Facelift Avensisu dorazí k českým zákazníkům v lednu. S měsíčním předstihem jsme zkoumali, jak velkého pokroku dosáhl zástupce Toyoty ve střední třídě.
preco? Tam kde ini idu cestou preplnovania, to zvlada toyota bez preplnovania a s podobnou spotrebou. To je hlavne pre kupcov jazdenych vozidiel (ktorych je tu vacsina) jasna vyhoda. Nemyslis?
Nemyslím.
Avensis končí na benzínových 112 kW, co to je na tak velké auto?
Se podívej na konkurenci. Např. Mondeo má v benzínu navíc 118, 149 a 176 kW.
Já vím, že bys mi to chtěl strašně moc nandat, ale jsi tu zatím za plácala. :no:
Piš raději o autech, jestli jim tedy aspoň rozumíš, o čemž já dosti, dle tvých již napsaných "mouder", pochybuji. :-!
Co to meleš? Přebrals? Jestli někdo breptá, že 112 kW je málo, když v tom autě ani neseděl, natož ho řídil, pak se k věci už moc říct nedá. Je jasné, že ti k řidičské dospělosti ještě leccos chybí, a na to nezabírá nic, buď dospěješ a nebo ne.
Už před patnácti lety jsem jezdil s autem stejné třídy, které mělo atmosférických 125 kW.
Ne, opravdu si nemyslím, že 112 kW jako vrchol nabídky je nějaký heroický výkon. :-!
Proč chceš po rodinném dostavníku heroický výkon? Jestli chceš manažérský vůz na brázdění Evropy napříč, nekupuj v Čechách Toyotu. U nás nemá ve fleetu mimo VW Group výraznější šanci asi nikdo, zavádet další motorizace kvůli prodeju pár kusů se asi nevyplatí. Jistě to maj dobře sečtený.
A se 112 KW bych klidně jel třeba Itálii s celou rodinou i s báglama.
Možná někomu stačí, ale nutno dodat, že jsou to pak jedny z mála opravdu brzd na cestě. Když naložená Fabia HTP předjíždí karavan, můžu si přečíst román a až pak je v klidu oba předjet. I s tím "málo výkonným" Avensisem.
Jossalito. 108 Kw na Avensis v pohode stačí. Mám pozitívnu skúsenosť a v žiadnom prípade som ešte nebol brzdou na ceste. Možno máš inú skúsenosť,ale asi si zvyknutý na min. 150 Kw výkony. Ja sám si jazdu užívam aj s týmto motorom.
Podívej, zapomeň na to, co máš v garáži a zkus se zamyslet, či přečíst zdejší diskuze.
Je tu obecné povědomí, že Passatu (či Superbu) stačí jeho základní jednačtyřka? Neřekl bych. A to ta jednačtyřka s turbem pojede obdobně jako ten atmosférický doulitr.
Ale ja mám skúsenosti s motormi. Mal som služobné autá s TDI aj TSI súhlasím so všetkým, čo si písal aj Fiestovi S, napriek tomu mi vyhovuje atmosférický motor. To je všetko.
Ty nemáš náladu na nikoho. Jak nemáš pravdu, stavíš se na zadní. A na to vem jed, že pravdu nemáš. Vypadá to spíš ne nějaký tvůj mindrák, ne-li něco horšího. Opatrně, trvalé následky pak poneseš do konce života. Nepomůže ani 200 papírových koní.
Vysvětlím:
Víš jak jezdí atmosférický vysokootáčkový benzín?
Dole mrtvý, v prostřed ožívá a ve vysokých otáčkách jede nejlépe, bohužel tam taky nevíc žere, takže tímto stylem lidé většinou nejezdí. A motor využívají předně v jeho mrtvém otáčkovém spektru.
Víš jak jezdí turbo benzín?
Sbírá se už od nízkých otáček, v středních jede nejlíp s nejelpší reakcí na plyn a do těch vysokých ho nemá valný smysl vytáčet. Nejlépe jede tam, kde ho každý provozuje.
A víš jak jezdí turbonafta?
Jakmile se nedachne turbo, tak podává téměř konstatní nárůst výkonu, max točivý moment je dostupný již kolem 2 tis otáček. Nad 4 tis je už zbytečné motor vytáčet.
Z uživatelského hlediska jedou nejlépe právě ty turbomotory. Nejlepší kroutící moment a i dostupný výkon právě v tom nejpoužívanějším otáčkovém spektru. Ale to jsem nenapsal nic nového, to ví každý, kdo si ty motory projede.
A co vliv prevodovky? Takova F1 (2.4l bez turba) optimalne funguje mezi 17-18krpm. Lopraisova Tatra by voko 1400-1800rpm. A oba motory maji cca 850k a auta jimi osazena jedou co to da. Jedno auto vazi 600kg, druhy 9t. Lopraisove Tatre ne kazdy osobak staci. O F1 asi nebudeme polemizovat.
A co teprve variatory?
Motor sam o sobe dynamiku auta neurcuje. Ta vznika az v souladu s prevodovym ustrojim.
Benzinove motory Toyoty a Hondy chce vyzkouset.
Argumentovat extrémy v podobě závodních speciálů - ale notak...
I kdyby ta Toyota měla super převodovku, tak z toho jejich VVTI stejně nic lepšího nevymáčknou. Ještě, když tu máme naše slavé Euro ekonormy.
O CVT převodovkách v Avensisu už nemá smysl vůbec mluvit. Ty spolehlivě zabijí jakoukoliv dynamičtější snahu motoru.
Ale ono je uplne jedno jestli to je zavodni motor nebo normalni. Porad potrebujes premenit otaceni hridele z motoru na otaceni kol. A je jen na kombinaci prevodveho ustroji (prevedovka, rozvodovka, diferencial(y)) a motoru jak se to stane. A z vlastni zkusenosti moc dobre vim, ze zrovna VVTi nic spatnyho. Prave prevodovka ma za nasledek, ze auto bez problemu funguje i ve 2krpm.
