Toyota Prius: Na českém trhu od 660.900,- Kč

Toyota Prius: Na českém trhu od 660.900,- Kč

 
 

Toyota uvádí na český trh nový Prius, který nastupuje ve své třetí generaci. Zájemci o tento model s propracovaným systémem hybridního pohonu budou moci volit ze tří stupňů výbavy.

Třetí generace Toyoty Prius se představila ve světové premiéře na letošním lednovém autosalonu v Detroitu. Do boje s konkurencí, kterou představuje především Honda Insight nastupuje s čtyřválcovým zážehovým agregátem o objemu 1,8 l s variabilním časováním ventilů VVT-i. Výkon motoru dosahuje hodnoty 73 kW (98 k) při 5200 min-1. Na přední kola je pomocí elektronicky řízené bezstupňové převodovky s planetovým soukolím přenášeno maximálně 142 Nm točivého momentu při 4000 min-1.

Zážehový agregát je podporován synchronním elektromotorem s permanentním magnetem o výkonu 60 kW (80 k) a největším točivém momentu 207 Nm. Čistý výkon hybridního systému dosahuje 100 kW (134 k). Protože maximální výkony jednotlivých hnacích strojů jsou dosahovány při různých otáčkách, nelze je jednoduše sčítat.

Doporučujeme
Toyota Prius - Třetí generace
Toyota Prius: První jízdní dojmy

Toyota Prius ve své karoserii se splývavou zádí ukrývá pětimístný interiér a zavazadlový prostor o základním objemu 446 litrů. Zájemci o novou generaci vozu s propracovaným hybridním systémem mohou vybírat ze tří stupňů výbavy. První verze je v oficiálním ceníku vedena pouze jako Prius, druhá nese označení Sol a třetí je Premium.

Pro všechny tři stupně je součástí standardní výbavy téměř shodný výčet bezpečnostních prvků. U všech verzí může zákazník počítat se systémy ABS, EBD, BA, TRC, VSC+, čelními airbagy řidiče i spolujezdce, bočními airbagy vpředu, hlavovými airbagy pro obě řady sedadel, kolenním airbagem řidiče a aktivními předními hlavovými opěrkami. Pouze verze Premium má navíc přednárazový bezpečnostní systém.

Součástí standardní výbavy základního provedení Prius je projekční Head-Up display, monitor úsporné jízdy ECO, multiinformační displej, dotykové ovládání na volantu s vizuálním zobrazením (Touch Tracer). Komfort cestujících má zajistit automatická klimatizace, elektricky ovládaná okna s ochranou proti přivření a autorádio s CD i MP3 přehrávačem a šesti reproduktory. Základní Prius je vybaven halogenovými hlavními světlomety, mlhovými světly a zadními svítilnami tvořenými světelnými diodami. Pouze tato verze stojí na 15palcových litých kolech s pneumatikami o rozměrech 195/65 R15.

Provedení Sol rozšiřuje výbavu základní verze o tempomat, dešťový senzor, systém Smart Entry & Start, kožený volant a autorádio s funkcí Bluetooth a osmi reproduktory. Liší se ještě látkové čalounění a od této verze jsou standardem 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměrech 215/45 R17.

Vrcholem nabídky je výbava Premium, která k výše zmíněným položkám přidává adaptivní tempomat, senzor šera, samostmívací zpětné zrcátko, voduodpuzující přední boční okna, kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, měnič na 6CD a hlavní světlomety využívající světelné diody.

Pro Toyotu Prius ve výbavách Sol a Premium jsou připraveny dva příplatkové pakety. První z nich je Technology Pack za 65.000,- Kč, obsahující navigační systém s pevným diskem 40 GB, z toho 10 GB paměti volné pro hudbu, audiosystém s funkcí Bluetooth (nahrazuje standardní audiosystém), 8 reproduktorů, zadní parkovací kameru s monitorem a inteligentní parkovací asistent IPA. Druhý je Solar Pack za 30.000,- Kč, který obsahuje střešní okno se solárním panelem, solární ventilační systém, dálkově ovládaný klimatizační systém, výměnu 17palcových kol za 15palcová a nahrazení rezervy sadou na opravu pneumatik. V případě výbavy Sol je možné si objednat pouze jeden z těchto dvou paketů.

Další příplatkovou výbavu představuje Chrom paket za 8.129,- Kč s rámečky předních mlhových světel, chromovanými lištami na dveřích a ozdobnou lištou na víku zavazadlového prostoru. Za 5.743,- Kč je k dispozici Protection paket, zahrnující ozdobné prahové lišty, ochrannou lištu zadního nárazníku, vertikální upevňovací síť a plastovou rohož zavazadlového prostoru. V nabídce je i Audio paket za 13.642,- Kč, který obsahuje sadu pro připojení iPodu, iPhonu, Bluetooth a hands-free. Za metalický lak se připlácí 15.000,- Kč.

Toyota Prius (3. generace) - ceny na českém trhu
Motor1,8 VVT-i+elektromotor
Zdvihový objem [cm3]1798
Válce/ventily4/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]73/5200 (+60 kW el. motor)
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]142/4000 (+207 Nm el. motor)
Max. rychlost [km/h]10,4
Zrychlení 0-100 km/h [s]180
Komb. spotřeba [l/100 km]3,9
Pohotovostní hmotnost [kg]1390
Cena Prius [Kč]660.900
Cena Sol [Kč]710.900
Cena Premium [Kč]830.900
Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Prius: Na českém trhu od 660.900,- Kč







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí Toyota Prius Plug-in příští měsíc končí

V červnu letošního roku má být ukončena výroba plug-in…

Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol Toyota Prius IV dostane alternativně pohon všech kol

Toyota se svého hybridního snu nevzdává. Ve čtvrté…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je častější, než si myslíte

Exorcismus ve 21. století: Vymítání ďábla je…

Ačkoli někdo může mít tzv. exorcismus, tedy vymítání ďábla, za praktiky minulosti, není tomu tak. Dodnes jsou…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci. Pochválil rozjetou Plzeň

Skoro jsem nespal, přiznal Šilhavý po Liberci.…

Trenér Jaroslav Šilhavý připustil, že po nedělní domácí porážce 1:2 s Libercem, která byla po 36 zápasech jeho…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…