Touring vystavil na Villa d'Este dva vozy Ferrari, svůj první a poslední

 

Karosárna Touring se má čím pochlubit i v současnosti, kupříkladu přestavuje aktuální Ferrari. Pro porovnání vystavila v Cernobbiu u jezera Como jeden historický kousek.

Carrozzeria Touring Superleggera, jak zní plný název společnosti, přivezla na Concorso d'Eleganza Villa d'Este o uplynulém víkendu dva vozy Ferrari, kterým „ušila nové šaty“. Kromě současnosti je třeba totiž připomenout i bohatou minulost. Navíc ani jedno z aut není červené, obě jsou modrá. Zatím poslední kreaci, světlou Berlinettu Lusso jsme mohli vidět už v Ženevě na 85. ročníku prestižního autosalonu, vychází z kupé F12.

Jenže ten prezentovaný v Cernobbiu se od březnového liší. Má jinou příď se dvěma světlomety navíc v masce, inspirovanou modelem 250 GT Lusso. Pod dlouhou kapotou se skrývá vidlicový dvanáctiválec objemu 6,26 l s výkonem 545 kW v 8250 otáčkách a na zadní kola přenáší sekvenční převodovka s páčkami pod volantem 690 N.m. Mechanika včetně podvozku s rozvoru náprav 2715 mm a elektronika tedy zůstaly nezměněny. Touringu šlo o interiér a exteriér. Oddělení designu u v současnosti vede Louis de Fabribeckers.

Ručně vyrobený 4692 mm dlouhý, 2080 mm široký a 1288 mm nízký automobil, na jehož karoserii byla použita spousta hliníku a uhlíkových kompozitů, má vzniknout v dalších pěti exemplářích. Všechny už mají své kupce, bohaté sběratele. Momentálně se staví druhý vůz, pokud počítáme i původní prototyp, tak vlastně třetí, zbývá jej tedy dokončit a vyrobit ještě další trojici. Práce na každém trvají více než 5 tisíc hodin. Dvoumístné kupé nepostrádá silniční homologaci pro celou EU. Karbonová je mimochodem kapota, víko zavazadelníku s objemem 187 l, přední nárazník, boční prahy a zadní difuzor.

Modré auto váží 1645 kg, z klidu na stovku zrychluje během 3,1 s a jede až 340 km/h. Mimochodem, na kovaných dvacetipalcových kolech jsou obuty pětatřicetiprocentní pneumatiky Michelin Super Pilot šířky 255 mm vpředu, respektive 315 mm vzadu. Kombinovaná spotřeba 15 l/100 km je hlavně papírovým údajem, nádrž má sice objem 92 l, ale vyprazdňovat se bude určitě rychleji...

Milánský Touring založili v roce 1926 Felice Bianchi Anderloni a Gaetano Ponzoni, kdy převzali Carrozzerii Falco, podnik jistého Vittoria Ascariho. Vittorio byl starším bratrem Antonia, automobilového závodníka a strýcem Alberta, posledního italského mistra světa formule 1... V minulosti se Touring věnoval stavbě elegantních „obleků“ na podvozcích vozů Alfa Romeo a Isotta-Fraschini. Používal lehké trubkové rámy a hliníkové části karoserie, odtud pochází název Superleggera. S Enzem Ferrarim spolupracoval už těsně před druhou světovou válkou na jeho prvním vlastním voze AAC (Auto Avio Construzioni) 815, jméno zakladatele ještě nemohla firma nést kvůli smlouvě s Alfou Romeo. V březnu 1948 kontaktoval prvního zakladatele sám Enzo, to už v továrně pracoval i jeho syn Carlo Felice. Tmavá 166 MM Barchetta (loďka) je tedy naopak vůbec prvním vozem se vzpínajícím se koníkem a karoserií Touring. Tento konkrétní exemplář výrobního čísla 0064M navíc od srpna 1950 vlastnil Gianni Agnelli, šéf Fiatu. Jeho stavba tedy trvala více než dva roky.

