17.10. 2014 Svět motorů

Toyota Auris Hybrid Touring Sports Style – Ve znamení trojek

 

Z ročního soužití s hybridní toyotou můžeme nahlásit velkolepý rekord. Trasu 33,3 kilometru jsme zvládli za 0,77 litru benzinu.

Bílý auris s dvěma motory pod kapotou má našlápnuto stát se nejoblíbenějším autem, jaké kdy ve Světě motorů absolvovalo dlouhodobý test.

Jeden primát má skoro jistý už teď: vyhrát soutěž o nejnižší spotřebu.

Rekord za rekordem

Velkým rodinným kombíkem jezdíme čím dál úsporněji. Těžko říct, zda za to může fakt, že ho nyní pravidelně řídí šéfredaktor, proslulý svými výsledky v soutěžích spotřeby, nebo se zkrátka hybrid dostal ke konci ročního testu ve Světě motorů do nejlepší kondice. Zatímco první stovky kilometrů polykal v průměru 5,5 litru benzinu, poté, co se jeho služba v redakci přehoupla přes tři sta dní a na ukazateli ujetých kilometrů vyskočil magický údaj 33 333 ujetých kilometrů, začal trhat rekord za rekordem.

Toyota Auris Hybrid – Ve jménu pokroku

Poslední týden v srpnu zvládl stokilometrovou trasu za 3,3 litru. V září si to zopakoval, přičemž jeho velký den přišel v pondělí dvaadvacátého: po 33,3 km na okreskách kolem Prahy ukázal palubní počítač spotřebu 2,3 litru na 100 km – a to jsme ani na chvíli nestiskli tlačítko elektrického módu EV.

 [600×397]

Ve městě si libuje

Z čistě praktického hlediska si nemůžeme vynachválit hlavně provoz po metropoli. Aniž bychom jezdili vyloženě „na spotřebu“, auris městské trasy dlouhodobě zvládá pod pět litrů.

Je to hlavně tím, že při městském stylu brzda-plyn ušetří hybrid ve srovnání s běžným autem hodně energie. Při nuceném zastavování na semaforech ji nezahazuje proměnou na teplo kotoučů, ale hezky ukládá do baterií. Navíc se auris svým pojetím vyhýbá režimům, kde benzinový motor nepracuje efektivně. Tady odvádí zlatou službu elektromotor, jehož účinnost je proti zážehovému agregátu šestkrát vyšší: devadesát (elektro) procent proti benzinovým patnácti. A při 36 000 ujetých kilometrech už je úspora paliva pořádně znát.

Servis po 30 000 kilometrech

Auto už má za sebou druhý servis. Po třiceti tisících kilometrů došlo na výměnu oleje, obou důležitých filtrů a pořádně jsme nechali proklepnout i brzdy. Na nich je vidět, že zabírají až v nízkých rychlostech a nestačí se obrušovat. Škoda že kotouče nejsou vyrobené z lepšího materiálu: zdá se, že vyreznou dřív, než je člověk opotřebí. Že brzdové destičky nezabírají v celé ploše, bývá obvyklé u opotřebených brzd, ale raritní při tak nízkém kilometrovém nájezdu. Životnost a odolnost brzd přitom mají být výhodou hybridu, který zpomaluje většinou rekuperací.

Toyota Auris Hybrid Touring Sports Style – Ve městě za 4,9 l na 100 km

Plusy

  • Snadné ovládání
  • Spotřeba bez ohledu na styl jízdy
  • Cestovní komfort
  • Plynulejší převodovka než nejlepší automat
  • Desetiletá záruka na trakční baterii
  • Bohatá výbava

Minusy

  • Menší rozsah nastavování volantu
  • Hybridy Toyoty nesmí tahat přívěs
  • Lehce vtíravý hluk při rychlé jízdě

Motor hybridní systém s maximálním výkonem 100 kW
Spalovací motor řadový zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1798 cm3
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Výkon 73 kW při 5200 ot./min
Točivý moment 142 N.m při 4000 ot./min
Elektromotor maximální napětí 650 V, výkon 60 kW
Točivý moment 207 N.m
Pohon předních kol
Převodovkasamočinná planetová bezestupňová
Nejvyšší rychlost 175 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 11,2 s
Emise CO2 92 g/km
Spotřeba město/mimo město 3,9/3,9 l/100 km
Kombinovaná spotřeba 4,0 l/100 km
Rozvor náprav 2600 mm
Délka x šířka x výška4650 x 1760 x 1475 mm
Provozní/užitečná hmotnost 1445/495 kg
Objem palivové nádrže 45 l
Pneu 225/45 R 17
Objem kufru 530/1658 l
Celková záruka 3 roky nebo 100 000 km, na hybridní ústrojí 5 let nebo 100 000 km a 12 let na neprorezavění karoserie
Cena testovaného vozu 594 900 Kč (paket Touch & Go 15 000 Kč)
Základní cena 579 900 Kč

Autor: David Šprincl, Svět motorů

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky Itálie vystavila účet Amazonu: chce 2,6 miliardy za daňové nedoplatky

Italský daňový úřad se dohodl s americkým internetovým…

K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon K Mezinárodní vesmírné stanici vyrazila nákladní loď Dragon

Z floridského Mysu Canaveral po několika odkladech…

Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán Za skladování munice ve Vrběticích nebude nikdo potrestán

Osvobozující rozsudek v případu skladování údajně…

Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris Hybrid Touring Sports Style –…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala Dacia Duster II dorazila na Slovensko. Skvělé ceny si zachovala

Český ceník Dacie Duster zatím není k dispozici, a podle…

Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík Takto vypadá nejlevnější Lamborghini Urus. Přitažlivé není, přesto stojí balík

Konfigurátor Lamborghini Urus ukazuje poměrně zajímavé…

 



Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti Toyota Auris a Avensis: Nový multimediální systém a další drobnosti

V rámci úprav pro letošní rok se Toyota u modelů auris a…

Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie Toyota Auris: Jízdní dojmy z Belgie

V okolí Bruselu jsme se seznámili s faceliftovanou verzí…

 



 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Včera

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na dodavatele potravin

Globus dostal pokutu 183 milionů. Úřad: „Zaklekl“ na…

Řetězec Globus dostal od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) pokutu 183 milionů korun, a to za porušení…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach porazil Hamburk

SESTŘIH: Raffael s Hazardem řádili, Mönchengladbach…

Na spolupráci se slavnějším bratrem Edenem v Chelsea nedošlo, Thorgan Hazard si ale získává jméno v německém…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…