Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Auris facelift: Svěží vzhled a účinnější motory

Vedle modernizované Toyoty Avensis se v Ženevě představí i omlazený Auris. Mnoho změn však nečekejte.
Zpět na článek
23. 2. 2015 11:08
23. 2. 2015 11:42
23. 2. 2015 14:06
23. 2. 2015 14:16
23. 2. 2015 15:00
23. 2. 2015 12:31
23. 2. 2015 12:56
23. 2. 2015 13:39
23. 2. 2015 19:05
23. 2. 2015 22:56
24. 2. 2015 12:17
24. 2. 2015 08:33
23. 2. 2015 16:51
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 2. 2015 22:42
23. 2. 2015 12:44
23. 2. 2015 13:13
23. 2. 2015 14:22
23. 2. 2015 17:51
23. 2. 2015 18:11
23. 2. 2015 18:28
23. 2. 2015 11:08
lepsi
Pred rokem jsem sel ke konkurenci, kvuli tech digitalek v Asia designu a motorum. Ted uz je ten interier lepsi, ale stejne si myslim, ze ma Toyota na vic.
Rozbalit vlákno
13
23. 2. 2015 11:42
Re: lepsi
Kvůli digitálkám? To je zajímavý ;-)
23. 2. 2015 14:06
Re: lepsi
samozřejmě, že člověk nekupuje auto jen podle hodinek na palubovce, ale je to mozaika dojmů z interiéru a exteriéru a Auris na mne v té době působil moc asijsky (oni mají rádi ty blikající světýlka a divné tvary). Prostě když jsem se koukal na tohle:
[odkaz]
tak mne to neoslovilo a nechtěl jsem se na to 10 let koukat :-)
Ta nová palubovka je už vyspělejší a nevadila by mně.
23. 2. 2015 14:16
Re: lepsi
A co tam, prosím tebe, bliká?
Avatar - dewill
23. 2. 2015 12:31
Re: lepsi
já nevím proč se všichni z těch hodin tak hroutěj...v reálu si toho člověk ani nevšimne...ikdyž je pravda, že nejsou tak designově vybroušený jako byly ty obří hodiny ve favoritu místo otáčkoměru:)

a motory jsou pro mě spíš tím co by mě k toyotě lákalo, jedny z posledních atmosfér, například 1.6 benzín je tichá, úsporná a nezničitelná....
23. 2. 2015 12:56
Re: lepsi
K tý 1,6 je potřeba napsat, že k tomu aby odevzdala rozumný výkon, musí se setsakra honit a na 6-tý převodový stupeň není ani s polovičním zatížením schopna dát stoupání na D1 bez podřazení... ;-)
23. 2. 2015 13:39
Re: lepsi
Je to povedený motor, ovšem jako vrchol nabídky nepřesvědčí. A stoupání při obsazení jedním člověkem ještě jdou, s dalším pasažérem už to chce za 5 (za 5 to chce, i když jedu sám, ovšem málokdy mu ji dopřeju :-) )
23. 2. 2015 19:05
Re: lepsi
skus si to v automate a prestanes sa stazovat, ze je to slaby motor a musis radit
daj si len skusobnu jazdu
Avatar - Emel
23. 2. 2015 22:56
Re: lepsi
To bych se dost divil. Že nemusím řadit beru :-) , ale jinak podle mě automat výkonovou nedostatečnost spíše zvýrazní. Není tam náhodou slavná CVT?
24. 2. 2015 12:17
Re: lepsi
Je tam cvt. Na českých webech jsem test 1,6 s multidrivem nenašel, na slovenských ovšem jo a ze závěrů testů plynulo, že by mi tato kombinace mohla i vyhovovat. Teď vlastně ani nevím, proč jsem ho vzal v manuálu :-)
24. 2. 2015 08:33
Re: lepsi
Já si stěžuji? :-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
23. 2. 2015 16:51
Re: lepsi
Oh no... Katastrofa, v atmosfere treba podradit!

To je ako stazovat sa, ze automat radi sam....
23. 2. 2015 22:42
Re: lepsi
Jel jsi s tim motorem nekdy nebo jen tak placas? :-)
23. 2. 2015 11:10
sa poponáhľali
nejaký rýchly fejslift, ale pomohol, len mám obavu, že zadné svetlá zostanú a nemuseli by.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - iudex
23. 2. 2015 12:26
Re: sa poponáhľali
Poponáhľali sa, možno i preto zostalo iba pri "vyhladzovaní vrások" a nešlo sa hlbšie, teda k motorom. Ak sa píše o zvýšení efektivity, predpokladám iba ďalšie umŕtvenie atmosférických benzínov ťažšími prevodmi a podobnými eko-úpravami. Tiež by sa patrilo, aby auto tejto triedy malo aj niečo výkonnejšie, ako atmo 1,6ku (kde sú tie časy, keď robila Toyota hot-hatch Corrola T-sport).
23. 2. 2015 12:49
Re: sa poponáhľali
ja by som to skor tipoval na zvysenie kompresneho poneru na 13,5:1, suzuki ma v celeriu a swifte novy DualJet s 12:1 a bral by som to ako dalsi dokaz, ze sa mazda s modernymi atmosferami nevydala do slepej ulicky...

