Toyota Avensis: Nové fotografie sedanu a kombi, liftback nebude
Tříprostorový sedan radikálně změnil designový styl. Avensis už není barokně oblý, ale spíše ostřeji tvarovaný vůz s výraznou odtrhovou hranou na zádi. Stejně jako dosud má i nový Avensis vysoké boky a relativně nízká boční skla. Opticky velkou plochu dveří rozbíjí výrazný prolis ve spodní části. Příď je tou nejméně konzervativní partií na celém autě. Dlouhé, daleko do stran protažené a překvapivě vysoké světlomety se stanou poznávacím znakem nové Toyoty, která podle oficiální tiskové zprávy zůstane vlajkovou lodí evropské nabídky značky. Vůz byl navržen v designérském centru Toyoty ED2 v jižní Francii.
Interiér je o poznání usedlejší než ten v Aurisu. Experiment s vyvýšeným středovým tunelem se tady neopakuje, i když první snímky napovídají, že Avensis bude patřit spíše k vyšším vozům střední třídy. Přístrojová deska má konvenční uspořádání. Středový panel správně upřednostňuje navigační systém před klimatizací, takže by na něj mělo být lépe vidět než v současném provedení.
K technickým novinkám nového Avensise má patřit vylepšený systém řízení stability vozidla s elektronickou asistencí řízení, systém adaptivních světlometů (AFS) a přednárazový bezpečnostní systém – Pre-Crash Safety System.
Karoserie by měla být o 5 centimetrů delší a o jeden širší. Zpočátku budou dodávány benzinové čtyřválce 1,6 l (97 kW), 1,8 l (108 kW) a 2,0 l (112 kW), resp. známé turbodiesely 2,0 D-4D (93 kW) a 2,2 D-4D (110 kW, 130 kW).