Toyota Auris – první jízdní dojmy

Toyota Auris – první jízdní dojmy

 
 
14.2. 2007 Ondřej Šuch

Nový hatchback od Toyoty pohřbil jméno Corolla a se štítem Auris vyráží do evropského boje. Víme jak jezdí!

Cestu k novému modelu trochu zkomplikovala Honda Civic, po jejímž představení se kapitáni Toyoty rozhodli přepracovat design Aurise směrem k menšímu konservativismu. Design je věc subjektivní a nám se nyní prezentovaná směs tvarů předchozí Corolly a nového Yarise zamlouvala. Při detailním zkoumání karoserie pak vyniknou minimální spáry a i složitě tvarované styčné hrany jsou přesně slícovány. Vzhledem ke konkurenci je Auris k rozměrovému průměru: na délku měří 4 220 mm, na šířku 1 760 mm, na výšku 1 515 mm a rozvor má hodnotu 2 600 mm.

V interiéru nacházíme dostatečně široká a tuhá sedadla s dostatkem místa nad hlavou, uvítali bychom jen o něco delší opěradlo. Místa pro kolena je vpředu i vzadu dostatek, zavazadelník o objemu 354 litrů patří k průměru třídy. Zadní opěradla se díky systému Easy Flat dají lehce sklápět jednou rukou, objem zavazadelníku se tak zvětší na 761 litrů.

Dominantním prvkem interiéru je středová konzola se dvěma „vlnami“, které kupodivu příliš nepřekáží kolenům a navíc umožnila umístit řadicí páku blízko volantu. Pihou na kráse je páka ruční brzdy, jejíž konec je s to skřípnout prst o podklad. Palubní deska s tvrdými plasty působí velmi hodnotně na pohled i na dotek, přístrojový panel s optitronovými prvky je jasně čitelný a absolutorium zaslouží dvouose nastavitelný volant s optimálním průměrem a průřezem věnce. Netypické jsou „nápovědní“ šipky mezi kruhovými přístroji, které v rozmezí cca 260-3200 otáček doporučují řidiči změnu převodového stupně nahoru nebo dolů. Kabina je navíc výborně odhlučněna a třešní na dortu je standardní kolenní airbag. Při odemykání dveří i startování motoru tlačítkem může navíc klíč zůstat v kapse.

Základní zážehová motorizace 1.4 s výkonem 71 kW v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou je spíše ekonomickou volbou: Motor příliš nemiluje stálou jízdu vysokými rychlostmi, (dálniční limit znamená 4000 otáček/min.), ale lze jej velmi dobře vytáčet a až na devítilitrovou spotřebu bude ideální hlavně do městského provozu.Oproti konkurenci je také relativně tichý.

Dvoulitrový turbodiesel na opačném konci tabulky s výkonem 93 kW a točivým momentem 300 Nm s šestistupňovou převodovkou neohromil ani tak přebytkem výkonu, spíš nás překvapil poměrně tichý chod a velmi příjemná spotřeba. Ve městě si agregát řekl o necelých 7 litrů, mimo město pod pět litrů a auto jsme odevzdávali s výslednou hodnotou 6,4 l/100km.

Manažeři Toyoty jsou ale nejvíce hrdí na „světový“ zážehový motor 1.6 VVT-i s výkonem 91 kW, který disponuje zdvojeným proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Kvality motoru jsme ocenili ale jen ve veličině “nízký hluk“ – výkonové parametry poněkud uhlazovala pětistupňová samočinná převodovka Multimode. V kopcovité krajině jsme jezdili s téměř devítilitrovou spotřebou, svižná jízda ale byla doprovázena zhoupnutími při přeřazování, naopak při poklidné jízdě řadil automat rychle a bez rázů.

Sklon k nedotáčivosti je výraznější u obou nejsilnějších (a nejtěžších) motorizací, u Toyoty překvapivá je tvrdší charakteristika odpružení. Vůz je velmi citlivý na příčné nerovnosti, podélné jej nechávají v klidu. Zvláštností je zavěšení kol zadní nápravy – zatímco standardem jsou vlečená ramena, vrcholný turbodiesel 2.2/130 kW dostává víceprvkové zavěšení a sedmnáctipalcová kola. Posilovač řízení je optimálně nastaven, brzdy mají silný účinek, ale s pozvolným nástupem.

Dovozce zatím ceny a výbavy nezveřejnil, stane se tak až při zahájení prodeje 20. února.

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
 

Přidat názorDiskuse: Toyota Auris – první jízdní dojmy







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky Ojetá Toyota Auris I (E150): Nové jméno, staré pořádky

Auris nahradil v roce 2006 tradiční model Corolla. S…

Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW Spy Photos: Toyota Auris s dieselem od BMW

Nová generace Aurisu se představí za rok na autosalonu v Ženevě.

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…