Vykonnejsia verzia bohuzial kvoli EU nebude, co je skoda...
23. 2. 2015 13:12
Re: sa poponáhľali
Tak vysoký kompresní poměr je z hlediska účinnosti žádoucí. Ale má to své problémy. Například Jaguar dosáhl 14:1 před více než 30 lety. To spíš u vznětových motorů se vydali zvláštní cestou.
23. 2. 2015 14:04
Re: sa poponáhľali
hej, a turbo tu mame vyse 50 rokov... Vsetko ma svoje uskalia, ide o najlepsi kompromis...
Avatar - simply never
23. 2. 2015 15:12
Re: sa poponáhľali
Z pohľadu masoveho rozšírenia do aut áno, cca tých 52 rokov. Nedá mi tu nespomenúť prvotinu, citujem cudzie slová: "Louis Renault patented a centrifugal supercharger in France in 1902." Je zaujímavé, že v nemeckých (ale aj iných) periodikách sa oveľa viac viac sa hovorí o pánovi Alfred Büchi. Rok 1905 bol v Nemecku (poťažne vo Švajčiarsku) asi skôr ako 1902. K tej Toyote: vyzerá ako vyzerá, môže mi niekto povedať niečo o tých efektívnejších a účinnejších motoroch? O koľko sú efektívnejšie a účinnejšie? Len aby to nebolo o tom, že to znamená predĺženie prevodov a zvýšia interval výmeny oleja, či odstránia žranie oleja u dízloch alebo dajú iné sacie potrubie...
23. 2. 2015 15:30
Re: sa poponáhľali
Nevím, jaké cizí slova tady cituješ, ale supercharger není turbo.
Avatar - simply never
23. 2. 2015 15:37
Re: sa poponáhľali
Supercharger sa preklada ako turbokompresor a tu mi mudrejsi vysvetlovali, 100% synonymom slova turbokompresor je turboduchadlo. Citujem preto cudzie zdroje, aby ma niekto opat riaditelsky neusmernil. Myslene v dobrom, som opatrnejsi
Avatar - Emel
23. 2. 2015 15:40
Re: sa poponáhľali
Supercharger je označení, které se obvykle používá pro kompresor... tj. mechanický kompresor poháněný rozvodem, třeba u Jaguaru. Turbocharger je varianta poháněná turbínou, kterou roztáčí výfukové plyny.

