ale pár továrních komínů je jen kapka v moři.
Máš vůbec představu u tom, kolik emisí produkuje taková běžná uhelná elektrárna?
data za rok 2014:
Počerady 11000 t NOx, 330t TZL (tuhé znečišťující látky)
Purnéřov2 8000t NOx,471t TZL
Diesel s Euro 6: 0,08 g/km; 0,005 g/km TZL ... takže při nájezdu 20t km/ rok se dostáváme na brutálních 1,6kg NOx a 0,1kg TZL
Takže když se mluvíme o těch kapkách v moři... Tak těma kapkama v moři jsou ty auta...
auto od VW je vdaka zlepsovaku nesposobile na prevadzku
Wie auch immer, alle betroffenen Wagen haben eine erloschene Betriebserlaubnis. Die Strafverfolgungsbehörden sollen nun gehalten sein, die Halter anzuschreiben und das Bußgeldverfahren gegen diese einzuleiten. Das sind €90,- pro Wagen (Zuwiderhandlungen gegen §24 StVG, Straßenverkehrs-Zulassungs-Ordnung, 214b.2). Oder VW muss abdrücken, da man dort mittels Arglist den Käufer hinters Licht führte. Ist der Autofahrer juristisch Opfer oder Täter (Mittäter)?
Also wer einen gestohlenen Gegenstand weitergibt oder weiter veräußert ist ja auch Hehler!
Außerdem muss sich der Fahrer, vor Antritt der Fahrt, vom ordnungsgemäßen Zustand des Fahrzeugs überzeugen.
Pokud to chápu správně, tak díky dost pochybně nastaveným pravidlům VW vlastně pravidla přímo neporušuje ani s podvodným SW, ne?
A jestli tomu tak je, nechápu potom ten tyárt. Zkrátka přísnit pravidla, aby reflektovala reálný provoz.
problém je ten, že limity by se museli defacto zmírnit... žádný dnešní auto není schopno plnit v reálným provozu ty nesmysly, co si navymejšleli v EU...
Osobně prodávám mojí Škodovku. Nechci být spojován s firmou, která má na svědomí podvod, který způsobil smrt, nemoc lidem... jen kvůli penězům a hamonu. :no::no: Ve Škodovce samozřejmě o všem věděli. :no: Komíny, lodě, letadla... auta zamořují přímo města, obce, vzduch který dýcháme... :no:
odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
... "podvodny" sw, alias sw detekujici merici cyklus eu a tomu prizpusobujici chod motoru maji vsichni! je na case zmenit nesmyslne normy, ne pretestovavat ta v principu nejekologictejsi auta (tedy auta rekativne niva), ktera brazdi nase silnice. odvolejte uz prosim toho d€bil@, je to pouze hloupy populisticky tlachal. dekuju.
Re: odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
Pojďme raději zrušil daňové zvýhodnění nafty a nastavit limity emisí pro benzín a naftu na stejnou úroveň. Ať vidíme co je výhodnější za palivo do osobního auta.
Re: odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
to je zcela legitimni nazor. co budes delat s naftou (realnou slozkou ropy), kdyz ji nebudes palit v naftovych motorech? (dnes ji pali dominantne nakladaky, autobusy, atd., ktere se rovnez dominantne podili na tvorbe nox z dopravy - osobni auta tu hraji druhe housle tak jak tak).
Re: odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
a co třeba pevný částice? Malej benzínovej, přeplňovanej, přímovstřikovej motor produkuje také saze... Problém je v tom, že se to nijak nekontroluje...
Re: odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
Nafta a benzín spolu koexistují již od výroby. Jak psal kuny.
Ta nafta/benzín ti stejně z výroby zbyde. Tak kam s ní? No nejlépe prodat. Koukni se, jaký podíl na výběru daní do státního rozpočtu dělají phm. A za druhé, naše republika není izolovaná, naftu/benzín u nás kupují i cizinci a to jsou další peníze do rozpočtu. Není vůle tomuto systému házet klacky pod nohy a tento nemalý příjem rozpočtu bohorovně přehlížet. Na to nejsme (ČR) tak bohatí.
