Subaru XV a Toyota C-HR se neřadí ani mezi hatchbacky, ani mezi SUV. Testované vozy mají benzinové motory, převodovku CVT a pohon všech kol. Takovou kombinaci jinde nenajdete.
Pardon, Subaru se mi líbí, jako jeden z mála moderních crossoverů, kteří nejsou ani ryba ani rak, je pro mne XV sympatické, ale testovaný model je až tragicky poddimenzovaný a ani kecy o spolehlivém atmo motoru a super převodovce by mi nepřesvědčili za to vysolit požadovanou částku. S dvoulitrem už by mi takové auto nevadilo, ale pořád tam je ta cena.
Toyota - pro mne ošklivé, tragicky pomalé a ještě příšerně drahé - tady má Subaru alespoň navrch v podobě možnosti dvoulitru, kdežto CH-R jen hybrid.
A pak se tady brečí nad downsizingem a bojuje proti koncernu, hlým faktem zůstává, že těmto dvoum produktům moderní Japonské školy ujede "blbý" Karoq s tříválcovým TSI....a to všude i ve spotřebě a ceně. Něco na tom asi bude, ne? :-)
Neznám nový hybrid, ale pokud autu dodá více, než 100k a dynamiku odpovídající ceně auta, tzn alespoň na úrovni té 1.0TSI, pak sem s tím.
Proč ? Já zase jezdil s Karoqem, pravda 1.5TSI, ale určitě jsem se s ním nijak netrápil, takže na tyto dva podmotorované angličáky, to bude určitě stačit. Ještě, že Subaru je alespoň pohledné.
S Forestrem se jezdí dobře - také jsem jich pár projel, ale Forester začíná s trochu jiným motorem, cenou i užitou hodnotou.
Já ho taky eště neznám = je to blížící se novinka. Ale 4x4 zůstane = no sem docela zvědavej
Nevim teda jak jezdíš = ale dynamiku ti v reálnym provozu dá dostatečnou i Prius. Rozdíl je že se ti s nim jezdí líp než s tou 1.0 krabící od mlíka. Ale chápu že pro někoho může bejt vteřina větší dynamiky = jako důležitější :-|
Jak jezdím ? Občas se potřebuji zařadit z pruhu do pruhu, mezi rychleji jedoucí auta, nebo vyjet na hlavní... a auto s dynamikou výše testovaných, už to má jistě problematičtější i než ten tvůj Auris... to snad musíš i ty z měřených čísel pochopit, vždyť takto zrychlovala Fabie HTP a i když se s ní jezdit dá, tak u auta za 600, potažmo 700 tisíc, v roce 2018, mi ta dynamika příjde hodně tristní.. SorryJako.
Hm, asi už nemá cenu pokračovat, protože si jaksi nepochopil, že se tu neřeší ani Prius vs konkurence, ani Auris vs konkurence, ale testované auta s dynamikou na úrovni Felicie.
A Babiš, ač víš, co si o něm myslim, může za zoufalou dynamiku Toyoty a Subaru jak? >:D
Hele měl sem pučenou Corollu 1.6 už dvacet let nejrodávanější auto na planetě = nevim teda z hlavy 0-100 ale to po čem voláš je totálně nedůležitý = v reálnym provozu. Naopak v reálnym provozu každou minutu každej kilometr oceníš jiný věci = než zrychlení za xy = jestli si to doteď nepochopil, za a) nevim kde jezdíš a za b) jak asi zrychlovala Laguna 88 kW a Jetta 75kW a Mondeo 85kW ;-)
Nevim jak to XV tam bych šel do 2.0 nebo spíš počkal na hybrid ale ten R4 1.2 85kW je jízdně příjemnej motůrek = představa že stojíš u těch krajů dálnic apod. Ale možná fakt věříš že 85 kW v C-HR funguje úplně jinak než ve starý Laguně Mondeu a Jettě :-)
Odpovím to na to jednou jedinou otázkou.... Jaký je rozdíl v ceně Corolly 1.6 a těchto dvou? Napovím, že bys k té Corolle měl skoro ještě jedno Aygo...
A jak zrychluje a jede dvoulitrova nafta s 300NM oproti htp? Věř mi, že ten rozdíl je o parník. A Jetta byl základ s cenou od tuším 500 tisíc v roce 2006 a ještě s lepšími parametry, než tito dva borci.
Ha, ha, já už vím jak může Hrabiš za zoufalou dynamiku Subaru a Toyoty........................... leje nám do benzínu ten povinnej alkahóól. :-)
(teda teprve bude lejt)
Obávám se, že ten sen není tak nereálný.... a životnost ? To mě jako kupce nového auta fakt nezajímá, jestli Subaru bude za 20 let a 400 tisíc km ještě jezdit. Já vím, je to asi tvrdá rána, ale je to tak... jsou to slabé podmotorované mrchy :/ samotnému je mi to v případě Subaru líto, protože ta auta mám rád a naštěstí se dá pořád koupit i silnější.
Jj, za mě XV vcelku pěkný auto, uvnitř dost pěkný, zřejmě super podvozek, ale ten základní motor opravdu ani za nic. Ani pro manželku.
K nadpisu testu - k Toyotě je "mimozemšťan" trefný (v dobrým), ale XV? Bez ohledu na líbí/nelíbí je to naprostá pitomost. Nic tak výstředního na Subaru nevidím.
Souhlasím, ale tehle fakt si Japanofilové nepřipustí a budou se do mne opírat, argumentovat dokonalou technikou a spolehlivostí, ale nepřebijí fakt ,že je to auto dynamicky na úrovni prvních SUV před skoro 20ti lety..
