Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris 120T: Přeplňovaný motor také pro Japonsko

Tomáš Dusil
Diskuze (48)
Kompaktní Toyota je od nynějška k mání v Japonsku s novým přeplňovaným čtyřválcem objemu 1,2 litru a výkonu 84 kW. První informace jsme přinesli již v průběhu ženevského autosalonu.

Nový turbomotor obchodně pojmenovaný 120T (v servisní praxi 8NR-FTS) se může pochlubit některými zajímavými technickými řešeními. Třeba přímým vstřikováním benzinu D4-T1 či proměnným časováním sací strany rozvodu VVT-iW. Písmenko W znamená Wide, přičemž namísto elektrohydraulického variátoru využívá elektromotorický. To známe také z nové generace zážehových motorů Mazda Skyactiv-G. Turbodmychadlo stlačuje vzduch přes účinnější výměník voda-vzduch umístěný přímo na sacím potrubí motoru.

Motor pracuje jak v klasickém Ottově cyklu, tak i méně obvyklém Atkinsonově (tady spíše Millerově), přičemž je kombinován výhradně s variátorem Super CVT-i.

Více bezpečí

Spolu s novou verzí 120T přichází také balíček prvků aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense využívající laserový radar i optickou kameru. Jeho součástí je systém předcházející či zmírňující následky kolize PCS. Zcela zastavit dokáže z třicetikilometrové rychlosti, zmírnit následky střetu pak do rychlosti 80 km/h. Systém varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu LDA a rovněž samočinné přepínání na dálková světla AHB. Na turbomotoru 120T půjde o standard, u ostatních agregátů je součástí příplatkové výbavy.

V Japonsku vyjde verze 120T na 2.590.037 jenů, což v přepočtu činí přibližně 545.00 korun.

Tomáš Dusil
Diskuze (48)
20. 4. 2015 13:04
Re: JAP vs GER
Teoretická MAX speed je na 6 kvaltu kolem 280 km/h, takže už asi chápeš, proč je nutné si podřadit. Ono 3000 rpm točící 1,6 opravdu žádný tavič není, menší stoupání (takové to, že jedeš proti toku řeky) suše zvládne, ale jak se objeví stoupací pruh pro kamiony (a ani to není podmínkou), tak musíš 5 nebo míň.
20. 4. 2015 12:39
Re: A je to tady
Na druhou stranu umí jezdit úsporně i bez Atkinsona.
9. 4. 2015 13:44
Re: A je to tady
To jsme ti v diskuzi pod testem C4/FF šlápli na kuří oko, že ty francouze taháš i sem - pod článek o novém motoru Toyoty?

Mohu se zeptat, kolik francouzů jsi reálně vlastnil?Já jen tedy, že můj Megane neměl za pět let a 115tkm žádný, opakuji žádný problém. Ale ty se v tom asi vyznáš líp...

Koncern s první generací TSi problém měl-to je prostě fakt. Patrně daň za to, že s malými turby přišel mezi prvními, což je pro koncern nezvyklý přístup. Fiat, Renault, Ford, PSA, nikdo z nich tak velký problém se spolehlivostí malých turb neměl a nemá.
V rámci objektivity je samozřejmě nutné zdůraznit, že v současné generaci je problém rozvodů vyřešen a vše je OK. Což nemění nic na tom, že přístup koncernu k tomuto problému se mi hrubě nelíbí (měla být svolávačka) a pro mě osobně je to jeden z důvodů, proč auto od VW group nechci. Ale je fakt, že proti problému s airbagy u Roomstera je to prkotina...
9. 4. 2015 13:33
Re: A je to tady
Montuje. Ale jen do hybridni verze, tam je kupodivu 1.8. Jinak na japonskem trhu se 1.8 prodava
Avatar - miromen
9. 4. 2015 10:57
Re: A je to tady
Tak pokuzd mluviš o Francouzich tak je to možne. Jinak když se podivam co mi Toyota nabizi tak nevim jestli se mam smat nebo brečet. Hodně velka bida a navic nevzhladněji už to snad nikdo jiny neumi.