TomTom řidičům: Nainstalujte si do vozu Velkého bratra, budete mít levnější pojistné
Nizozemský výrobce navigací TomTom NV expanduje na trh s pojištěním pro řidiče. Firma se dohodla s britskou pojišťovnou Motaquote, že jí poskytne technologii, díky které by mohli mít řidiči jezdící bezpečně nižší pojistné. Produkt chce nabídnout i dalším pojišťovnám v Evropě.
Nová technologie se jmenuje Fair Play. Řidiči, kteří se rozhodnou využít nové pojištění, obdrží od TomTomu sledovací jednotku, která bude umístěna v jejich vozidle. Ta bude monitorovat jejich chování a zvyky. Informace získá pojišťovna, a pokud řidič zlepší styl řízení, sníží se mu pojistné, řekl agentuře Reuters výkonný ředitel TomTom Business Solutions Thomas Schmidt.
TomTom nyní čelí silné konkurenci na trhu s navigacemi, protože spotřebitelé dávají přednost navigačnímu softwaru, který mohou získat levně nebo zdarma, a přístrojům, jako jsou chytré telefony a tablety. TomTom se proto snaží zaměřit na růstové oblasti a nové trhy. Stále častěji prodává navigace vestavěné do osobních a nákladních aut a mapy a aktuální informace o dopravě prostřednictvím aplikací pro chytré telefony a další přístroje.
Schmidt dodal, že v letošním roce se chce firma zaměřit na rozšíření produktu dalším pojišťovnám v Evropě. Očekává, že nový produkt by mohly využít tisíce zákazníků. Analytici jsou však k potenciálu nového produktu spíše skeptičtí.
Divize Business Solutions zahrnuje produkty pro sledování pohybu vozového parku, ze kterých nový pojišťovací produkt vychází. Na celkových tržbách skupiny má divize podíl pět procent.
Ve firmě TomTom vlastní majoritní podíl její zakladatelé. Hlavními konkurenty firmy na trhu navigací jsou Garmin a na trhu komerčních digitálních map Google a Nokia Oyj.