Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tokio živě: Volkswagen space up! - největší malý Volkswagen od dob Brouka

Pouhých šest týdnů od premiéry konceptu up! – dvoudveřového městského modelu – představuje největší evropský výrobce automobilů na autosalonu v Tokiu druhou verzi - studii space up!.
Zpět na článek
24. 10. 2007 10:32
24. 10. 2007 10:42
neregistrovaný "gt1750"
24. 10. 2007 10:50
neregistrovaný "Ji/Ri"
24. 10. 2007 11:50
neregistrovaný "flexo"
24. 10. 2007 11:55
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 12:59
24. 10. 2007 13:36
24. 10. 2007 14:31
24. 10. 2007 17:19
24. 10. 2007 15:45
anonym
24. 10. 2007 10:53
neregistrovaný "Ji/Ri"
24. 10. 2007 11:17
anonym
24. 10. 2007 12:09
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 12:41
neregistrovaný "chytrak1"
24. 10. 2007 14:30
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 11:22
24. 10. 2007 12:05
24. 10. 2007 12:13
24. 10. 2007 13:27
24. 10. 2007 15:58
24. 10. 2007 14:26
24. 10. 2007 16:01
24. 10. 2007 16:31
24. 10. 2007 17:21
24. 10. 2007 12:17
24. 10. 2007 13:27
24. 10. 2007 12:13
24. 10. 2007 14:28
neregistrovaný "stanley2"
24. 10. 2007 15:36
neregistrovaný "FX"
24. 10. 2007 16:39
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 19:11
neregistrovaný "ela"
25. 10. 2007 07:18
neregistrovaný "nono"
25. 10. 2007 12:19
neregistrovaný "stanley2"
26. 10. 2007 13:48
neregistrovaný "Coulin"
24. 10. 2007 15:58
anonym
24. 10. 2007 16:06
24. 10. 2007 18:27
neregistrovaný "Salab"
24. 10. 2007 18:43
neregistrovaný "AliM"
24. 10. 2007 19:51
neregistrovaný "jurik"
24. 10. 2007 21:41
neregistrovaný "Samuel"
24. 10. 2007 10:32
SCI-VWI
Málokdy má člověk možnost nahlédnout do budoucnosti. Někdo to zkouší opřes kávovou sedlinu, někdo ví, kam se podívat rovnou. Jo, Up, Volkswagen Up. Právě koukáš na svou vlastní budoucnost. Od zítřka už budou všechna auta tohoto segmentu toužit po tom, aby vypadala jako tento krasavec.

Ta vizualita, ten pohled do budoucnosti ten je tam velmi realisticky zachycen... přitom... cítíš tam tu stopu v čase? Jo... umět a moci je něco úplně jiného než zkoušet a chtít...

P.S. VW stvořil budoucnost. Budoucnost aut. BRAVWO :yes:
Rozbalit vlákno
9
neregistrovaný "gt1750"
24. 10. 2007 10:42
Re: SCI-VWI
Ano, VW stvořil budoucnost aut tím, že se koukl na Mitsubishi i a další japonské prostorové zázraky ;-) Nebýt těch triků s dětskými sedačkami, nebyl by space up! ničím zajímavý.
neregistrovaný "Ji/Ri"
24. 10. 2007 10:50
Re: SCI-VWI
Klíííííííííd..... :-!
neregistrovaný "flexo"
24. 10. 2007 11:50
Re: SCI-VWI
Ten optimizmus by som na tvojom mieste trocha krotil. Krasavec je mozno tato studia ale urcite nebude krasavec seriove auto. A som si tym na 100% isty, pretoze VW zatial kazdu jednu krasnu studiu strasne "pokefoval".
