Po hvězdicové jízdě napříč Evropou a plánované zastávce v Praze dosáhly tři vozy Toyota Prius v Lipsku svého cíle. Na své 10 tisíc kilometrů dlouhé cestě projely sériové hybridy 17 evropskými zeměmi.
Při nedávném srovnání BMW řady 5 s dieslem a Priusu při přejezdu Evropy mělo zmíněné BMW dokonce o 0,2 l nižší spotřebu při vyšší rychlosti a neporovnatelném komfortu. To svědčí o tom, že zatím hybridní technologie je zajímavá spíše pouze tam, kde dochází k akumulaci energie (např. při brždění), tedy hlavně při jízdě po městě, ale při cestování na delší vzdálenosti v podstatě nemá příliš co nabídnout při porovnání se špičkovými dieslovými motory. Navíc si myslím, že je to spíše módní a slepá technologie, která pouze zvyšuje účinnost spalovacích motorů v některých režimech jízdy. Chtělo by to spíše přejít na skutečně ekologický pohon založený na jiném principu.
Rámcově se dá souhlasit. Při svém hodnocení však opomíjíš mimoměstský nedálniční režim. Na rychlost okolo 100km/h je třeba něco okolo 20kw. Pokud v tomto režimu pracuje motor na 50% svého max výkonu jako tomu je u motorů v hybridních autech, dosahuje i v tomto režimu lepších hodnot, než silnější motory. Dle mého názoru má hybrid problém jen s dálničním režimem a rychlostí od 120-130km/h
ja by som naramne chcel vidiet 5er na takej ceste so spotrebou 4.7. To je tazka Nemecka propaganda. Suhlasim s tym, ze HYBRID je hlavne do mesta, proste pri rozbehu ma najviac zmysel, tam je z fyziky elekotromotor najucinnejsi, ma v postate okamzite plny tocivy moment.
Uznavam, ze BMW je co sa tyka DIESEL super trieda a pri slusnom vykone ma zazracne malu spotrebu, ale toto je velka hovadina. A DIESEL - aby sme sa za par rokov mali coho nadychnut - teda niecoho ineho, ako sadzi. DIESEL je podobne hlupo propagovany ako velke HYBRIDY. "HYBRIDY" akossi zabudaju, ze tie akumulatory nie su moc recyklovatelne a ze to tiez moze pekne vytazit zivotne prostredie, "DIESEL" akosi zabuda, ze CO2 nie je vsetko... Chcelo by to fakt nieco poriadne
Rozhodne by sa to ale malo pustit istym zaritym ekologom, co si nakupili GS 450h :-)
Je uz aj dokonca automobilka, co napriek tomu, ze uz aj predavala hybridny motor o objeme 3.0l a prestala ho vyrabat, lebo sa bude venovat len malym hybridom, ktore naozaj maju zmysel...
Výhodou akumulátorů je, že při skončení jejich životnosti je jejich uložením a recyklací zasažena velice malá plocha. Která se dá různými opatřeními omezit. To u zplodin nelze zajistit. Navíc u baterek se dá s jejich vývojem předpokládat stále větší míra recyklace.
P.S: samo jak to nějaké hovado pohodí do rybníka..
prosím ta chlape a to bolo aké báwo? ja mam na mojom 530d najazdenych cez 250tis otec na jeho 525d okolo 180tis (cca 4roky).. neviem ale spotreba pod 6 l je N E R E A L N A MEGA *.A >:-[] ked ides na spotrebu na dlhej trase (ziadne dupanie na plyn len tak zlahka) na dialnici max 130 na oreske 100 tak zides na 6,8... to je absolutne minimum. a to ides ako senilny dedo po 3 infarkte s vadou zraku. Ale nemecky novinari su mozno bytosti s ineho sveta ktorým sa my smrtelnici asi nemôžeme rovnať. Iné vysvetlenie nemám..jedine ak by to bol test platený bmw >:D
V testech ruznych casopisu se spotreba velice ruzni,uz jsem cetl i o spotrebe 8l!
a 140mgCO2 meni nic ohromujiciho!Zajimalo by mne o kolik vice CO2 se vyprodukuje pri vyrobe takoveho"HYBRIDU"(prakticky dvojity system pohonu s obrovskou baterii,ktera urcite neni na veky)a pak,
po nekalika letech jeho zrecyklovani!!!
