Tokio Motor Show: Mazda Ibuki a RX-8 na vodík
Mazda připravila pro domácí japonské publikum mimo své omlazené výrobní řady Agenta (Mazda6), Demio (Mazda2), Mazda RX-8 a Axela (Mazda3) také několik nových konceptů.
Mazda Ibuki (studie)
V 90. letech Mazda znovu objevila kouzlo malých roadsterů a se svou MX-pětkou dobyla snad všechny světové trhy otevřených vozů. Nyní je na trzích již druhá generace a tak je třeba myslet i na další nástupce. Ibuki by se jím snadno mohl stát. Pohon má na starost čtyřválec řady MZR 1.6 uložený asi o 400 mm dále než u současné MX-5, mezi nápravami, což má snížit moment setrvačnosti malého otevřeného auta na minimum. Klimatizační jednotka je uložena až za sedadly.
Mazda RX-8 Hydrogen RE (studie)
Automobil s motorem Mazda RENESIS na vodíkový pohon právě prochází vývojovými testy a na výstavě má být příkladem technické vyspělosti Mazdy, která jako jediná automobilka přijala před lety výzvu uvést Wankelův motor do velkosériové výroby a postupným vývojem jej zbavit přirozených nedostatků a technologických problémů. Nyní tedy zřejmě přichází doba nejen výkonných, ale také ekologicky šetrných Wankelů. Ve studii je motor se přímým vstřikem dvěma vstřikovacími tryskami v každém z rotorů, schopný provozu na vodík a benzín.
Mazda Roadster Turbo (studie)
MX-5 prodávaná v Japonsku pod jménem Roadster byla pro tokijskou motorshow vybavena přeplňovaným motorem 1.8 l DOHC s velmi plochou křivkou točivého momentu mezi 2500 a 5500 ot./min. Mazda Roadster Turbo dostala delší stálý převod, nový diferenciál s omezenou svorností a tužší snížený podvozek.