Víš co by se líbilo mne? Kdyby bylo XV více kombi... to by mohlo být super auto :-)
no a ted jedna z realneho sveta, kdyz s outbackem nekam jedu, tak jsme vetsinou na palube 4ri a pes, obcas rakev na strese, tempomat na 150 a obvykle me predjedou tak 4ri auta... kde jsou vsichni ti co jim to jezdi jako ty formule?
V reálném světě umí jet po dálnici 150 téměř každé osobní auto prodávané v Evropě. Jestli dynamiku posuzuješ podle toho, kolik aut tě při 150kmh předjede na dálnici, tak seš dobrej.
to byla reakce na to zrani vykonu, uz minule jsem ti tady daval odkaz na wrx cvt vs mt kde je rozdil v akceleraci pul sekundy, ale to je asi jedno, lepsi je co jedna pani povidala, protoze pochybuji, ze mas osobni zkusenost...
Osobní zkušenost s CVT mám, dokonce se dvěma. Celkem jsem je měl asi 3 roky, a žádná trága to nebyla. Byly hlučnější, trochu víc žraly (+1litr?) a že ubírají nějaký výkon, to je faktem. Kdybych chtěl konkrétní auto, dobře fungující CVT bych zvládl. Ale nebudu tvrdit, že nemá nevýhody, a že neškodí už tak slabým motorům některých Subaru.
no ono zalezi jaka CVT, ja mel chvili Nissan Murano s tim sestivalcem a CVT a to byla tragedie... dnes ty prevodovky jsou uz jinde, hlucnejsi nejsou uz par let a spotreba je podobna, dokonce kdyz se jeste prodaval outback s MT tak mel tabulkovou spotrebu o nejake to deci vyssi. a ano, 1.6 je slaba, ale to by byla i s manualem?
Otázkou zůstává, co by provedla s dynamikou Subaru, namísto CVT, 6MT převodovka i za cenu "vypuštění" systému eyesight z nabídky (který bez CVT nefachčí). Vím, utopie, ale i tak by mě to docela zajímalo.
Třeba i tam, proč ne. V jakémkoli atmo motoru současných "kompaktních" Subaru. Ať mi nikdo neříká, že auto tím nebude alespoň o píď, nebo dvě, zábavnější. Takhle, nechci rýpat, ale vynikající podvozek si zaslouží alespoň "slušný" pohon (třeba tu jejich 1.6T)
Dnes se už těch testů XV se základním motorem 1.6 "vyrojilo" trošku víc. Schválně jsem si třeba tento pustil přes sluchátka, ať se dá relativně hodnověrně "ochutnat" akustickou pohodu na palubě. Testující člověk je z auta nadšený až nad očekávání, což mu neodpírám, ale ten kravál při plné akceleraci je docela dost vysoký.
Eyesight - vyjetí z pruhu, prekolizní systém, adaptivní tempomat - to vše umí i ostatní automobilky, a zvládají to i bez CVT. Takže pro mě jen neschopnost Subaru. Auta se špičkovými podvozky a až na výjimky s mizernou dynamikou. To je pro mě holý fakt.
Jak víš, jak já jezdím v reálu ? >:D Já narozdíl od tebe vím, jak v provozu funguje auto, co zrychluje na stovku kolem 13s (míval sem HTP Seata) a taky vím, že bych za něj 600 tisíc rozhodně nedal. Co na tom nechápeš ?
Budu parafrázovat svůj dojem z projížďky s nejmenovaným vozem nejmenovaného diskutéra na minulém srazu = viz já:
Už vím, co chybí Insignii... dalších 250k :-D
Ono tie časy zrýchlenia nemóžeš porovnávať s HTP - teda môžeš, ale pocitová dynamika tomu neodpovedá. Totiž CVT (aspoň to od Toyoty), nie je schopné v nízkych rýchlostiach sa dosť razantne odpichnúť - teda auto stratí pri štarte (preto do novo predstavenej CVT dali prvý priamy prevod, ktorý by to mal vylepšiť). Potom pri 60-70 by som povedal, že je oproti manuálu pocitovo lepšie - zmerané to nemám. Každopádne viem porovnať 2.0 HDI 80kw v p406 s 1.6 CVT v Corolle. Čo sa týka predbiehania, je to s Corollou oveľa rýchlejšie - tam kde som sa s peugeotom neodvážil obiehať s Corollou zvládam - takže dynamika je dostatočná.
Podľa mňa problém nie je, že by bol motor na auto nedostatočný, prúser je, že Toyota neponúka nič výkonnejšie čo je hanba. Ako ok, že nemajú ekvivalent 2.0TSI, ale potrebovali by určite aspoň ekvivalent 1.5TSI - snáď teraz vyzerá, že s novým 132kw hybridom to príde.
Ozzy v odkazu je pro tebe zajímavá tabulka zrychlování a pružnosti [odkaz] pro tebe: častějš takže důležitější je pružnost = i když koukáš na skoro nikdy nepoužívanou hodnotu 0 až 100 :-)
To si o sobě psal sám = řikal si to přímo mě = že si spíš defenzivní řidič :-)
Se 100kW autem nižší střední = jezdíš prostě normálně. Nevyčníváš = prostě běžný auto v provozu. Milej bonus je trochu nižší spotřeba = než má většina aut okolo
Vím, jedno takové jsem řídil a bylo paradoxně levnější. Navíc, neměl jsem při tom strach, že mi praskne ušní bubínek, nebo, že dokončím predjíždění v protijedoucím autě.
Tady byla prostě priorita vyladit systém tak, aby se po zastavení auto "samo" rozjelo. Na odpovídající dynamiku se zapomnělo.
Tak jasně. Co by fandové skvěle jezdících Subaru neobětovali pro hlídání pruhů a adaptivní tempomat, toliko vlhké sny každého nadšeného řidiče.
