Toyota Avalon: Odvážný redesign pro velký americký sedan

Toyota Avalon: Odvážný redesign pro velký americký sedan

 
 

Toyota se v New Yorku chlubí novou generací luxusního sedanu Avalon. Usedlé tvary předchůdců jsou zapomenuty.

Avalon má u Toyoty historii sahající až do roku 1994 a v minulosti se prodával také v Japonsku a v Austrálii. Současná nová generace je čtvrtá v pořadí, přičemž logicky nahrazuje třetí GSX30 (nebo také XX30). Ta se vyráběla od roku 2005 a v letech 2008 a 2010 prošla modernizacemi. I novinka je určena jen pro USA, vždyť vznikla ve spolupráci amerického Toyota Technical Center v Ann Arbor a dvou poboček Calty Design Research – jihokalifornské a michiganské.

U Toyoty se tentokrát rozhodli pro vskutku radikální řez. Auto sice zůstalo klasickým sedanem, ale boční profil spíše připomíná „sportbacky“ od Audi. Výklopná záď ovšem chybí. U masky chladiče se američtí Japonci nijak neodchýlili od současného globálního stylu značky. Zaujme zejména přední nárazník s výrazným žebrovaným vstupem vzduchu. Záď je již trochu usedlejší a tvary hlavních projekčních světel s HID čočkami i koncových obsahujících diody dávají tušit, odkud že automobilka vlastně pochází. Avalon je luxusním sedanem, což dokazuje kromě jiného množství chromu. Nejen na karoserii, je ho dost také v interiéru. Rovněž zde se stylisté Toyoty docela odvázali, alespoň ve srovnání s tím, co značka předváděla ještě v nedávné minulosti. V základní výbavě nechybí kůže a dřevěné obložení, stejně jako trojice elektrických zásuvek nebo USB a AUX vstupy na středové konzole. Připlatit lze například za audio JBL, informační a multimediální systém Entune, navigaci s harddiskem, radarový tempomat, třízónovou klimatizaci nebo sedadla s vyhříváním a chlazením. V teple si mohou hovět rovněž pasažéři vzadu.

Trend zvětšování je minulostí. Nový Avalon měří 4960 mm, je 1835 mm široký a 1460 mm vysoký. Je tedy o 60 mm kratší, 15 mm užší (!) a 25 mm nižší než předchůdce. Zkrátka a dobře, hraje na sportovnější notu. Karoserie má kratší převisy a zvýšenou torzní tuhost i díky použití vysokopevnostní oceli. Celé auto zhublo, váží 1586 místo dřívějších 1640 kg. Jezdí na litých kolech o sedmnácti- nebo osmnácti palcích, na zádi pak najdeme výrazný spoiler integrovaný do víka zavazadelníku a dvojitou koncovku výfuku.

O motorech zatím Toyota oficiálně neinformovala. Pohonné jednotky jsou tedy předmětem spekulací. Mluví se o vidlicovém šestiválci s proměnným časováním Dual VVT-i objemu 3,5 l i o hybridní verzi se čtyřválcem 2,5 l doplněným pochopitelně o elektromotor. V případě prvního motoru s předpokládaným výkonem asi 219 kW (297 k) by měla točivý moment přenášet na přední kola šestistupňová samočinná převodovka. Vůz na snímcích automat má, ale není divu, jsme přece v Americe... V módech D (Drive) a S (Sport) je možné řadit pádly pod volantem. Režimy Normal, Eco a Sport upraví elektroniku, odezvu plynového pedálu a Eco také chod klimatizace pro co nejmenší spotřebu.

Bezpečnostní standard reprezentují desítka vzduchových vaků, ABS, EBD, brzdový asistent a kontrola stability, respektive trakce. Systém zabraňující drobným kolizím je za příplatek, stejně jako zadní kamera a signalizace mrtvého úhlu. Posilovač řízení je elektrický. Podvozek s rozvorem 2820 mm je údajně shodný s novým Lexusem ES, ale stejnou vzdálenost mezi nápravami měla už třetí generace Avalonu. Zavěšení obstarávají vzpěry McPherson, sportovní jízdní vlastnosti mají na starosti tužší pružiny a kratší tlumiče a větší stabilizátory bdí nad klidným chováním vozu.

Na americkém trhu se nový Avalon objeví na konci letošního roku, výroba poběží v továrně v Georgetownu ve státě Kentucky. Odcházející model stojí v USA minimálně 33.955 dolarů (asi 639 tisíc korun), čtvrtá řada bude určitě dražší.

TOYOTA.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Toyota na auto.cz

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Pražský soud připouští vydání hackera Nikulina do Spojených států Pražský soud připouští vydání hackera Nikulina do Spojených států

Pražský vrchní soud potvrdil přípustnost vydání Rusa…

„Tak sladká je moje svoboda“. Omilostněný vrah Kajínek má vlastní bonbony „Tak sladká je moje svoboda“. Omilostněný vrah Kajínek má vlastní bonbony

Vlnu nechápavých reakcí vyvolal na sociálních sítích…

Cena elektřiny vzroste o stovky korun, její distribuce zdražuje už třetí rok v řadě Cena elektřiny vzroste o stovky korun, její distribuce zdražuje už třetí rok v řadě

Regulovaná cena elektřiny pro domácnosti poroste už třetí…

 
 











Blesk.cz

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na zámek, kde se natáčeli »Básníci«!

Snad proto, že jsi na zámku... Podívejte se na…

Snad proto, že jsi na zámku... Tak začíná básnička, na niž Pavel Kříž ve filmu Jak básníkům chutná život balí…

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je. Recenze Super Lucky’s Tale

Liška hopsá i noruje, na chvíli to zábava je.…

Nintendo má Maria, Sony Ratcheta & Clanka, ale Microsoftu na Xboxu One pořád nějaká ta výrazná postava…

 

iSport.cz

RENTGEN: Moderní fotbal podle Bohemians. Proto vyhráli střet světů

RENTGEN: Moderní fotbal podle Bohemians. Proto…

Ve 14. kole HET ligy zaujalo vítězství Bohemians v Mladé Boleslavi, které ukázalo, jak dobře funguje rychlá a…

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra nekončí, řekl Vrba

Plzeň táhne tvrdé jádro. Dokazují, že jim kariéra…

Být na střídačce někdo jiný než Pavel Vrba, možná už by ani jeden z nich neoblékal plzeňský dres. Jenže Vrba…

 

Reflex.cz

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy, říká exministryně Kovářová

Za sexuální obtěžování si ženy často mohou samy,…

Sexuální narážky mi často přišly spíš příjemné, většina žen je na to pyšných, tvrdí bývalá ministryně…

Řecko letos poslalo do Německa 1000 uprchlíků, kteří měli falešné doklady. Mohou být mezi nimi i teroristé

Řecko letos poslalo do Německa 1000 uprchlíků, kteří…

Německé ministerstvo vnitra si stěžuje, že část uprchlíků, kteří přiletěli na základě přerozdělovacích kvót z…