Pred rokem jsem sel ke konkurenci, kvuli tech digitalek v Asia designu a motorum. Ted uz je ten interier lepsi, ale stejne si myslim, ze ma Toyota na vic.
samozřejmě, že člověk nekupuje auto jen podle hodinek na palubovce, ale je to mozaika dojmů z interiéru a exteriéru a Auris na mne v té době působil moc asijsky (oni mají rádi ty blikající světýlka a divné tvary). Prostě když jsem se koukal na tohle:
[odkaz]
tak mne to neoslovilo a nechtěl jsem se na to 10 let koukat :-)
Ta nová palubovka je už vyspělejší a nevadila by mně.
já nevím proč se všichni z těch hodin tak hroutěj...v reálu si toho člověk ani nevšimne...ikdyž je pravda, že nejsou tak designově vybroušený jako byly ty obří hodiny ve favoritu místo otáčkoměru:)
a motory jsou pro mě spíš tím co by mě k toyotě lákalo, jedny z posledních atmosfér, například 1.6 benzín je tichá, úsporná a nezničitelná....
K tý 1,6 je potřeba napsat, že k tomu aby odevzdala rozumný výkon, musí se setsakra honit a na 6-tý převodový stupeň není ani s polovičním zatížením schopna dát stoupání na D1 bez podřazení... ;-)
Je to povedený motor, ovšem jako vrchol nabídky nepřesvědčí. A stoupání při obsazení jedním člověkem ještě jdou, s dalším pasažérem už to chce za 5 (za 5 to chce, i když jedu sám, ovšem málokdy mu ji dopřeju :-) )
Je tam cvt. Na českých webech jsem test 1,6 s multidrivem nenašel, na slovenských ovšem jo a ze závěrů testů plynulo, že by mi tato kombinace mohla i vyhovovat. Teď vlastně ani nevím, proč jsem ho vzal v manuálu :-)
Poponáhľali sa, možno i preto zostalo iba pri "vyhladzovaní vrások" a nešlo sa hlbšie, teda k motorom. Ak sa píše o zvýšení efektivity, predpokladám iba ďalšie umŕtvenie atmosférických benzínov ťažšími prevodmi a podobnými eko-úpravami. Tiež by sa patrilo, aby auto tejto triedy malo aj niečo výkonnejšie, ako atmo 1,6ku (kde sú tie časy, keď robila Toyota hot-hatch Corrola T-sport).
ja by som to skor tipoval na zvysenie kompresneho poneru na 13,5:1, suzuki ma v celeriu a swifte novy DualJet s 12:1 a bral by som to ako dalsi dokaz, ze sa mazda s modernymi atmosferami nevydala do slepej ulicky...
Vykonnejsia verzia bohuzial kvoli EU nebude, co je skoda...
Tak vysoký kompresní poměr je z hlediska účinnosti žádoucí. Ale má to své problémy. Například Jaguar dosáhl 14:1 před více než 30 lety. To spíš u vznětových motorů se vydali zvláštní cestou.
Z pohľadu masoveho rozšírenia do aut áno, cca tých 52 rokov. Nedá mi tu nespomenúť prvotinu, citujem cudzie slová: "Louis Renault patented a centrifugal supercharger in France in 1902." Je zaujímavé, že v nemeckých (ale aj iných) periodikách sa oveľa viac viac sa hovorí o pánovi Alfred Büchi. Rok 1905 bol v Nemecku (poťažne vo Švajčiarsku) asi skôr ako 1902. K tej Toyote: vyzerá ako vyzerá, môže mi niekto povedať niečo o tých efektívnejších a účinnejších motoroch? O koľko sú efektívnejšie a účinnejšie? Len aby to nebolo o tom, že to znamená predĺženie prevodov a zvýšia interval výmeny oleja, či odstránia žranie oleja u dízloch alebo dajú iné sacie potrubie...
Supercharger sa preklada ako turbokompresor a tu mi mudrejsi vysvetlovali, 100% synonymom slova turbokompresor je turboduchadlo. Citujem preto cudzie zdroje, aby ma niekto opat riaditelsky neusmernil. Myslene v dobrom, som opatrnejsi
Supercharger je označení, které se obvykle používá pro kompresor... tj. mechanický kompresor poháněný rozvodem, třeba u Jaguaru. Turbocharger je varianta poháněná turbínou, kterou roztáčí výfukové plyny.
Nevím jak se to přesně bere, jestli je turbocharger podmnožinou superchargeru... ale synonyma to úplně nejsou.
Ok, presne to som si myslel v minulosti aj ja, tu mi bolo povedane nieco ine, tak si hovorim ok a zase zle. Taka česká Wiki hovori o L. Renaultoviako o vynalezcovi turbokompresora.
Ona ta terminologie není úplně jasná. Supercharger se dá brát obecně jako jakékoli přeplňování, turbocharger jako jeho specifičtější podmnožina, to slovo turbo tam znamená tu turbínu ve výfuku. Hlavně v době, kdy to Renault patentoval, zřejmě ještě žádná terminologie nebyla :-)
V angličtině je terminologie celkem jasná. V češtině je s ní trochu problém. V češtině může turbokompresor znamenat lopatkový stroj pro stlačení plynu. Místo kompresor poháněný turbínou. O turbokompresorech se hovoří například u proudových motorů, nebo v energetice.
