Toyota Avensis kombi 2,4 - 95% Camry

Toyota Avensis kombi 2,4 - 95% Camry

 
 

Trochu stranou od kontinentálních šarvátek ve střední třídě stojí duel japonských aristokratů. Vzájemné šance Toyoty Avensis a Hondy Accord jsme již hodnotili, Toyota tehdy triumfovala širší motorovou paletou, na což Honda zareagovala uvedením pokročilého turbodieselu.

Trochu stranou od kontinentálních šarvátek ve střední třídě stojí duel japonských aristokratů. Vzájemné šance Toyoty Avensis a Hondy Accord jsme již hodnotili, Toyota tehdy triumfovala širší motorovou paletou, na což Honda zareagovala uvedením pokročilého turbodieselu, jenž jsme testovali docela nedávno. Pozice se nakrátko vyrovnaly, ovšem přišel další tah od Toyoty – proti výkonnému čtyřválci 2,4 l s variabilním časováním a zdvihem ventilů a výkonem 140 kW, zdobícím špičkové provedení Accordu pro Evropu, postavila o poznání méně výkonný (120 kW), avšak extrémně kultivovaný přímovstřikový čtyřválec o shodném objemu, jehož kvality jsme se rozhodli právě nyní posoudit. Šance jsou tedy opět vyrovnané, ačkoliv Honda zatím neodpovídá na šestnácti- a osmnáctistovku, nabízenou méně náročným zájemcům o Avensis.

O vzhledu Toyoty jsme se již podrobně rozepsali ve zmíněném srovnávacím testu, v našem případě jej zušlechťovala elegantní bronzová metalíza, spolu s litými koly a chromovými doplňky, vyhrazenými pro špičkové provedení Lux Elegant. Pětistupňová samočinná převodovka potvrdila náš dojem, že Avensis se zaměřil na konzervativnější publikum, než sportovně laděný Accord a mnoho dalších soupeřů.

interiéru se během prvního roku výroby nic nezměnilo, ve výbavě proti minule testované verzi Sol Elegant nechybělo téměř nic, zejména díky koženému čalounění s vyhříváním předních sedaček, tempomatu, dvouzónové klimatizaci, záclonovým airbagům a elektrickému polohování sedaček. Pocit komfortu byl také nejsilnějším dojmem a zřetelnou prioritou, odlišující Avensis od konkurence ve střední třídě, ve většině případů laděné spíše sportovně. Sedělo se nám i tentokrát navýsost pohodlně, ovšem k nejvyšší metě opět chybělo pár cm sedákům i opěradlům zejména předních sedaček.

Vzhledem k prakticky totožné konstrukci obou nejsilnějších čtyřválců v nabídce se mnoho nezměnilo ani ohledně akustického projevu, ačkoliv se nám dva-čtyřka zdála lépe utlumena než dvoulitr, který akusticky poněkud zklamal. Ve spodních dvou třetinách otáček se dá hovořit o subjektivní zaměnitelnosti s šestiválcem, takřka neslyšné sametové šumění jej skutečně připomíná dosti značně. Po překročení hranice 4.500 otáček se vše mění, zvuk motoru se změní na sílící bzučení nepostrádající sportovní naléhavost, oproti dvoulitru také podstatně příjemněji znějící. Jako u většiny motorů s dvoustupňovým variabilním časováním ventilů, i v tomhle se skrývají dva různé charaktery, oddělené zmíněnou hranicí. S Avensisem se dá celé týdny pohodově a překvapivě úsporně jezdit s ručkou otáčkoměru ve spodních dvou třetinách stupnice. Spotřeba se v takovém režimu dá pohodlně udržet hluboko pod 9 litry na 100 km a díky ploché křivce kroutícího momentu na tom mnoho nezmění ani plné zatížení auta. Sametově řadící pětistupňový automat s dlouhými převody se stará o relativně svižné ježdění, nevykoupené nepatřičným vytáčením motoru a měkká charakteristika pérování dává pocit většího a luxusnějšího auta. Překvapující je tato zkušenost zejména při porovnání s Avensisem první generace, který byl ze zcela jiného těsta.

Pokud se Vám rozproudí krev, Toyota se Vám o ego také postará, avšak v každém okamžiku dá zřetelně najevo, že pro jízdu s kvičícími pneumatikami stvořena nebyla. Nejzřetelnějším příznakem je relativně malý výkon 120 kW vzhledem k objemu 2,4 l, prakticky stejný, jaký nabízí v konkurenční Hondě dvoulitr (114 kW). Avensis je schopen v případě nutnosti se také pohybovat velmi svižně, ovšem při častém stiskávání plynového pedálu k podlaze v občas narazíte na nepochopení převodovky, která ve sportovním režimu občas přeřadí v nejméně vhodný okamžik a na požadavek rychlého kick-downu reaguje nepřiměřeně dlouho. Její sekvenční řazení také vyvolalo několik otazníků, často se nám totiž stalo, že řídící jednotka pohyb pákou bez zjevného důvodu prostě ignorovala.