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 11:55
Re: SCI-VWI
Takováhle auta se čas od času objeví vždy. Idea ,,vše vzadu" ná své hlubokoké kořeny založené na konstrukčních a technologických výhodách této koncepce. Zhruba od poloviny šedesátých let, s nástupem opatření pro ochranu posádky se k tomu pojí i výhoda přední deformační zóny a značná přirozená eliminace nepříznivého vlivu odrazu vozu od bariéry, díky setrvačnosti hmoty vzadu umístěného agregátu. Nutno dodat, že přes uvedené výhody existují i problémy. Od počátku to byla nutnost servisních přístupů k motoru, která konstrukčně omezovala realizaci protihlukových, antivibračních a vzduchotěsných opatření.Pokud jde o umístění agregátu pod podlahou karosérie combi nebo hatch, byl tak postaven i třeba prototyp Š 1000 MB, nebo malá série T 613 RZP. Díky tomu, že dnes lze postavit agregát se servisním intervalem okolo 50 000 km, lze tyto problémy řešit a tak vyjma Smartu, bylo takto pojaté i k nám dovážené Libero 4WD od Subara. VW tedy není víc, než jedním z pokračovatelů stavby aut této koncepce. Ostatně, kde myslíte že měla motor první auta, ať už Benzova z roku 1885, či pozdější Viktorie, nebo kopřivnický president nebo francouzký Panhard......atd.
24. 10. 2007 12:59
Re: SCI-VWI
Iba odkaz minulosti v súčasnom kabáte, s niekoľkými mierne futuristickými prvkami. Žiadny boom sa nekoná, proste štúdia ako desiatjy iných. Skok možno pre VW, voči jeho bežnej produkii je toto autíčko naozaj ako z iného sveta.

Faktom ale zostáva, že je to pekné, moderné a inovatívne. Druhou stranou mince je ale výstup v sériovej podobe, ktorý VW dokázal vždy riadne pohnojiť. Najkrajšie a najvýraznejšie prvky s najväčšou pravdepodobnosťou zmiznú, aby nový model dokonale zapadol medzi produkciu koncernu, a o karosérii bez stredného stĺpika s dverami otvárajúcimi sa proti sebe môžeme naozaj len snívať...
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 13:36
Re: SCI-VWI
Klaudie, zvědavý dotaz: dovedeš si představit čtyři lidi, jak na parkovišti vystupují z auta, kterému se otvírají dveře proti sobě? Klasické uspořádání je v tomto rozhodně lepší, protože dává všem jednoduchou a prostornou možnost i v úzkých stáních. Naproti tomu bezsloupková koncepce vyžaduje daleko více prostoru pro plné otevření dveří (jinak se z vystupování může stát docela dobrá komedie). Možná ideální by byla konstrukce podobná RX-8 nebo Mini Clubman, tj. s malými protisměrnými dveřmi vzadu, ale dostatečně dlouhými předními.
24. 10. 2007 14:31
Re: SCI-VWI
A vieš že viem? Povedal by som, že je to "polcesta" medzi dvojdverovým a štvordverovým autom. Vždy najprv otvoríš predné dvere a až potom zadné (logicky to inak ani nemôže byť). Čo je na tomto riešení úžasné je fakt, že máš bezkonkurenčný prístup do celého interiéru bez akéhokoľvek obmedzenia. Tu je to dovedené do krajnosti, pre mestské obmedzené priestory je vhodnejšie riešenie s užšími zadnými dverami, ktoré spomínaš v závere. ;-)
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 17:19
Re: SCI-VWI
Jo, přístup bez omezení máš tam, kde je neomezený prostor. Což je dneska čím dál méně časté :-(
anonym
24. 10. 2007 15:45
Re: SCI-VWI
Prijed si tu "budoucnost" prohlidnout do Kolina. U nas se ta "budoucnost" vyrabi uz 3 roky. Kdy zacne "budoucnost" vyrabet koncern? V budoucnu. Presunout motor dozadu opravdu neni ta prevratna a revolucni myslenka, ktera tu jeste nebyla. Koncern uz neni trendmaker. Ted jde o to, neztratit stopu.