A ono take zalezi k cemu je motor primarne urcen. Na zavodeni v Evu/STI, najezdeni statisicu mil (US V8) nebo na zivotnost ve stovkach tis km bez naroku na servis (vyhoda pro obe strany). A to neplati jen o motorech.
A jeste jedna mala poznamka na zaver, podle me variator do Avensisu neni davan zrovna kvuli snaze zazavodit si s TDIckovymi kraly levych pruhu, ale o maximalizaci pohody jizdy (hluk, bezpracnost, kultivovanost). Vsechno ma sveho kupce.
Ti japonci jsou ale blbci, že něco takového neví >:D nechceš k nim jít dělat abys je přivedl na správnou cestu? Třeba se Toyota- dosud největší automobilka svět skloní před tvýma famozníma úvahama a půjde do sebe! >:D Jinak -avensis máme ve firmě a nedostatek výkonu jsem ještě nezaznamenal, souhlasím tímto s Grand turismem.
Tak ja mam v aute 96kW, atmosfericky vysokootackovy benzinovy dvoulitr, zrychleni za 9,6s (tzn. jak 1,8, tak 2,0 Avensis jsou v tomto lehce lepsi), na tah ve spodnich otackach si nemohu stezovat, pro beznou jizdu mi to staci vice nez bohate. A kdyz uz nahodou potrebuju hodne zrychlit, tak holt pouziju takovou tu vec, ktere se rika radici paka, otacky vyleti nad 4000rpm a pak to tahne velmi, velmi slusne. TDI jsem ridil, melo vetsi tocak dole nez moje auto, ale presto ti reknu, jak ja byl rad, kdyz jsem sedl do sveho "tociveho" benzinu (a to i presto, ze vetsinou jezdim tak 1700-2500rpm). Tobe to mozna nestaci, mne ano :-) Me pristi auto rozhodne nebude nafta a nebude mit turbo.
urcite, ze ini vyrobcovia ponukaju silnejsie motory.
Ale ono je to tak, ze na forach su reci o silnejsich motoroch, ale ajtak to skonci na tom, ze predajom kraluju tie slabsie motory - ci benzinove, alebo naftove.
no vidis, nakoniec si si sam odpovedal - ak nemaju silne predaje ani slabsich motorov, ma zmysel predpokladat, ze u silnejsich by boli tiez slabe predaje a tym padom by sa vyvoj nezaplatil...
ja si myslim, ze my tu od stola asi nie sme mudrejsi ako marketeri najvacsej automobilky sveta.
Toyota rozhodně v současnoti není největší automobilkou. Sám odhaduji, že ji letos přeskočí GM a i VW.
Kdyby měl Passat, jakožto konkurence Avensisu, výkony 90 a 110 kW na což by mu stačil jeden (!) motor (1.4 TSI), stal by se terčem nekonečného posměchu.
Před Toyotou již je údajně jak GM tak i VW. A to díky zemětřesení a jeho následkům v Japonsku.
Ale ofic. výsledky tu budou dostupné zajisté do měsíce. Já jen odhaduji.
Nemyslím si, že je to dílo marketérů, ale spíše plánovačů či normovačů, kteří to tak mají naplánováno kvůli minimalizaci jakýchkoli dalších nákladů (ať už vývoje či logistiky), které by nepřinesly kyžený efekt v podobě maximalizace rentability a následně přiměřenému zisku.
Prostě si zvolili jednu nejpravděpodobnější a nejziskovější variantu a jí podřídili vše ostatní.
to neni absenci silnych benzinovych motoru, ty hrajou pouze zlomek celkovych prodeju. problemem avensisu je design, v evrope bohuzel nejdulezitejsi meritko auto.
Problem je i v nabidce vybav. Treba 1,6 je za super cenu, ale nemoznost si dovybavit ji treba elektrikou na zadnich oknech a dalsimi pitomostmi to strasne zabiji. Za 420 tisic mi to prijde super kup a nejakych 30 tisic bych do vybavy klidne nacpal. Ale abych kvuli elektrice na zadnich oknech musel kupovat silnejsi motor, dostat hafo vybavy, kterou vlastne ani nechci a priplatit za to temer 150 tisic, to uz tak lakave nevypada. Tohle je ale obecne problem japoncu. Naprosto dementni skladani vybav.
Nieco za nieco, lacna logistika alebo siroke moznosti konfiguracie ?
Bral by si radsej drahsi zaklad a siroke moznosti - tak klopes na nespravne dvere - na to je tu nemecka produkcia.
Tieto pakety-vybavy maju aj pozitivny vplyv na spolahlivost (napr. elektronika).
Máš pravdu.
Otázka ale zní: kolik těch silných benzínových motorů, které má Mondeo navíc, se prodá? Zákazníci, kupující tyto motory tvoří mizivou menšinu těch, kteří se rozhodnou pro benzín (a ti zase menšinu všech zákazníků).
V takové situaci, a i to je důležité, tyto silné benzinové motory mají opodstatnění pouze jako tvůrci image.
A jak je vidět například na tobě - funguje to. :-)
passat bych neurazel, ale rozhodne nevypada o nic draveji nez novy avensis. ten jsem nahodou jiz videl nazivo, dokonce v nem i sedel v Toyote v Usti a vypada celkem pohledne. Hlavne diky Alcantare a dotykovemu displayi. palubni pocitac z roku 1968 bohuzel zustava, mohli tam picnout alespon palubak z aurise. ale nijak extra to nevadi, informace o spotrebe se objevuji i na tom dotykaci.
To nebyla urážka Passata, přesně tak na mě působí. Design Avensisu je vůči Passatu dokonce o kousek svěžejší, a hlavně proti usadlému Passatu nepostrádá jistou dynamiku.
Hoďte se do klidu, frajeři. I Passat, i Avensis jsou vizuálně celkem nudné káry. Jsou tak koncipované - nikoho neurazit, odvést svoji práci a nebudit nepatřičné emoce. Od toho tady jsou úplně jiné značky. Toyota i VW jsou značky, zaměřené na solidnost a objem prodeje. A funguje jim to.