Tyhle okecávky, to je fakt k pláči.
nuti te nekdo kupovat to auto s 1.6kou? nebo? k placi jsou spise ty tve plky porad dokola... stejne pocity bez sobni zkusenosti u kazdeho testu subaru, kdyz te to tak stve, proc to ctes?
muzu ti rict, ze absolutne nic. na youtube muzes najit videa wrx CVT vs MT a to zrychleni je vice mene stejne, jestli tam je pul sekundy ve prospech MT tak je to moc...
Jenže WRX má nějaký točivý moment, kdežto ty současné atmo 1.6 a 2.0 jím neoplývají. A jak jistě všichni víme, CVT + motor s malým točivým momentem = nuda v Brně a kravál. Tak to prostě je.
Nesmíš házet všechny do jednoho pytle, neboť jsou zde i diskutující, kteří si ten čas najdou a zajdou se na auta podívat, projet se. Několik čerstvých zkušeností s CVT mám (HR-V, Jazz, Civic 1.5T a v ostravském Subaru i s předváděčkou základní 1.6). Proto mohu s klidným svědomím a vědomím říct, že pokud jsem dosud tvrdil, že HR-V je sice s CVT velice plynulé na rozjezdy, ale dynamicky mimo město sotva použitelné, tak tohle auto je na tom úplně stejně. Do města klidně (tam ale skoro nevyužiju 4WD), ale na pravidelné výlety by mi takové auto moc velkou radost nedělalo. Nepopírám, že není pěkné, že má skvělý podvozek, ale CVT s tímto motorem ne. Řve a nejede.
Na druhou stranu s CVT v Civiku 1.5T žádný problém. Točivý moment už slušný docela dole a nenutí motor při potřebě okamžité dynamiky tlačit jeho otáčky do nebeských výšin, kde ta Subaří 1.6 řve jak podsvinče. Takže principiélně CVT, proč ne. Ale chci, aby auto nepozbylo veškerou dynamiku a aby mi zvuk motoru netrhal uši. A tohle je u maloobjemových atmosfér s CVT docela problém. Kdyby ten motor alespoň více odhlučnili.
Tohle nelze paušalizovat, tedy pokud se tady neprezentují úplné bláboly.
Nevím, u XV 2.0 Eyesight znám jen papírové parametry a ty zrovna dynamicky nevypadají. Možná by člověk změnil názor po svezení, ale demo tady neměli.
A teď si nejsem úplně jistý, zda bych dal cca 700.000 za tohle, nebo za novou generaci CR-V. Za podobné peníze o kus větší a dynamičtější auto. Tohle tu ale teď nevyřeším :yes:
Tak je to proste auto v plnke - súčastné CRV s automatom a v plnke stojí okolo skoro mega cenníkovo takže ten rozdiel triedy tam stále je... (s 0-100 za 12.3s) - proste, ked niekto nechce výbavu a 4*4 kúpi si CHR za 500 000 - takže tieto porovnania mi prídu odveci trocha.
Z tvojich príspevkov mi príde, že vravíš, že HRV 1.5CVT nejde len vrčí, a s manuálom si spokojný. JA mám zas Corollu 1.6 CVT 97kw a šiel som aj s manuálom, a práve naopak s manuálom by som to nikdy nekúpil, s CVT nevravím, že je to trhač asfaltu ale stačí a som spokonjný - teda presne naopak :D.
Kdybych měl vybírat auto, vypustil bych interiér v kůži, strešní okno, které vyloženě nepotřebuji a taky - vypustil bych biturbo diesel, jelikož mám do práce 9 km (chci benzín). Takže, nepotřebuji ani Lifestyle, ani Executive (bez automatu), ale Eleganci+, která u dosluhující CR-V nestojí milion, ale ani 750.000 Kč. Nic jsem nesrovnával. Bavím se tu o možnosti výběru a ten je u mě nasnadě.
Ano HR-V s CVT má sotva průměrnou dynamiku. Nejsem totiž fanatický zastánce oblíbené značky, ale realista. Do města o.k., ale já rád jezdím i na výlety a mimo město mi CVT s nízkým točivým momentem prostě nevyhovuje. S 6MT naopak takový problém nemám, vždy vím, jaký mám PP a mám přehled nad otáčkami. A taky je auto o poznání svižnější (pružností i zrychlením, které je mimochodem reálně pod 10s z 0-100 km/h) a hlavně, s 6MT není HR-V tak uřvané.
Ano, 1000 lidí, 1000 chutí, souhlas :yes:
Jasné, to že Toyota ponúka CHR-ko so 4x4 len v plnke a s automatom je druhá vec... Ale keď to dorovnáš s CRV tak tam ten rozdiel triedy v cene je - to bol môj point.
No mňa práve na manuále a nízkom točivom momente štve, že musíš podradzovať aj pri radení sa do pruhov v meste - lebo keď tam máš 1500 otáčok, tak sa s tým nedá pohnúť - to CVT elegantne a okamžite vyrieši. Teda za mňa manuál len s turbom, inak je to nepohodlné vozenie, s ktorým musíš plánovať aj preradenie do pruhu :D.
Manuál klidně k atmosféře ale hlavně dneska má smysl už jen k [odkaz] apod.
Pro skoro všechno ostatní je automat už lepší volbou. Včetně CVT = na takový to běžný denní ježdění = nic lepšího zatim nikdo nevymyslel
Chápu že to nechápou ostrý dynamický střelci = který se nakoncentrovali do diskuzí na ACZ = pro ně je i tohle [odkaz] málo. Ale my obyčejný řidiči co máme maximálně stotisícovou zkušenost s šestiválcem v benzínu = nám to prostě stačí :-)
Je to motor typu "Cena uz od". Zbytocne to riesit. Niekomu to postaci, kto nevyzaduje dynamiku a chce usetrit. Je to len volba, ale niektori jedinci to stale nechapu. Rovnako ako litrove trojvalce vs. vacsie motory.