neregistrovaný "Ji/Ri"
24. 10. 2007 10:53
Nic nového pod sluncem
Uvidíme, jestli se podaří z konceptu dostat na silnice víc, než znak. A jinak, tenhle typ aut - vw opět zaspal. GTI si učůrkává - stačí se ale kouknout na, myslím Nissan Pivo, a záhy zjistí, kde je. Ale na vw dobrý. Ještě se poperou s hmotností vozítka - tuna chromu dělá své no a příjemný vozík je na světě. :yes: >:D
Rozbalit vlákno
4
anonym
24. 10. 2007 11:17
Re: Nic nového pod sluncem
To by mě zajímalo v čem jako VW zaspal. Jedinej kdo něco podobnáho dělá je Mitsubidhi. mTakže spíš je otázka zda je to opravdu ten správný trend, ne? A co myslíš tim pivem? Dej si jedno a bude klid. Ale Nissan pivo je opravdu pouze studie, ale já tady z článku chápu že toto se bude snad vyrábět. >:-[]
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 12:09
Re: Nic nového pod sluncem
Donedávna to dělalo Subo, jako Libero 4WD. Jak je zřejmé z označení, nebylo to primárně myšlené do města, ale na hory. Jak lidi bohatnou i na horách, tak mají na větší auta. Tudíž se to už k nám nedováží a nejspíš ani nevyrábí.
neregistrovaný "chytrak1"
24. 10. 2007 12:41
Re: Nic nového pod sluncem
No tak Libero je snad něco úplně jinýho. To je mini dodávka (užitkáč). Tohle je (asi) mini MPV (osobák, nepoměrně komfortnější). Tož tak. A hlavně v ať tak či tak, rozhodně se jedná stále o průkopnictví v této kategorii. Žádnej přecpanej segment. Takže nic nezaspali.
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 14:30
Re: Nic nového pod sluncem
No když myslíte, já vám to rozmlouvat nebudu. Ale jen tak, k uvědomění si souvislostí, které jste možná přehlédl. Víte co odlišuje dodávku od osobního auta? Je to poměr pohotovostní/celková hmotnost. Podle tohoto poměru se volí zdvih a tuhost tlumičů, dále zdvih, tuhost a vlastní frekvence pružin. A Libero samozřejmě existovalo i jako osobní auto. :-)
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 11:22
:)
Ještě by si někdo na předních místech EU mohl uvědomit potřebnost podobných aut pro centra našich přeplněných měst a zavést podobnou třídu jako jsou kei-cars v Japonsku, aby miniauta také stále nerostla. Toho se asi nedočkáme, proto jsem rád, že VW sám přišel s dvojicí minivozů. Doufám, že bude pro ostatní evropské automobilky inspirací, jako kdysi dávno v případě Golfu. Evropa totiž zřejmě v Japonsku inspiraci najít neumí.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Dinar
24. 10. 2007 12:05
Re: :)
Souhlas, totiž, pokud ji, tedy Evropa tu inspiraci, najde v podstatě a principech kei-cars, pak jen dobře, ke zvládnutí vizuality těchto aut bylo ale potřeba vlastního kroku, takže welcome VW UP, doufejme, že se skutečně dostane do výroby.
24. 10. 2007 12:13
Re: :)
Ano, v Evropě se láme chléb. Jedna větev, tedy ta suvečková, tu jsme zvládli dokonale. neexistují na světě lepší suvečka, než suvečka z Evropy. Nyní je nutno hrábnout do opačného segmentu. Ta inspirace Japonskem tu není tak úplně možná. Existují jisté rozdíly ve vnímání nutného životního prostoru, tam jasně definovaného poměrně malou pevninou, a tedy to vnímání je nepřenositelné sem. Fakticky ovšem i v Evropě nazrál čas na nový (malý-velký) segment. Jo, nepochybně o tom přemýšlí každá automobilka. Koneckonců v té souvislosti nelze nezmínit Opel Meriva. To byl dobrý krok.

Myslím, že VW v tomto projektu předvedl až nečekanou porci vizionářství. Co se týká vizuality samotné, té prakticky nelze nic vytknout, naopak, Up se nemůže nelíbit. Má poVWovsku dokonalý postoj, přitom je osobností, technické finesy (uvezeš i skokanské lyže), motor vzadu, tohle auto velmi realisticky usazují na naše budoucí silnice.

Velmi za Up chválím VW :yes:
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 13:27
Re: :)
Ani naše pevnina není neomezená a města donekonečna růst nemohou. Naopak si myslím, že chceme-li si zachovat aspoň tolik krásné přírody, co tahle země stále má, musíme se právě u Japonců učit. Dovedou prostor využívat dobře, troufám si říci, že tohle umění dovedli k dokonalosti.