Pohoda a spolehlivost - to jsou dva atributy, od Toyoty jaksi očekávané. Výraz solidnost je dokonale vystihuje. Pragmatický kupec má o možnost víc, ne jenom Passat nebo Passat. Navíc je teď Avensis i o kousek atraktivnější.
Jednoho předfaceliftového Avensise máme v rodině a mile překvapil.
Motor je úžasný, diesel bere si 6,5 na tak velkého kombíka je to paráda. A má docela i výkon.
Najeli jsme s ním, okolo 50tisíc km a za tu dobu žádný, ale opravdu žádný problém, žádná reklamace nic.
Co bych vytkl, je horší "inteligence" tohoto vozu, máme ho v té nižší výbavě a při zastavení se neodemknou zadní dveře a člověk je musí otevřít čudlíkem, dále pak palubní počítač, že neměří průběžně pro každou jízdu, ale pokud chcete měřit spotřebu tak ho musíte pokaždé vynulovat.
Pokud jde o to odemykání - to má několik režimů. Nechte si to nastavit u prodejce.
No a pokud jde o průměrnou spotřebu, nejsem si jist, že nastavení, kdy by měřil pro každou jízdu, by bylo lepší. Někdo chce třeba znát spotřebu za celou nádrž, nebo za nějaký časový úsek, kdy s vozem jezdí.
Pokud chce, může vynulovat.
Ale jak by to udělal, pokud by se to nulovalo samo po každé jízdě, a on by chtěl měřit třeba celý měsíc? :-)
No udělal by to normálně jako v x-jiných autech kde jsou dva režimy PP, jeden se nuluje po každé jízdě, typicky po 2hodinach stani, druhý podle toho kdy ho manuálně vynuluje řidič, jak jednoduché :-)
Nuz tak nic pre teba, ty si radsej tykas v servise.
ADAC testoval 1,8 a Passat 1,4 TSI 150 PS DSG. A vysledok ?
Zo 60 na 100 rychlejsi Passat o0,1 s.
Z 0 na 100 Avis rychlejsi o 0,4s.
Spotreba u Avisu 0,5 L nizsia.
Tomu ja hovorim "rozdiel triedy" - atmo + valve vs kompresor + turbo + vstrek. >:D Zdroj ADAC.de
BTW
Brzdna draha Avis - 34,7 m
Brzdna draha Passat - 38,4 m
ad - vykon - Ked to turbo zaberie v spodnom pasme, tak vtedy ten vykon ide zo vzduchu, ze ... teda vykon atmosfery vo vyssich otackach zerie, ale vykon turba dole nie >:D
Ano na atmo treba viac radit pri poziadavake na vykon a to sa dnes nenosi.
H i40 1,7 CRDi 136 PS na dynamickom zrychleni 80 - 120 (najvyssi stupen - oblubeny test v DE) dal 5 sekund Passatu 2.0 CRTDI 140 PS.
Zdroj autobild.de.
No hlavně ty časy z 0-60 či 100 jsou opravdu nejdůležitějším parametrem pro každý auto co? Kolik je ti let? 8-s
Když se turbo netočí (je dole), tak nejen že motor nemá odpovídající výkon, ale nemá ani nejvyšší spotřebu.
K té tvé ryze tendenční srovnávačce na NEJVYŠŠÍ rychlostní stupeň - co mám napsat? Uvažuješ vůbec?
Víš jak má i40 poskládanou převodovku? Asi tak, aby vůbec jela. S dlouhou a těžkou šestkou v passatu se to nedá vůbec srovnat. Ale chápu, člověka, který není schopen podřadit, aby dosáhl odpovídající dynamiku při 80 km/h kde dusí šestku, to bude naprosto neřešitelný problém. 8-s
Moc nechapu to o tom turbu -- Nicmene, pokud jsou tlakove pomery takove, ze turbina nebo kompresor (nebo oba) pracuji v rezimu nizke ucinnosti, mohou ve skutecnosti v takovych rezimech ucinnost celeho motoru (tj celku motor+turbo) snizovat. Chovaji se v podstate jako skrtici klapka. Proto se dela turbina (i kompresor) s promennou geometrii, nebo dokonce sekvencni turbo, aby turbo pracovalo pokud mozno stale s dobrou ucinnosti.
Co z toho plyne - klobouk dolu pred Toyotou, ze dokaze konkurovat necim, co je jednodussi.
Vysvětlovat mi, že když se turbo netočí tak, aby vhánělo do motoru víc vzduchu než kdyby tam nebylo a účinnost motoru se tím snižuje, je logické a vím to. O tomto režimu se ale nebavím a neberu ho v potaz, je to totiž silně nepravděpodobné, že by někdo motor takto dusil. Osobně si myslím, že tam bude nějaké čidlo, které to ani nedovolí.
K poslední větě, já si právě nemyslím, že Toyota nějak extra konkuruje. Minimálně v přívětivosti a projevu atm. motoru je na tom oproti turbíně dost blbě.
Je to pravdepodobejsi, nez si myslis. A je docela snadne se o tom presvedcit pouhou uvahou. Kdyby totiz turbina vzdy pomahala, nebude nikdo delat drahe turbiny s promennou geometrii, ktere to prave kompenzuji. Nebo si nakresli do ucinnostni mapy turba body jizdniho cyklu, a uvidis, ze jich hodne lezi na okrajich, kde je ucinnost bidna.
Zadne cidlo tomu nemuze zabranit, protoze by muselo "pridat plyn", to by asi v provozu slo tezko.
To, ze dokaze porad jeste atmo motor konkurovat dokazuji prave ty parametry Avensisu, jak psal CommonUser. Myslim hlavne specifickou spotrebu paliva. A to je docela prekvapive. Nemyslim ted uzivatelskou privetivost k lidem, kterym se nechce porad radit.
Ale nic, je jasne, ze dobry turbomotor je lepsi nez atmosfera. Jen je obdivuhodne, ze jeste v roce 2011 parametricky jeste konkuruje nebo je i lepsi. Nakonce bude mit turbo i Toyota.
