Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Touareg a další novinky od VW

Libor Zezulka
Diskuze (27)
Volkswagen zveřejnil další snímky svého velkého SUV, které bude mít světovou premiéru 26. září na Pařížském autosalónu.

Volkswagen zveřejnil další snímky svého velkého SUV, které bude mít světovou premiéru 26. září na Pařížském autosalónu.

Jak jsme čtenáře již informovali, Touareg je sesterským modelem dražšího Porsche Cayenne. Stane se největším VW, jaký se kdy prodával a také osobním automobilem s nejsilnějším dieselovým agregátem na světě.

Touareg s permanentním pohonem všech kol, elektronicky řízeným mezinápravovým diferenciálem a redukční převodovkou a jeho účinkování v terénu by se rozhodně nemělo změnit v trapas jako v případě některých konkurentů stejné třídy, i když podle zveřejněných obrázků z něj žádný přeborník a konkurent špičkového Range Rovera nebude. Zvládat však má údajně stoupání v úhlu až 45° a brodivost činí 58,5 cm. Touareg je též vybaven pneumatickým odpružením, elektronicky řízenými tlumiči CDC (Continuous Damping Control) a měnitelnou světlou výškou. Systém řízení světlé výšky a možnost její změny budou z pochopitelných marketingových důvodů omezenější a jednodušší než u podstatně dražšího Porsche.

Na německém trhu se Touareg objeví již v listopadu ve dvou verzích: nejlevnější verze dostane zážehový V6 se 160 kW (220k) a druhá ďábelský agregát s dvojitým turbodmychadlem 5.0 V10 TDI s výkonem 229 kW (313k) a točivým momentem 750 Nm! Později Touareg dostane pětiválcový TDI a též 4.2 V8 s výkonem okolo 220 kW (300k), oba úplně nové. Slabší verze budou mít standardně šestistupňovou manuální převodovku, silnější verze dostanou šestistupňové automaty.

Příjemným překvapením Touaregu je hodnotně působící interiér. Palubní deska dokonce přebírá některé části z luxusního Phaetonu. Středové konzoli vévodí velký barevný LCD displej a originálně řešené „knoflíkové“ ovládání klimatizace.

Známkou pečlivosti vývoje Touarega je též instalace bi-xenonových světlometů.

V Paříži Volkswagen představí také celou řadu modelů vybavených novými vyspělými zážehovými motory s přímým vstřikováním FSI. Představí se Polo FSI (86k), Golf FSI (110k) a Bora FSI (110k) a sportovní Lupo FSI (105k). Tyto nové motory mají podle VW při mírně nižší spotřebě až o 15 % vyšší výkony než srovnatelné motory stejného objemu a konvenční konstrukce.

Libor Zezulka
Diskuze (27)