Kdyz si pak udelame pod tim vsim tlustou caru,
co nam vyjde?Kolik CO2 se ve skutecnosti
usetrilo???
To je presne tak, ako s výrobou modených žiariviek, stoja okolo 100 Sk, odídu po roku a ušetria párKW, ale v súčte to je o ničom, čo sa ušetrí v domácnosti, to sa minie vo výrobe, len zákazník platí, a ani nevie za čo, určite neušetrí, aspoň ja som zatiaľ neušetril.
at jsou baterie jake chcou,ale musi se po
nejake dobe take vymenit, jako kazdy jiny akumulator a ta spotreba 1,4l,tak to te muzu uklidnit,to se ti v noci jenom zdalo!!!
no pri výrobe hybidu a teraz sa drz chlape sa vyprodukuje takmer rovnake mnozstvo co ako pri vyrobe klasickeho auta. Inak problem co je velice chulostiva vec. Ak chces odobrat co s atmosky nasej mati zeme idealne je ked postavis cestu.... fakt. mnozstvo co ktore je tak dlhodobo "zviazane " je slusne.. ale nie o tom som chcel. Podme k výrobe aut. Vies staci ina palubna dosta a co pri vyrobe sa meni. Alebo staci aby si mal v kozi sedacky. kravy co sa pasli v hornom dolnom vy***i za zivot tolko co ze by sa za to nehanbil ani obstarozny boing.. To myslim smrtelne vazne. Takze intier v kozi pri vyrobe zdvihne co na maticke zem urcite viac ako vyroba baterky do hybridu... a takto by sa dalo pokracovat do nekonecna.. zhrniem to. mam rad filozoficke otazky typu "prakticky dvojity system pohonu s obrovskou baterii,ktera urcite neni na veky)a pak,
po nekalika letech jeho zrecyklovani!!!
Kdyz si pak udelame pod tim vsim tlustou caru,
co nam vyjde?Kolik CO2 se ve skutecnosti
usetrilo???" bez zakladných znalosti problematiky. treba dostudovat chcemiu fyziku proces vyroby KAZDEJ suciastky na aute zo zameranim a enviromentalistiku a ekologiu pripadne vyrobu samotnych plastov a ocele tazbu ropy atd a potom sa pytat... :-!
a to este nehovorim o tom ze dobra organizacia vyroby znizi co o desiatky percent. Ked sa totiz nieco vyraba o tretinu kratsie (toyota verzus cokolvek s eu alebo usa) tak sa to prejaví aj v co.. a tak dalej.. vravim tema takmer nekonece obsiahla a nekonecne zlozitá. žial nie su jednoduche otázky ani jednoduché odpovode :-!
nie mlady.. slovencina mladsim rocnikom s ciech robi problem.. ale to nie je zase tak moj problem.. :-) ak ti robila problem stat kde sa pise ako betonova stavba viaze co2 to nie je tym ze beriem drogy ale neznalostou chemie ako takej v tvojom pripade. tiez nie moj problem ale tvoj. ak si nechapal to o tych kravach ktore prdia co2 vedz ze na interier "v kozi" treba odchovat zopar kusov dobytka ktore zial vypustia co2 v mnozstve dobreho tupoleva pri starte. atd. len som chcel poukazat ze rozvijat debatu o co2 zo stredoskolskym znalostami chemie biologie fyziky ekologie strojarstva ekonomie a enviromentalistky je to iste ako debatovat o riadeni letu na mars na sklade znalosti stredoskolskej fyziky
myslim vyrobu a recyklaci celeho auta,
tzn.klasicke auto se spalovacim motorem
+prevodovka+el.generator+el.motor+spec… a samozrejme nutna ridici
jednotka s periferii=hybrid