Ta konkurence atmosféry je dost patrná z toho, jak Honda není schopna technologii posunout dále a tak nějak přešlapuje na místě, nebo dělá úkroky stranou či dokonce vzad. Turbo čeká na všechny, to je jasné.
moc tomu never josso, ono to vyzaduje len europa kvoli emisiam. V amerike a inde vo svete su ludia viac haklivi na spolahlivost a poruchovost modelov, preto sa v USA drzia stale jednoduche automaty a vysoke objemy atmosfer. Jednak paliva nie su tak zatazene spotrebnou danou ako v sialenej EU a takisto neexistuje pre americana aby riesil nejaku poruchu behom prvych 200tisic mil. Honda napriklad dlhych 7 rokov vyvijala svoju turbonaftu ale dotiahla ju do naozaj kvalitneho konca, jej motor nepozna poruchy bezne u EU znaciek. Dalsia vec je, ze tato 1,8 atmosfera nepozna tieto problemy: [odkaz]
Ako bezny rodinny kombik to priemernemu vodicovi stacit musi (aj ked uznavam ze mne by to nestacilo).
Ty mas kolko rokov ?Nauc sa citat !
To je zo 60 na 100 ! Cize tvoj "dynamicky" argument.
Dalsia vec je, ze si to nejazdil ale plne reci ako je to na***.
Ja nemam problem radit, tocim do 7000 ... ked treba. ide o to, ze ked nie som "mamut", tak viem kde ten vykon mam hladat a dolezity je tocak na kolesach.
Zrychlenie zavisi od vykonu a nie od tocaku na kluke.
A to vsetko "stara" technologia vs hyper moderne turbo-kompresor-vstrek s minimalne otaznou (horsou) spolahlivostou. Tomu ja hovorim pokrok u VW.
Nasroubovat turbo vie "kazdy".
S tym turbom - ak pozadujem max vykon a zacnem zrychlovat u turba dajme tomu pri 2000 a atmo pri 4000 aka bude u nich spotreba ??? Turbo pojde za polovicu ? Bacov ...
Přesně o to jde. Neznatelný rozdíl. Atmosféra je stejně dobrá jako turbo. Jen je jiná. JINÁ. Malá turba nemáme kvůli potřebě větších výkonů nebo požadavků na jinou charakteristiku motoru, ty přišly jen a jedině z důvodu nesmyslných emisních norem EU.
"Zapomněl" jsi napsat pár doplňujících detailů k tomu srovnání:
- s Avensisem srovnáváš verzi Passatu na zemní plyn, která má min. 100kg navrch
- Avensis měl taky automatickou převodovku?
No konecne padny argument, to beriem :-) Passat mal naozaj o 100 kg viac - DSG + plyn. Ale zasa DSG je rychlejsia ako manual - bez straty prenosu vykonu (wv.de), takze nejaky automat do toho netahajme (CVT). ;-)
Keby aj ta atmo bola horsia - viac ako tych 0,1 s, tak spolahlivost je o 2 rady inde. Ano, ak meninm auta kazde 2 roky, ci si honim brko nad tym, ze VW ma lacne a vsade dostupne diely (je ich treba :-O - vlastna skusenost) a jazdim same okresky, tak preco nie ...
Uznavam, ze na tej 6ke ta porovnatelna atmo sa nezoberie tak ako turbo - ani nemoze (Avis ma tazke prevody - na 4ku sa dostanes na 200 km/h (ADAC), teoreticku max rychlost na 6ke 270).
Ak hladam vsak spolahlivost, tak prave TSI by so do toho velmi netahal. (mozno max 2.0 TFSI 170 PS montovany do audi)
Priamy vstrek je dalsia otazka (cistota paliva, bio podiel, emisie - pevne castice aj u benzinu !).
Vzdy je to nieco za nieco. Len VWckari to nechcu vidiet. Mysliet si, ze za menej penazi (porovnat cenu aut dnes a povedzme 10 rokov dozadu), dostanem viac je blbost na n+1, kde n->~. VW je dnes viac akciovka ako vyrobca aut.
Jasne aj JPN hrabu peniaze, nie je o com. Len tak politika na dosiahnutie toho profitu je uplne ina.
Len tak pre zaujimavost - kludne porovnajme tu 1,8 Valve s 2.0 TDI 140PS DSG v otazke spotreby - znova ADAC - spotreba v meste 7,9 vs 8,1 v Avise :*)
1. Dvojspojkova DSG je rychlejsia ako manual. Neviem, odkial mas, ze manual je rychlejsi a ked porovnam s manualom v Avise, tak urcite rychlejsia ! Radenie hore.
2. Urob si svoju statistiku, inak ju budes akurat napadat. A to ze spokojni nepisu na fora ani neuvazuj. Pretoze ked tu statistiku naozaj spravis, tak dostanes napr. pri iroc - 26,2 % teda de facto kazdy 4 TSI - tazke zavady motora. Vacsina do 50 tkm.
"Drobne" zavady som neratal. (ratal som to cca pred 1 mesiacom)
Zdroje:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Specialitka: autorevue.cz/forum (hladaj TSI - ridic BOB) firemne ma 3x TSI, 3x motor kaput.
Moji kolegovia - 1,4 TSI 160 PS Ohnuta klukovka - 16tkm, 2.0 TDI 140 PS - pri 87 tkm - 3x nove vstreky (odmietaju vymenit - vraj tankuje nekvalitnu naftu v DE . :-O )
No problemo - 2x - 1,6 MPI 75 kw - cca 120 - 140 tkm. Za mna 1,9 TDI 2x vaha, olejova netesnost (TUV), podtlakova hadica, nejake cidlo - to som osral.
K benzinovej EU Toyote som nenasiel nic - teda cca od 2006 (pred tym bol problem s VVTi - zranie oleja - vymena polobloku aj po zaruke do 8 roku auta !) :-!
