Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy

Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy

 
 

Po nové Mazdě6 a Hondě Accord se v Paříži představuje další japonský představitel střední třídy. Avensis přichází s novým designovým stylem, novými motory, přiměřenými vnějšími rozměry i hmotnostmi.

Nevím, čím to je, ale v současné době u aut letí všemožné varianty označení Sport a dynamicky střižené tvary karoserie, lhostejno, že dotyčný vůz nemá ve většině případů se sportem co do činění zhola nic. Najít v současnosti auto, které by si na nic nehrálo a prezentovalo se takové, jaké je, je docela problém. O to více oceňuji Toyotu a novou generaci jejího Avensise.

Předchozí generace se příliš ovací nedočkala, jsem ale přesvědčen o tom, že ta nová na tom bude výrazně lépe, a to i přesto, že mě slovo sport při pohledu na její karoserii vůbec nenapadá.

Nový Avensis totiž už rozhodně není tak nudný a usedlý, jako jeho předchůdci. Japonci vsadili na výrazný cab-forward design s kabinou posunutou výrazně vpřed, což vedlo k prodloužení čelního skla s výrazným sklonem, které sahá až téměř k náboji předních kol, a k současnému zkrácení kapoty. Kabina se protáhla i opačným směrem a víko kufru je velice krátké. Když se oprostím od dojmu, že je záď trochu inspirována Lexusy, má zbytek vozu zcela svébytný charakter a zmíněné tvary karoserie nejen že působí velmi moderním, kompaktním dojmem, ale opticky maskují fakt, že je Avensis dost mohutné auto.

Špetku té modernosti si ale mohli designéři nechat i do interiéru. Palubní deska působí až příliš konzervativně a usedle, oceňuji ale, že Toyota nešla u struktury materiálu na ní obvyklou cestou imitování kůže, ale zvolila specifický povrch podobný vkusu pánů od Citroënu. Pochvalu zaslouží i malý volant s masivním věncem a vůbec poprvé u této modelové řady i nízký posaz řidiče. Sedadla opět ladí s charakterem auta a jsou spíš pohodlná, než aby uchvátila bočním vedením.

Doslova šokován jsem byl zjištěním, že vystavený exemplář disponoval elektrickým seřizováním sloupku volantu, což ve střední třídě nabízí snad jen Lexus; rozsah seřízení ale není tak velký, jako u mechanické konkurence.

Na zadních sedadlech je standardní nabídka místa pro kolena a moje hlava končící ve výšce 183 cm není v těsném kontaktu se stropem, což v současné střední třídě také není úplně pravidlem.

Posun vozu luxusním směrem potvrzuje kromě zmíněné elektrifikace i skutečnost, že z nabídky karoserií vypadává liftback. K prozkoumání verze kombi jsem se z časových důvodů nedostal, zřejmě ale nabídne skutečně velký prostor pro zavazadla, elegantní švih sedanu jí ale trochu schází.

Technická data
Velmi nadějně vypadá Avensis také z hlediska technických dat. Rozměrově se Avensis drží - na dnešní poměry střední třídy – při zemi. Sedan má vnější míry 4695 x 1810 x 1480 mm, rozvor měří 2700 mm. Kombi má délku 4765 mm. Zavazadlový prostor má objem 509 l u sedanu a 543 l u kombi. Maximální objem zavazadelníku kombi po sklopení sedadel činí 1609 l.

Zveřejněné údaje sice ještě musí projít homologačním procesem a mohou se během něj v detailech změnit, celkový obraz modelové řady se ale určitě nezmění. Všechny motorizace umí jet alespoň 200 km/h, a to nabídka začíná jedna-šestkou. Ta je ovšem na svůj objem mimořádně výkonnou jednotkou, i když částečně se o skvělá čísla starají vysoké otáčky. Ke standardu všech Avensisů bude nově patřit šestistupňová převodovka, v případě základní motorizace zcela nové konstrukce. Jako samočinnou alternativu k ní budou prodejci nabízet novou převodovku CVT, které Toyota dala jméno Multidrive S.

