Excentrický crossover od Toyoty není právě levný, kompenzuje to ale bohatou výbavou. Už v základu nechybí adaptivní tempomat či aktivní řízení pro jízdu v pruzích.
Celkom zaujimava Honda HRC. Pre armadny nacvik orientacie a suzitia v zabednenom tanku je zadne presklenie dveri ako stvorene... Ale nie. Do mestskej dzungle to povazujem za primerane atraktivne presuvadlo, no tie zadne dvere su z mojho pohladu katastrofalne riesene.
Mám dotaz, v článku se píše, cituji: Druhý stupeň Active je už možné pořídit i v hybridním provedení, které kombinuje zážehovou osmnáctistovku (72 kW) s elektromotorem (53 kW) o systémovém výkonu 90 kW"
Jelikož se v hybridech vůbec nevyznám, zarazil mě tento text. Výkon benzínového motoru a elektromotoru se nesčítají? Podle čeho se tedy, když ne součtem, vypočítává celkový výkon?
Jinak zajímavé autíčko, jsem zvědavý na dynamiku té 1.2T, do města asi dobrý ;-)
niro ma napriklad 77kw benzin plus 32kw elektromotor ale vo vysledku sa vsade docitas o maximalnm vykone sustavy na urovni 104kw a nie 109kw co by sucet oboch cisel .... ono ten celkovy vykon takejto hybridnej sustavy je zrejme vzdy kusok nizsi ako len celkovy sucet 2 cisel... a to iste plat aj pre kroutak
ta 1,2 T bude aj tak asi najpredavanejsia.... a parada ze ma aj moznost pohonu 4x4 v top vybave .. pochvala pre C-HR :yes: ( niro tu bohuzial nema okrem 2 kolkoveho hybridu uz nic na vyber )
a aj ma to kusok hneva ze niro nema v ponuke aj nejake to benzinove turbo ( iste by autu aj potrebam zakaznikov slusalo ) ... ale chapem ze je to ciste hybridne auto.... takze bud 0 alebo 1 ( ber alebo nechaj tak ) .... ine "logicke urovne" tu uz su na vyber nie su..
Jo, no. jsem si to prvně pročítal a říkám, fajn, 125 kw, to bude akorát.. Že by se rýsoval časem náhradník za naše HR-V??? :-) A ouha, jen 90. I když v součtu může ten krouťák, taky pěkně "pobavit". Mě se to líbí, proč ne. Ale s 1,2 určitě nee. A hybrid má tu cenovku o malinko výš, na můj vkus. Kdyby byl základ i hybrid o 50-60 dolů, hmmm. Vím, že výbava je o něco vyšší, ale přesto.
Niro jsem registroval, ale na mě je ten design, jak u auta 5-6 starého, pardon ;-\
priznavam aj ja ze vzhladom na objem aj vykon oboch motorov ten vykon hybridnej sustavy by som cakal kusok vyssi.. lebo niro nie je ziadne "delo" a to ma "az" 104kw ... ale na druhej strane C-HR je mozno este mensie auto ako niro a zrejme aj lahsie... a hlavne asi by bolo najpodstatnejsie povedat si uprimne jednu vec.. kto kupuje hybrida asi mu nepojde o nejake to pretekanie sa a nahananie vykonu... aj tak je celkove auto zamerane a robene na spotrebu... nejake tie prejazdy zatacky smykom tu nikdy nehrozia ;-) ... inak niro ma maximalku 162... ale kto by hybridnym ekovozitkom zameranym na spotrebu a klido pido jazdu jazdil 200 ze jo ;-) ... a take elektromobily nejdu vo vacsine pripadov ani 150.... a ake su uspesne a coraz viac oblubene ;-) ... uz to davno dnes nie je o maximalke ani top vykone a co najsirsich pneu ako kedysi.... prioritou dneska su uz ine parametre u aut ... a tu C-HR iste nesklame :yes:
souhlasím s Tebou, že tohle a vůbec hybridy nejsou apriori vymetači maximálních rychlostí v levém pruhu dálnice, měl jsem na mysli především dostatečný výkon na akceleraci za každých okolností, nic víc. Prostě mohl by to "snad" být takový svižný crossover a ještě s rozumnou spotřebou. Design mu určitě odpustím, mě se taková auta moc líbí :yes:
ta akceleracia z 0 na100 tu tiez asi nebude silna stranka ale do tych "mestskych" 50-60km za hodinu to bude urcite super... ale verim ze aj celkova pruznost bude fajn
ono kde dnes aj vobec ist aspon 150 ze jo .... ;-) a zase nie vsetci europania jazdime denne po nemeckych dialniciach... snivat je jedna vec a jazdit v realite vsedneho dna vec druha... ja by som niro urcite bral... mat tie peniaze tak sportage u mna nema sancu a to sa mi vazne ten "svalnaty hroch" nazivo velmi paci ....