Později se majitelem stal belgický závodník Jacques Swaters, který s ním závodil, ačkoliv šlo o primárně o silniční auto, navíc poprvé vyrobené ve větší sérii. Jeho rodina, která jej vlastnil 46 let, postupně modifikovaný vůz sice nechala později zrestaurovat do původní podoby, ale nyní se porobil další renovaci. Moderní technika včetně CAD, CNC strojů a trojrozměrného scanu umožnila přesně podle dobových fotek a výkresů vyrobit originální tvar přídě.

Po druhé světové válce se Touring věnoval třeba i Lamborghini, Lanciím, Maserati a španělským Pegasům. Aston Martin vyráběl karoserie pro své DB4, 5 a 6 v Newport Pagnell na základě jeho licence. Činnost firma ukončila v roce 1966, kdy ji zahubil rozmach samonosných šasi, o čtyři dekády později byla však obnovena, hlavní sídlo se nachází ve městě Rho nedaleko Milána. Za svá současná díla na podvozcích Alfa Romeo, Bentley, Gumpert, Maserati a Mini posbírala mnohá ocenění.

JAKE.AUTO.CZ: Ferrari F12berlinetta (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu Podvodné stránky nabádají investovat do kryptoměny Telegramu

Kyberbezpečnostní firma Kaspersky Lab odhalila velké…

Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování Valachová: Vláda ČSSD s Babišem by musela mít pojistky nepřehlasování

Sociální demokraté obnoví jednání o vládní spolupráci s…

Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje Košťata, sudy i pivo. Přečtěte si, co Česko vyváží do Severní Koreje

Ačkoliv Severní Korea platí za nejizolovanější stát…

ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti ArcelorMittal zřejmě získá svolení k převzetí konkurenční společnosti

Největší světový výrobce oceli ArcelorMittal zřejmě získá…

 
Zdroj: Carrozzeria Touring

Štítky Ferrari Kupé Supersport

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 



Ferrari F12berlinetta se pyšní exkluzivními deriváty i extrémním nástupcem Ferrari F12berlinetta se pyšní exkluzivními deriváty i extrémním nástupcem

Ferrari F12berlinetta představovalo až do loňského roku…

Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel... Ferrari F12tdf: Nádherný kousek kompletně shořel...

Ferrari F12berlinetta je jedním z nejúžasnějších modelů…

 



 
Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Nissan Boga (1989): Do města v pohodlí

Včera

Sedan, do kterého se vejde pět dospělých, přitom je vlastně mini. S digitálními budíky, dotykovým otevíráním dveří a klimatizaci i audiem poháněnými sluneční energií. Budoucnost? Kdepak...




Blesk.cz

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl, kolik a za co Petra utrácí

Paroubek po porážce u soudu nelenil, pátral a… Řekl,…

Jiří Paroubek (65) soptí. Expremiéra ČR rozhněvalo, že po prohraném soudu o dceru Margaritu (8), který vedl s…

 

iSport.cz

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Proč nehrál Jágr proti Jihlavě? Bůh nejsem, abych to rozhodl

Na střídačce předvedl spoustu emotivních gest. Když Jihlava v 57. minutě vstřelila klíčový gól, smutně se opřel…

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí, pálil i Stanciu

SESTŘIH: Sparta - Jablonec 2:0. Letenští jsou třetí,…

Fotbalisté Sparty v 25. kole první ligy doma porazili Jablonec 2:0 a minimálně do soboty se posunuli na třetí…

 

Reflex.cz

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete. Metanol hraje hlavní roli v novém českém filmu

#musitezazit: Jeden panák? Oslepnete. Dva? Zemřete.…

Dvoudílný televizní film o metanolové aféře, série koncertů Báry Polákové, kniha Stín Jiřího Křižana a adaptace…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Veselé cestování s Jardou Jindrou: Kolik jazyků umíš…

Vydávat se na cesty bez alespoň základní znalosti cizího jazyka dělá z poutníka nesamostatného tvora, odkázaného…