Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Auris 2010: Nové fotografie, včetně modernizovaného interiéru

Auris dostane první výraznější facelift vnějšího vzhledu, přepracovaný interiér, ale taky motory splňující emisní normu Euro 5.
Zpět na článek
9. 2. 2010 10:47
9. 2. 2010 10:52
9. 2. 2010 17:49
neregistrovaný "rj72"
9. 2. 2010 13:28
neregistrovaný "Petz"
9. 2. 2010 18:00
neregistrovaný "rj72"
9. 2. 2010 20:31
neregistrovaný "rj72"
9. 2. 2010 12:14
neregistrovaný "RayBan"
9. 2. 2010 12:16
9. 2. 2010 15:53
9. 2. 2010 18:31
9. 2. 2010 16:50
neregistrovaný "misiak"
9. 2. 2010 21:14
9. 2. 2010 23:01
neregistrovaný "misiak"
Avatar - KANKUNEN
9. 2. 2010 10:47
???
Evropa má turbomotory a Japonci se jim vyhýbají. Co v tom je?
Myslím, že reálná spotřeba a výkon takového základního motoru nemá v Evropě konkurenta.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Loptos
9. 2. 2010 10:52
yosa
v tej modrej vyzera supr :yes:
Rozbalit vlákno
0
9. 2. 2010 10:58
Krok správným směrem
Krok správným směrem, řekl bych. Konzervativní ladění bylo zachováno, ale některé designové nedostatky první verze byly odstraněny. Prostě taková nenápadná, ale promyšlená evoluce.

Akorát v těch motorech za některou evropskou konkurencí trochu pokulhávají, přece jenom, atmosférická 1.6, byť inovovaná a mezi srovnatelnými motory nadprůměrná, nemůže už dneska obstát jako vrcholná benzínová motorizace. Přitom třeba 1.8 i 2.0 maj docela pěkný v Avensisu, včetně CVT automatu, tak nechápu, proč je do Aurise nedávaj.

A další problém bude asi cena, zejména krátce po uvedení faceliftovaného modelu na trh.
Rozbalit vlákno
3
9. 2. 2010 11:12
Re: Krok správným směrem
Myslím , že Auris "pokulháva" za konkurenciou od začiatku, interiér slabota, ergonómia nic moc, kvalita priemerná.
Avatar - KANKUNEN
9. 2. 2010 11:21
Re: Krok správným směrem
Kdo so koupí dvoulitr. Buď se jde po ceně a když na to mám tak do nafty.
9. 2. 2010 11:43
Re: Krok správným směrem
A co když někdo naftu nechce? Auris je auto do města a na občasné dálkové cesty, do takového auta IMHO nafta nepatří, protože většinu těch cest se motor nestačí ani pořádně zahřát. Dvoulitr už je možná opravdu moc, ale aspoň ta 1.8 by být mohla, zejména, když nemají turbobenzíny.
9. 2. 2010 11:34
kde je ten výkon???
je zajímavé jak se dneska korejci s japoncema předhání v papírových hodnotách výkonů svých motorů a při tom reálně ty auta nejezdí lépe (spíše hůře) než papírově slabší konkurence. Např. ten 1,3 se 73 kW má maximálku v Aurisu pouhých 175 km/h a zrychlení přes 13 sekund. Proti tomu např. golf s 1,2 TSi s podobným výkonem 77 kW jede dost rozdílných 190 km/h a zrychlení lehce přes 10 sekund. Resp. stejnou maximální rychlost má golf se slabým 1,4 - 59 kW... Pokud bych bral, že čelní plocha a odpor vzduchu je u těchto auto podobná (resp. měla by být), tak maximální rychlost by měla být úměrná výkonu, což se ale neděje. Podobné je to i u ceeda a dalších aut asijské produkce. Asi platí, že 1 kW asijský není 1 kW evropský... A nebo si to pletou s koněma... ? >:D
Rozbalit vlákno
19
9. 2. 2010 11:42
Re: kde je ten výkon???
1.2 TSI je turbo. To nejde s 1.3 atmosférou srovnávat, i když má variabilní časování ventilů. Maximálně jde Japoncům nadávat za to, že turbobenzíny ještě nemají.