Toyota Avensis - Zážehové motorizace
Motor1,6 Valvematic1,8 Valvematic2.0 Valvematic
Zdvihový objem [cm3]159817981986
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]97/6400108/6400112/6200
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]160/4400180/4000196/4000
Max. rychlost [km/h]200200205
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,49,4 (10,4)9,0 (10,0)
Komb. spotřeba [l/100 km]6,56,5 (6,7)6,9 (7,0)
Pohotovostní hmotnost [kg]13651370 (1405)1400 (1435)

Pozn. Údaje v závorkách platí pro samočinnou převodovku Multidrive S.

Důležitým parametrem je dnes spotřeba paliva a v případě nové Toyoty to nejsou jen turbodiesely, které se mají čím chlubit. Všechny zážehové motorizace mají kombinovanou hodnotu do 7 l/100 km, což lze považovat za velmi dobrou hodnotu. Svůj podíl na tom jistě má také relativně nízká pohotovostní hmotnost všech verzí, která je dobře srovnatelná s odpovídajícími verzemi Mazdy6, považované za jednoho z nejlehčích představitelů moderní střední třídy.

Parametry turbodieselových variant jsou známé a pořád ještě dobře konkurenceschopné.

Toyota Avensis - Vznětové motorizace
Motor2.0 D-4D2.2 D-4D2.2 D-4D
Zdvihový objem [cm3]199822312231
Válce/ventily4/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]93/3600110/3600130/3600
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]310/1800-2400340/2000-2800400/2000-2800
Max. rychlost [km/h]200210220
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,98,5
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,55,9
Pohotovostní hmotnost [kg]149015151515

Potvrdí první svezení to, co slibuje vzhled, technické parametry a výbava?

Autosalon Frankfurt 2017

Anketa

Optimální motorizací pro nový Avensis bude...
Spolupracujeme s TipCars.com
Event E15 Premium: Jak vypadá dnešní retail a boje o zákazníka Event E15 Premium: Jak vypadá dnešní retail a boje o zákazníka

Zákaznická zkušenost je na českém trhu nové pole, kde se…

Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu…

Google investoval v Asii. Kupuje tým tchajwanského výrobce telefonů HTC Google investoval v Asii. Kupuje tým tchajwanského výrobce telefonů HTC

Společnost Google ze skupiny Alphabet Inc se dohodla s…

Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd Odboráři Škoda Auto požadují dvouciferný růst mezd

K tomu mají v rukou například koncem roku končící dohody…

 
 

Přidat názorDiskuse: Paříž živě: Toyota Avensis – První dojmy







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 



Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách Ojetá Toyota Avensis III (T27): Boj na dvou frontách

Spolu s Mazdou je Toyota jedinou japonskou automobilkou,…

Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci Euro NCAP 2015: Toyota Avensis – Pět hvězd i po modernizaci

Toyota Avensis třetí generace zamířila ve faceliftované…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Hvězda Tváře Jan Maxián: Návrat Nightwork? Šance tu je...

Hvězda Tváře Jan Maxián: Návrat Nightwork? Šance tu je...

Teď září v Tváři, v minulosti ale bodoval coby člen Nightwork po boku Vojty Dyka (32), Jakuba Prachaře (34) a…

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

 

iSport.cz

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií. Mrzí mě to, říká Kocumová

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií.…

Rozhovor se Zuzanou Kocumovou vznikal v letadle během jejího přeletu ze Španělska do amerického Oaklandu. Na…

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural, Vatajelu byl odměněn

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural,…

Věděl, že musí vyhrát. Postup byl jasným úkolem a povinností, o které se nediskutuje. Po vydřeném triumfu ve…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN…

Za "štěkání psa" označil dnes severokorejský ministr zahraničí úterní projev amerického prezidenta Donalda…