Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy

Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy

 
 

Po nové Mazdě6 a Hondě Accord se v Paříži představuje další japonský představitel střední třídy. Avensis přichází s novým designovým stylem, novými motory, přiměřenými vnějšími rozměry i hmotnostmi.

Nevím, čím to je, ale v současné době u aut letí všemožné varianty označení Sport a dynamicky střižené tvary karoserie, lhostejno, že dotyčný vůz nemá ve většině případů se sportem co do činění zhola nic. Najít v současnosti auto, které by si na nic nehrálo a prezentovalo se takové, jaké je, je docela problém. O to více oceňuji Toyotu a novou generaci jejího Avensise.

Předchozí generace se příliš ovací nedočkala, jsem ale přesvědčen o tom, že ta nová na tom bude výrazně lépe, a to i přesto, že mě slovo sport při pohledu na její karoserii vůbec nenapadá.

Nový Avensis totiž už rozhodně není tak nudný a usedlý, jako jeho předchůdci. Japonci vsadili na výrazný cab-forward design s kabinou posunutou výrazně vpřed, což vedlo k prodloužení čelního skla s výrazným sklonem, které sahá až téměř k náboji předních kol, a k současnému zkrácení kapoty. Kabina se protáhla i opačným směrem a víko kufru je velice krátké. Když se oprostím od dojmu, že je záď trochu inspirována Lexusy, má zbytek vozu zcela svébytný charakter a zmíněné tvary karoserie nejen že působí velmi moderním, kompaktním dojmem, ale opticky maskují fakt, že je Avensis dost mohutné auto.

Špetku té modernosti si ale mohli designéři nechat i do interiéru. Palubní deska působí až příliš konzervativně a usedle, oceňuji ale, že Toyota nešla u struktury materiálu na ní obvyklou cestou imitování kůže, ale zvolila specifický povrch podobný vkusu pánů od Citroënu. Pochvalu zaslouží i malý volant s masivním věncem a vůbec poprvé u této modelové řady i nízký posaz řidiče. Sedadla opět ladí s charakterem auta a jsou spíš pohodlná, než aby uchvátila bočním vedením.

Doslova šokován jsem byl zjištěním, že vystavený exemplář disponoval elektrickým seřizováním sloupku volantu, což ve střední třídě nabízí snad jen Lexus; rozsah seřízení ale není tak velký, jako u mechanické konkurence.

Na zadních sedadlech je standardní nabídka místa pro kolena a moje hlava končící ve výšce 183 cm není v těsném kontaktu se stropem, což v současné střední třídě také není úplně pravidlem.

Posun vozu luxusním směrem potvrzuje kromě zmíněné elektrifikace i skutečnost, že z nabídky karoserií vypadává liftback. K prozkoumání verze kombi jsem se z časových důvodů nedostal, zřejmě ale nabídne skutečně velký prostor pro zavazadla, elegantní švih sedanu jí ale trochu schází.

Technická data
Velmi nadějně vypadá Avensis také z hlediska technických dat. Rozměrově se Avensis drží - na dnešní poměry střední třídy – při zemi. Sedan má vnější míry 4695 x 1810 x 1480 mm, rozvor měří 2700 mm. Kombi má délku 4765 mm. Zavazadlový prostor má objem 509 l u sedanu a 543 l u kombi. Maximální objem zavazadelníku kombi po sklopení sedadel činí 1609 l.

Zveřejněné údaje sice ještě musí projít homologačním procesem a mohou se během něj v detailech změnit, celkový obraz modelové řady se ale určitě nezmění. Všechny motorizace umí jet alespoň 200 km/h, a to nabídka začíná jedna-šestkou. Ta je ovšem na svůj objem mimořádně výkonnou jednotkou, i když částečně se o skvělá čísla starají vysoké otáčky. Ke standardu všech Avensisů bude nově patřit šestistupňová převodovka, v případě základní motorizace zcela nové konstrukce. Jako samočinnou alternativu k ní budou prodejci nabízet novou převodovku CVT, které Toyota dala jméno Multidrive S.

Toyota Avensis - Zážehové motorizace
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2.0 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]159817981986
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,4 (10,4)9,0 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,5 (6,7)6,9 (7,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13651370 (1405)1400 (1435)

Pozn. Údaje v závorkách platí pro samočinnou převodovku Multidrive S.

Důležitým parametrem je dnes spotřeba paliva a v případě nové Toyoty to nejsou jen turbodiesely, které se mají čím chlubit. Všechny zážehové motorizace mají kombinovanou hodnotu do 7 l/100 km, což lze považovat za velmi dobrou hodnotu. Svůj podíl na tom jistě má také relativně nízká pohotovostní hmotnost všech verzí, která je dobře srovnatelná s odpovídajícími verzemi Mazdy6, považované za jednoho z nejlehčích představitelů moderní střední třídy.

Parametry turbodieselových variant jsou známé a pořád ještě dobře konkurenceschopné.

Toyota Avensis - Vznětové motorizace
Motor2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,55,9
Pohotovostní hmotnost [kg]149015151515

Potvrdí první svezení to, co slibuje vzhled, technické parametry a výbava?

Anketa

Optimální motorizací pro nový Avensis bude...
Spolupracujeme s TipCars.com
Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy Sazka koupila od Fortuny firmu vydávající stírací losy

Loterijní společnost Sazka koupila od skupiny Fortuna…

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

 
 

Přidat názorDiskuse: Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

 




Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Včera

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k výročí diamant za 230 milionů

To jste ještě neviděli: Oligarcha dal manželce k…

Ksenia Tsaritsina je krásná žena a její manžel, ruský oligarcha Aleksey Shapovalov, to moc dobře ví, a tak své…

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve vládě. Skončila krize?

Pilný mluvil se Zemanem, Babišovi zbývají hodiny ve…

Kandidát na ministerský post Andreje Babiše (ANO) si odbyl tradiční předjmenovací pohovor u prezidenta Miloše…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád chceme kopírovat

Nedvěd o MS: Z Jandače jsem cítil bezradnost, pořád…

Z dění v české hokejové reprezentaci má divný pocit. Slabá pařížská představení Petra Nedvěda (45) donutila…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…