Toyota: 3 Priusy projely s novináři napříč Evropou
Za volantem hybridních vozů seděli novináři, kteří po cestě přesně dokumentovali spotřebu paliva. V průměru zaznamenali u těchto tří vozů Prius i přes dlouhé etapy po dálnicích a částečně za zimních podmínek na silnicích s příslušnými pneumatikami spotřebu okolo 4,8 litrů paliva na 100 kilometrů. Touto hvězdicovou jízdou podtrhla Toyota roli vozu Prius jako hybridní jedničky a potvrdila svůj cíl snížit v rámci Organizace japonských výrobců automobilů v roce 2009 emise CO2 vozidel na 140 g/km.
Všechny řidiče doprovázely týmy kameramanů a fotografů. Dojmy z jízdy a zastávek naleznete na internetové adrese www.prius-sternfahrt.de.
Každý vůz Prius přijížděl do saského veletržního města z jiné světové strany a přitom během jednoho týdne ujel vždy více než 3.000 kilometrů. Náročná trasa vedla ze Severního mysu napříč zasněženou Skandinávií přes Polární kruh a hlavní města Stockholm a Kodaň via Hamburg do Lipska. Přitom již cestu na Severní mys musel protahovat sněžný pluh, protože silnice na nejsevernější místo Evropy zůstává obvykle až do začátku dubna pro osobní vozidla uzavřená.
Na sněhem pokrytých a zledovatělých silnicích projel vůz Prius se střídajícími se novináři za volantem celou Skandinávií na jih. Přitom neukázala hybridní jednička i přes teploty pod bodem mrazu až do minus 22°C žádné slabiny a šlapala jako její sourozenci na jižních trasách zcela bez problémů.
Druhá trasa s posádkou pod vedením televizního zpravodaje Guido Holze za volantem začala na řeckém mysu Tenaro a vedla přes Atény, italská města Bari a Ravenna a také přes Graz, Prahu a Drážďany do Lipska. Do Prahy dorazila posádka Priusu dne 2. dubna a po návštěvě Pražského hradu pokračovala ve své plánované trase. Třetí Prius jel do Německa z nejzápadnějšího místa evropské pevniny: Tým okolo novináře Michaela Müllera vyrážel z Cabo da Roca na portugalském pobřeží Atlantiku za jarních teplot a příjemného mořského vánku a jel přes Lisabon, Bilbao, Bordeaux, Paříž, Luxemburg a Aachen až do Lipska. Müller byl nadšen především skromností vozu Prius: „Prius má spotřebu jako malý vůz při úrovni komfortu a prostornosti vozu střední třídy. Naše špičková hodnota u jedné denní etapy byla na 3,9 litrech / 100 km.“ Přitom se nemusel Müller s nohou na plynu příliš krotit: „Na dálnici jsme jeli konstantní rychlostí a dodržovali jsme příslušná zákonná omezení.“