Ano a budou mít lepší dynamku, kolem 500 se dají koupit právě ten Karoq, nebo Kuga 1.5EB, Honda CR-V 1.6D, Mazda CX5 2.0i Za cenu XV je Forester s dvoulitrem... takže auta s touto dynamikou a motorem tak za 450 >:D
" Za cenu XV je Forester s dvoulitrem... " - co samozrejme nie je pravda. Jedine tak najlacnejsi Forester a najdrahsie XV. Co je uplne bezna vec u kazdej automobilky.Minulu generaciu myslim boli k sebe cenovo blizsie.
Skus si zarovnat vybavy a funkcionalitu. Som to sice v tomto konkretnom nerobil, ale ceny sa velmi rychlo zrovnaju a potom to vyzera naopak. No ale este som nevidel Polo s permanentnym 4x4...
A ak niekto operuje s argumentom, ze za tu cenu kupi Polo/Fiestu/Fabiu, no tak nech si ju kupi a bude pokoj :-)
V podstatě proč ne, na takové to běžné ježdění po okolí bude stačit, i když spotřebou taky neoslní a nevím, jak dobře si taková slabší atmosféra rozumí s CVT. Otázkou je, jestli to cílové skupině auta za 700 tisíc stačí.
Test jsem jen přelétl, což ovšem bohatě stačilo k tomu, abych si pomyslel přesně to, co píšeš v nadpisu.
Jako nějakýmu pantátovi který se potřebuje občas dostat k nějaké hůře dostupné nemovitosti to XV může relativně dobře posloužit. Ale objektivně vzato, tyhle konkrétní vozy nejsou dobré. Ať už jdou japka s těma CVTčka dopryč!
jízdní mrzáci. Srdce auta je motor a pokud je zabitý převodovkou tak bych raději volil i něco z PSA, kde je celkem povedený tříválec doplněný o Aisin. Interiér naruby nebo cirkus no a co, aspoň to slušně jede.
CVT nie je na drag race - vo vyššej rýchlosti ale dynamiku auta nijako neničí, skôr ju maskuje. Ako vravím, kto chce si Subaru kúpi so silnejším motorom a Toyota to má holt blbé a ponuka motorov je slabá.
Este som necital, necham si ku kave (aj samozrejme tie vylevy o CVT), ale porovnavat dve auta z uplne inej kategorie, resp. zamerania ? Az by som povedal, ze to je urazka XVcka.
Cerstva chutovka - [odkaz]
sa mi paci... ale popravde ono svojim DNA a zamernaim bude konkurovat skor Eclipse Crossu ale nie mestkej brucho po zemi tahajucej C-HR ktora je podla mna svojim zameranim ( styl a imidz ) presny opak XV-cka ( jazda a teren ) .... inak C-HR mi stale nejde do oka... predok je nadalej opticky zavality tucny a pritazky .. svetla takisto zbytocne monstrozne ( dnes sa taketo nieco uz nenosi ) ... ale uspechu C-HR samozrejme chapem ... subaru je ale pre mna z tejto dvojice tym vhodnejsim a lepsim vozom aj ked v priapde subaru to chce urciet uz aspon 2 liter.... ta 1,6tka musi byt slabucka v takomto 4x4 aute.. nic v zlom ale aj z ineho bezneho hatchu s beznou 1,6tkou uz viem ( lancer sportback ) ze tu ak chce clovek v 1,2 tony tazkom aute mat kusok aj vykonovu rezervu ( obzvlast v aute s 4x4 ako je subaru to plati dvojnasobne ) tak to chce uz proste viac vykonu .. tu jednoznacne ako jedinu alternativu vidim teda aspon ten 2 liter v pripade subaru... naoapk mestskej C-HRke ktora nema moc jazdecke a terenne ambicie a ani netrhaa rekordy v kabine co sa tyka priestoru tak tej 1,2ka v turbe bude v poho.. dokonca tu je prave tento motor snad idelalom ;-) ... takze za mna urcite subaru ale samozrejme aspon s 2 litrom uz :-) ... PS ( tesim sa do buducna aj na porovnanie XV 2.0 - Eclipse Cross 1,5T )
"ale nie mestkej brucho po zemi tahajucej C-HR ktora je podla mna svojim zameranim ( styl a imidz ) presny opak XV-cka ( jazda a teren )" a "mestskej C-HRke ktora nema moc jazdecke a terenne ambicie" - necakal by som, ze to pochopis prave ty a ostatni minuskari tusim nie :yes::-)
C-HR prevzalo status "UFO" od Hondy Civic. Tam to slovo mimozemstania uplne sedi. Nevravim ale, ze sa mi nepaci. Pre mladu dvojicu fajn auto.
o kvalitach C-HR ako auta nemam najmensich pochyb... urcite to bude bezpecne komfortne a kvalitne auto... ale ma uplne ine priority ako XV ... XV nehra az tak na styl zase ale v reale bude podla mna z tejto dvojice tym pouzitelnejsim autom ... len ano tam to chce uz aspon 2 liter...
prave som to chcel napisat ze tu k C-HR mi ako konkurent viac pasuje honda HR-V ( aj ked ta nema 4x4 ) ako nejake XV ktore to uz dokaze v reale natriet aj skutocnym "terenakom" ...