Re: odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
ano, jen pro jednosuchost - kdyz v cr jednostranne zmenime zdaneni nafty (srovname s benzinem), pak se potrebna nafta pouze bude kupovat v cizine, v cr se bude palit prakticky stejne = vypadek na strane danivych prijmu, nulovy realny dopad na produkci nestabilniho nox, ktery se vyresi behem velmi kratke doby prirozene sam...
dale bych jenom doupresnil - nafta je standardni soucast ropy, pokud bude zvysena spotreba benzinu na ukor nafty, bude to znamenat globalni zvyseni produkce ropy jako takove. je otazka, co se bude delat s naftou (pokud ji nepali naftove motory - ano, tady je mozne, ze se da spotrebovavat ekologicteji nez v osobnich ci nakladnich autech), je otazka, co se bude delat s ostatnimi nadbytecnmi ropnymi frakcemi (petrolej, mazut, atd.). v kazdem pripade to vytvori nerovnovahu, kdy benzin nutne podrazi, aby kompenzoval cenove vypadky z ostatnich nadbytecnych nebo neprodejnych (nafta) slozek ropy.
Re: odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
BINGO! :yes: "...co se bude delat s naftou (pokud ji nepali naftove motory - ano, tady je mozne, ze se da spotrebovavat ekologicteji nez v osobnich ci nakladnich autech)". No a proto vymysleli odbytiste na naftu - na$ereme to osobnich aut a jeste na tom vydelame.. :-! Soylent Green rulez! >:D [odkaz]
Re: odvolejte uz toho nebezpecneho populistickeho d€bil@!
Ťok přišel z normálního velkého byznysu. Ten člověk neví, jak se dělá politika. Tak se začíná chovat populisticky. Je to běžný vývoj.
Politika je jen o populismu, plebs chce slyšet jen pozitivní zprávy.
Uboze přeješ někomu rakovinu? Jsi normální?
Včera večer, když jsem otevřel okno, víš co jsem ucítil a uslyšel? Ucítil jsem neskutečný puch z domácích kotelen a neslyšel vůbec nic, ani jedno auto. To aby ses dokázal zamyslet nad tím, co je tu problémem číslo jedna.
Na rovinu. Je to řečeno hnusně, ale předpokládám, že většina lidí co tady kvičí, vlastní auto s jedním z dotčených motorů. Chápu je. Oni budou ti podvedení, stejně jako do jisté míry bude podvedená celá planeta tím, že tady jezdí auta ve stavu v jakém podle legislativy jezdit nemají. Jaký to má na planetu reálný vliv posoudit nedokážu, logika říká, že asi ta auta škodí víc, než by měla, ale asi kolem nás budou větší problémy.
Pokud se ale tento problém začal řešit, jakože se řešit začal, tak je jediným přípustným řešením povinně všechna auta přizpůsobit původním požadavkům, které byly splněny podvodem. Jinak nesmí jezdit. To, že v naší švejkovské republice nějaká politická figurka uvažovala o nějaké dobrovolnosti, mě nepřekvapuje, ale je to nesmysl.
Pro uživatele je to klasický případ klamání spotřebitele, kdy koupil něco co se nějak tváří, ale ve skutečnosti je to trošku jinak. Přirovnal bych to třeba k situaci, kdy si koupíte pozemek v dobré víře, že na něm můžete stavět, ale časem se ukáže, že na pozemku se vyskytují nějací chránění brouci a stavět nesmíte, přitom původní majitel to věděl a neřekl. I když u toho pozemku je důsledek fatálnější.
Jak z toho ven? Očekával bych, že alespoň u aut v záruce výrobce nabídne vrácení zboží a peněz. U ostatních je to složitější - buď bezmezně milujete VW Group a překousnete, že auto po opravě méně jede, ale víc žere (tzn. princip je to sice delší, ale zato horší cesta), a nakonec si od své milované automobilky koupíte další auto v budoucnu (typicky firemní flotily), nebo (a předpokládám že tady bude většina privátní klientely) to překousnete, ale v budoucnu si sakra rozmyslíte, jestli do VW (Škody, SEATu, Audi, ...) znovu půjdete (resp. třeba do dieselu), no a nebo to nepřekousnete a auto prodáte s nějakou ztrátou. Každopádně nevěřím, že pro většinu majitelů bude jiná cesta jak z celé situace získat nějakou kompenzaci, než soudně požadovat odškodnění. Ale třeba VW překvapí...
