Toyota Avalon: Odvážný redesign pro velký americký sedan

Toyota Avalon: Odvážný redesign pro velký americký sedan

 
 

Toyota se v New Yorku chlubí novou generací luxusního sedanu Avalon. Usedlé tvary předchůdců jsou zapomenuty.

Avalon má u Toyoty historii sahající až do roku 1994 a v minulosti se prodával také v Japonsku a v Austrálii. Současná nová generace je čtvrtá v pořadí, přičemž logicky nahrazuje třetí GSX30 (nebo také XX30). Ta se vyráběla od roku 2005 a v letech 2008 a 2010 prošla modernizacemi. I novinka je určena jen pro USA, vždyť vznikla ve spolupráci amerického Toyota Technical Center v Ann Arbor a dvou poboček Calty Design Research – jihokalifornské a michiganské.

U Toyoty se tentokrát rozhodli pro vskutku radikální řez. Auto sice zůstalo klasickým sedanem, ale boční profil spíše připomíná „sportbacky“ od Audi. Výklopná záď ovšem chybí. U masky chladiče se američtí Japonci nijak neodchýlili od současného globálního stylu značky. Zaujme zejména přední nárazník s výrazným žebrovaným vstupem vzduchu. Záď je již trochu usedlejší a tvary hlavních projekčních světel s HID čočkami i koncových obsahujících diody dávají tušit, odkud že automobilka vlastně pochází. Avalon je luxusním sedanem, což dokazuje kromě jiného množství chromu. Nejen na karoserii, je ho dost také v interiéru. Rovněž zde se stylisté Toyoty docela odvázali, alespoň ve srovnání s tím, co značka předváděla ještě v nedávné minulosti. V základní výbavě nechybí kůže a dřevěné obložení, stejně jako trojice elektrických zásuvek nebo USB a AUX vstupy na středové konzole. Připlatit lze například za audio JBL, informační a multimediální systém Entune, navigaci s harddiskem, radarový tempomat, třízónovou klimatizaci nebo sedadla s vyhříváním a chlazením. V teple si mohou hovět rovněž pasažéři vzadu.

Trend zvětšování je minulostí. Nový Avalon měří 4960 mm, je 1835 mm široký a 1460 mm vysoký. Je tedy o 60 mm kratší, 15 mm užší (!) a 25 mm nižší než předchůdce. Zkrátka a dobře, hraje na sportovnější notu. Karoserie má kratší převisy a zvýšenou torzní tuhost i díky použití vysokopevnostní oceli. Celé auto zhublo, váží 1586 místo dřívějších 1640 kg. Jezdí na litých kolech o sedmnácti- nebo osmnácti palcích, na zádi pak najdeme výrazný spoiler integrovaný do víka zavazadelníku a dvojitou koncovku výfuku.

O motorech zatím Toyota oficiálně neinformovala. Pohonné jednotky jsou tedy předmětem spekulací. Mluví se o vidlicovém šestiválci s proměnným časováním Dual VVT-i objemu 3,5 l i o hybridní verzi se čtyřválcem 2,5 l doplněným pochopitelně o elektromotor. V případě prvního motoru s předpokládaným výkonem asi 219 kW (297 k) by měla točivý moment přenášet na přední kola šestistupňová samočinná převodovka. Vůz na snímcích automat má, ale není divu, jsme přece v Americe... V módech D (Drive) a S (Sport) je možné řadit pádly pod volantem. Režimy Normal, Eco a Sport upraví elektroniku, odezvu plynového pedálu a Eco také chod klimatizace pro co nejmenší spotřebu.

Bezpečnostní standard reprezentují desítka vzduchových vaků, ABS, EBD, brzdový asistent a kontrola stability, respektive trakce. Systém zabraňující drobným kolizím je za příplatek, stejně jako zadní kamera a signalizace mrtvého úhlu. Posilovač řízení je elektrický. Podvozek s rozvorem 2820 mm je údajně shodný s novým Lexusem ES, ale stejnou vzdálenost mezi nápravami měla už třetí generace Avalonu. Zavěšení obstarávají vzpěry McPherson, sportovní jízdní vlastnosti mají na starosti tužší pružiny a kratší tlumiče a větší stabilizátory bdí nad klidným chováním vozu.

Na americkém trhu se nový Avalon objeví na konci letošního roku, výroba poběží v továrně v Georgetownu ve státě Kentucky. Odcházející model stojí v USA minimálně 33.955 dolarů (asi 639 tisíc korun), čtvrtá řada bude určitě dražší.

TOYOTA.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Toyota na auto.cz

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta Řada skandálů firmou Uber neotřásla. Taxislužbě klesla ztráta

Provozovateli alternativní taxislužby Uber Technologies…

Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let Tajfun Hato zpustošil jih Číny. Byl nejsilnějším za posledních 53 let

Na dvanáct vzrostl počet obětí, které si na jihu Číny…

Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček Cesty prezidenta Zemana po krajích nejsou součástí volební kampaně, tvrdí Ovčáček

Instituce dohlížející na hospodaření stran a uchazečů…

Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit Zápisník Adély Čabanové: Máme se na co těšit

Za dva měsíce bude po sněmovních volbách. Za pět měsíců…

 
 











Blesk.cz

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita, nebo iluze?

Očima Františky: Krainová návrhářkou? Je to realita,…

V tuzemských společenských magazínech je Simona Krainová nejfrekventovanější českou modelkou, přestože…

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla to pomsta Srbům

Mladá Chorvatka se přiznala k založení požáru: Byla…

Chorvatští hasiči pokračují v boji s řadou požárů, které v posledních dnech ničí rozsáhlou oblast podél…

 

iSport.cz

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás to dlouhodobě

Jandač po prohře od Slovenska: Góly chybí, trápí nás…

Vyzkoušel si nové chlapce, trenér hokejové reprezentace Josef Jandač byl s projevem svého týmu ve středečním…

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím zbývá Evropská liga

Slavia - APOEL 0:0. Konec nadějí na LM, domácím…

Fotbalisté Slavie Praha na druhý postup do základní skupiny Ligy mistrů nedosáhli. Český šampion v odvetě…

 

Reflex.cz

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským Altajem až k Pěti svatým

Stokilometrový trek divokou přírodou aneb Mongolským…

Mongolsko je známé hlavně pro své nekonečné pouště, ale najdete tu i pravý opak. Hory porostlé bohatou květenou,…

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením jazyka, vypíchnutím očí i zabitím

Ivan Mládek: Za texty mi vyhrožovali vytržením…

Bez písniček Ivana Mládka (75) a jeho Banjo Bandu by bylo dětství mé generace rozhodně chudší. Vždycky mě…