Toyota Auris – první jízdní dojmy

Toyota Auris – první jízdní dojmy

 
 

Nový hatchback od Toyoty pohřbil jméno Corolla a se štítem Auris vyráží do evropského boje. Víme jak jezdí!

Cestu k novému modelu trochu zkomplikovala Honda Civic, po jejímž představení se kapitáni Toyoty rozhodli přepracovat design Aurise směrem k menšímu konservativismu. Design je věc subjektivní a nám se nyní prezentovaná směs tvarů předchozí Corolly a nového Yarise zamlouvala. Při detailním zkoumání karoserie pak vyniknou minimální spáry a i složitě tvarované styčné hrany jsou přesně slícovány. Vzhledem ke konkurenci je Auris k rozměrovému průměru: na délku měří 4 220 mm, na šířku 1 760 mm, na výšku 1 515 mm a rozvor má hodnotu 2 600 mm.

V interiéru nacházíme dostatečně široká a tuhá sedadla s dostatkem místa nad hlavou, uvítali bychom jen o něco delší opěradlo. Místa pro kolena je vpředu i vzadu dostatek, zavazadelník o objemu 354 litrů patří k průměru třídy. Zadní opěradla se díky systému Easy Flat dají lehce sklápět jednou rukou, objem zavazadelníku se tak zvětší na 761 litrů.

Dominantním prvkem interiéru je středová konzola se dvěma „vlnami“, které kupodivu příliš nepřekáží kolenům a navíc umožnila umístit řadicí páku blízko volantu. Pihou na kráse je páka ruční brzdy, jejíž konec je s to skřípnout prst o podklad. Palubní deska s tvrdými plasty působí velmi hodnotně na pohled i na dotek, přístrojový panel s optitronovými prvky je jasně čitelný a absolutorium zaslouží dvouose nastavitelný volant s optimálním průměrem a průřezem věnce. Netypické jsou „nápovědní“ šipky mezi kruhovými přístroji, které v rozmezí cca 260-3200 otáček doporučují řidiči změnu převodového stupně nahoru nebo dolů. Kabina je navíc výborně odhlučněna a třešní na dortu je standardní kolenní airbag. Při odemykání dveří i startování motoru tlačítkem může navíc klíč zůstat v kapse.

Základní zážehová motorizace 1.4 s výkonem 71 kW v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou je spíše ekonomickou volbou: Motor příliš nemiluje stálou jízdu vysokými rychlostmi, (dálniční limit znamená 4000 otáček/min.), ale lze jej velmi dobře vytáčet a až na devítilitrovou spotřebu bude ideální hlavně do městského provozu.Oproti konkurenci je také relativně tichý.

Dvoulitrový turbodiesel na opačném konci tabulky s výkonem 93 kW a točivým momentem 300 Nm s šestistupňovou převodovkou neohromil ani tak přebytkem výkonu, spíš nás překvapil poměrně tichý chod a velmi příjemná spotřeba. Ve městě si agregát řekl o necelých 7 litrů, mimo město pod pět litrů a auto jsme odevzdávali s výslednou hodnotou 6,4 l/100km.

Manažeři Toyoty jsou ale nejvíce hrdí na „světový“ zážehový motor 1.6 VVT-i s výkonem 91 kW, který disponuje zdvojeným proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Kvality motoru jsme ocenili ale jen ve veličině “nízký hluk“ – výkonové parametry poněkud uhlazovala pětistupňová samočinná převodovka Multimode. V kopcovité krajině jsme jezdili s téměř devítilitrovou spotřebou, svižná jízda ale byla doprovázena zhoupnutími při přeřazování, naopak při poklidné jízdě řadil automat rychle a bez rázů.

Sklon k nedotáčivosti je výraznější u obou nejsilnějších (a nejtěžších) motorizací, u Toyoty překvapivá je tvrdší charakteristika odpružení. Vůz je velmi citlivý na příčné nerovnosti, podélné jej nechávají v klidu. Zvláštností je zavěšení kol zadní nápravy – zatímco standardem jsou vlečená ramena, vrcholný turbodiesel 2.2/130 kW dostává víceprvkové zavěšení a sedmnáctipalcová kola. Posilovač řízení je optimálně nastaven, brzdy mají silný účinek, ale s pozvolným nástupem.

Dovozce zatím ceny a výbavy nezveřejnil, stane se tak až při zahájení prodeje 20. února.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris – první jízdní dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…