Toyota Avensis kombi 2,4 - 95% Camry

Toyota Avensis kombi 2,4 - 95% Camry

 
 

Trochu stranou od kontinentálních šarvátek ve střední třídě stojí duel japonských aristokratů. Vzájemné šance Toyoty Avensis a Hondy Accord jsme již hodnotili, Toyota tehdy triumfovala širší motorovou paletou, na což Honda zareagovala uvedením pokročilého turbodieselu.

Trochu stranou od kontinentálních šarvátek ve střední třídě stojí duel japonských aristokratů. Vzájemné šance Toyoty Avensis a Hondy Accord jsme již hodnotili, Toyota tehdy triumfovala širší motorovou paletou, na což Honda zareagovala uvedením pokročilého turbodieselu, jenž jsme testovali docela nedávno. Pozice se nakrátko vyrovnaly, ovšem přišel další tah od Toyoty – proti výkonnému čtyřválci 2,4 l s variabilním časováním a zdvihem ventilů a výkonem 140 kW, zdobícím špičkové provedení Accordu pro Evropu, postavila o poznání méně výkonný (120 kW), avšak extrémně kultivovaný přímovstřikový čtyřválec o shodném objemu, jehož kvality jsme se rozhodli právě nyní posoudit. Šance jsou tedy opět vyrovnané, ačkoliv Honda zatím neodpovídá na šestnácti- a osmnáctistovku, nabízenou méně náročným zájemcům o Avensis.

O vzhledu Toyoty jsme se již podrobně rozepsali ve zmíněném srovnávacím testu, v našem případě jej zušlechťovala elegantní bronzová metalíza, spolu s litými koly a chromovými doplňky, vyhrazenými pro špičkové provedení Lux Elegant. Pětistupňová samočinná převodovka potvrdila náš dojem, že Avensis se zaměřil na konzervativnější publikum, než sportovně laděný Accord a mnoho dalších soupeřů.

interiéru se během prvního roku výroby nic nezměnilo, ve výbavě proti minule testované verzi Sol Elegant nechybělo téměř nic, zejména díky koženému čalounění s vyhříváním předních sedaček, tempomatu, dvouzónové klimatizaci, záclonovým airbagům a elektrickému polohování sedaček. Pocit komfortu byl také nejsilnějším dojmem a zřetelnou prioritou, odlišující Avensis od konkurence ve střední třídě, ve většině případů laděné spíše sportovně. Sedělo se nám i tentokrát navýsost pohodlně, ovšem k nejvyšší metě opět chybělo pár cm sedákům i opěradlům zejména předních sedaček.

Vzhledem k prakticky totožné konstrukci obou nejsilnějších čtyřválců v nabídce se mnoho nezměnilo ani ohledně akustického projevu, ačkoliv se nám dva-čtyřka zdála lépe utlumena než dvoulitr, který akusticky poněkud zklamal. Ve spodních dvou třetinách otáček se dá hovořit o subjektivní zaměnitelnosti s šestiválcem, takřka neslyšné sametové šumění jej skutečně připomíná dosti značně. Po překročení hranice 4.500 otáček se vše mění, zvuk motoru se změní na sílící bzučení nepostrádající sportovní naléhavost, oproti dvoulitru také podstatně příjemněji znějící. Jako u většiny motorů s dvoustupňovým variabilním časováním ventilů, i v tomhle se skrývají dva různé charaktery, oddělené zmíněnou hranicí. S Avensisem se dá celé týdny pohodově a překvapivě úsporně jezdit s ručkou otáčkoměru ve spodních dvou třetinách stupnice. Spotřeba se v takovém režimu dá pohodlně udržet hluboko pod 9 litry na 100 km a díky ploché křivce kroutícího momentu na tom mnoho nezmění ani plné zatížení auta. Sametově řadící pětistupňový automat s dlouhými převody se stará o relativně svižné ježdění, nevykoupené nepatřičným vytáčením motoru a měkká charakteristika pérování dává pocit většího a luxusnějšího auta. Překvapující je tato zkušenost zejména při porovnání s Avensisem první generace, který byl ze zcela jiného těsta.

Pokud se Vám rozproudí krev, Toyota se Vám o ego také postará, avšak v každém okamžiku dá zřetelně najevo, že pro jízdu s kvičícími pneumatikami stvořena nebyla. Nejzřetelnějším příznakem je relativně malý výkon 120 kW vzhledem k objemu 2,4 l, prakticky stejný, jaký nabízí v konkurenční Hondě dvoulitr (114 kW). Avensis je schopen v případě nutnosti se také pohybovat velmi svižně, ovšem při častém stiskávání plynového pedálu k podlaze v občas narazíte na nepochopení převodovky, která ve sportovním režimu občas přeřadí v nejméně vhodný okamžik a na požadavek rychlého kick-downu reaguje nepřiměřeně dlouho. Její sekvenční řazení také vyvolalo několik otazníků, často se nám totiž stalo, že řídící jednotka pohyb pákou bez zjevného důvodu prostě ignorovala.