Nevím jak se to přesně bere, jestli je turbocharger podmnožinou superchargeru... ale synonyma to úplně nejsou.
Avatar - simply never
23. 2. 2015 15:54
Re: sa poponáhľali
Ok, presne to som si myslel v minulosti aj ja, tu mi bolo povedane nieco ine, tak si hovorim ok a zase zle. Taka česká Wiki hovori o L. Renaultoviako o vynalezcovi turbokompresora.
Avatar - Emel
23. 2. 2015 16:01
Re: sa poponáhľali
Ona ta terminologie není úplně jasná. Supercharger se dá brát obecně jako jakékoli přeplňování, turbocharger jako jeho specifičtější podmnožina, to slovo turbo tam znamená tu turbínu ve výfuku. Hlavně v době, kdy to Renault patentoval, zřejmě ještě žádná terminologie nebyla :-)
23. 2. 2015 18:19
Re: sa poponáhľali
V angličtině je terminologie celkem jasná. V češtině je s ní trochu problém. V češtině může turbokompresor znamenat lopatkový stroj pro stlačení plynu. Místo kompresor poháněný turbínou. O turbokompresorech se hovoří například u proudových motorů, nebo v energetice.
23. 2. 2015 15:43
Re: sa poponáhľali
Supercharger má mechanický pohon (řemen), turbocharger má výfukovou turbínu.
23. 2. 2015 12:55
Re: sa poponáhľali
Já ji dokonce i jezdil...a vzhledem k tehdejším zkušenostem za volantem to byla pro mě pila ;-) . Jen podvozek nesnesl tolik, kolik jsem si myslel. Naštěstí to tenkrát bylo ještě na nezkolaudovaným polygonu TPCA v Kolíně. Tam se těch neumětelů jako já vešlo spousta :-)
23. 2. 2015 13:00
Re: sa poponáhľali
motorový odvaz aurisu chýba, asi sú radi, že utiahnu stred.
23. 2. 2015 14:05
Re: sa poponáhľali
Nemyslim si, ze cemukoliv pomohli. Puvodni provedeni melo docela cisty a rizny tvar pride, ktery v podstate zustal, akorat je takovy rozkysnuty, asi podle americkych modelu. Samozrejme nezapomeli vyrezat do narazniku vetsi diry. Vlastne se opakuje to, co u minuleho modelu. Pred faceliftem auto, ktere neurazi, nenadchne, no a po nem cistokrevna obludka. Facelift byl potreba v interieru a zezadu. Interier trochu zlepsili (i kdyz porad je to bida i oproti korejcum) a jak je na tom zadek uvidime.
23. 2. 2015 12:44
paradni
hodne se mi libi i interier. tak nejak se "vyhladila: a "narovnala":-)
ty digi hodniny by me ani nenapadlo nejak hodnotit.co je na tom divneho? M6 to ma uplne stejne....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
23. 2. 2015 13:13
Re: paradni
Vnitřek vypadá slušně, jen ten středový panel není úplně dle mého vkusu - poněkud hrubě působící výdechy, tlačítka... vlastně celý ten piano plast kolem displeje. Ale nic zásadního, uměl bych s tím žít.
23. 2. 2015 13:12
království za 1.8
benzín ;-) (nikoli hybrid)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
23. 2. 2015 13:17
Re: království za 1.8
Ta je myslím v hybridu, ne? Je fakt, že papírové údaje vypadaly dost mizerně - 180km/ha a 0-100 za 10.9... ale už mlčím, než na mě vlítne Jirka s ***linou :-)
23. 2. 2015 13:41
Re: království za 1.8
Chtělo by to 1,8 bez hybridu, tedy pěkných 108 kW.
23. 2. 2015 15:04
Re: království za 1.8
Jo, ta 1,8 je pružnější a do otáček jde taky pěkně ;-)
Avatar - simply never
23. 2. 2015 15:17
Re: království za 1.8
Môžem potvrdiť, rozdiel oproti 1.6 je citeľný, relatívne krátka trojka ide reálne do 140 (cca 6500 až 6800 otáčok - blbo sa to sleduje), aj keď je pravda, že ten najsilnejší záťah má medzi 90 a 120/125.
Avatar - hedvin
23. 2. 2015 14:28
Re: království za 1.8
Jo tak 1,8 VVTL-i se 141 kW z corolly by byla fajn
Avatar - KANKUNEN
23. 2. 2015 13:27
Doba pokročila
Proti turbům se může stavět spíše dvoulitrový podladěný motor než pohoněná atmosféra. Těch 40Nm navíc si už poradí s delšími kvalty.
Rozbalit vlákno
22
23. 2. 2015 13:43
Re: Doba pokročila
Delší jsou ovšem jen vyšší kvalty. Na jedničku to jede stejných 50, jako má předešlá corolla. Na 2 kilo, na 3 asi 140. Dálniční 130 kolem 3100 otáček, což je úplně v poho...až do prvního vážnějšího stoupání :-)
Avatar - plzenaak
23. 2. 2015 14:26
Re: Doba pokročila
Když jsem měl Civica, tak točil 1,6/110k na pětku (šestku to nemělo) 4000 ot. a bylo to akorát. Spotřeba slušná a celkem to jelo. Ty dnešní eko převody zabíjí dynamiku aut a spotřebě to pomůže jen na papíře.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2015 14:32
Re: Doba pokročila
Však celá unie je postavená jen na papírech...
23. 2. 2015 14:32
Re: Doba pokročila
Nesouhlasím. S tímto autem (1,6 130k) jezdím reálně rychleji a úsporněji, než svou starší corollou (1,6 110k). Delší převody moc nemá, má akorát 6-ku, kterou předešlé auto nemělo. Jinak dosahované rychlosti jsou na jednotlivých kvaltech, dá se říct, stejné. No a při zrychlování tolik neřve, takže se může zdát, že nejede.
Avatar - Emel
23. 2. 2015 14:36
Re: Doba pokročila
No přesně, na pětku to má +- stejně a nikdo tě nenutí tam tu šestku dávat.
23. 2. 2015 15:45
Re: Doba pokročila
Ale nakonec ji tam člověk vždycky rád vrazí, cestovat 130 při 4000 otáčkách, to už je dnes překonané.
23. 2. 2015 18:26
Re: Doba pokročila
Když větší výkon nepotřebuješ, tak ti motor alespoň tolik neřve. A když ho potřebuješ, nižší kvalty ti nesebrali.
Avatar - simply never
23. 2. 2015 15:22
Re: Doba pokročila
Ono to vyznieva tak, že v stúpaní to nejde, nie je to pravda. V bežných stúpaniach (ďiaľničných) to ide na 6. stupeň samozrejme normálne, pričom je schopné (priemerného) zrýchlenia. Tak ma napadlo, kde je také to "vážnejšie" stúpanie a koľko meria, kde sa chodí na 6. stupeň 130 km/h pri 3100 otáčkach?
23. 2. 2015 15:32
Re: Doba pokročila
Ne nejde...nějakej ten kilometr i ve stoupáních jsem s 1,6 ujel ;-)
Avatar - simply never
23. 2. 2015 15:56
Re: Doba pokročila
Ok, moja chyba, ja som hovoril o motore 1.8
23. 2. 2015 22:43
Re: Doba pokročila
To je jina :-)
Avatar - Emel
23. 2. 2015 15:33
Re: Doba pokročila
Projeď si D1 Praha - Brno v libovolném směru... ale nakonec třeba R35 před Libercem apod. A to ČR není nijak hornatá země, v Rakousku by se našlo těch "dlouhejch táhlejch" mnohem víc.
23. 2. 2015 15:39
Re: Doba pokročila
Nevím přesně, na co se ptáš, ale na 6 stupeň to má při 130 km/h cca 3100 otáček jak do kopce tak po rovině nebo z kopce. Jde o to, že v některých dálničních stoupáních není výkon motoru v 3100 otáčkách dostatečný a chce podřadit. O zrychlování nemůže být řeč. Zkus si vyjet třeba estakádu nad Považskou Bystricí (a to se najdou strmější stoupání), ať nemusíš k nám. Na 6tém kvaltu tak tak udrží rychlost, v naloženém autě ani to, natož průměrně zrychlit.
Avatar - Emel
23. 2. 2015 15:48
Re: Doba pokročila
Připomíná mi to jednu legendární diskusi s kukem o tom, jaký je vztah mezi otáčkami a rychlostí při stejné zařazené rychlosti