Meriva je krásné auto, ale v megalomanské Evropě se příliš tenhle segment neuchytil. Peugeot 1007 byl propadák, Renault Modus také prodejně neoslňuje. A nikdo jiný se do tohoto oboru nehnal. Obávám se, že bez nějakých "úlev" nebo zvýhodnění, nebude mít segment mikroMPV budoucnost.
Já jsem tady asi největším příznivcem a prosazovatelem malých aut s velkým vnitřním prostorem a netajím se tím, že pohrdám limuzínami pro jednoho a lidmi, kteří tak dávají na "odiv" své "postavení". Byl bych proto rád, kdyby vznikly i prestižní minivozy, aby v našich městech zase bylo o něco zdravěji a volněji, aby prostor ucpávaný SUV, MPV a mondeopassaty pro jednoho zůstal volnější ve prospěch těch, kdo i ve městě chtějí žít zdravě (ať žije inline a bike).
24. 10. 2007 15:58
Re: :)
Ale jo, rozumíme si. Vidíš přece tu "nepřenositelnost" v praxi - Meriva, 1007... proto se tu na to musí jinak, třeba přes Up.
24. 10. 2007 14:26
Re: :)
Keď Opel Meriva, tak aj Fiat Idea, alebo napríklad Ford Fusion a potom aj mimoeurópsky Nissan NOTE a Honda Jazz. :-)
24. 10. 2007 16:01
Re: :)
Fusion ne, to je jen nadzvedlá fiesta. Idea je (byla) moc hezká. Jazz také.
24. 10. 2007 16:31
Re: :)
Fusion? Priateľu, odporúčam jediné. Odvez sa na ňom. Choď s ním na nákup, na chalupu, alebo hoci na dovolenku. Zistíš, že ponúka oveľa viac ako vidno na prvý pohľad. Nenápadný vzhľad neznamená nenápadné vlastnosti. ;-) Nie je to síce jednopriestorový minivan ako ostatné spomenuté, ale ponúka porovnateľné hodnoty spolu s väčšou svetlou výškou, vhodnou na chatu aj na mestské obrubníky. :-)
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 17:21
Re: :)
Ideu jsem zapomněl, ale Fusion už ten koncept mini-MPV nesplňuje. V tom má GTI pravdu, že se jedná jen o zvedlou Fiestu, bez prostorového vlivu uvnitř. Note a Jazz sice jsou téhle kategorie, ale mluvili jsme s GTI o Evropské produkci, tj. jsou mimo. A, bohužel, i prodejně jsou na okraji víc, než bych si přál.
24. 10. 2007 12:17
Re: :)
Osobne souhlasim. Psal jsem svuj prispevek bez predchoziho predceni cele diskuze. Takze piseme skoro o tom samem.
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 13:27
Re: :)
Jen houšť a větší kapky. Tohle je lidem třeba otloukat o hlavy dokola a dokola.
24. 10. 2007 12:13
KEI VW
Japonci do evropy dovazeji pouze vozy trid, ktere vyrabeji i jejich mistni konkurenti. Neni nahodou, ze se VW vydal do Japonska prave s timto konceptem. Vzdalene totiz propimina tolik uspesne Kei cars. Ano je o neco vetsi, ma vetsi motor, ale zaroven jde o koncept maleho jednoprostoroveho vozu s motorem vzadu. Kdo z konkurentu vyrabi podobne?? Japonci.

Pokud se VW UP(SPACE UP) zacne vyrabet a prodavat v tomto sestaveni v Evrope i v Japonsku, otevre soucasne novy trh u nas v Evrope. Samozrejme, ze konkurence z Japonska nezustane pozadu a zacnou nam sem posilat svoje produkty. Je take samozrejmosti, ze mirne upravene KEI CARs maji potencial stati se prodejnim hitem i v Evrope.

Mozna jiz brzy privitame na nasich trzich vozy jako SUBARU STELLA. Jde o opravdovy prostorovy zazrak a nam vsem znamy GTI je ocividne velkym fandou. ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Well-being
24. 10. 2007 12:23
Šířka vozu ...