9. 2. 2010 11:52
Re: kde je ten výkon???
tak dobře --- golf 1.4 - 59 kW má maximálku 172 km/h a zrychlení 13.9 sekund... čili skoro stejné hodnoty a výkon o 14 kW nižší... Čili je logická otázka, kam se těch 14 kW podělo? Nebo neumí udělat Toyota tak dobrou aerodynamiku jako němci u Golfa?
9. 2. 2010 13:56
Re: kde je ten výkon???
a nezalezi to taky nahodou trochu na prevodu? ;-)
9. 2. 2010 15:44
Re: kde je ten výkon???
správný převod by měl být nastaven tak, že při maximálních otáčkách motoru (kdy dosahuje motor maxima výkonu) by mělo auto jet maximální rychlostí tomu odpovídající. Pokud to tak není, tak to znamená, že to auto bude točit zbytečně vysoké otáčky při nižších rychlostech a tím vyšší spotřeba atd.
neregistrovaný "rj72"
9. 2. 2010 17:49
Re: kde je ten výkon???
To je bohužel jen tvůj pohled na věc. Auris je koncipován, tak aby i na 5rychlostní stupeň mohl jet po městě a na 6 točil optimum pro dálnici. Maximální rychlost je až druhořadá - na druhou stranu už i vvt-i při dobrém zajetí dosahovaly vyšších max. rychlostí než udávaných...Druhý rozdíl je ten, že Auris i corolla měly vždy (relativně)kratší převody než Avensis, kvůli dynamice a konkurenceschopnosti v nižší třídě.
9. 2. 2010 11:55
Re: kde je ten výkon???
navíc u maximální rychlosti jde o výkon. Je jedno zda je ten výkon vyprodukován pomocí turba nebo něčeho jiného. Prostě buď tam ten výkon je a nebo není... U aurisu tam teda spíš není... a nebo to auto má dost nadrůměrné jízní odpory (velký odpor vzduchu, valivé odpory atd.).
Avatar - KANKUNEN
9. 2. 2010 12:08
Re: kde je ten výkon???
Papír snese všechno. Copak jsi nikdy nečetl, že stokoňová 1,6ka v Mazdě je živější než silnější z PSA.
Avatar - iudex
9. 2. 2010 12:15
Re: kde je ten výkon???
Presne tak; M3 je toho dobrým príkladom.
neregistrovaný "Petz"
9. 2. 2010 13:28
Re: kde je ten výkon???
Auris je hodně těžký,asi o 50kg víc než Octavie.
To,že zrychluje za 13 na sto (motor 1.33) je úmyslné nastavení(snížení spotřeby,hluku,delší životnost motoru).
Golf V zrychloval za 13.9 s 1.4,Golf VI. (o 100kg lehčí(úspora)) zrychluje taky za 13.9.
9. 2. 2010 13:59
Re: kde je ten výkon???
Už se asi opakuju, ale je potřeba mít na zřeteli, že výkon a kroutící moment je měřený na výstupním hřídeli motoru - za tím je ještě spojka, převodovka, diferák a kola. Takže ty papírový hodnoty jsou možný, ale pak je ubijou nevhodnou volbou např. převodovky a efekt je v háji. ;-)
Avatar - KANKUNEN
9. 2. 2010 14:08
Re: kde je ten výkon???
Mám spíše zkušenosti, že podobné motory točí podobně otáček. Ideální převody jsou již dávno známé.
9. 2. 2010 14:47
Re: kde je ten výkon???
velkym plusem toyoty je samozrejme spolehlivost.
1.2 tsi asi bude mit zivotnost 120 000 km, no a co pak s tym tsi? likvidace? nove auto?
zivotnost motoru 1.33 toyoty bude asi tak dvoj nasobna. a to uz co rict.
nevyhoda turba - je jeho poruchovost neboli nespolehlivost.

ZAKLADNI PRAVIDLO SPOLEHLIVOSTI - cim min soucastek tym min poruch. :-!
9. 2. 2010 15:36
Re: kde je ten výkon???
to je jen předsudek nezakládající se na reálných zkušenostech. Obecně všechny současné motory VW splňují životnostní test odpovídající 300 tisícům km. Zatím jsou zkušenosti jen s 1.4 TSi a tam není životnost přes 200 tisíc problém. Navíc 1.33 se 73 kW taky nezní jako motor se životností půl milionu.