"Nevím jestli si rozumíme, ale třeba když jedu po rovině na 3st 50km/h, točím třeba 2000, ale do prudkého stoupání mi při stejných vstupních podmínkách točí třeba 2500 i víc"

[odkaz]
23. 2. 2015 16:01
Re: Doba pokročila
Zlatý ventilek kukovi >:D proč mu tam někdo nehodil odkaz na pilový diagram? :-)
Avatar - Emel
23. 2. 2015 16:02
Re: Doba pokročila
Hodil... ona se ta diskuse protáhla...
Avatar - simply never
23. 2. 2015 16:13
Re: Doba pokročila
Však ok, ja som hovoril o tom, že toyotacka 1.8 nepotrebuje (nutne) podradit v beznom stupani a teda ten 6 prevod to udrží a nie je nutné podradenie (tak ako 1.6). Ani slovo o "prudkom stoupání", ani slovo o otackach, ani slovo o vztahu ako popisujes. 1.8 ide na 130 km/h pri cca 3100 otackach aj do mierneho stupania. O co ti ide, keď si v tom nesedel?
Avatar - Emel
23. 2. 2015 16:17
Re: Doba pokročila
Ta reakce byla na někoho jiného.
Avatar - simply never
23. 2. 2015 16:20
Re: Doba pokročila
Ospravedlnujem sa, písem na mobile...
23. 2. 2015 16:18
Re: Doba pokročila
Z toho, cos tady napsal, není patrné, že máš na mysli 1,8.
Avatar - simply never
23. 2. 2015 16:21
Re: Doba pokročila
Este raz sorry, písem o 1.8.
24. 2. 2015 12:14
Re: Doba pokročila
A v čem ho jezdíš?
Avatar - rimow11
23. 2. 2015 14:22
auris
vyzera dobre :yes:
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2015 17:51
Auris
Aktuální HB je střížen moc hezky, především ve vyšších výbavách a bílé barvě mu to opravdu sluší. [odkaz]

Chtělo by to spíš přepracovat bídně vypadající kombi a přidat nějaký svižný motor.
Rozbalit vlákno
0
23. 2. 2015 18:11
digitalky
Ty digitalky nejsou v Toyotach kvuli tomu, ze jich maji rocne 10 milionu na sklade, ale jako odkaz na dobu, kdy sla Toyota nahoru - 80. leta. Japonsko bylo synonymem digitalniho veku (Sony, Casio...). Vsechna elektronika byla z Japonska. A prave proto, maji Toyoty digitalky. Alespon tak jsem to slysel :-)

Jinak, kdyby do novych modelu dali i 2.0T benzin z Lexusu www.youtube.com/watch?… , tak bych se vuubec nezlobil. Treba to je ta slibovana efektivita :-)
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2015 18:28
Re: digitalky
Kdyby to bylo ve Skodofce, tak pisalek bude psat jak je to nadherny retro a je to nadcasovy. No holt neni auto, jako auto.