Toyota Auris 120T: Přeplňovaný motor také pro Japonsko
Nový turbomotor obchodně pojmenovaný 120T (v servisní praxi 8NR-FTS) se může pochlubit některými zajímavými technickými řešeními. Třeba přímým vstřikováním benzinu D4-T1 či proměnným časováním sací strany rozvodu VVT-iW. Písmenko W znamená Wide, přičemž namísto elektrohydraulického variátoru využívá elektromotorický. To známe také z nové generace zážehových motorů Mazda Skyactiv-G. Turbodmychadlo stlačuje vzduch přes účinnější výměník voda-vzduch umístěný přímo na sacím potrubí motoru.
Motor pracuje jak v klasickém Ottově cyklu, tak i méně obvyklém Atkinsonově (tady spíše Millerově), přičemž je kombinován výhradně s variátorem Super CVT-i.
Více bezpečí
Spolu s novou verzí 120T přichází také balíček prvků aktivní bezpečnosti Toyota Safety Sense využívající laserový radar i optickou kameru. Jeho součástí je systém předcházející či zmírňující následky kolize PCS. Zcela zastavit dokáže z třicetikilometrové rychlosti, zmírnit následky střetu pak do rychlosti 80 km/h. Systém varující před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu LDA a rovněž samočinné přepínání na dálková světla AHB. Na turbomotoru 120T půjde o standard, u ostatních agregátů je součástí příplatkové výbavy.
V Japonsku vyjde verze 120T na 2.590.037 jenů, což v přepočtu činí přibližně 545.00 korun.