Já ji dokonce i jezdil...a vzhledem k tehdejším zkušenostem za volantem to byla pro mě pila ;-) . Jen podvozek nesnesl tolik, kolik jsem si myslel. Naštěstí to tenkrát bylo ještě na nezkolaudovaným polygonu TPCA v Kolíně. Tam se těch neumětelů jako já vešlo spousta :-)
Nemyslim si, ze cemukoliv pomohli. Puvodni provedeni melo docela cisty a rizny tvar pride, ktery v podstate zustal, akorat je takovy rozkysnuty, asi podle americkych modelu. Samozrejme nezapomeli vyrezat do narazniku vetsi diry. Vlastne se opakuje to, co u minuleho modelu. Pred faceliftem auto, ktere neurazi, nenadchne, no a po nem cistokrevna obludka. Facelift byl potreba v interieru a zezadu. Interier trochu zlepsili (i kdyz porad je to bida i oproti korejcum) a jak je na tom zadek uvidime.
hodne se mi libi i interier. tak nejak se "vyhladila: a "narovnala":-)
ty digi hodniny by me ani nenapadlo nejak hodnotit.co je na tom divneho? M6 to ma uplne stejne....
Vnitřek vypadá slušně, jen ten středový panel není úplně dle mého vkusu - poněkud hrubě působící výdechy, tlačítka... vlastně celý ten piano plast kolem displeje. Ale nic zásadního, uměl bych s tím žít.
Ta je myslím v hybridu, ne? Je fakt, že papírové údaje vypadaly dost mizerně - 180km/ha a 0-100 za 10.9... ale už mlčím, než na mě vlítne Jirka s ***linou :-)
Môžem potvrdiť, rozdiel oproti 1.6 je citeľný, relatívne krátka trojka ide reálne do 140 (cca 6500 až 6800 otáčok - blbo sa to sleduje), aj keď je pravda, že ten najsilnejší záťah má medzi 90 a 120/125.
Delší jsou ovšem jen vyšší kvalty. Na jedničku to jede stejných 50, jako má předešlá corolla. Na 2 kilo, na 3 asi 140. Dálniční 130 kolem 3100 otáček, což je úplně v poho...až do prvního vážnějšího stoupání :-)
Když jsem měl Civica, tak točil 1,6/110k na pětku (šestku to nemělo) 4000 ot. a bylo to akorát. Spotřeba slušná a celkem to jelo. Ty dnešní eko převody zabíjí dynamiku aut a spotřebě to pomůže jen na papíře.
Nesouhlasím. S tímto autem (1,6 130k) jezdím reálně rychleji a úsporněji, než svou starší corollou (1,6 110k). Delší převody moc nemá, má akorát 6-ku, kterou předešlé auto nemělo. Jinak dosahované rychlosti jsou na jednotlivých kvaltech, dá se říct, stejné. No a při zrychlování tolik neřve, takže se může zdát, že nejede.
Ono to vyznieva tak, že v stúpaní to nejde, nie je to pravda. V bežných stúpaniach (ďiaľničných) to ide na 6. stupeň samozrejme normálne, pričom je schopné (priemerného) zrýchlenia. Tak ma napadlo, kde je také to "vážnejšie" stúpanie a koľko meria, kde sa chodí na 6. stupeň 130 km/h pri 3100 otáčkach?
Projeď si D1 Praha - Brno v libovolném směru... ale nakonec třeba R35 před Libercem apod. A to ČR není nijak hornatá země, v Rakousku by se našlo těch "dlouhejch táhlejch" mnohem víc.
Nevím přesně, na co se ptáš, ale na 6 stupeň to má při 130 km/h cca 3100 otáček jak do kopce tak po rovině nebo z kopce. Jde o to, že v některých dálničních stoupáních není výkon motoru v 3100 otáčkách dostatečný a chce podřadit. O zrychlování nemůže být řeč. Zkus si vyjet třeba estakádu nad Považskou Bystricí (a to se najdou strmější stoupání), ať nemusíš k nám. Na 6tém kvaltu tak tak udrží rychlost, v naloženém autě ani to, natož průměrně zrychlit.
Připomíná mi to jednu legendární diskusi s kukem o tom, jaký je vztah mezi otáčkami a rychlostí při stejné zařazené rychlosti
"Nevím jestli si rozumíme, ale třeba když jedu po rovině na 3st 50km/h, točím třeba 2000, ale do prudkého stoupání mi při stejných vstupních podmínkách točí třeba 2500 i víc"
Však ok, ja som hovoril o tom, že toyotacka 1.8 nepotrebuje (nutne) podradit v beznom stupani a teda ten 6 prevod to udrží a nie je nutné podradenie (tak ako 1.6). Ani slovo o "prudkom stoupání", ani slovo o otackach, ani slovo o vztahu ako popisujes. 1.8 ide na 130 km/h pri cca 3100 otackach aj do mierneho stupania. O co ti ide, keď si v tom nesedel?
Ty digitalky nejsou v Toyotach kvuli tomu, ze jich maji rocne 10 milionu na sklade, ale jako odkaz na dobu, kdy sla Toyota nahoru - 80. leta. Japonsko bylo synonymem digitalniho veku (Sony, Casio...). Vsechna elektronika byla z Japonska. A prave proto, maji Toyoty digitalky. Alespon tak jsem to slysel :-)
Jinak, kdyby do novych modelu dali i 2.0T benzin z Lexusu www.youtube.com/watch?… , tak bych se vuubec nezlobil. Treba to je ta slibovana efektivita :-)