reklama


Toyota Auris 2010: První jízdní dojmy

Toyota Auris 2010: První jízdní dojmy

 
 

Zástupce Toyoty v nejostřeji sledovaném C segmentu prošel modernizací pro druhou polovinu životního cyklu. Jak výrazně se zlepšil, jsme zjišťovali v okolí Barcelony.

Toyota patří ke značkám, jejichž modernizace jsou, co se změn vzhledu týká, téměř neviditelné. Dost možná se ale časy mění. V Ženevě se ukáže dost výrazně modifikovaná RAV-4 a také v případě Aurisu rozhodně na první pohled poznáte, že máte před sebou verzi pro tento a následující roky.

Auris 2010 má ostřeji řezané přední světlomety a novou optiku zadních svítilen. Nové nárazníky propůjčují autu dojem větší šířky a robustnosti a nelze si ani nevšimnout nové, výraznější masky chladiče.

Palubní deska dostala pozměněnou strukturu plastů a část její horní části má dokonce měkčený potah, jenž ale ortodoxní olizovače plastů asi stejně příliš neuspokojí. Perfektně se drží nový volant s tlustým, ve spodní části zploštělým věncem a malým průměrem.

Mnohem důležitější než změny vzhledu jsou ale modifikace technického rázu, které nelze přehlédnout při jízdě. První, čeho si všimnete, je vylepšené řízení. Je sice stále dost odtažité a mnoho informací o dění pod koly nedává, ale posilovač klade větší odpor a co je nejdůležitější, Auris dostal strmější převod, takže není ani v ostrých zatáčkách nutné, abyste na volantu ručkovali jako gibon.

Výrazným způsobem se také zlepšilo chování kompaktní Toyoty na silnici. Nové naladění pérování se postaralo o potlačení náklonů v zatáčkách a ačkoli je podvozek nyní o trošku tvrdší, mnohem lépe tlumí rázy od nerovností, což bude zejména na našich tankodromech k nazaplacení.

Jízdní vlastnosti se nám oproti výchozí verzi zdály nezměněny, řidič však z chování vozu bude mít určitě lepší pocit. Spokojeni také budete se standardně dodávanou manuální šestistupňovou převodovkou, která má krátké a přesné dráhy, přičemž budete stále těžit z chytrého umístění řadicí páky.

Toyota Auris 2010 - Zážehové motory
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic1,8 Valvematic
Převodovka6M6M/6MMT6M
Zdvihový objem [cm3]132915981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]73/600097/6400108/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]128/3800160/4400180/4000
Max. rychlost [km/h]175195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,110,0/11,99,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,6/6,36,7

Měli jsme možnost vyzkoušet omlazený Auris se základním benzinovým motorem 1,33 l o výkonu 73 kW se šestistupňovým manuálem, dále turbodiesel 1,4 l s robotizovanou převodovkou MMT a také dvoulitrový nafťák, vybavený pochopitelně šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Miniaturní čtyřválec dodávaný i do Yarise má s autem poměrně dost práce a předjíždění je nutné si opravdu dobře načasovat, dokáže ale zaujmout slušnou spotřebou a tichým během.

Vyzkoušeli jsme i robotizovanou převodovku MMT, dodávanou s šestnáctistovkou Valvematic a malým turbodieselem. Je bohužel stejná jako všechna obdobná ústrojí. V kombinaci s motorem 1,4 D-4D podřazuje sice sympaticky rychle, jinak se ale vyznačuje charakteristickým otravným cukáním, které v samočinném režimu nelze eliminovat.

Naftová čtrnáctistovka působí díky slušnému zátahu odspoda jako vhodnější motorizace, ani v tomto případě ale nejde o žádného sprintera a předjížděcí manévry jsou také během na dlouhou trať. Stejně jako zážehová jednotka, i malý turbodiesel je od kabiny dobře odizolován, což nás přivedlo k domněnce, že Toyota zapracovala i v této oblasti, svezení s dvoulitrovou naftou nás ale trochu zviklalo, jeho klapot se totiž do kabiny dostává o poznání více, než tomu bylo v předešlých případech. Zde ale už nelze mít výhrady k dynamice, Auris s touto motorizací se pohybuje opravdu svižně, byť za cenu větší tendence k nedotáčivosti.

Toyota Auris 2010 - Vznětové motory
Motor1,4 D-4D 902,0 D-4D 125
Převodovka6M/6MMT6M
Zdvihový objem [cm3]13641998
Válce/ventily4/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]66/380093/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]205/1800-2800310/1800-2400
Max. rychlost [km/h]175195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9/14,710,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7/4,85,2

Toyota plánuje zahájení prodeje modernizovaného kompaktu v březnu a v té době budou také zveřejněny ceny. Vzhledem k tomu, že jednání o nich stále probíhají, dá se předpokádat boj o jejich snížení. Tak se nechme překvapit, za kolik bude o poznání vyspělejší Auris k mání.

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav Ťok proti všem - státní půjčovna vlaků padla po roce příprav

Ministerstvo dopravy po roce příprav vzdalo snahu o…

Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní Zápisník Arsena Lazareviče: Praha parlamentní

Hlavní město Praha si podle Českého rozhlasu platilo PR…

Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur Cena elektřiny v Česku prorazila hranici sto eur

Chladné počasí, stojící větrné elektrárny v Německu a…

Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení Takže brexit natvrdo. Premiérka Mayová odmítá polovičatá řešení

Tvrdý rozchod bez polovičatých řešení. S tím se rozhodla…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris 2010: První jízdní dojmy



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč Opel má nový ceník malého SUV Mokka. Začíná na 377 900 Kč

Na přelomu roku začal Opel v tuzemsku prodávat…

 




Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Včera

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují, tučňáci jsou schovaní

Mráz v pražské zoo: Klokani i velbloudi si libují,…

Venkovní teploty hluboko pod bodem mrazu nechávají mnoho zvířat na pospas svému osudu. Jinak je tomu v Zoo…

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s přítelem! Zanedbávala ho

Tajemství hvězdy Ordinace Ivany Jirešové: Rozchod s…

Měsíce tajila rozchod. Natáčení pořadu Tvoje tvář má známý hlas bylo pro Ivanu Jirešovou (39) časově tak…

 

iSport.cz

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v brazilském jiu jitsu

Mimořádný úspěch! Ben Cristovao je mistrem Evropy v…

Stoupá stále výš nejen jako zpěvák, ale i jako bojovník. Ben Cristovao vybojoval na mistrovství Evropy…

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá vizitka pro extraligu

Hlinka zářil při postupu Sparty do finále: Skvělá…

Senzace pro český hokej! Sparta porazila v semifinálové odvetě hokejové Ligy mistrů švédský tým Växjö Lakers 4:0…

 

Reflex.cz

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne ikonickými titulky

Revoluce ve světě Star Wars. Osmý díl nezačne…

I když je zpráv o příštím filmu ze světa Hvězdných válek pomálu, režisér v pořadí už osmého filmu Rian Johnson…

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100 tisíc měsíčně pár kapek jedovatých slin vydrží každý

Že lidé nadávají poslancům do volů a pijavic? Za 100…

Základní průměrný plat poslance nebo senátora v České republice letos poprvé vyskočí nad 70 tisíc korun měsíčně.…

 
 
reklama