... zajímavé, tento čtyřmístný prcek je stejně široký jako poslední model Fabie (jsem já tak široký, nebo ona tak úzká?) :-) ...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Blue Sun
24. 10. 2007 13:32
Re: Šířka vozu ...
Ten čtyřmístný prcek je studie, která si může dovolit hrát na individualitu. Z hlediska městského provozu má Fabia v podstatě optimální šířku, aby zachovávala dost prostoru okolo sebe při parkování pro pohodlnou manipulaci okolo. Myslím, že sériový model Up! by byl pětimístný, se stejně problematickou využitelností pěti míst, jako u všech mikro/malých vozů. O pěti má, pro dlouhé cesty, smysl mluvit od nižší střední výše. Na krátké vzdálenosti se pět běžných lidí do Fabie i jiných malých aut vejde. Inu, není to stěhovák, ani MPV, ani SUV nebo limuzína. Jen by si ji takovou všichni přáli a pak nadávají, že "to není to pravý, protože..."
neregistrovaný "stanley2"
24. 10. 2007 14:28
zase VW kopiroval od japoncov
VW sa zase predviedol, okopiroval japoncov >:D >:D
Japonsky design, "povestna" fávééé-kvalita ....a neuspech je zaruceny!
>:D
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "FX"
24. 10. 2007 15:36
Re: zase VW kopiroval od japoncov
Chlapče, jak tady pozoruju tvé počínání, usuzuji na pořádný komplex.
Začni při psaní používat to, čemu se říká hlava, ale ty to nosíš zřejmě proto, aby ti nepršelo do krku.

PS: VW se daří a v Evropě je jednička, to musís vzít na vědomí.
neregistrovaný "mam_las"
24. 10. 2007 16:39
Re: zase VW kopiroval od japoncov
No, aniž bych chtěl nějak komentovat ať japonce, nebo VW, tak si myslím, že diskusi o studii postavil šejdrem hned na začátku GTI, svým bombastickým prohlášením, že VW stvořil budoucnost. Budoucnost aut. BRAVWO.
Pomalu dospívám k názoru, že pokud někdo hledá prototyp komunikativního blbce, tak je tady na správné adrese. Kolikrát nulová suma vědomostí, zabalená do lehce nadprůměrně výmluvně napsaného textu, je zřejmě ta správně třaskavá směs, která tady na jedné straně tmelí koncernové příznivce, na druhé, zvedná pajšl těm, kteří vědí něco z historie nebo konstrukce aut. Nebo jenom zcela normálně sejří lidi, kteří by snad ani nereagovali, nebýt těch GTIho verbungů. Častokrát jsem si říkal, že na tohle nemá smysl reagovat. Jenže ustupovat blbosti také nejde donekonečna. Takže, aniž bych měl komplex z toho, jak se VW vede, myslím si, že tu má každý stejné právo na své plky, jako GTI na jeho.
neregistrovaný "ela"
24. 10. 2007 19:11
Re: zase VW kopiroval od japoncov
Tleskám. :yes: Konečně se tu někdo nebál nazvat pravým jménem problém zvaný GTI. :yes:
neregistrovaný "nono"
25. 10. 2007 07:18
Re: zase VW kopiroval od japoncov
NAPOROSTEJ SOUHLAS!! Hlavně by mě zajímalo, jakto že je pod článkama, který se týkaj VW, hned první jeho reakce. To si ten článek napíše a hned na něj reaguje?? Schválně si toho všimněte i ve starších článcích... Fakt trapas.
