reklama


TOUR DE CORSE Dešťóvý kolotoč vyhrál Solberg

TOUR DE CORSE Dešťóvý kolotoč vyhrál Solberg

 
 

Na start letošní ročníku se postavilo celkem 62 posádek a hned o první vzrušení se postaral tovární tým Škoda, respektive vůz D. Auriola, který pro technické problémy ani neodstartoval do RZ.
















Povrch asfalt

I. Etapa Pátek 17.10 2003

(6 RZ, o celkové délce 95,30 km)
10:11RZ 1CARGESE - PAOMIA 114,64 kmvítěz RZ C. Sainz 89,1 km/h
10:44RZ 2VICO - PONT DU LIAMONE 115,49 kmvítěz RZ S. Loeb 92,6 km/h
11:17RZ 3GOLFE DE LA LISCIA - SARROLA CARCOPINO 117,52 kmvítěz RZ M. Märtin 97,7 km/h
14:23RZ 4CARGESE - PAOMIA 214,64 kmvítěz RZ M. Märtin 89,7 km/h
14:56RZ 5VICO - PONT DU LIAMONE 215,49 kmvítěz RZ M. Märtin 92,7 km/h
15:29RZ 6GOLFE DE LA LISCIA - SARROLA CARCOPINO 217,52 kmvítěz RZ M. Märtin 97,8 km/h

Podle předpokladu
Na start letošní ročníku se postavilo celkem 62 posádek a hned o první vzrušení se postaral tovární tým Škoda, respektive vůz D. Auriola, který pro technické problémy ani neodstartoval do RZ. Didier: „Stáli jsem v časové kontrole a čekali na začátek rychlostní zkoušky. Motor běžel, ale zhasínal pokaždé, když jsem se pokoušel zařadit rychlost. Startovalo se do kopce, takže jsem musel motor vytočit do maximálních otáček a pak teprve zařadit, což převodovka nevydržela. Protože to bylo v časové kontrole, kde se nesmí otevřít kapota, nemohl jsem problém odstranit a byl jsem nucen odstoupit.“

První RZ tedy vyhrál C Sainz s nepatrným náskokem před R. Burnse +0,9 vteřiny a třetím M. Märtinem +1,6 vteřiny. Favorit soutěže S. Loeb dojel na 7. místě +2,7 a asfaltový specialista G. Panizzi na devátém místě se ztrátou +7,1 vteřiny. Druhý jezdec továrního týmu škoda T. Gardemeister zajel 13. čas se ztrátou +15,9 vteřiny na vítěze. Druhou RZ vyhrává S. Loeb a posouvá se startovním polem na třetí místo. Na druhém místě dojíždí RZ se ztrátou +0,8 vteřiny M. Märtin který jde do vedení průběžného pořadí Korsické rally. Před druhým C. Sainzem má náskok pouze 0,1 vteřiny. Potíže s řazením hlásí P. Solberg, G. Panizzi má potíže s převodovkou a technické potíže má C. Sainz. Potíže s kouřem v kabině má T. Gardemeister a špatné pneumatiky zvolil F. Duval. Třetí RZ vyhrává M. Märtin, který si tak upevnil vedení v průběžné kvalifikace před S. Loebem. Pořadí po 3. RZ je následující: 1. M .Märtin, 2. S. Loeb +3,4, 3.C. Sainz +5,1, 4. M. Grönholm +7,0, 5. R. Burns +9,9, 6. F. Duval +12,7, 7. P. Solberg +16,0 a poslední osmé bodované místo držel C. McRae +20,8 vteřiny. T. Gardemeister jel na 13. místě se ztrátou +50,1 vteřiny. V servisu P. Solberg mění převodovku a G. Panizzi si stěžuje na nestabilní chování vozu. Ve čtvrté RZ těsně před cílem dělá hodiny vedoucí jezdec průběžného pořadí M. Märtin, který poškodil vůz a propadl se na sedmé místo průběžného pořadí. Do vedení se tak dostal favorit soutěže S. Loeb, který vede před druhým M. Grönholmem o 2,7 vteřiny. Na třetím místě se drží C. Sainz a na čtvrté se propracoval skvělou jízdou F. Duval, drobnou chybku udělal P. Solberg a propadl se na osmou pozici. Závěr první etapy vyšel dokonale F. Duvalovi, který se posunul na druhé místo průběžného pořadí se ztrátou +3,9 vteřiny na prvního S. Loeba. Třetí příčku si udržel M. Grönholm když na čtvrté místo odsunul C. Sainze. Díky dvou vyhraným RZ (5+6 RZ) se posunul M. Märtin na 5. místo průběžného pořadí. Bodované pozice drží ještě: 6. místo R. Burns, 7. C. McRae, 8. P. Solberg. T. Gardemeister dokončil první etapu na 13. místě se ztrátou +1:37,9 minuty na vítěze. Překvapením první etapy bylo deváté místo v TOP TEN, které obsadil 26-letý Francouz Alexandr Bengue, který na Korsice startuje s vozem Peugeot 206 WRC připravovaným týmem BSA.