Většina, co zde pravidelně kvičí, žádné auto od VW nemá, tím více dotčené. Chodím sem několik let, dobře se orientuji a mohu ti s klidným svědomím sdělit, že již tvá první premisa je chybná. ;-)
Vazne tezko hledat blbejsiho ministra dopravy nez je Tok. Ta jeho vyjadreni a postoje posledni dobou. Jedna hruza vetsi nez druha. Uz aby byl z funkce pryc.
Už začínám chápat proč by někdo chtěl mít cokoliv s Volkswagenem. Jde o pocit dobrodružství. ;-) . Ať už jde o to napětí, pocit, očekávání kdy se co rozbije, nebo o reálnou možnost, že tento zákazník bude podveden. A já si myslel, že jde jen o tupé stádové ovce s nevyvynutým smyslem pro design, s panickým strachem vybočit z řady. Přitom jde o nejdobrodružnější povahy.
Ne, myslím, že problém je mnohem jednodušší. Stejně jednoduchý jako majitelé VAG výrobků, ti co věří, že 170k TDI pojede za 4.5l a reálnou spotřebu 7.5l potom svalují na špatnou metodiku.
"Za blbost se platí ". Výtečný příklad je Suzuki. To si také myslelo, že jí má VW co nabídnout. Najednou si uvědomilo, že bylo podvedeno. Tato hloupost stála Suzuki miliardy.
Takže milí majitelé TDI motorů. Hezky si povinně nechte snížit kW a Nm, zároveň zvýšit spotřebu. Majitelé TSI motorů, počkejte si v řadě, moc daleko nechoďte. U vás to bude podobné.
Při čtení Ťuk-Ťukových neotřelých názorů (způsobených pravděpodobně nadměrnou konzumací koblih) mě napadá podivná analogie. Člověk si zvolí do parlamentu politika, o němž předpokládá, že bude plnit to, co slíbil a všeobecně dodržovat určitá pravidla.
Pokud se ukáže, že tomu tak není a politikovy sliby se ukázaly býti nereálnými nebo dokonce podvodnými, doporučoval bych, aby byl politik nucen navštívit nejbližší servis, pardón, ústav, kde mu bude příslušně upraven firmware v kebuli. Pokud úpravu odmítne, bude mu odejmuto oprávnění k výkonu funkce.
Jo, a volič by pak dostal nějaké odškodnění, třeba odznáček, vlastoručně podepsanou fotografii, koblihu nebo koláček. To by bylo jistě milé.
Ale člověk si pak politika z té správné strany stejně zvolí znovu, jen už v jiném provedení, lépe učesaného, usměvavého, zaručeně pravdomluvného.
Uvidíme jak to celé dopadne, ale povinná kontrola a oprava aut s podvodným SW je naprosto v souladu s prací politika. Zastupuje tak práva většiny občanů a firem tohoto státu. Obcházení norem, znečišťování prostředí, klamání spotřebitele, nekalá soutěž... takto by se dalo pokračovat. Jen je potřeba nazvat věci pravými jmény...
V ČR podváděla hlavně Škodovka. Je až úsměvné, jak média tuto skutečnost "přehlížejí". :no: . Vždyť kauza se netýká motoru jako takového, podvodná je řídící jednotka a sw v ní. VW ani není subdodavatelem řídící jednotky pro Škodu... :no:8-s
Ty máš o politice hodně naivní představy. Politik má především pracovat pro občana, ne mu házet klacky pod nohy, nebo mu to milý občan spočítá při příštích volbách a od koryta ho odstaví.
Politik nezastupuje právo, ale spoluvytváří.
