Touring vystavil na Villa d'Este dva vozy Ferrari, svůj první a poslední

 

Karosárna Touring se má čím pochlubit i v současnosti, kupříkladu přestavuje aktuální Ferrari. Pro porovnání vystavila v Cernobbiu u jezera Como jeden historický kousek.

Carrozzeria Touring Superleggera, jak zní plný název společnosti, přivezla na Concorso d'Eleganza Villa d'Este o uplynulém víkendu dva vozy Ferrari, kterým „ušila nové šaty“. Kromě současnosti je třeba totiž připomenout i bohatou minulost. Navíc ani jedno z aut není červené, obě jsou modrá. Zatím poslední kreaci, světlou Berlinettu Lusso jsme mohli vidět už v Ženevě na 85. ročníku prestižního autosalonu, vychází z kupé F12.

Jenže ten prezentovaný v Cernobbiu se od březnového liší. Má jinou příď se dvěma světlomety navíc v masce, inspirovanou modelem 250 GT Lusso. Pod dlouhou kapotou se skrývá vidlicový dvanáctiválec objemu 6,26 l s výkonem 545 kW v 8250 otáčkách a na zadní kola přenáší sekvenční převodovka s páčkami pod volantem 690 N.m. Mechanika včetně podvozku s rozvoru náprav 2715 mm a elektronika tedy zůstaly nezměněny. Touringu šlo o interiér a exteriér. Oddělení designu u v současnosti vede Louis de Fabribeckers.

Ručně vyrobený 4692 mm dlouhý, 2080 mm široký a 1288 mm nízký automobil, na jehož karoserii byla použita spousta hliníku a uhlíkových kompozitů, má vzniknout v dalších pěti exemplářích. Všechny už mají své kupce, bohaté sběratele. Momentálně se staví druhý vůz, pokud počítáme i původní prototyp, tak vlastně třetí, zbývá jej tedy dokončit a vyrobit ještě další trojici. Práce na každém trvají více než 5 tisíc hodin. Dvoumístné kupé nepostrádá silniční homologaci pro celou EU. Karbonová je mimochodem kapota, víko zavazadelníku s objemem 187 l, přední nárazník, boční prahy a zadní difuzor.

Modré auto váží 1645 kg, z klidu na stovku zrychluje během 3,1 s a jede až 340 km/h. Mimochodem, na kovaných dvacetipalcových kolech jsou obuty pětatřicetiprocentní pneumatiky Michelin Super Pilot šířky 255 mm vpředu, respektive 315 mm vzadu. Kombinovaná spotřeba 15 l/100 km je hlavně papírovým údajem, nádrž má sice objem 92 l, ale vyprazdňovat se bude určitě rychleji...

Milánský Touring založili v roce 1926 Felice Bianchi Anderloni a Gaetano Ponzoni, kdy převzali Carrozzerii Falco, podnik jistého Vittoria Ascariho. Vittorio byl starším bratrem Antonia, automobilového závodníka a strýcem Alberta, posledního italského mistra světa formule 1... V minulosti se Touring věnoval stavbě elegantních „obleků“ na podvozcích vozů Alfa Romeo a Isotta-Fraschini. Používal lehké trubkové rámy a hliníkové části karoserie, odtud pochází název Superleggera. S Enzem Ferrarim spolupracoval už těsně před druhou světovou válkou na jeho prvním vlastním voze AAC (Auto Avio Construzioni) 815, jméno zakladatele ještě nemohla firma nést kvůli smlouvě s Alfou Romeo. V březnu 1948 kontaktoval prvního zakladatele sám Enzo, to už v továrně pracoval i jeho syn Carlo Felice. Tmavá 166 MM Barchetta (loďka) je tedy naopak vůbec prvním vozem se vzpínajícím se koníkem a karoserií Touring. Tento konkrétní exemplář výrobního čísla 0064M navíc od srpna 1950 vlastnil Gianni Agnelli, šéf Fiatu. Jeho stavba tedy trvala více než dva roky.

Později se majitelem stal belgický závodník Jacques Swaters, který s ním závodil, ačkoliv šlo o primárně o silniční auto, navíc poprvé vyrobené ve větší sérii. Jeho rodina, která jej vlastnil 46 let, postupně modifikovaný vůz sice nechala později zrestaurovat do původní podoby, ale nyní se porobil další renovaci. Moderní technika včetně CAD, CNC strojů a trojrozměrného scanu umožnila přesně podle dobových fotek a výkresů vyrobit originální tvar přídě.

Po druhé světové válce se Touring věnoval třeba i Lamborghini, Lanciím, Maserati a španělským Pegasům. Aston Martin vyráběl karoserie pro své DB4, 5 a 6 v Newport Pagnell na základě jeho licence. Činnost firma ukončila v roce 1966, kdy ji zahubil rozmach samonosných šasi, o čtyři dekády později byla však obnovena, hlavní sídlo se nachází ve městě Rho nedaleko Milána. Za svá současná díla na podvozcích Alfa Romeo, Bentley, Gumpert, Maserati a Mini posbírala mnohá ocenění.

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari F12berlinetta (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
Zdroj: Carrozzeria Touring

Štítky Ferrari Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 



Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel... Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Ferrari F12berlinetta je jedním z nejúžasnějších modelů…

Ferrari 812 Superfast: Model může být dražší než skutečné auto! Ferrari 812 Superfast: Model může být dražší než skutečné auto!

Vlastnit ferrari je snem každého fanouška. Ti, kteří na…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba rodiče: Pohřeb si nemohly dovolit

Simona (22) a Saša (13) přišly během 48 hodin o oba…

Během dvou dnů přišly o matku i otce! Simona (23) a Saša (13) nejprve ztratily svého otce, který zemřel na…

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…