Toyota Auris 2010: První jízdní dojmy

Toyota Auris 2010: První jízdní dojmy

 
 

Zástupce Toyoty v nejostřeji sledovaném C segmentu prošel modernizací pro druhou polovinu životního cyklu. Jak výrazně se zlepšil, jsme zjišťovali v okolí Barcelony.

Toyota patří ke značkám, jejichž modernizace jsou, co se změn vzhledu týká, téměř neviditelné. Dost možná se ale časy mění. V Ženevě se ukáže dost výrazně modifikovaná RAV-4 a také v případě Aurisu rozhodně na první pohled poznáte, že máte před sebou verzi pro tento a následující roky.

Auris 2010 má ostřeji řezané přední světlomety a novou optiku zadních svítilen. Nové nárazníky propůjčují autu dojem větší šířky a robustnosti a nelze si ani nevšimnout nové, výraznější masky chladiče.

Palubní deska dostala pozměněnou strukturu plastů a část její horní části má dokonce měkčený potah, jenž ale ortodoxní olizovače plastů asi stejně příliš neuspokojí. Perfektně se drží nový volant s tlustým, ve spodní části zploštělým věncem a malým průměrem.

Mnohem důležitější než změny vzhledu jsou ale modifikace technického rázu, které nelze přehlédnout při jízdě. První, čeho si všimnete, je vylepšené řízení. Je sice stále dost odtažité a mnoho informací o dění pod koly nedává, ale posilovač klade větší odpor a co je nejdůležitější, Auris dostal strmější převod, takže není ani v ostrých zatáčkách nutné, abyste na volantu ručkovali jako gibon.

Výrazným způsobem se také zlepšilo chování kompaktní Toyoty na silnici. Nové naladění pérování se postaralo o potlačení náklonů v zatáčkách a ačkoli je podvozek nyní o trošku tvrdší, mnohem lépe tlumí rázy od nerovností, což bude zejména na našich tankodromech k nazaplacení.

Jízdní vlastnosti se nám oproti výchozí verzi zdály nezměněny, řidič však z chování vozu bude mít určitě lepší pocit. Spokojeni také budete se standardně dodávanou manuální šestistupňovou převodovkou, která má krátké a přesné dráhy, přičemž budete stále těžit z chytrého umístění řadicí páky.

Toyota Auris 2010 - Zážehové motory
Motor1,33 Dual VVT-i1,6 Valvematic1,8 Valvematic
Převodovka6M6M/6MMT6M
Zdvihový objem [cm3]132915981798
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]73/600097/6400108/6400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]128/3800160/4400180/4000
Max. rychlost [km/h]175195200
Zrychlení 0-100 km/h [s]13,110,0/11,99,5
Komb. spotřeba [l/100 km]6,06,6/6,36,7

Měli jsme možnost vyzkoušet omlazený Auris se základním benzinovým motorem 1,33 l o výkonu 73 kW se šestistupňovým manuálem, dále turbodiesel 1,4 l s robotizovanou převodovkou MMT a také dvoulitrový nafťák, vybavený pochopitelně šestistupňovou přímo řazenou převodovkou.

Miniaturní čtyřválec dodávaný i do Yarise má s autem poměrně dost práce a předjíždění je nutné si opravdu dobře načasovat, dokáže ale zaujmout slušnou spotřebou a tichým během.

Vyzkoušeli jsme i robotizovanou převodovku MMT, dodávanou s šestnáctistovkou Valvematic a malým turbodieselem. Je bohužel stejná jako všechna obdobná ústrojí. V kombinaci s motorem 1,4 D-4D podřazuje sice sympaticky rychle, jinak se ale vyznačuje charakteristickým otravným cukáním, které v samočinném režimu nelze eliminovat.

Naftová čtrnáctistovka působí díky slušnému zátahu odspoda jako vhodnější motorizace, ani v tomto případě ale nejde o žádného sprintera a předjížděcí manévry jsou také během na dlouhou trať. Stejně jako zážehová jednotka, i malý turbodiesel je od kabiny dobře odizolován, což nás přivedlo k domněnce, že Toyota zapracovala i v této oblasti, svezení s dvoulitrovou naftou nás ale trochu zviklalo, jeho klapot se totiž do kabiny dostává o poznání více, než tomu bylo v předešlých případech. Zde ale už nelze mít výhrady k dynamice, Auris s touto motorizací se pohybuje opravdu svižně, byť za cenu větší tendence k nedotáčivosti.

Toyota Auris 2010 - Vznětové motory
Motor1,4 D-4D 902,0 D-4D 125
Převodovka6M/6MMT6M
Zdvihový objem [cm3]13641998
Válce/ventily4/24/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]66/380093/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]205/1800-2800310/1800-2400
Max. rychlost [km/h]175195
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,9/14,710,3
Komb. spotřeba [l/100 km]4,7/4,85,2

Toyota plánuje zahájení prodeje modernizovaného kompaktu v březnu a v té době budou také zveřejněny ceny. Vzhledem k tomu, že jednání o nich stále probíhají, dá se předpokádat boj o jejich snížení. Tak se nechme překvapit, za kolik bude o poznání vyspělejší Auris k mání.

Spolupracujeme s TipCars.com
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris 2010: První jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

 




Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…