Průběžné pořadí po I. Etapě

1. Sébastien LoebCitroen Xsara WRC1h 01’24,7Průměrná rychlost vítěze 93,0 km/h
2. Francois DuvalFord Focus RS WRC+00’03,9
3. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+00’05,3
4. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+00’10,2
5. Markko MärtinFord Focus RS WRC+00’18,5
6. Richard Burns Peugeot 206 WRC+00’19,5
7. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+00’29,4
8. Petter SolbergSubaru Impreza WRC+00’43,7
14. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+01’37,9

II. Etapa sobota 18.10 2003

(6 RZ, o celkové délce 190 km)

08:33RZ 7AMPAZA - PETRETO 138,64 kmvítěz RZ M. Märtin 90,4 km/h
09:36RZ 8PONT DE LA MASINA - COL St GEORGES 115,42 kmvítěz RZ M. Hirvonen 87,4 km/h
11:29RZ 9COL DE CARAZZI - BASTELICA 140,94 kmvítěz RZ G.Panizzi 89,1 km/h
14:07RZ 10AMPAZA - PETRETO 238,64 kmvítěz RZ P. Solberg 91,0 km/h
15:10RZ 11PONT DE LA MASINA - COL St GEORGES 215,42 kmvítěz RZ P. Solberg 88,8 km/h
17:03RZ 12COL DE CARAZZI - BASTELICA 240,94 kmvítěz RZ P. Solberg 89,5 km/h

Déšť opět míchal pořadím
V sedmé RZ ukončil soutěž A. Bengue, který na RZ urazil u svého vozu kolo a byl nucen ze soutěže odstoupit. V průběžném pořadí se na druhé místo posunul M. Märtin, který 7. RZ vyhrál. Na třetí místo se propadl F. Duval, propad na páté místo zaznamenal i M. Grönholm. Ve vedení se udržel S. Loeb, stejně tak obhájil čtvrté místo C. Sainz a 7. místo C. McRae. R. Burns obul přechodné pneumatiky, ale na suché trati ztratil a propadl se na osmé místo. Na šesté místo R. Burnse se posunul P. Solberg. Nic nenasvědčovalo dramatu, které bylo nachystáno v 8. RZ. Před začátkem RZ začalo pršet a déšť pomalu houstl. Výhodu tedy měli vozy které startovaly jako první, (startovalo se v obráceném pořadí tedy od startovní pozice 15 (M. Hirvonen) do první pozice S. Loeb. M. Hirvonen do RZ tedy jako první a RZ vyhrál. Pokud mne statistiky nematou bylo to první vítězství M. Hirvonena v RZ v soutěži MS. Druhé místo v RZ obsadil P. Bugalski se ztrátou +8,5 vteřiny a na skvělém třetí místě dojel jezdec továrního týmu Škoda T. Gardemeister se ztrátou +9,2 vteřiny. S houstnoucím deštěm přicházejí zprávy o haváriích. Výhoda, která měla být pro R. Burnse, který jako jediný jede na přechodných pneumatikách, ostatní jedou suché s prořezem, nakonec vzala za své, když R. Burnsovi na RZ zhasl motor. Nejdříve havaruje M. Märtin, který pokračuje v soutěži dál ale propadl se na 14. místo průběžného pořadí. Pak havaruje P. Solberg, který udělal hodiny a poškodil při nárazu předek vozu. F. Duval udělal na RZ rovněž hodiny a ztrácí.