3. Tazke prevody - staci drzat 140 tacho na 6ku (3000) a ani s nalozou 250 kg auto nema problem v dialnicnych kopoch pri Salzburgu. No nieco teda ADAC najst na tej atmosfere musel >:-[] Ale 5 a 6 je fakt na tazko - ale zasa vyborna spotreba.
4. To citanie je nejaka generalna vada v Cechach ? :-) Zle citas - spotreba v meste 7,9:
[odkaz]
1. Nevim odkud to mas ty kdyz VW uvadi hodnoty zrychleni stejne u manualu a DSG. Ty to vis lepe nez oni? Tak to jses machr >:D
2. Takze statistiku jsi nedal zadnou, dle předpokladu.
3. Pisou ze krome "durchzugschwacher Motor" ma navíc ještě ukrutně dlouhé kvalty, to nevypada jako hledani vady >:-[] Pri jizde po dalnici a na okreskach nutno podřazovat, to taky asi nebude výmysl.
4. V Česku číst umíme, ohledně Slovenska si tak jistý nejsem [odkaz] spotřeba 6.5
To už ani nemluvím o nesmyslnosti srovnání auta X s manuálem a auta Y s automatem. Napiš s jakou spotřebou jezdí benzínový Avensis v automatu po městě a dieselový Avensis s automatem po městě a pak můžeš srovnávat. Do té doby nezbývá než si myslet, že srovnávat nesmyslně údaje je nějaká generální vada na Slovensku >:-[]
Mal som tu reakciu a kedze pofajany auto.cz ma automaticky odhlasil, tak je v * a seriem na to.
Len tolko, ze porovnavaj moj odkaz ADAcu pretoze to su testy viac relevatne (marec/april 2009) ako tvoj test o 2 roky neskor, kde novy Passat dostal "casticovy urychlovac" - tzv. blue motion a spotreba zazracne spadla o 1,4 Litra.
Automat ma 30 kilo a CVT u TTT zerie ako manual.
Zkus vysvetlit proc tebou uvadeny test by mel byt vic relevantni :-! Chapu ze tu spotrebu mas problem skousnout ale nezbude ti nic jineho nez se s tim smirit. Kdyz uz jsme u toho, ten tvuj test uz ani neni ve stavajici nabidce testu, tak moc je "relevantni".
Diesel 150PS Avensis mesto manual 7.1, automat 8.0, to fakt nevypada jako stejna spotreba. A to ani nemluvim o tom ze se jedna o papirovou spotrebu. Passat ma papirovou 6.3, namerili 6.5. Takze z toho plyne ze kdyz jsi srovnaval Passat s onim benzinovym Aven. mohl jsi tam stejne tak dosadit diesel avensise.
Pretoze ten test robili len cca v 1 mesacnom odstupe ! Cize de facto velmi podobne podmienky.
A teraz cakam lepsi argument od teba preco mam brat do uvahy faceliftovanu BLUE MOTION verziu v test 2 roky neskor ???!!!???
DSG je roboticka dvojspojkova prevedovka. Avis pre diesel dava klasicky automat (dynamicky menic). Preto som bral benzin s CVT a nie automat.
A ja som bral benzin vs diesel. Preco nie ? Mal som oboje, jazdim oboje.
Ja som mal 1,9 TDI a v meste to teda pod 6,5 neslo a to prosim bez DPF a pod sraciek, v aute co malo 1350 kg ! Takze rozpravky ze 2.0 TDI ide v meste za 6,5 si mozes niekam ... to skor verim tomu prvemu testu.
To, že test dělali v měsíčním odstupu má nulovou relevanci, to je pak úplně jedno jestli to bylo s měsíčním nebo 2 letým odstupem, jediný smysl by tvůj argument měl kdyby ty testy dělali současně.
Mě je jedno na co čekáš, argumentoval jsi testem který už ani není dostupný v nabídce testů, tak jsem ti dal k dispozici jiný aktuální. Pointa je v něčem jiném, snažíš se zuřivě dokázat jaký je ten passat aušus ale jaksi máš problém akceptovat že dieselový Avensis by rozhodně nedopadnul líp (ani ve srovnání se starší verzí testu, o novější ani nemluvě). Ze jsi bral benzin je chyba, srovnavas s dieselem tak srovnavej diesel (Avensis).
Člověče, mě neco vykladej o 1.9TDI ktera nesla ve meste pod 6.5 >:D , to ses teda poradne shodil :-) - ono je totiz celkem podstatne v jakem meste (Praha asi neni totéž co město s 5000obyvatel), v jakem rezimu (dopravni spicka/vecer), jak obsazene auto, jakym stylem jedes (nekteri lidi jsou fakt tak levi ze bych jim veril jakoukoliv spotrebu). Ty jsi delal ten test spotreby ve meste stejny jako testeri v ADAC? Asi ne ze, takze srovnatelnost nulova. To je to same jako kdyz se sejdou dva se stejnym autem a jednomu to zere na dalnici 5 a druhemu 7 a budou se vzajemne presvedcovat ze ten druhy nema pravdu a jaksi si nevsimnou ze jeden to dudla po dalnici 100kmh a druhy jezdi 150kmh.
Ja som sa zhodil - jooo pane ... Kto tu tvrdi, ze jazdim mesto s 5000 obyvatelmi ? Urcite je moja spotreba relevatnejsia - DE velkomesta.
Kolegov 1,9 TDI PD v zime v meste cez 10 L - caste kratke jazdy. Moj cez 8 L. Skoro identicke trate. A zabudni na nejaky styl. Ides s prudom alebo stojis, to by si mal vediet .. ze jo ty velkomesto ...
Ziadne nocne jazdy, ci permanentna zaseknuta 2ka v otackach.
Co chces k tomu este dodat ?
Ja viem, v Cechach je vsetko lepsie, aj ta doprava ...
Test nie je dostupny v ponuke testov ... (zeby VW lobbing ?...) To je teda argument ako diva svina 8-s Na com ze to ten ADAC asi zachranuje ...
Zacni citat nemecke Zeitungy, ked sa v tom chces hrabat. Tvoja "aktualnost" je fasoidna.
