Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Auris dostane příští rok nový motor 1,33 Dual VVT-i (74 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (46)
V dubnu 2009 by se do Toyoty Auris měl dostat zcela nový základní motor. Bude mít nižší zdvihový objem, ale vyšší výkon a větší točivý moment v nižších otáčkách.

Toyota ukazuje na nejnovějším čtyřválci, že downsizing nemusí být zákonitě spojován s technikou přeplňování. Nový motor s inteligentním variabilním časováním ventilů dosahuje vysoký měrný výkon, díky němuž jsou absolutní parametry lepší než u jednotky 1,4 VVT-i, kterou nahrazuje. Výkonové maximum se posunulo z velmi dobrých 71 kW k 74 kW, momentová špička 130 Nm při 4400 ot./min se zvýšila a posunula do nižších otáček: 132 Nm při 3800 ot./min.

Konkrétní hodnotu spotřeby paliva zřejmě Toyota zatím asi nemá homologovánu, a tak se musíme spokojit s relativním vyjádřením, že má být nižší o 17 % (!), což by mohlo znamenat kombinovanou hodnotu kolem 5 l/100 km (!).

Agregát je o 54 mm kratší, 127 mm užší a o podstatných 13 kg lehčí než jeho předchůdce. Má tak zástavbové rozměry srovnatelné s menším litrovým tříválcem. Konstrukce s malým vrtáním a velkým zdvihem vedla ke štíhlému bloku a velmi dobrým měrným veličinám. Výsledný zdvihový objem se na rozdíl od předchůdce těsně vejde do škodovkářského pásma povinného ručení.

Pozornost byla věnována snížení ztrát motoru, a to jak na straně vnitřního tření (nové písty s malými třecími plochami a nízkou hmotností), tak použitím inteligentní techniky alternátoru. Nový systém vypínání motoru (ve chvíli kdy je zařazen neutrál) je zajišťován startérem bez řemenového převodu. Samotný start je nyní tišším a výrazně rychlejším procesem.

Nový motor 1,33 Dual VVT-i (74 kW) bude dodáván se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou nové generace. Její rozměry jsou o 11 % menší a počet součástí o 15 nižší, ozubení mají nové profily zubů. Převodovka se bude vyrábět v polské převodovkárně, motor v motorárně Deeside ve Walesu.

Ondřej Láník
Diskuze (46)
24. 11. 2008 01:41
Re: Downsizing?
Dosazujes si neco co nerikam, a pak se tomu dosazenemu zasmejes. Nakonec proc ne, smichu je treba. Nerikam, ze VVT je ekvivalent turba. Rikam, ze VVT zlepsi charakteristiky motoru v nizkych a vysokych otackach, coz je podobny ucinek jako turbo+kompresor. Rikam, ze pro bezne motory je to levnejsi a spolehlivejsi cesta k vyssimu vykonu a soucasne nizsi spotrebe. Ano, turbo zvedne vykon a posune charakteristiky motoru vice, ale soucasne zvedne i realnou spotrebu. Co je na tom nepochopitelneho?
Avatar - mustafa
23. 11. 2008 17:48
Re: K čemu je downsizing?
Nevim, ale za těch 6L s tim nikdo nejezdí. Papír snese vše.
BMW: [odkaz]

AUDI: [odkaz]

Ale to sou dva uplně jiný motory. Já sem zastánce turba. Viz: 330i vs 335i [odkaz]
Avatar - mustafa
23. 11. 2008 17:43
Re: K čemu je downsizing?
Zde nejde než jen souhlasit. Ano, u tsi výkon nad 5tis upadá. Zkus si nad tim trošku zapřemýšlet..
22. 11. 2008 11:48
downsizing
Hádate sa o blbosti. Áno v súčasnom ponímaní downsizingu ako náhrady za väčšie motory a splnenie emisných limitov zmena objemu o pár deci downsizing asi nebude.
Čo sa týka prekladu pojmu downsizing ako zníženie objemu to však sedí aj pri zmene z 1,4 na 1,3.

Motor je veľmi podarený a budúcnosť určite patrí variabilnému časovaniu a zdvihu ventilov, variabilnej dĺžke sania, priamemu vstreku a ďalším inováciam. Nič z toho nie je úplna novinka a existuje to už roky, ale do malých motorov to montuje len málokto. Iným sú prednejšie ušetrené peniaze. A potom vznikajú nezmylsi ako "oslavovaný" vysávač 1,2 HTP, ktorý ppo rokoch vývoja dostal aspoň 4 ventilovú techniku....

Nesnažte sa porovnávať 1,4 turbo s 1,4 atmosférou. Každý je v inej kategórii. Žiaľ u veľa výrobcov je turbo stále možnosť ako využiť zastaralí motor. Prečo najprv nevyšperkujú motor ako atmosféru a následne pridajú turbo. Oslavované 1,4 TFSI a 1,8 TSI nie sú zlé, ale stále dosahujú jazdnú dynamiku a spoptrebu starej 1,6 VTi VTECH od Hondy... Pozrite sa čo dokážu oturbované motory Hondy a pochopíte aký je rozdiel v prístupe.
22. 11. 2008 10:10
Re: Ostuda
Toyota nikdy nejela na zavratny prodeje jednoho modelu. Vzdycky se snazila vytvorit spolehlivy auto, ktery vydrzi a zakaznici se pri obmene budou vracet opet k nim. A kdyz se kouknes na tabulku prodeju, zjistis, ze toyota se stabilne drzi do desatyho mista. Takze prodavat se prodava. ;-)