Avatar - ZoomZoom
9. 2. 2010 16:01
Re: kde je ten výkon???
Jistě že, ale je tady zas jeden psycho-efekt. Motor 1.33 si nepořídíš na trhání asfaltu, navíc když ti ani nedovolí nějaký drastický zacházení.
Narozdíl 1.2 Tsi, když chce tak se umí i trochu rozjet. A to je podle mě ten problém. Je jasný, když na to šlápneš jednou a zjistíš, jak to táhne, takže proč bych na to nešlapal pořád, když to s tím celkem zahýbe. A tím motor, potažmo celý ústrojí trpí.
A z toho tě právě ta benzínová maloobjemová atmosféra dostane, když ti ukáže že umí jezdit jen "normálně" a žádnej brutál. A nebude tě to tak táhnout k nápadu bejt na křižovatce při rozjezdu rychlejší než kdejakej hot-hatch. Jasně že se najdou případy, který si budou hrát na závodníčky...
neregistrovaný "rj72"
9. 2. 2010 18:00
Re: kde je ten výkon???
Naprostý souhlas. Pokud si pořídíš ojeté auto s turbem, tak s vysokou pravděpodobností pořídíš auto, u kterého všechny funkční díly v autě byly vystavovány vyšší zátěži. O poruchovosti turba a o stavu motoru po náhlých změnách otáček si taky myslím své. Dobrý atmosferický motor má stále své výhody...Navíc k dobrému zajetí je potřeba, aby motor běžel často i v max. výkonu, a tak i 1,33 při plynulé jízdě bez výrazného převýšení pro poměr dálnice a běžná silnice 1:1 je vhodná.
9. 2. 2010 19:58
Re: kde je ten výkon???
Já myslím, že to je za každou cenu hledání a odůvodňování toho, že prostě dneska nemá toyota konkurenceschopné parametry. Přeplňované motory budou v budoucnu nutností kvůli emisím a dalším věcem. Takže to budou muset mít všichni. Co se týká těch TSi, tak několik služebních aut jezdí převážně do Německa 1-2x týdně, kde jedou většinou naplno a s životností problém není. Už asi dvě auta máme ve firmě kolem 220 tisíc km a zcela bez problémů. Jde o 1,4 TSi - 90 kW. A že by zaměstnanci s těma autama nějak extra zacházeli skutečně nehrozí. Nikdo nečeká pět minut až se dotočí turbo atp. Prostě ty motory se jeví zatím jako zcela bezproblémové.
neregistrovaný "rj72"
9. 2. 2010 20:31
Re: kde je ten výkon???
Nejdřív si zjisti něco o Valvematicu, pak si přečti něco o parametrech Avensise s 1,6 1,8 2,0 Valvematic a zjistíš, že ani 1,2 TSI se nedostane ve spotřebě na takovou úroveň a o životnosti si můžeme myslet své. O tom v jakém stavu je Octavie s TDi ve 130-150 tis. (pokud nejezdí dlouhé trasy po dálnici) snad psát netřeba....Netvrdím, že turbo nebude budoucnost,ale v současnosti to rozhodně není nutnost a výrazná výhoda.
9. 2. 2010 21:34
Re: kde je ten výkon???
nic zvláštního nevidím. Parametry spotřeby papírově hezký (o reálu si myslím své), ostatní parametry opět neodpovídají deklarovaným výkonům. Životnost TDi zcela bez problémů 250 tisíc km ve firemním užití. Kolem této hranice se většinou mění naše služební auta (převážně z produkce VW) a turba ani jiný věci neodcházej. Proto skutečně nerozumím argumentům o životnosti...
9. 2. 2010 21:06
Re: kde je ten výkon???
Nejde jen o absolutní výkon, ale i při jakých otáčkách je dosahován. Podle toho se volí rozsahy jednotlivých stupňů a samotné převodové poměry. Proto se může stát, že i když je nejvyšší převodový stupěn těžší (tj. motor při dané rychlosti točí nižší otáčky), na kolech nebude dostatek výkonu na překonání odporu vzduchu a valení. Vůz bude mít nižší maximální rychlost než by odpovídala teoretická dle rozsahu převodovky.