K tomuto sa uz radsej nejdem vyjadrovat >:D
Aky je Passat, mam u *. Kolega ho ma (DSG kombi bez BM), za 6,5 v MESTE iba ak na lane.
Prosim ta ake, mas ty skusenosti, ze tu bojujes za Passata ako Merkelka za Euro ? Zasa jeden co len VAG vlastnil a preto je to najlepsie >:-[]
Passat je take ista sracka ako Avensis, len poruchovost je o rad inde (pri benzine urcite).
To je problém když nechápeš nebo nechceš chápat. Nikdo tu netvrdí že jezdíš v městě s 5000tis. obyvateli, psal jsem obecně že v tom je rozdíl, jako v dalších aspektech které mají na spotřebu vliv. Nebuď tak hysterický.
K tomu tvemu odstavci se da dodat celkem dost - na tvoji spotřebě není relevantnějšího VŮBEC nic, konečně si to uvědom. To pak můžeš taky tvrdit že borec který jezdí 100metrů do samošky tam a zpátky jednou denně pro rohlíky v 20stupnovem mrazu ma nejrelevantnější spotřebu jenom proto že ji bude mít zaručeně největší a ty budeš muset akceptovat že tvoje spotřeba je nepravdivá.
Jinak, není ti vůbec divné že na identické trase má jeden z vás na stejném autě o 20% vyšší spotřebu? >:D
A proč tady vůbec uvádíš nějakou spotřebu když ji nemáš s čím srovnat? S jakým jiným autem (a za kolik >:-[] ) jsi jel stejnou trasu ve stejnou dobu se stejně hustou dopravou? Snad nejsi tak hloupý aby si srovnával svoji individuální spotřebu s údaji ADAC? To si myslíš že s benzínovým avensisem by jsi to zajel za tu spotřebu z testu? >:D
Proš do toho motáš česko, máš nějaký slovenský psychický problém?
Proč stáhli test nevím, zeptej se třeba svobodných zednářů, mě je to fuk. Jestli předtím naměřili víc tak holt naměřili víc, jestli ted min tak to asi jezdi za min (ale je zvlastni ze jsi pri srovnani pouzil jen tu horsi hodnotu, asi nahoda >:-[] ). Je celkem komické jak si vybíráš z testů jen ty hodnoty ktere se ti hodí.
"Zacni citat nemecke Zeitungy,"... to už se ztrapňuješ víc než si myslíš.
Ja nebojuju za Passat ale proti tvému naprosto nesmyslnému srovnávání hrušek s jablky.
- tvoj text pre mna "Praha asi neni totéž co město s 5000obyvatel", tak na co si narazal ? Myslel sis, ze nejaky Slovak predsa nemoze ... klasicky blby predpoklad, nic v zlom. Nemam ziadny narodnostny problem. Len nemam rad, ked je Praha pupok sveta (prvy si spomenul ty).
- nie je mi divne, ze som mal inu spotrebu lebo on 1,9 mal PD 85kW a ja 81kW rotacku. Treba citat co pisem a nie vymyslat si.
- tvrdim, ze moju spotrebu mozem porovnat k ADAC testu a tym mozem odvodit cca relevatnost pre ine auto.
- dlhsie sledujem, ze "nespravne" testy sa z netu stahuju nie len ADAC.
Z testu si vyberam hodnoty, ktore su podla mojci skusenosti realnejsie. Aby 140 konove TDI jazdilo v nemeckej metropole za 6,5 je ko ko ti na. A druhy test bola verzia BLUE MOTION !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- absolutne nechapu o cem to placas jestli nejaky slovak moze nebo nemoze. O praze jako pupku sveta jsem psal kde? Prosim ocituj tu pasaz, jsem fakt moc zvedavy. Kdyz pisu o Praze a rozdilu proti 5000tis. mestu tak to je snad logicky pripad, ne (kdyz ziju v cesku)? Nebo jake mesto jsem mel pouzit aby jsi netrpel komplexy?
- to jsi ale nepsal ze jezdite s motory jine generace, taky jsi nepsal ze jezdite s jinymi auty, takze tezko muzu cist neco co jsi milej zlatej nenapsal, pis presne informace a nebudes muset vyšilovat.
- ne, nemuzes, je to proste naprosty nesmysl srovnavat spotreby za naprosto ruznych podminek a na jinych mistech
- OMG, tak jim napis a zeptej se proc test stahli 8-s
- pokud sis toho nevsimnul tak VŠECHNY VW Passat diesely jsou prodavane jako BlueMotionTDI, mozna by to chtelo aby sis to nejdriv zjistil abys pak nemusel zbytecne vyplacat 20 vykricniku, ale tobe slo hlavne asi o kritiku za kazdou cenu tak to je celkem jedno :-!
Vzdy ma bavilo,ked sa tu nasli hajzlíci :-) ,co dokazali okomentovat kazde auto,jak je zlé,jak zle sedí,jak v nom vsetko hrkoce a nakoniec jak vsetky ponukane motory auta su nahouby a nic sa nevyrovna skvelemu na vychode premiovemu, na zapade ludovemu (prepacte,ale vzdy tu konci Passat ci Golf TDI)...a popritom mozno naozaj v zivote sedeli len v tej jeho Fabče HTP, v lepšom pripade aj v tom golfe...mozno ze su tu fakt ale takí machri,ze sedeli v kazdom aute s kazdym motorom...redakcia auto.cz by mala takeho rychlo najat,prispeje to ich hodnoteniam :-)
Na čo sa rozčuľovať a riešiť takých, čo mudrujú spoza kompu, že na auto nestačí ani taký motor (kašľať na to, aj tak sa kupuje čosi iné, to čo komu vyhovuje a na čo hlavne reálne prachy má) a sami pritom jazdia, alebo skôr kladú za najlepšie príklady "nové" 1,6TDI s päťstupňovým manuálom 8-s respektíve nabúšenom 1,2/1,4 TSI, brr.