Mimoto, jednotky včetně SW koncern nakupuje - je to s podivem, ale je to tak. To ti můžu s jistotou sdělit, protože jsem se kdysi před lety bavil s vývojářem, který to dělal. A ve Škodovce nepracoval. ;-)
Vzdyz pisu, ze VW neni dodavatelem ridicich jednotek. Skoda vyrabi diesly s podvodnym software. VW ji to tak maximalne naridil. Zbytek je zodpovednost Skovky.
Cekam na clanek: Skoda instaluje podvodny software do svych aut.
Vzdyt pisu, ze VW neni dodavatelem ridicich jednotek. Skoda vyrabi diesly s podvodnym software. VW ji to tak maximalne naridil. Zbytek je zodpovednost Skovky.
Cekam na clanek: Skoda instaluje podvodny software do svych aut.
Ze pri nejake servisni prohlidce tam opet nenahraje zase nejaky koumacky SW? STK/EK nejenze NOx nemeri, ale i kdyby, tak za par penez se tam da vsechno zaridit. Toto by se melo zmenit.
Mohu se zeptat, proč zde řešíš/řešíte pořád dokola takovou kravinu?
V obraze dnešního světa jde o naprosto nepodstatnou věc, tím více u nás, ale jste schopni zde vytvářet konstrukce, které mají v zásadě enormní nákladovost, či rovnou růst korupce nebo firem, které si na tom mohou postavit celý svůj byznys. Ale právní vymyhatelnost a kontrola obdobných problémů se limitně blíží nule.
Myslíte si, že ten blb pochopil v čem ten podvod spočívá ? Že nějaký kontroly a svolávačky jsou úplně k ničemu a je to jen buzerace, která bude stát peníze a čas. Ako pako úředníka to však nezajímá. Babišenkovým druhům jde především o buzeraci :no:
Protoze vidim, co delaji majitele turbodieselu - kuchani DPF, zaslepovani EGR, emulace SCR a nic si z toho nedelaji. Stat se evidentne spoleha na jejich slusne chovani a to vubec nemaji. Ted na uvedeni aut do poradku rikaji - nasr...! Tak proto tak nenavistne kopu. A to jeste maji nizsi dane a cele desetileti meli vyjimky z mnozstvi emisi.
Podívej se, čím je způsobena ona smogová situace. Pokud máš aspoň základní ponětí o chemii, tak z toho nemůžeš pokrytecky vyřadit benzínové auta, protože ty za to mohou minimálně stejným dílem.
Články se řídí podle času zveřejnění a kategorií. O té domnělé diskutovatelnosti zde psal "nejakej diskutérskej patla". Ty sis opět zapamatoval kravinu. :-!
Takze auto, ktere splnuje minimalne Euro 4 nebo Euro 5 nebude smet jezdit ale stare kramy, ktere nesplni ani Euro 0 muzou vesele dal jezdit? Tak tomuhle ekologickemu mysleni pana ministra skutecne nerozumim. A co autobusy? A co namorni a letecka doprava. Tady se zongluje s usetrenim cca. kyble uhli vypustenem za celoui zivotnost auta do vzduchu v cene min. 40 000 korun a skutecni znecistovatele ovzdusi si klidne jedou dal.
Pokud ale auto novou homologaci nesplni diky podvodu vyrobce tak predpokladam, ze ho vyrobce vymeni za nove hmologovane auto.
A jinak, vietnamcům se padělky běžně likvidují. Jako ochrana brandu? Nebo jako celní únik? Rozhodně těžko proto, že by čoudily. A tohle jsou z hlediska technických parametrů také padělky. Byť dodané přímo značkovým výrobcem. Takže, asi by to chtělo sjednotit metr. Čímž nelobuji ani za ty, ani za ony.
to není a nikdy pravda nebude, protože důvod proč volič volí kohokoliv je jenom kvůli tomu, že mu mažou med kolem huby. To že si ti chytří a důležití lidé začnout časem výmýšlet nesmysly už volič neovlivní, jedině v dalších volbách, ale to je zase začátek. Prostě začarovanej kruh :-!