Avatar - iudex
9. 2. 2010 12:14
Dobré pre koho?
Vzdy ma zarazí predajná úspesnost Aurisu u nás (napr. v januári 42 ks, co je viac ako u Meganu 3, Focusu, C4 ci i30). Osobne nevidím nic, co by ma primalo rozhodnút sa pre toto auto a uprednostnit ho pred prevaznou vacsinou konkurencie v triede. A facelift tomu velmi nepomoze, auto stále vyzerá dost bezpohlavne. Dokonca v interiéri prisiel Auris o cast svojej originality. Jedine motory sú velmi slusné, a to co do výkonu i spotreby (som priaznivec tocivých benzínov). Ako ale bolo písané vyssie, ich potenciál sa akosi medzi klukovkou a kolesami stráca. Myslím tiez, ze je pre Toyotu vhodné vrátit sa pri novej generáci k názvu Corolla.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - ZoomZoom
9. 2. 2010 15:35
Re: Dobré pre koho?
Možná by to chtělo trochu rozhledu a ne tady psát kraviny. Jinak si nedovedu vysvětlit výrok o navrácení ke jménu Corolla... Auris je podle jejich vyjádření, byť je nástupce hatchbacku Corolla, "něco nového". Vždyť přeci Corolla se stále vyrábí a je k dostání u každýho stánku s logem Toyoty, nebo se pletu? :-)

[odkaz]
Avatar - iudex
9. 2. 2010 15:59
Re: Dobré pre koho?
Netreba volit silné slová. O Corolle sedan samozrejme viem, iste ale uznás, ze je to iba doplnok k novému Aurisu zameraný na uspokojenie konzervatívnej casti klientely a velké predaje nerobí. A marketingové reci a tom, ze Auris nie je nástupcom Corolly musís brat trochu ako... marketingové reci. ;-)
Avatar - ZoomZoom
9. 2. 2010 16:09
Re: Dobré pre koho?
Právě, nevim jak je na tom dnešní Corolla se spolehlivostí a kvalitou, nicméně jak zvenku tak i zevnitř působí daleko osobitějším a kvalitnějším dojmem než Auris, byť je dost konzervativní. Konzervativní, to je přece ta stará dobrá Corolla, nebo ne? Potažmo na jednu stranu je asi dobře, že dnešní hatch nenese název Corolla, jelikož ten model je zklamání...
neregistrovaný "RayBan"
9. 2. 2010 12:14
Pedály
No, modernizované jsou teď všechny Toyoty >:D
Rozbalit vlákno
2
9. 2. 2010 15:53
Design
Nevím, ale Auris už není tím skvělým autem jako Corolla... Vytratil se z něj ten sportovní švih a elegance. Místo krásné aktivní slečny, je teď z Toyoty pěkně tlustá tetička a to je škoda ;-\
Rozbalit vlákno
1
9. 2. 2010 18:31
Re: Design
ac mam HB corollu co tesne predchazela aurisu, a jsu s no maximalne spokojene, nazval bych ju jakkoli jenom ne sportovne.
z tohoto pohledu mi FL auris prijde mnohem dynamictejsi
neregistrovaný "misiak"
9. 2. 2010 16:50
pristane jej to
Ten FL jej pristane, vypada smrncovnejsie ako terajsi Auris. Ma ho moj sused, je to skvele auto, ziadny servis, ziadne poruchy a velmi elegantne zvezenie. Ked ho kupil som mu to trochu vycital, ale dnes vidim, ze sa rozhodol spravne.

Tie plasty na podiv nevydavaju ziadne pazvuky, co trochu ani sam nechapem.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
9. 2. 2010 21:14
ok
docela se mi libi :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kopamt
9. 2. 2010 22:11
toto "ucho" je hnus
zvonku ci zdnuka fujtajbl, dnes som take 2x predbiehal...nikomu to neberem, ale pre mna hnus :-!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "misiak"
9. 2. 2010 23:01
Re: toto "ucho" je hnus
pre mna su zase Seaty najhnusnejsie auta na trhu, totalny fujtajbl a *. A? Kazdy ma predsa iny vkus ;-)