Pak přicházejí zprávy o havárii vedoucího jezdce průběžného pořadí S. Loeba. Při průjezdu zatáčkou dostal smyk a při jeho vyrovnání se dostala přední část vozu mimo trať. Naštěstí pro S. Loeba zde bylo několik ochotných diváků, kteří pomohli. Vyproštění vozu však trvalo neúměrně dlouho a S. Loeb dojel do cíle na 47. místě (poslední) se ztrátou +10:17,7 minuty a na předposledního ztrácel +5:05,4 minuty.

Pořadí po 8. RZ se pořádně zamotalo a bylo následující: do vedení jde F. Duval 2. C. Sainz +10,6 vteřiny, 3. P. Solberg +15,6, 4. M. Grönholm +16,8, 5. C. McRae +27,1, 6.R. Burns +33,2, 7. P. Bugalski +50,8, 8. G. Panizzi +52,3 vteřiny. T. Gardemeistr jede na jedenáctém místě průběžného pořadí. V deváté a desáté RZ stahuje náskok na vedoucího F. Duvala P. Solberg (+6,5 vteřiny ztráty na první místo) a na druhého C. Sainze ztrácí +1,4 vteřiny. Příliš se nedaří M. Grönholmovi, který se na chvíli ocitl mimo trať ale v soutěži bez újmy pokračuje dál. Jedenáctou RZ vyhrává P. Solberg, který se tak posouvá na druhé místo průběžného pořadí se ztrátou +3,2 vteřiny. Na třetí místo se propadá C. Sainz, na čtvrté místo se posunul skvělým finišem G. Panizzi a na páté C. McRae. Propad na šesté místo zaznamenal M. Grönholm a na sedmé R. Burns. Osmé místo jede P. Bugalski a jedenáctý jede T. Gardemeistr, který si stěžoval na potíže s řízením. Významný posun zaznamenal M. Märtin (12. místo) a S. Loeb, (15. místo). Závěr druhé etapy dokonale zvládl P. Solberg, který poslední 12. RZ druhého dne vyhrál a jde do vedení průběžného pořadí. Na druhé místo se tak propadl F. Duval, který ztrácí už 17,9 vteřiny, třetí jede C. Sainz, který má šanci se dostat do čela průběžného pořadí MS.

Průběžné pořadí po II. etapě
1. Petter SolbergSubaru Impreza WRC3h 91’13,6Průměrná rychlost vítěze 90,1 km/h
2. Francois DuvalFord Focus RS WRC+00’17,9
3. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+00’22,4
4. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+01’15,5
5. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+01’23,6
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+01’26,5
7. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02’10,3
8. Richard BurnsPeugeot 206 WRC+02’22,0
14. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+03’34,6

III. Etapa neděle 19.10. 2003

(4 RZ, o celkové délce 112,10 km)
08:12RZ 13PENITENCIER COTI-CHIAVARI - PIETRA ROSSA 124,24 km vítěz RZ S. Loeb 94,5 km/h
08:55RZ 14PONT DE CALZOLA - AGOSTA PLAGE 131,81 km vítěz RZ S. Loeb 95,9 km/h
11:47RZ 15PENITENCIER COTI-CHIAVARI - PIETRA ROSSA 224,24 km vítěz RZ S. Loeb 93,9 km/h
12:30RZ 16PONT DE CALZOLA - AGOSTA PLAGE 231,81 km vítěz RZ S. Loeb 95,2 km/h