ja by som to porovnal takto: HR-V vs C-HR ( obe s FWD ) ....a potom dvojicu XV 2.0 vs Eclipse Cross 1,5T ( obe s AWD ) :yes: ale XV vs C-HR to su dva uplne odlisne svety a sam si neviem predstavit vyberat si v reale prave z tejto dvojice... to skor fakt medzi XV a Eclipse Cross by som vahal ale vyberat si medzi C-HR a XV to snad ani nejde... to je ako vyberat si medzi swiftom a aronou ... aj ked samo porovnat sa da dnes vsetko so vsetkym :-)
Ale prdlačky, typický ženský crossover. Impreza nenabízí nic navíc, má pohon á la Haldex. Takže si kupec bude vybírat v cenové hladině XY a nemá důvod jeden nebo druhý model vynechat (alespoň ne u nás)
XV ma predsa len citelne vyssiu svetlost ako C-HR ... a kusok je aj vacsi a asi aj priestrannejsi .... C-HR posobi ako maly plaziaci sa tank a jeho kasna nema jediny uchopitelny detail a krivku ... nie zeby sa mi vyslovene nepacila ... je to urcite super auto a uspech je tu jasny... dokonca mi pride fakt v reale stylove a nie gycove to uznavam.... styl sa toyote podaril a cielenie na zakaznikov hladajuci netuctovy cross zabera... ale ak clvoek hcce kusok aj mimo cestu tak urcite z tejto dvojice je XV ina liga...
ale aj tu plati ze nie je crossover ako crossover .... s XV by som sa nejakeho toho terenu bal asi menej ako s C-HR ... ale jasne.. mat taketo auto tak v terene s nim asi aj tak moc nejazdim... :*);-)
tak tak... a nejde len o svetlost.. ale aj o najazdove uhly ... C-HR je ako taka ropucha... uz len vyplazit jazyk a ulovit s nim zakaznika ;-) .. v dobrom srandujem .. ale ta masivna zaoblena predna cast v kontexte s sikmou zadnou castou mi fakt pripomina nejaku zabu pred skokom ... alebo lovom ( zakaznikov ) :-) ... :-|
je mi to jasne... ale aj tak celkovo ma ten podvozok mitsu vyssie nie? tu a tam sem tam kdesi nieco z podvozka jasne ze trci a znizuje svetlost ale celkovo je Eclipse Cross vyssie posadeny ... a urcite aj v terene bude lepsi
V testu píší o sv. výšce C-HR 155mm. A to je na tuto kategorii skutečně "břicho na zemi".
Pokud to tedy mají správně? ;-) Najít s.v. na stránkách Toyoty je dost náročné.Tobě se to povedlo? :-)
rozměry a hmotnosti
délka (mm)4360
šířka (mm)1795
výška (mm)1555
rozvor (mm)2640
rozchod kol vpředu (mm)1550
rozchod kol vzadu (mm)1550
světlá výška (mm)180
provozní hmotnost (kg)1455
180mm je na městskou stylovku v pohodě.
Najít tak důležitý údaj na stránkách výrobce (ceník, katalog) je asi nemožné. ;-\
Ale nejsou v tom sami. Do ***, v dnešní době, kdy každý hledá na netu.... 8-s8-s
Real time poslední generace udělalo velký posun vpřed, téměř obdoba S-AWD.
Bez urážky. Jedno Ti ale řeknu už dnes. Na rozdíl od zde prezentovaného, bude mít CR-V 5G motory s výkony od 172 do 215 PS (240-315 Nm.), o čemž si může "Subaru" v EU nechat jen zdát. A k tomu i celý balík bezp. asistentů, které fungují bez CVT :yes: >:-[]
Real time poslední generace udělalo velký posun vpřed, téměř obdoba S-AWD.
Bez urážky. Jedno Ti ale řeknu už dnes. Na rozdíl od zde prezentovaného, bude mít CR-V 5G motory s výkony od 172 do 215 PS (240-315 Nm.), o čemž si může "Subaru" v EU nechat jen zdát. A k tomu i celý balík bezp. asistentů, které fungují bez CVT :yes: >:-[]
XV je ale o kategoriu nizsie nez CR-V, to by si musel zrovnavat s Foresterom. Alebo potom XV vs HR-V, co je si dovolim povedat megafail v nasich koncinach.
Uvidime, ked budu fakt realne tie nove merania spotreby a na zaklade toho aj kalkulovane flotilove emisie, a tym padom aj nove vypalne pre automobilky, ako sa to utrasie. Lebo Honda nemam pocit, ze by ich u nas mohla nahnat malymi motorcekmi. Ci zdvihnu ceny alebo zosekaju motory, lebo moc neverim, ze tie motory budu zazracne usporne.
Je len dobre, ze je kazde auto ine. Ak by mali Subaru aj zodpovedajuce motory jazdnym vlastnostiam, potom by uz nemali ziadne slabiny :-) Ale mozno by stali o 25% viac.
S HR-V to porovnávat nemůžu, nemá v EU 4WD. I když bude v nastávajícím FL turbomotor z Civiku, nevěřím, že tu "pošlou" i realtime WD. Forestra jsem vypustil záměrně. Přesluhuje.
Nepopírám, že se tady ještě odehrají asi pěkné šachy související se reálnou spotřebou a potažmo emisemi, ale nemyslím si, že zrovna pro Hondu bude WLTP zásadní problém. Motory totiž reálně úsporné být umí. Uvidíme.
celkom normálny výkon motora cvt zabíja, kvíli do vysokých, spotreba priemer. Aký je dôvod na právo na život pre cvt? Viem, že sa tu vždy nájde niekto, kto napíše, že je to v pohode, ale nie je. Šialené ceny za neprémiovku pri tej dynamike, veď tojo stojí jak 2 svište. Obyčajne nižšie výkony obhajujem, ale tu teda nebudem.
ale napr v mitsu funguje fajn [odkaz] az prekvapivo zivo... udaje vyrobcu tu tentokrat vyzeraju pesimistickejsie ako realita... asi to chce skusit ... ale cvt si chvalia aj u vacsieho outlandera .. osobne by som v SUV CVT bral ... tu mi pride opodstatnena .. uz samozrejme v malom aute by som ju nechcel
AUTOMAT máme nyní ve firemní Mazdě CX5 DIESEL 150k...auto jede slušně , jen automat bohužel moc nestíhá , řadí pozdě , pak podřazuje moc a motor víc vytáčí.