:no: :no:
neregistrovaný "stanley2"
25. 10. 2007 12:19
Re: zase VW kopiroval od japoncov
pochybujem, ze GTI je z redakcie. Ziadna (ani ta najvlezlejsia koncern-* lizajuca) redakcia by si do svojich radov nepustila takeho idi.ta ako je GTI >:D
GTI je predavac z predajne VW/AUDI/SKODA ..... v upotenom saku z cinskej produkcie >:D
neregistrovaný "Coulin"
26. 10. 2007 13:48
Re: zase VW kopiroval od japoncov
Toyotě se daří a ve světé je jednička...No a co >:D :-! Kdyby se všichni ti plkalové oslavující VW zajeli číhnout do Japonska ,viděli by,ž podobná auta tam má každá domáci automobilka v několika provedeních´... A už hezky dlouho... Málá auta - jedničky jsou Italové a japonci
anonym
24. 10. 2007 15:58
Co na to p. Kulhanek
Neda mi to zavzpominat. V dobe, kdy se rozbihal zavod TPCA Kolin poskytl tento manager rozhovor. Na otazku, zda se neobava konkurence minivozu z Kolina, odpovedel sebevedome, ze ani v nejmensim. Ze to jsou male vozy, ktere Skoda nebude nikdy vyrabet, protoze nejmensi mozny vuz, ktery zakazniky Skody zajima je Fabia. Nikdy nerikej nikdy. Jesteze tyto nase prispevky kazdy zapomene do 5ti minut po precteni. Clovek aby se bal promluvit do novin, aby v budoucnu nevypadal jako jouda.
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2007 16:06
o.k.
mě se líbí,takových aut u nás mnoho není,další možnost výběru,snad jen ten výběr čalounění okolo motoru,to bude asi vypadat až se v tom někdo začne hrabat(samozřejmě je to studie)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Salab"
24. 10. 2007 18:27
design
Já v tom vidím Roomstera
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "AliM"
24. 10. 2007 18:43
No nevím kluci
Ale tak se mi zdá,že to nebude konkurence merivy a spol, ale spíše agily. Rozměry jsou o krapet větší(agila je jenom o 15cm kratší), ale kufr: agila 240/1250, meriva 350/1410, naproti 220ti/1005. Chápu že díky konceptu motoru vzadu je kufr menší, ovšem nikde není uvedena hodnota zavazadlového prostoru v přední části (takže není???). Navíc meriva má na délku přes čtyři metry, což je kategorie poněkud větší než mikroMPV.
Navíc jenom čtyři sedadla? Tim chtějí konkurovat jenom snad pětistovce od fiatu,ne? (nebo Kolínčatům) Chápu že řidič stráví 90% času v autě sám, ovšem i tohle kritérium při výběru auta je důležité.
Důležitý je ovšem i design. A tím u mě zatím vw v případě space up! vyhrává. Jsem ale velmi, velmi zvědavý co z koncepce vejde do výroby..Snad to nebude nafouknutý fox.. :-( ;-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jurik"
24. 10. 2007 19:51
motor
chlapci .. ved to ma motor vzadu v kufri .. ucite to bude nejaky maly 3valec .. skor by ma zaujimalo co je pod prednou kapotou, a najma jazdne vlastnosti ..
toto auto bude mensie nez fabia cize bude konkurovat krtincom z kolina a bude nahradou foxu podla mna
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Samuel"
24. 10. 2007 21:41
...
takove male prditka patri do japonska kde zije 1000lidi na m2 :-) kdyz si tam chce nekdo koupit auto musi nejprv prodejcovi donest potvrzeni ze ma kde parkovat, silne auta jsou tam tak znevyhodnene ze si je muzou koupit milionari, zahranicni auta jsou v mnohych firmach zamestnancum zakazane kupovat + maji specialni clo napr. sclass- stoji skoro 3x tolik co jap. konkurenti (i tak tam dominuje premiovy trh 80%), bmw, jaguar, audi tam neprodavaji temer zadne auta. Nekdy se ptam proc evropa a usa nezavede pro japonce vysoke cla a osvobodi nas od jejich ukradnutych napadu jako esp,airbag,abs, benzin-diesel-hybrid motor,mcperson,injekcion atd..
Rozbalit vlákno
0
24. 10. 2007 21:57
Napada mne jedine.... POZOR?POZOR
....toto vsechno co v nejblizsi dobe vw predstavil,predstavuje a predstavi budou nynejsi vozy Skoda ve druhe generaci.Skodovka ma k tomu nakroceno-jiz nyni to vypada dost podobne a zmensuje se to 8-s Interier vcelku dobry
Rozbalit vlákno
0