Toyota Avalon: Odvážný redesign pro velký americký sedan

Toyota Avalon: Odvážný redesign pro velký americký sedan

 
 

Toyota se v New Yorku chlubí novou generací luxusního sedanu Avalon. Usedlé tvary předchůdců jsou zapomenuty.

Avalon má u Toyoty historii sahající až do roku 1994 a v minulosti se prodával také v Japonsku a v Austrálii. Současná nová generace je čtvrtá v pořadí, přičemž logicky nahrazuje třetí GSX30 (nebo také XX30). Ta se vyráběla od roku 2005 a v letech 2008 a 2010 prošla modernizacemi. I novinka je určena jen pro USA, vždyť vznikla ve spolupráci amerického Toyota Technical Center v Ann Arbor a dvou poboček Calty Design Research – jihokalifornské a michiganské.

U Toyoty se tentokrát rozhodli pro vskutku radikální řez. Auto sice zůstalo klasickým sedanem, ale boční profil spíše připomíná „sportbacky“ od Audi. Výklopná záď ovšem chybí. U masky chladiče se američtí Japonci nijak neodchýlili od současného globálního stylu značky. Zaujme zejména přední nárazník s výrazným žebrovaným vstupem vzduchu. Záď je již trochu usedlejší a tvary hlavních projekčních světel s HID čočkami i koncových obsahujících diody dávají tušit, odkud že automobilka vlastně pochází. Avalon je luxusním sedanem, což dokazuje kromě jiného množství chromu. Nejen na karoserii, je ho dost také v interiéru. Rovněž zde se stylisté Toyoty docela odvázali, alespoň ve srovnání s tím, co značka předváděla ještě v nedávné minulosti. V základní výbavě nechybí kůže a dřevěné obložení, stejně jako trojice elektrických zásuvek nebo USB a AUX vstupy na středové konzole. Připlatit lze například za audio JBL, informační a multimediální systém Entune, navigaci s harddiskem, radarový tempomat, třízónovou klimatizaci nebo sedadla s vyhříváním a chlazením. V teple si mohou hovět rovněž pasažéři vzadu.

Trend zvětšování je minulostí. Nový Avalon měří 4960 mm, je 1835 mm široký a 1460 mm vysoký. Je tedy o 60 mm kratší, 15 mm užší (!) a 25 mm nižší než předchůdce. Zkrátka a dobře, hraje na sportovnější notu. Karoserie má kratší převisy a zvýšenou torzní tuhost i díky použití vysokopevnostní oceli. Celé auto zhublo, váží 1586 místo dřívějších 1640 kg. Jezdí na litých kolech o sedmnácti- nebo osmnácti palcích, na zádi pak najdeme výrazný spoiler integrovaný do víka zavazadelníku a dvojitou koncovku výfuku.

O motorech zatím Toyota oficiálně neinformovala. Pohonné jednotky jsou tedy předmětem spekulací. Mluví se o vidlicovém šestiválci s proměnným časováním Dual VVT-i objemu 3,5 l i o hybridní verzi se čtyřválcem 2,5 l doplněným pochopitelně o elektromotor. V případě prvního motoru s předpokládaným výkonem asi 219 kW (297 k) by měla točivý moment přenášet na přední kola šestistupňová samočinná převodovka. Vůz na snímcích automat má, ale není divu, jsme přece v Americe... V módech D (Drive) a S (Sport) je možné řadit pádly pod volantem. Režimy Normal, Eco a Sport upraví elektroniku, odezvu plynového pedálu a Eco také chod klimatizace pro co nejmenší spotřebu.

Bezpečnostní standard reprezentují desítka vzduchových vaků, ABS, EBD, brzdový asistent a kontrola stability, respektive trakce. Systém zabraňující drobným kolizím je za příplatek, stejně jako zadní kamera a signalizace mrtvého úhlu. Posilovač řízení je elektrický. Podvozek s rozvorem 2820 mm je údajně shodný s novým Lexusem ES, ale stejnou vzdálenost mezi nápravami měla už třetí generace Avalonu. Zavěšení obstarávají vzpěry McPherson, sportovní jízdní vlastnosti mají na starosti tužší pružiny a kratší tlumiče a větší stabilizátory bdí nad klidným chováním vozu.

Na americkém trhu se nový Avalon objeví na konci letošního roku, výroba poběží v továrně v Georgetownu ve státě Kentucky. Odcházející model stojí v USA minimálně 33.955 dolarů (asi 639 tisíc korun), čtvrtá řada bude určitě dražší.

TOYOTA.AUTO.CZ: všechny informace o vozech značky Toyota na auto.cz

Video

Spolupracujeme s TipCars.com
Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky Šéfka jaderného úřadu Drábová rezignuje na funkci zastupitelky

Předsedkyně Státního úřadu pro jadernou bezpečnost Dana…

Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí Komentář Michaela Romancova: Střet místo spolupráce. Evropa se učí

První zahraniční cesta prezidenta Trumpa vedla na Blízký…

Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy Dopravní podnik v Praze loni vydělal téměř dvě miliardy

Pražský dopravní podnik (DPP) hospodařil v minulém roce…

Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině Každý desátý zubař je z Ukrajiny. Teď budou muset projít zkouškou v češtině

Zubní lékaři, kteří vystudovali mimo Evropskou unii,…

 
 












Blesk.cz

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou ženám uspíšit porod

V úterý se budeme cítit až na 36 °C. A bouřky mohou…

Úterý bude tím nejteplejším a nejvíce zátěžovým dnem týdne. Vysoké teploty a výskyt bouřek v odpoledních…

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem je o 35 let starší kameraman

Expřítelkyně Langerové Špátová porodila dceru! Otcem…

Režisérka Olga Špátová (33) před týdnem přivedla na svět dceru, která dostala jméno po své babičce,…

 

iSport.cz

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion i soupeři, trenér brečel

Grandiózní loučení. Pospěchovi tleskal celý stadion…

Byla to grandiózní rozlučka s profesionální kariérou. Když šel opavský obránce Zdeněk Pospěch v 90. minutě…

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál na Gretzkyho

Zábranský vzpomíná na NHL: Jak mě poslali naschvál…

Majitel brněnské Komety Libor Zábranský je českým fanouškům dnes známý jako šéf současného mistra, a těm trochu…

 

Reflex.cz

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony, jezdilo jen pár týdnů

Policisté nabourali nadupané BMW za čtyři miliony,…

Policisté v noci na dnešek havarovali s autem BMW i8, které má policie zapůjčené a které stojí čtyři miliony…

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to zapomeňte, říká komentátor Záruba

Dočkají se fanoušci hokeje druhého Nagana? Na to…

Hráči si málo věří, v tréninku se světové špičce vyrovnají, ale v zápasech jim chybí sebevědomí, říká Robert…