Spotřeba jde nahoru..lepší volba je určitě manuál.
Nebo jiné automatické převodovky...s tiptronikem od Audi v Q5 tyto problémy nemáme.
No jenže u toho Karoqu uvádíš pružné zrychlení na pevné převodové stupně, kdežto Japonci mění převod, protože jsou to automaty. Stačí abys třeba u toho 60-100 u Karoqu podřadil na trojku nebo dokonce na dvojku (ty uvádíš zrychlení na 4 st. kdy zrychlení rozhodně není nejkratší, čtyřka jede v omezovači 185, trojka jede 145, dvojka 100) a Karoq s manuálem ujede rozdílem parníku.
Nikoliv, Karoq je při běžné jízdě s náskokem nejrychlejší protože 0-100 je o skoro 2 sek. rychlejší než Subaru, v 60-100 je rychlejší o 1,5 sek. a v 80-120 je rychlejší o 1,9 sek.
A CVT je automat příjemný možná pro nějakého masochistu vyžívajícího se v kvílení motoru v okamžiku kdy se nic neděje. HDM automaty i dvojspojky jsou daleko příjemnější. CVT je velmi levné řešení ospravedlnitelné u skútrů (DAF jej kdysi začal používat protože byl výrobně levnější než manuál), které je navíc omezené jenom pro slabé motory protože motory i s průměrným krouťákem jej zlikvidují.
Jednoznačně nejlepší je HDM = o tom žádná. A je fantazie že dneska je krátká chvilka kdy si kvalitní 8st. HDM můžeš koupit i v nižší střední k motůrku 1,2 PureTECH
Ale z cenovejch důvodů je to jen krátký přechodný období = v levnejch autech = což je většina = budou dál převládat 2spojky a v japonskejch autech CVT
A japonci do nich v takový míře šli = protože jim to pro běžný ježdění vychází jako nejlepší možnost = a já souhlasim
Výkonný motory, drahý auta atd. = to je jinej příběh. Mluvim o drtivý většině vyráběnejch aut = přibližovadel
350 Nm (maximum pro CVT) není v dnešní době nic extra. Řada běžných dieselových dvoulitrů má víc, takže ve Forestru musí být uměle zmrzačeny na těch 350. Benzínový dvoulitr by asi také nebyl dnes problém aby měl víc než 350 Nm a 177kW. Šestiválce pak "díky" CVT nepřipadají vůbec do úvahy.
Das aj nejaku paradnu teoriu, preco teda Skoda v Kodiaqu 2.0TSI motor obmedzila na 132kW a 320Nm, ked je tam paradna a megaodolna dvojspojka ? Schvalne tento priklad, aby to pochopil uplne kazdy....
Bingo. Ja viem. Ale podla simpanza to Subaru spravilo prave preto ( ve Forestru musí být uměle zmrzačeny...). Sorry, ale to sa uz fakt neda citat.
Kde je clanok o Subaru, tam sa uplne ignoruju vsetky klady aut a nie je ich malo a melie sa len ta o CVT a prinasaju sa kadejake nezmyselne teorie a porovnania. Od ludi, co s tym nemaju ziadnu skusenost a len na zaklade precitaneho.
Proč parádní teorii? Kodiaq jezdí s 2.0 TDI 400 Nm, letos vyjede s 2.0 TDI s 500Nm, takže dvojspojka určitě není limitem pro sílu motorů. 2.0 TSI 132kW je motor s Millerovým cyklem zaměřený na flotilové emise, převodovka určitě není omezením a důvodem proč používají slabý dvoulitr, kdyby to bylo na převodovce, tak tam klidně mohou dát třeba 2.0 TSI 228kW 400 Nm. Subaru výš než 350 Nm jít nemůže (maximum toč. momentu na vstupu od motoru převodovky TR580 je právě těch 350 Nm a je to maximum, kterého jsou CVTčka obecně schopné dosáhnout plus mínus pár Nm), motorově by jistě nebyl problém jít výše. HDM ani dvojspojky takové omezení nemají.
Aj citas, co som napisal ? Pytam sa na benzin. A cakam na teoriu, preco ma Kodiaq o 45kW menej z toho isteho objemu. Aha, takze tuto su to flotilove emisie. Ospravedlnene...
Mimochodom "Šestiválce pak "díky" CVT nepřipadají vůbec do úvahy." - 6valec Outback 3.6 ma tiez CVT.
Motas to dokopy - TR580 je ta slabsia, aj ked novsia. V XT je udajne TR690 "HCVT".
A preboha naco by pri SUV isli nad 177kW ? Aby to nikto nezaplatil a porovnavalo sa to potom pre zmenu s hothatchmi ? Uz takto musel ten motoro skoncit a problemy podobneho typu ma aj atmosfera 2L.
A este nieco k tym CVTckam obecne. Ked obecne - tak obecne. Co myslis, ake prevodovky sa uz dlho pouzivaju v najvykonnejsich radach traktorov ? Aj ked konstrukcne asi trochu ine ? A ake su tam cisla momentu ? A co bola kedysi snaha presadit v F1 ?
A na co chceš nějakou teorii, nějak nerozumím tvým myšlenkovým pochodům. Ano, benzín v Kodiaqu má menší výkon než v Subaru, nicméně nevím jak to souvisí s tím co jsem psal a sice, že CVT má omezení v točivého momentu motoru a více jak 350 Nm neumí přenést (to není žádná teorie, ale praxe CVT převodovek).