Rozumiem, že niekedy nás popadne taký pocit spolupatričnosti a nutnosti nejak niektorých jedincov priviesť späť do reality, lenže to je zbytočné. Ešte od nich môžeš dostať nielen pekný pozdrav v podobe štipľavého komentáru...
Aspoň, že v niektorých sa nájdu ešte kúsky ľudskosti ;-)
Ešte som chcel dodať, prečo sa teraz všetky autá podobajú na LATITUDE ? >:D Najprv Passat CC, teraz Avensis, to kde sme ? >:D
Přátelé, přelouskal jsem tuto diskusi a nestačím zírat. To je Avensis taková posvátná kráva, že se na něj nesmí sáhnout? Japanofilové v této diskusi, styďte se, chováte se hůř než příznivci koncernu, kterým přitom to samé vytýkáte. Jossalito se odvážil poznamenat, že mít vrcholný benzín se 112 kW je na střední třídu máio. A hned se na něj sesypala tlupa borců, co že si to vlastně dovoluje, že sám jistě jezdí horším a že to vlastně krásně stačí atd. atd. Bože můj, je to fér? Kdyby vás nenáviděný koncern představil auto střední třídy a nejsilnější benzín měl směšných 112 kW, copak byste se neošklíbali, že to se koncern moc nevytáh? Nalijme si čistého vína - Jossalito má prostě PRAVDU! A je mi úplně jedno, čím jezdí, to není pro diskusi relevantní. Když jsem naposledy jezdil střední třídou, měl jsem 147 kW (ano, 2.0 TSI). Bylo to OK. V žádném případě by mě nenapadlo jíž zase níž a spokojit se s nějakými 112 kW! Ano, asi by to "stačilo", jako by možná stačilo 70+ kW ve focusu, kterým jsem jezdil před 10 lety, ale copak se žije tak, aby to "stačilo"? Dokud se vám daří, chcete si užívat a rozhodně se nechcete vracet zpět, níž, k horšímu! Takže například mě by Avensis jako kupce nikdy získat nemohl. A nemám žádný problém to otevřeně napsat - benzínový Avensis v Evropě je nyní FAIL! Spolehlivý kus nudy, víc se k němu říct nedá. A mimochodem - dnes jsem do práce jel Landcruiserem a před domem čeká ještě Hilux - žiju teď v jedné hodně 4x4 zemi. Takže mě nemůžete obviňovat z antitoyotismu. Kecy o zakomplexovaných majitelích HTP si taky nechte od cesty a chovejte se férověji, Toyota fanboys!
No, on to Jelito to píše jen proto, že jde o Toyotu. Kdyby to byl VAG, velebil by ho a označoval za krásu s nejlepším benzíňákem na světě.
112kW v Avensisu pro normální jezdění stačí. Jasně, pro cholerckýho magora to nebude stačit nikdy. Ale ne kažej potřebuje na silnicích závodit.
Jinak ja s VW jezdím už od 1993. Teď mám pod kapotou 81kw. Takže za odpůrce VW a kacíře mě tady může nazývat jen opravdouvej trouba.
Avensis si s Passatem můžou podat stejně krásnou ruku. Jeden pojede z Prahy do Brna pomalejc, druhej to vezme přes dvwa servisy. Tak a teď si vyber. ;-)
veliteli, tato diskuse je typickou ukazkou diskusi do kterych se jelito zapoji. Do krve tady haji sve nesmyslne argumenty, protireci si, v jednom prispevku popre, co napsal v jinem a zahlti diskusi polovinou prispevku. At jde o jakekoli auto, pokud nejde VW koncern, scenar je vzdy stejny.
Opakovat argumenty jiz vyrcene nahore pro tebe nebudu, byla by to ztrata casu. Kdo chce pochopi, kdo nechce (resp. nema na to) nepochopi.
Nalijme si cisteho vina, jelito pravdu NEMA! 80 procent aut ve stredni tride jezdi s vykonem kolem 100 kW. Tech par "zavodniku", pro ktere je 112 kW malo Toyota rada prenecha jinym znackam a nebude je nutit, aby kupovali toho "slabeho" Avensise.
Opět si nepamatuješ, já se po nikom, chlapče, zrcadlit nemusím. Sám jsem dostatečným a lehce identifikovatelným originálem a výrazy cizích, zde nepoužívám. To děláš dost často ty. ;-)
Máš li dojem opačný, linkuj, usvěč mě ze lži. Máš prostor. ;-)
PS: Znovu musím opakovat, kdyby přijel Passat s jedním motorem a to 1.4 TSI, který by na 112 kW bohatě stačil, tak se stane terčem nehynoucího a bezmezného posměchu. Měř všem stejným metrem. ;-)
Podívej se, je to asi takhle, Tobě vyhovuje VW Group, kdy Passat je konfigurovatelný v podstatě až "po střechu," nic proti tomu. Toyota má koncept výbav a motorů vytvořený jinak, někomu to prostě vyhovuje, jinému ne. Ne každý je tak jako Ty přesvědčen o "nutnosti" přeplňování, či DSG.
O tom, že u motorů 1.2 a 1.4 TSI docházelo k přeskakování rozvodového řetězu, (nevím zda už to bylo odstraněno) snad psát nemusím. 110 kw je mým skromným odhadem 150 - 160 bhp, což je pro valnou většinu řidičů dostačující. Kdo chce větší výkon, pro toho je tady diesel (a co si budeme povídat, benzinový Avensis min. na českých silnicích často vidět nebude).