Jízdní vlastnosti jsou také především komfortní, avšak pokročilý podvozek i přes naklánění karoserie v zatáčkách neopouští stopu a po krátkém soužití se s ním dá jet také pěkně peprně, je ovšem třeba dobře se držet, sedačky vás v zatáčkách moc nepodrží. I přes výše řečené by však Avensisu prospěl nižší účinek posilovače řízení, ostré brzdy jsou naopak „tak akorát“ a nepřehřívají se.

Spotřeba se postavila na stranu velkých kladů – přes dynamický průběh testu s častými výlety k červenému poli otáčkoměru se dlouhodobý průměr sice přehoupl přes 9 litrů, ovšem jen o kousek. Výsledek tedy řadí Avensis k absolutní současné špičce, protože při normálním ježdění jistě nebude problém dlouhodobý průměr jedenapůltunového auta snížit o minimálně litr na 100 km. Další nespornou výhodou je obligátní špičková spolehlivost Toyot, opakovaně potvrzovaná v nejrůznějších statistikách a v případě Avensisu i důraz na bezpečnost, o kterém kromě kompletní sady elektronických asistentů svědčí i 9 airbagů včetně kolenního(!), který se právě v Avensisu před rokem objevil mezi osobními vozy vůbec poprvé.

Negativním argumentem se stává nadsazená prodejní cena - o 120 tisíc deklasuje největšího konkurenta s „H“ na kapotě, který se i se srovnatelnou výbavou o 11.000,- vešel do milionu. Honda dokonce nabízí navíc el. střešní okno a motorizované dálkové otevírání pátých dveří, zato spolujezdec se musí spokojit pouze s manuálním nastavením sedačky. Evropští konkurenti jsou vesměs na srovnatelné cenové hladině (ovšem s vyjímkou VW), viz následující komparace:

Srovnatelně dovybavený Citroen C5 Break 3.0 V6 Exclusive nabízí za 1.151.000 šestiválcový třílitrový motor, hydraulické pérování, parkovací senzory a mnoho luxusních prvků navíc, naopak pouze čtyřstupňovou automatiku, jednozónovou klimatizaci a proti Toyotě podstatně omezenou záruku.

Opel Vectra Cosmo Caravan 2,2 i (114 kW) s pětistupňovou samočinnou převodovkou ve stejné výbavě vychází na téměř shodných 1.108.000,-.

Renault Laguna Grandtour Privilége 2.0 T 16V (120 kW) s pětistupňovým automatem nabízí za 1.089.500,- navíc otevíratelné okno v pátých dveřích a systém Keyless Entry.

Nečekaným „favoritem“ mimo prémiovou trojici prestižních německých značek se stal Passat Variant Highline 2,3 l V5 (125 kW) s pětistupňovým Tiptronicem, který po zaškrtání příslušných políček příplatkové výbavu ukázal cenu 1.239.000,-.

Spolupracujeme s TipCars.com

Toyota Avensis 321

Cena v základní výbavě: 1 109 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 109 000 Kč

Základní výbava:pětirychlostní automatická převodovka se sekvenčním řazením, imobilizér, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrická okna, 9 airbagů (čelní, boční, hlavové vpředu i vzadu, kolenní pro řidiče), palubní počítač s multifunkčním displayem a ukazatelem vnější teploty, řadící páka a volant v kůži, dřevěné obložení interiéru, kožené čalounění sedadel, přední sedadla vyhřívaná, tempomat, dvouose nastavitelný volant, ABS+EBD, kola 215/45 R17 s hliníkovými ráfky, plnohodnotné rezervní kolo, vnitřní kliky chromované, mlhovky, elektricky ovládaná, sklopná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka v barvě vozu, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, kryt zavazadlového prostoru, dvouzónová automatická klimatizace, elektrické nastavení předních sedadel, optitronová přístrojová deska, CD přehrávač s magnetofonem, 8 repro a ovládáním na volantu, xenonové světlomety s ostřikovačem, VSC + TRC + BA (stabilizační a trakční systém, brzdový asistent), střešní lyžiny, dešťový senzor, zadní sedadla dělená v poměru 60:40 se třemi opěrkami hlav

Výbava testovaného vozu:základní

Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
Technické údaje
Motor Toyota Avensis 321
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2362
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 5800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 230 / 3800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 220
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.3
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.5 / 7.3 / 9.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 520 / 1500
Objem nádrže (l):60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1505 / 540
Rozměr pneu:215/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1760
c) výška (mm): 1525
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1510
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 900 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 660 / 870
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1115
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):970
k) šířka vpředu (mm): 1485
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Toyota Avensis 321
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 10
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,44
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 




Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty…

Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů

Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Dnes 18:02

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky mezi elitou. Po Brightonu postupuje…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…