Nikde netvrdím nic o výkonu, nad 177 kW jít jistě nemusí, pouze tvrdím, že mají problém se silou nebo chceš-li s toč. momentem motorů a nemohou jít nad 350 Nm, protože CVT silnější motory nezvládá a to je třeba u dieselů docela nízký limit.
hmmmm, trosku ti v tom nehraje 2.4L turbo co je v ascentu s CVT a ma temer 380nm? tak jak to je? muzou? nemuzou? dovolil jsi jim to, nebo se te neptali?
Psal jsem 350 plus mínus pár Nm. 277lb-ft je 376Nm, máš snad pocit, že 376 je zásadně víc? Je to o 7,5% víc. Jestli chceš bazírovat na takové marginalitě, tak good luck.
Vidím, že Subaristé nejsou schopni unést prostý technický fakt, že technologie CVT je limitována na nižší točivé momenty a je omezená někam kolem 350 Nm, dobře geniální Subaru se dostalo až na závratných 376Nm, bez mého povolení, asi nějaký dobrý oddíl.
Přímý konkurent Ascentu Mazda CX-9 používá velmi podobný motor, s výkonem o 10hp nižším (250 vs 260 hp), ale přesto naplno využívá jeho potenciál co se týče toč. momentu (zcela logicky, protože jde o velká a těžká SUV a spíš než hodnota max. výkonu je žádoucí pořádný točivý moment) a motor pouští na 310 lb-ft, tedy 420 Nm. A víš proč? Protože nemají CVT ale pořádný HDM automat, který když budou potřebovat přenášet ještě větší toč. moment, tak klidně HDM postaví na 600Nm a pojedou dál. Subaru, pokud bude bazírovat na CVT, bude jím vždy limitováno.
Ano, se starým dobrým, atmosférickým B6, který má maximum na 335 Nm, Myslíš, že by byli schopni dát k CVT nějaký moderní přímovstřikový lehce turbený třílitr s 300-340 hp a 450 Nm?
Doporučuji předtím než začneš plácat blbosti si uvedená fakta ověřit. Limit pro CVT je 400Nm a ne 350 a i ten pokud vím byl překonán. Tuším, že LUK měl nějakou CVT s 500 Nm. Stačí se kouknout na informace o Multitronicu (=CVT) od Audi, tam je uveden limit 400Nm. A příkladem CVT se 400 NM je i Subaru:
"Agregát 2,0 GT DIT je dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem typu boxer s přímým vstřikováním. Jednotka je naladěna na výkon 221 kW (300 k) v 5600 min-1, vrchol točivého momentu 400 Nm je dostupný mezi 2000 a 4800 min-1.
Síla motoru je prostřednictvím převodovky s plynule měnitelným převodem posílána na všechna čtyři kola."
[odkaz]
Preboha, to je fakt strasne citat od ludi take blaboly.
Skus si pozriet technicke info a prierez Lineartronicom, co tam vsetko je a preco a s cim sa pocita. A potom si este pozri, kolko stoji nahradny diel klasicka spojka a Lineartronic.
Lineartronic a HDM ma vyhody, ktore dvojspojka nikdy mat nebude.
Mimochodom mne cukava dvojspojka teda vobec neprisla prijemnejsia. Zrejme asi vtedy nepochopila, co som s plynom zamyslal.
CVT mi prave u 4x4 aut dava zmysel ( ale nenarazam teraz na dynamiku ale na jej sposob fungovania ) .. teda ak ist do auta ako XV outback alebo eclipse cross ci outlander tak tam jednoznacne by som chcel CVT ... samozrejme kto sa chce pretekat na dialnici alebo v terene bude maximalne raz rocne tak tam manual bude lepsi ;-)
Shodou okolností jsem se kouknul na test Chvaly s Outbackem...i přes jeho shovívavost chválí Subaru jen v rámci ostatních CVT. Naštěstí jezdím kolem šourůmu, tak to kvílení nezabere moc přípravy ;-)
Konecne som si precital clanok a opat raz po precitanom nechapem niektore protikladne hodnotenia.
Vysvetli mi vsak niekto konecne, aky je rozdiel medzi dynamikou motora a pruznostou ?
Chvalabohu, ze sa do vybav nasilu netlaci navigacia za tie pekelne priplatky (ci uz dobrovolne alebo skryte v cene). V dnesnej dobe mobilov a mirrorlinkov. Je to len plus a nie minus, ked vo vybave nie je.
" Manuální volba virtuálních stupňů v XV chybí, tudíž nelze porovnat pružnost motorů při našem tradičním měření. " - chvalabohu, aj ked sa evidentne nepoucili, s tym ich "tradicnym" meranim.
Co ma prevapilo, ze napriek turbu a 35Nm naviac, co nie je malo - o 20% viac, ma Toyota "Zrychlení 60-100 km/h/80-120 km/h" na rovnakej urovni. A rovnako aj 0-100 su velmi blizko, kde vsak Toyota podvadza papierovym udajom a XV je naopak zbytocne pesimisticke.
"při klidné jízdě jsme s ní cestovali za 6,5 l/100 km, se subaru za 7,3" - pri kludnej jazde po okreskach chodi 2L krabica Forester za 6, takze az tak kludna jazda to nebola :-) Asi to bola "novinarska" kludna jazda.
No a na zaver by ma zaujimalo, na zaklade coho je pri CVT hodnotene "Řazení".
No a ak sa niekto bude stazovat, ze XVcko je drahe, tak mu staci pripomenut C-HR - este drahsie auto a menej pouzitelne. Ale to sa asi netreba cudovat, aj RAV ma velmi optimisticky nasadenu cenu.
Howgh.
