Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: 3 Priusy projely s novináři napříč Evropou

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Po hvězdicové jízdě napříč Evropou a plánované zastávce v Praze dosáhly tři vozy Toyota Prius v Lipsku svého cíle. Na své 10 tisíc kilometrů dlouhé cestě projely sériové hybridy 17 evropskými zeměmi.

Za volantem hybridních vozů seděli novináři, kteří po cestě přesně dokumentovali spotřebu paliva. V průměru zaznamenali u těchto tří vozů Prius i přes dlouhé etapy po dálnicích a částečně za zimních podmínek na silnicích s příslušnými pneumatikami spotřebu okolo 4,8 litrů paliva na 100 kilometrů. Touto hvězdicovou jízdou podtrhla Toyota roli vozu Prius jako hybridní jedničky a potvrdila svůj cíl snížit v rámci Organizace japonských výrobců automobilů v roce 2009 emise CO2 vozidel na 140 g/km.

Všechny řidiče doprovázely týmy kameramanů a fotografů. Dojmy z jízdy a zastávek naleznete na internetové adrese www.prius-sternfahrt.de.

Každý vůz Prius přijížděl do saského veletržního města z jiné světové strany a přitom během jednoho týdne ujel vždy více než 3.000 kilometrů. Náročná trasa vedla ze Severního mysu napříč zasněženou Skandinávií přes Polární kruh a hlavní města Stockholm a Kodaň via Hamburg do Lipska. Přitom již cestu na Severní mys musel protahovat sněžný pluh, protože silnice na nejsevernější místo Evropy zůstává obvykle až do začátku dubna pro osobní vozidla uzavřená.

Na sněhem pokrytých a zledovatělých silnicích projel vůz Prius se střídajícími se novináři za volantem celou Skandinávií na jih. Přitom neukázala hybridní jednička i přes teploty pod bodem mrazu až do minus 22°C žádné slabiny a šlapala jako její sourozenci na jižních trasách zcela bez problémů.

Druhá trasa s posádkou pod vedením televizního zpravodaje Guido Holze za volantem začala na řeckém mysu Tenaro a vedla přes Atény, italská města Bari a Ravenna a také přes Graz, Prahu a Drážďany do Lipska. Do Prahy dorazila posádka Priusu dne 2. dubna a po návštěvě Pražského hradu pokračovala ve své plánované trase. Třetí Prius jel do Německa z nejzápadnějšího místa evropské pevniny: Tým okolo novináře Michaela Müllera vyrážel z Cabo da Roca na portugalském pobřeží Atlantiku za jarních teplot a příjemného mořského vánku a jel přes Lisabon, Bilbao, Bordeaux, Paříž, Luxemburg a Aachen až do Lipska. Müller byl nadšen především skromností vozu Prius: „Prius má spotřebu jako malý vůz při úrovni komfortu a prostornosti vozu střední třídy. Naše špičková hodnota u jedné denní etapy byla na 3,9 litrech / 100 km.“ Přitom se nemusel Müller s nohou na plynu příliš krotit: „Na dálnici jsme jeli konstantní rychlostí a dodržovali jsme příslušná zákonná omezení.“

Ondřej Láník
Diskuze (15)
Avatar - T613
10. 4. 2008 11:20
Re: Hybridy zatím spíše do města
Výhodou akumulátorů je, že při skončení jejich životnosti je jejich uložením a recyklací zasažena velice malá plocha. Která se dá různými opatřeními omezit. To u zplodin nelze zajistit. Navíc u baterek se dá s jejich vývojem předpokládat stále větší míra recyklace.

P.S: samo jak to nějaké hovado pohodí do rybníka..
10. 4. 2008 01:36
Re: hybrid!?
Ted je nova verze Priusu,kde stare baterie nahradili LiPolky a spotrba je 1,4l/100km , ale celkove tu pises kraviny...informuj se prosim.
9. 4. 2008 23:00
Re: Hybridy zatím spíše do města
Blbost.
9. 4. 2008 22:45
Re: hybrid!?
To je presne tak, ako s výrobou modených žiariviek, stoja okolo 100 Sk, odídu po roku a ušetria párKW, ale v súčte to je o ničom, čo sa ušetrí v domácnosti, to sa minie vo výrobe, len zákazník platí, a ani nevie za čo, určite neušetrí, aspoň ja som zatiaľ neušetril.
9. 4. 2008 10:41
Hybridy zatím spíše do města
Při nedávném srovnání BMW řady 5 s dieslem a Priusu při přejezdu Evropy mělo zmíněné BMW dokonce o 0,2 l nižší spotřebu při vyšší rychlosti a neporovnatelném komfortu. To svědčí o tom, že zatím hybridní technologie je zajímavá spíše pouze tam, kde dochází k akumulaci energie (např. při brždění), tedy hlavně při jízdě po městě, ale při cestování na delší vzdálenosti v podstatě nemá příliš co nabídnout při porovnání se špičkovými dieslovými motory. Navíc si myslím, že je to spíše módní a slepá technologie, která pouze zvyšuje účinnost spalovacích motorů v některých režimech jízdy. Chtělo by to spíše přejít na skutečně ekologický pohon založený na jiném principu.