To, že se Japonci (a Korejci) až na výjimky, (Mazda 3 MPS a japonská kei - cars, která u nás nepotkáš), vyhýbají přeplňování je prostě jejich cesta, to že Ty ji považuješ za špatnou, je názor stejně legitimní, jako někoho, kdo si přeplňovaný motor prostě koupit nechce. Někomu prostě vyhovuje "starosvětská" točivá atmosféra, někdo tak prostě jezdit chce (a spotřebu až tak neřeší), (třeba já) a někomu o spotřebu jde, tak si koupí přeplňovaný benzin, (i když ne každý jezdí úsporně, právě že většina jezdí jako dobře udělaná atmosféra), nebo si ten dotyčný koupí diesel a je spokojený. V Tvém podání, jsou Ti jenž jezdí atmosférou hlupáci, jenž nepochopili, že atmosféra je překonaný motor, přičemž třeba Suzuki s Kizashi dokazuje, že není. To samé je Swift 1.2 v porovnání s Fabií 1.2 TSI, motory jsou velmi vyrovnané, (pokud si správně pamatuji, testér hodnotil lépe motor Swiftu). Závěrem bych chtěl říci, že ty vzájemné urážky působí trapně, asi tak, jako když si děti na pískovišti rozkopávají bábovičky, lhostejno tomu, kdo začal. Pánové, (neříkám, že všem), chybí vám respekt k názorům druhých.
:yes:
ještě přidám poznatek, že atmosféra je reálu úspornější. Malé turbobenzíny jsou úsporné, jen když se hoooodně snažíž. Jak ale využiješ jejich potenciál, tak je spotřeba daleko horší, jak když jedeš pilu s atmosférou.
Obvinovanim druhych z toho, co delas sam a odvadenim diskuse z tve osoby na jine nezmenis nic na faktu, ze tady uboze kopirujes druhe. VSICHNI vedi, koho slova pouzivas.
Proto jeste jednou, pokud na to mas, zkus vymyslet neco vlastniho a nepapouskuj druhe.
Zatim jsi tady nejenom za kopirovace bez kouska vlastni invence, ale i za ubozaka, ktery nepokryte lze a kterym kazdy slusny clovek pohrda... 8-s:no:
Chlapče, ty nevíš vůbec nic. A o tom, že by to věděli všichni >:D to je další z tvých zoufalých pokusů se schovat za "silné" slovo. Seš k smíchu. :-!
PS: Jestli chceš, napíše ti to sem i GTI, kdo že koho kopíruje. ;-)
A Ty o slušnosti vůbec nemluv, protože větší spodinu než si ty, tyhle diskuze nezažily. Když s někým nesouhlasíš, vypneš mozek, nenávidíš, urážíš, komolíš nicky, však ty víš. Ubožáku (kdypak jsem to napsal první?) a kopíruješ. ;-)
Na tvoje primitivizmy tady opravdu nikdo neni zvedavy. Zalez zpatky do te zadele z ktere jsi vylezl a mezi slusne lidi se vrat, az se naucis chovat. 8-s:no:
Ja by som nevidel túto diskuziu až tak tragicky. Nie som žiadny Japonofil a nemyslím si, že by to aj ostatní diskutujúci nejak preháňali. S tvojím tvrdením,že autá pod 150kW vlastne ani nejdú nesúhlasím.
Tak vám vysvětlím o co v autě jde. Doba jde dopředu a motory taky. Jde o to, že když máš HTP tak se na dálnici do kopce uklidíš a necháš toho Sprintera projet.
Jenže takový Avensis s 1,6kou za půl milionu pojede do kopce stejně a pokud nechceš, aby tě vyblikával nějaký trouba v boudě co jede za tebou, tak tam dusíš trojku do 120ti. Zatím co ty máš zpocenou ruku na fofrklacku, Čenda ve sprinteru hledá mentos.
Trojku na dálnici jsem řadil akorát v plně naloženém Favoritu 40kW při jízdě do kopce na Europabruecke v Rakousku. Tahle Toyota nebude víc než 2x těžší, takže pro srovnatelný kilový výkon by měla 80 kW. Nemluvě o tom, že tahle Toyota bude nejspíš mít o něco plošší charakteristiku...
Pokiaľ som dobre čítal, tak testér vyslovene píše " Jeho výkonnostní parametry ale nejsou nic víc než přiměřené " Nezdá sa mi,že by bol ten motor poddimenzovaný.Aj keby sme všetci jazdili s 200 koňovými autami, vždy sa nájde nejaký trouba, čo ťa vybliká.
Ten komentar asi patri aj mne.
Ja nie som Japanofil, VWckar ci nejaky iny privrzenec nejakej grupy (profesne ano).
Ak som vlastnil taliana, nemca, teraz japonca, frantika, koreu, tak som co ?
Sluzobne jazdime vsetko z Nemecka (mimo supersportu).
Ja sa na to pozeram pragmaticky. Najviac som zatial nasypal do nemca ... hmm.
U vas v Cechach mate prislovie - "Japonec na konec". Neslo mi to lebene preco to vzniklo. Az teraz, ked clovek vlastnil viacero aut ;-)
Pomer cena/vykon (spolahlivost) je jasny. Doraz na spolahlivost.
Ono to turbo ide dole velmi slusne, ked ide ... nudzak sa mi uz zdal u mna castejsi ako cirkevne sviatky v Bavorsku >:D
Na TTT najviac nadavam ze horsiu ergonomiu a niektore nedotiahnute veci - napr. elektromechanicka brzda bez hill holderu nema zmysel (tak to ma tusim aj Passat) a pod. Ale na ergonomiu a plasty sa nejazdi ... Ako celok ta TTT funguje. (tuk, tuk)
Politika TTT - az moc sa snazia separovat TTT od Lexu. Inak by tu uz davno bol hybrid Avis s 200 PS ;-)
Na toyote sa mi najviac nepaci ich nezazivny dizajn typu aby neurazila. Je to skoda, ze sa nepustia do niecoho odvaznejsieho, ich auta su take akesi sterilne, sede po stranke dizajnu.
Co sa tyka motorov, tak si myslim, ze kazdy si vyberie, maju dostatocnu paletu motorov, hlavne vyborne atmosfericke motory s vybornou spotrebou, ktore by som urcite nevymenil za preplnovane motory ktore sa kazia po 20 tisic km.
Když si ho postavím vedle "krále třídy" Passata, není to Toyota, která mi připadá sterilnější a nudnější. Jistě, do Insignie nebo 508 má daleko, ale není to zas tak špatné.