Zdvihám rukavici ;-)
- že do výbav netlačí navigaci může být klidně pro někoho fajn, ale jen potud, pokud si za ni můžu samostatně připlatit. Pokud si kvůli takové (relativně základní věci) musíš koupit nejvyšší výbavu, tak to žádná výhoda není. U mazdy je (nebo byla) navi vždy solo, nebyla ani v nejvyšší výbavě, ale stojí 12,5tis. - super rešení!
- nemožnost porovnat pružnost u automatu na pevně zařazené stupně - souhlas, de.bilita
- že jejich klidná jízda neodpovídá spotřebou té tvojí, je úplně jedno. Podstatné je, že by měli jet s oběma auty +- stejně a dá se to pak vzájemně porovnat.
- mě přijdou ceny XV taky vcelku ok. Nikdo nemůže čekat, že technicky slušné auto plné výbavy bude stát 500tis.
Jediný problém celého auta (mojí optikou) je v motorech, kdy podle papírových údajů je vrchol v rámci konkurence stěží průměrný. Ceny bych skousl, CVT nejspíš taky.
Ještě k té pružnosti vs. dynamice- zásadní rozdíl v tom asi není, ale pamatuju na Top Gear, kde postavili proti Impreze WRX nějakýho "žebráka" a nechali je oba rozjíždět snad na trojku (?) - no a ač snad nikdo nepochybuje o skvělé dynamice WRX, tak její pružnost byla v tu chvíli tragická a prostě to vůbec nejelo. :-)
Zkoušel jsem najít na YT, ale neúspěšně. ;-\
V jiných testech tohoto XV jsem četl o shodné spotřebě 8,5 litru, s šesti bych asi běžně nepočítal. Jak píše Karel, podstatnější je srovnání, které má větší výpovědní hodnotu než velmi vágní termín "klidná jízda."
Podobné zrychlení 60-100 a 80-120 by mě překvapilo jen u manuálu, tady je to vzhledem k téměř shodnému výkonu a vyšší váze C-HR odpovídající.
Tak v diskusích se hodně špíny hází na CVT, ale problém je podle mě jinde. Prostě do podmotorovaných aut, což jsou zde bohužel oba exempláře, nepatří žádný automat. Motor, co už tak nemá výkonu na rozdávání, ten automat prostě zabije a výsledkem jsou pak taková ubohá čísla jako na stovce za 13. S tím se opravdu jezdit nedá. A že si za takovej zgreb Toyota řekne 700 tyček, to už je opravdu na psychiatrickou léčebnu.
Mimochodem, tohle je podle mě příčinou stále nízké obliby automatů v Evropě, když se to dává do zdejších trapných motorizací, tak to prostě nejede a z toho vzniká ta lidová moudrost, že automaty nejedou.
Jinak si ale myslím, že CVT, má-li motor alespoň trochu slušný výkon, což je přinejmenším 100 kW, vůbec není špatné řešení. Tuto převodovku znám z Avensisu, kde se pojí s dvoulitrem a oproti konkurenci rovněž s dvoulitry, ale HDM (Mazda 6, i40, Accord) ta Toyota jede nejlépe. Plus třeba ve městě je to super komfortní řešení - tak plynule DSG ani HDM prostě nejede.
508 nemá dvoulitrovou atmosféru... a už vůbec ne jako top benzínový motor (zdravíme Avensis). Ta 2.0CVT by možná držela krok s tou 1.2PureTech... jestli tam teda Peugeot tak slabý motor vůbec dá :-)
Mě také přijde nejlepší, pořídit si, co považuji já za nejlepší. Jen asi mám takový dar (jako naštěstí ještě dost zdejších diskutérů), který tobě chybí.
Říká se mu tolerance k jinému názoru. Co je tedy nejlepší pro mne, nemusí vyhovovat druhému.
A navíc netrpím nejistotou svého ega a tudíž nemusím pořád všude a všechny přesvědčovat, že jsem si já vybral to nejlepší a do té doby, než to všichni uznají, nedám pokoj.
Lepší v obecné rovině se nerovná Lepší pro tebe. Pro mne je nejlepší manuál..... Běž se radši přesvědčovat prodavačku v obchodě, že CVT je nejlepší, třeba tomu nerozumí a ujistí trochu tvého nevyrovnaného ega ;).
Jel jste v tom někdy? Samozřejmě, 2.0 TSI nebo Ecoboostu se to nevyrovná ani náhodou, ale mezi atmo dvoulitrama od konkurence to je furt nejlepší. A v porovnání s takovými těmi 1.4 - 1.5 turbo, to je na dlouhou debatu. Mně osobně ten atmosférický dvoulitr vyhovuje více. A s CVT je to ve městě naprosto nepřekonatelné, takhle plynule prostě žádný jiný automat nejede. Na dálnici ok, jen se s tím člověk musí trošku naučit. Na řezání okresek to samozřejmě není (ale to asi žádnej automat, ne?).
Jinak samozřejmě, to, že je tento motor vrchol nabídky je fail Toyoty. Měla by mít jako Mazda ještě jednu úroveň nad tím. Ale to nic nemění na tom, že na bežný komfortní ježdění to stačí (a to včetně dlouhých dálničních přesunů).
Ne, u Avensisu jsem tak nějak neměl důvod. Zajímavá pro mě je ta šestka, tam jsem ten dvoulitr s manuálem projížděl dost důkladně... ten má stovku za 9.1. Jak mě automat nezajímal, tak jsem netušil, že AT má dost bídných 10.2s... stejně bych si ale vsadil spíš na tu šestku, přece jen je lehčí a silnější, i když ne o moc.
Proti koncernové 1.4TSI 110kW je ta Mazda docela vyrovnaný soupeř, co jí chybí na krouťáku nějak dotahuje špičkou výkonu. Ale dnešní 1.5t (třeba konkrétně u toho Peugeotu) mají spíš 180k... a pak už asi není dlouhá debata potřeba :-).