Třetí dějství bylo v režii S. Loeba, který vyhrál všechny čtyři zbývající RZ zkoušky třetí etapy. Zajímavě se jevilo několik soubojů dvojic o lepší umístění. S dostatečným náskokem vědom si toho že nesmí chybovat vede P. Solberg ale za ním svádí souboj o druhé místo C. Sainz s F. Duvalem, o čtvrté M. Grönholm s C. McRaem a o sedmé R. Burns s T. Mäkinenem. Po 13. RZ vedl P. Solberg s náskokem +36,5 vteřiny na druhého F. Duvala, třetí C. Sainz ztrácel na F. Duvala pouhou jednu desetinu vteřiny, čtvrtý M. Grönholm měl na pátého C. McRaeho +2,7 vteřiny a šestý G. Panizzi ztrácel na C. McRaeho +4,6 vteřiny. Na 12. místě jedoucí M. Märtin má potíže s řadící elektronikou a T. Garedemeisterovi praskl stabilizátor na přední nápravě. Ve 14. RZ dělá hodiny M. Hirvonen a následně v 15. RZ havaruje M. Märtin, když opustil trať a posádka byla převezena do nemocnice na preventivní kontrolu. Potíže s brzdami hlásí G. Panizzi. Závěr soutěže graduje soubojem mezi F. Duvalem a C. Sainzem. V poslední 16. RZ zajíždí C. Sainz třetí nejlepší čas a rally končí na druhém místě s náskokem +5,1 vteřiny před třetím F. Duvalem který v poslední RZ zajel až 10 čas se ztrátou 22,2 vteřiny na vítězného S. Loeba a 15,7 vteřiny na C. Sainze, který se díky zisku 8. bodů dostal do čela průběžného pořadí MS rally. Smolař rally S. Loeb dokončil rally na 13. místě se ztrátou 9:34,0 minuty na P. Solberga. Tovární jezdec týmu Škoda T. Gardemeister dojel na jedenáctém místě bez bodového efektu pro tovární tým.

Rally Tour de Corse dokonale zamíchal průběžným pořadím MS rally. Do konce sezóny zbývají dva závody a bodové rozdíly mezi prvními čtyři kandidáty na titul jsou minimální. Vede Carlos Sainz 61 bodů, 2. Petter Solberg 58 bodů, 3. R. Burns 58 bodů 4. S. Loeb 55 bodů 5. Markko Märtin 43 bodů má ještě teoretickou naději stejně tak jako Marcus Grönholm 43 bodů.

47. ROČNÍK RALLYE DE FRANCE - TOUR DE CORSE

Konečné pořadí jezdců
1. Petter SolbergSubaru Impreza WRC4h 32’17,610. bodů Průměrná rychlost vítěze 90,1 km/h
2. Carlos SainzCitroen Xsara WRC+00’36,68. bodů
3. Francois DuvalFord Focus RS WRC+00’41,76.bodů
4. Marcus GrönholmPeugeot 206 WRC+01’09,25. bodů
5. Colin McRaeCitroen Xsara WRC+01’26,04. body
6. Gilles PanizziPeugeot 206 WRC+01’58,73. body
7. Tommi MäkinenSubaru Impreza WRC+02’25,82. body
8. Richard Burns Peugeot 206 WRC+02’36,71. bod
11. Toni GardemeisterŠkoda Fabia WRC+05’09,9

Konečné pořadí týmů
1. Subaru12 bodů(1+7. místo)
2. Citroën12 bodů(2+5. místo)
3. Peugeot8 bodů(4+6. místo)
4. Ford7 bodů(3+8. místo)
5. Škoda0 bod(nebodoval)
Tovární tým Hyundai nestartoval.

Zde si můžete stáhnout plakáty z Rally Tour de Corse.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama