Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota 2000GT je nejdražším asijským autem všech dob

Michal Fokt
Diskuze (0)
Kdybyste měli tipnout, jaké je nejdražší japonské auto, napadl by vás asi Lexus LFA. Ale není tomu tak. Oproti téhle Toyotě je doslova za pár šupů.

V Evropě nejsou klasická auta z Japonska příliš vyhledávaná a oblíbená, což ovšem neznamená, že neexistují a jejich ambasadorem je zcela jistě sportovní kupé Toyota 2000GT ze šedesátých let.

Mělo všechno, co má správný klasický sporťák mít - atraktivní tvary karoserie a výkonný motor a je poprávu mezi sběrateli nejvyhledávanějším "japoncem". Zatím je jeho pořízení i vcelku dostupnou záležitostí, minimálně pokud srovnáváme s evropskými vozy z podobné doby, ale začíná se ukazovat, že i 2000GT může stát balík a tento vůz se začíná zařazovat do kategorie těch, jejichž pořízení se stává dobrou investicí.

Lexus LFA se prodával za 375.000 dolarů, což je cenovka na úrovni exkluzivních nejnovějších Ferrari, proti této Toyotě 2000GT z roku 1967, která se prodala v dražbě RM Auctions, se ovšem musí nesměle krčit v koutě. Vydražila se totiž za 1,16 milionu dolarů, což z něj dělá nejdražší auto jaké kdy bylo v Asii vyrobeno! Když se tohle 2000GT prodávalo posledně, to se psal rok 2011, pořídil ji její dosavadní vlastník za 650.000 dolarů - za dva roky téměř zdvojnásobit investici, to je slušný byznys...

Toyota 2000GT byla vyrobena v pouhých 351 kusech a pouze 62 z nich mělo levostranné řízení. Tento konkrétní kousek byl prodán v USA, časem ale zamířila do sbírky v Japonsku, aby se následně stala součástí automobilové kolekce texaského nadšence Dona Daviese. Tento současník Jaguaru E-Type je poháněn šestiválcovým dvoulitrem DOHC o výkonu 150 koní, pohánějícím zadní kola prostřednictvím pětistupňového manuálu. Dokázal jet rychlostí kolem 220 km/h.

Michal Fokt
Diskuze (0)