reklama


Toyota Avensis - první snímky nové generace!

Toyota Avensis - první snímky nové generace!

 
 

Včera zveřejnila japonská automobilka Toyota první oficiální fotografie a informace k nové generaci vozu střední třídy Avensis, jenž se má stát novou evropskou vlajkovou lodí značky. Předpokládané zahájení prodeje v Evropě je v první polovině roku 2003.

Včera zveřejnila japonská automobilka Toyota první oficiální fotografie a informace k nové generaci vozu střední třídy Avensis. Předpokládané zahájení prodeje v Evropě je v první polovině roku 2003.

Toyota Avensis je dalším členem z rodiny vozů Toyota, který byl vytvořen v Evropě a má tak znaky evropské designérské školy. Design v sobě spojuje čistý aerodynamický tvar, dynamiku a eleganci. V nabídce jsou tři karosářské verze a to sedan, liftback a wagon (klasické kombi). Délka verzí sedan a liftback je 4630 mm, kombi měří 4700 mm. Pro všechny verze je shodná šířka 1760 mm, výška sedanu a liftbacku je 1480 mm a kombi s lištami střešního nosiče má výšku 1525 mm. Sedan a kombi disponují základním zavazadlovým prostorem 520 litrů, který lze u kombi zvětšit sklopením sedadel na 1500 litrů. Liftback má základní zavazadlový prostor 510 litrů, respektive 1320 litrů při sklopených zadních sedadlech. V interiéru byly použity moderní plasty a tkaniny. Dále jsou vedle ergonomického rozmístění ovladačů zastoupeny například elektricky ovládaná okna a vnější zrcátka, kvalitní audiosystém, centrální zamykání a další.

Toyota na novém Avensis uplatnila řadu nových technologií, z nichž nejzajímavější je první komerční aplikace „čistého naftového motoru“ systému D-CAT (Diesel Clean Advanced Technologies). Naftový motor o zdvihovém objemu 2.0 litru, výkonu 85 kW (116 k) a největším točivém momentu 280 Nm využívá systému vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail se vstřikovacími tlaky 180 MPa. Motor se tak vyznačuje nízkými hodnotami emisí ve výfukových plynech a je schopen plnit exhalační normu EU IV. Sedan Avensis s tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 195 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 11,2 sekundy při kombinované spotřebě 5,6 litru nafty na 100 km. Na trhu by se měl objevil v září příštího roku.

Také benzinové motory, které doplňují nabídku pohonných jednotek, plní exhalační normu EU IV. Motor 1.6 litru s variabilním časováním ventilů disponuje výkonem 81 kW (110 k) a největším točivým momentem 150 Nm. Avensis ve verzi sedan s ním dosahuje maximální rychlosti 190 km/h, zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,0 sekundy při kombinované spotřebě 7,2 litru. Výkonem 95 kW (129 k) a největším točivým momentem 170 Nm disponuje motor o zdvihovém objemu 1.8 litru, který má opět variabilní časování ventilů. Maximální rychlost sedanu s tímto motorem je 200 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h 10,3 sekundy a kombinovaná spotřeba 7,2 l/100 km. Agregát 2.0 litru se vyznačuje přímým vstřikováním paliva do válců, má výkon 108 kW (147 k) a největší točivý moment 196 Nm. Maximální rychlost sedanu je pak 205 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 9,4 sekundy a kombinovaná spotřeba je 8,1 litru benzinu na 100 km. Vozy jsou vybaveny pětistupňovou manuálně řazenou nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Značná pozornost byla při vývoji věnována také bezpečnosti a to aktivní i pasivní. Standardní součástí vozu je systém ABS s rozdělovačem brzdné síly EBD, vůz je možné dovybavit systémem jízdní stability VSC a kontroly trakce TRC. Nový Avensis se vyznačuje odolnou a pevnou strukturou karoserie, na které jsou využity nové poznatky z oblasti pasivní bezpečnosti. Samozřejmou součástí vozu je sada čelních a bočních airbagů. Jako evropská novinka se objevují kolení airbagy, které při nárazu chrání dolní končetiny cestujících na předním sedadle.

Spolupracujeme s TipCars.com
Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují Chcete nakoupit bitcoiny? Některé banky vám transakci zablokují

Transakce za účelem nákupu kryptoměn mohou narazit,…

Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů Rekonstrukce Státní opery může navzdory protestu začít, vyjde na 857 milionů

Národní divadlo uzavřelo smlouvu se zástupci společnosti…

Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda Náš člověk v Budapešti: NOlympiáda

V otázce kandidatury Budapešti na pořádání letních…

Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější Německý ministr vnitra: Vracet uprchlíky teď bude složitější

Vracet uprchlíky do zemí původu může být v letošním roce…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte Lamborghini Huracán Performante ukazuje karbon, jak jej neznáte

Díky hojnému použití karbonových vláken s velkou hustotou…

Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý Test ojetiny Fiat Grande Punto (Evo). Je krásný, levný a docela spolehlivý

Už od sedmdesáti tisíc pořídíte Fiat Grande Punto. Jak…

 




Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild Toyotě Avensis slábnou xenony, upozornil Autobild

Během dvou let si skoro 10.000 německých majitelů Toyoty…

Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů Toyota svolává k opravě téměř 1,7 milionu automobilů

Japonská automobilka Toyota Motor svolává po celém světě…

 



 
Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Tatra 603 X (1966): Nástupce šestsettrojky měl být z Bratislavy. V Kopřivnici ale projekt zatrhli.

Včera

Jedním z pokusů o modernizaci Tatry 603 byl prototyp X, funkční verze makety s označením X-5.




Blesk.cz

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny ostatní. Nioh je pekelně těžká videohra

Orgie pro hardcore hráče, utrpení pro všechny…

Existují lehké videohry, pak ty normálně obtížné a samozřejmě i ty těžké. Jednou za čas se však objeví titul,…

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof. Čeká je lepší bydlení

Uprchlíci zmizí z berlínského letiště Tempelhof.…

Do léta by měli zbylí uprchlíci opustit provizorní ubytovnu u bývalého letiště Tempelhof na jihozápadě Berlína.…

 

iSport.cz

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit kariéru, štve Nového

Místo ligy juniorka Sparty. Může mi to ovlivnit…

Je psychicky zdeptaný. Není divu. Šlendrián klubů mu zabrzdil kariéru, místo jarního hostování v prvoligové…

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než ostatní, chválil Zidane

Real se raduje, Bale prožil návrat snů. Je jiný než…

88 dnů. Tak dlouho si nemohl Gareth Bale vychutnat nadšený potlesk fanoušků. V sobotu si to ale vynahradil s…

 

Reflex.cz

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se mění kvůli lovu opic

Evoluce v přímém přenosu? Amazonský kmen Huaorani se…

Ve větvích stromů tráví tolik času, že na to začalo reagovat i jejich tělo. Drtivá většina ze čtyř tisíc…

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Největší deníky citlivě zachycují to hlavní, čím Česko žije

Co psaly internetové deníky ten den, kdy Sobotka nabídl komunistům účast v příští vládě?

 
 
reklama