Jízdní vlastnosti jsou také především komfortní, avšak pokročilý podvozek i přes naklánění karoserie v zatáčkách neopouští stopu a po krátkém soužití se s ním dá jet také pěkně peprně, je ovšem třeba dobře se držet, sedačky vás v zatáčkách moc nepodrží. I přes výše řečené by však Avensisu prospěl nižší účinek posilovače řízení, ostré brzdy jsou naopak „tak akorát“ a nepřehřívají se.

Spotřeba se postavila na stranu velkých kladů – přes dynamický průběh testu s častými výlety k červenému poli otáčkoměru se dlouhodobý průměr sice přehoupl přes 9 litrů, ovšem jen o kousek. Výsledek tedy řadí Avensis k absolutní současné špičce, protože při normálním ježdění jistě nebude problém dlouhodobý průměr jedenapůltunového auta snížit o minimálně litr na 100 km. Další nespornou výhodou je obligátní špičková spolehlivost Toyot, opakovaně potvrzovaná v nejrůznějších statistikách a v případě Avensisu i důraz na bezpečnost, o kterém kromě kompletní sady elektronických asistentů svědčí i 9 airbagů včetně kolenního(!), který se právě v Avensisu před rokem objevil mezi osobními vozy vůbec poprvé.

Negativním argumentem se stává nadsazená prodejní cena - o 120 tisíc deklasuje největšího konkurenta s „H“ na kapotě, který se i se srovnatelnou výbavou o 11.000,- vešel do milionu. Honda dokonce nabízí navíc el. střešní okno a motorizované dálkové otevírání pátých dveří, zato spolujezdec se musí spokojit pouze s manuálním nastavením sedačky. Evropští konkurenti jsou vesměs na srovnatelné cenové hladině (ovšem s vyjímkou VW), viz následující komparace:

Srovnatelně dovybavený Citroen C5 Break 3.0 V6 Exclusive nabízí za 1.151.000 šestiválcový třílitrový motor, hydraulické pérování, parkovací senzory a mnoho luxusních prvků navíc, naopak pouze čtyřstupňovou automatiku, jednozónovou klimatizaci a proti Toyotě podstatně omezenou záruku.

Opel Vectra Cosmo Caravan 2,2 i (114 kW) s pětistupňovou samočinnou převodovkou ve stejné výbavě vychází na téměř shodných 1.108.000,-.

Renault Laguna Grandtour Privilége 2.0 T 16V (120 kW) s pětistupňovým automatem nabízí za 1.089.500,- navíc otevíratelné okno v pátých dveřích a systém Keyless Entry.

Nečekaným „favoritem“ mimo prémiovou trojici prestižních německých značek se stal Passat Variant Highline 2,3 l V5 (125 kW) s pětistupňovým Tiptronicem, který po zaškrtání příslušných políček příplatkové výbavu ukázal cenu 1.239.000,-.

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis 321

Cena v základní výbavě: 1 109 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 109 000 Kč

Základní výbava:pětirychlostní automatická převodovka se sekvenčním řazením, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna, 9 airbagů (čelní, boční, hlavové vpředu i vzadu, kolenní pro řidiče), palubní počítač s multifunkčním displayem a ukazatelem vnější teploty, řadící páka a volant v kůži, dřevěné obložení interiéru, kožené čalounění sedadel, přední sedadla vyhřívaná, tempomat, dvouose nastavitelný volant, ABS+EBD, kola 215/45 R17 s hliníkovými ráfky, plnohodnotné rezervní kolo, vnitřní kliky chromované, mlhovky, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, kryt zavazadlového prostoru, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické nastavení předních sedadel, optitronová přístrojová deska, CD přehrávač s magnetofonem, 8 repro a ovládáním na volantu, xenonové světlomety s ostřikovačem, VSC + TRC + BA (stabilizační a trakční systém, brzdový asistent), střešní lyžiny, dešťový senzor, zadní sedadla dělená v poměru 60:40 se třemi opěrkami hlav

Výbava testovaného vozu:základní

Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018 Firmy, které mají velké srdce - přihlaste se do TOP Odpovědná firma 2018

Férovost firem a jejich přístup k okolnímu světu…

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis 321
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2362
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.5 / 7.3 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1500
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 540
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1115
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1485
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Avensis 321
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,44
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel Řidič BMW byl napaden na čerpací stanici. Auto použil jako zbraň a ujel

Auto se dá použít jako zbraň a to jak v negativní, tak i…

 



Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty…

Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů

Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě…

 



 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Včera

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje olomoucký kouč Jílek

Dostali jsme na p*del, ale nepoložíme se, slibuje…

Těšil se na konfrontaci, která odhalí opravdovou sílu jeho mančaftu i vzhledem ke třetímu předkolu Evropské…

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu, trefil se i Coufal

SESTŘIH: Olomouc - Slavia 0:3. Pražané vedou ligu,…

Fotbalisté Slavie vstoupili do nového ročníku první ligy výhrou 3:0 na hřišti Olomouce. Souboj druhého se…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…