mal som moznost vidiet detailne bordove aj modre niro a aj kusocek nakuknut do kabiny .... jednym slovom super.... dokonaly rodinny hybrid... stylovy ale pritom rozumne vnutri konzervativny a bytelny... miesto zmesi bielej ktoru pozname z fotiek som videl komplet tmavy interier ( je ozaj krasny ) ... takze ziadny farebny nesulad sa nekonal ... mne sa hybridy pacia... normalne pokukujem aj po hybridnom yarise... ale keby bol aspon o 1500 eur lacnejsi krucinal.... co uz... ale to uz nie je problem yarisu samozrejme ;-)
jen tak ze zvědavosti jsem se díval na zrychlení hybridního Vezela (japonské HR-V). Je v tom spojená klasická 1,5 I-VTEC s elektromotorem a převodovka CVT. Tachometr cejchovaný do 180 km/h. Divil jsem se, jak to auto neskutečně zrychluje, ale fakt neskutečně, Netvrdím, že bych s pedálem plynu jezdil pořád dole, naopak, sbíral bych rád eko body, od toho hybridy prostě jsou, ale ta záruka velmi slušné akcelerace (za jakýchkoli okolností) je prostě moc fajn.
Kolega z práce bych zase silně nahlodaný nad Aurisem hybridem, nakonec z toho sešlo, chybělo mu 30 tis. Kč a dealer ne a ne s cenou dolů. Škoda. Zkušenosti s Priusy po celém světě ukazují, že oni ta auta fakt asi umí. Yaris v hybridu má mj. trošku zajímavější design, mě se líbí víc, než standard.
take niro da na papieri 100ku za 11,5s.... na ekovozitko crossover s vyssou svetlostou aj celkovou vyskou a nie najmensou vahou to nie je vobec spatne cislo .... tu podla mna hybridy su v pohode v tomto.... na take tie bezne pouzitelne rychlosti v meste aj mimo neho sa hybu urcite slusne .... navyse ak zistis ze v reale jazdis za 4,5-5 litrov a pritom vobec nie si brzda premavky tak to potesi mozno viac ako nejaka ta supermaximalka u "beznych" aut ktoru nemas dnes uz aj tak kde vyuzit...
yaris hybrid funguje.... tam sa za take 4 litre ozaj jazdit da ( vid testy ) ... toyota toto umi.... ale za tu cenu je to na mna moc... aby clovek mohol setrit tak na to vlasne musi najprv mat ;-) ... vo vysledku to setrenie vlastne nie je vobec lacna zalezitost ... ale za mna po pravde ... setrit kazde deci ked najazdim 12-14 tisic rocne asi nema velky zmysel ... ale v kutiku duse ma proste hybridny yaris neskutocne pritahuje.... je to ina pritazlivost ako v pripade klasickeho ceedu alebo ria ... je to proste ina forma krasy a dokonalosti ... ved mozno raz... mozno za 10 rokov uz budu hybridy tak bezne ze clovek uz nebude mat ani inu moznost
počkejme si na pořádný test Nira, jsem zvědavý, jak dopadne spotřeba v reálném provozu. Budu brát reálné vypovídací hodnoty v potaz pouze v případě, že s tím pojedou, jak se jezdit s hybridem má, tedy předvídavě. Onehda jsem četl test na Prius a průměrná spotřeba v kombinaci 5,1 l/100 km, ale velmi, velmi a ještě jednou velmi málo se zabývalo tím, jaká byla skladba trasy a podmínky k jízdě, škoda :no:
nieco o nire som uz cital okrem ineho aj v tlaci.... a tak to vyzera ze za takych 5 litrov by to v reale aj slo .... co je stale menej ako povedzme taky ofiko papierovy udaj sucasneho maleho ria s benzinovym 1,2 cvvt ;-) ktore v reale ale pod nejakych 5,5 urcite nepojde...
ono tie testy hybridov su samozrejme kusok mozno skreslene a testeri uz podvedome v nich jazdia akoby na spotrebu a nejak ich ani moc nezatazuju .... napriek tomu si myslim ze stejne ciel tychto aut nie je jazdit zadarmo... ale jazdit primerane a setrne... a hlavne hodne pohodlne ...... a to prius urcite dokaze...a verim ze aj niro... predbezne jazdy/testy nira su ozaj pozitivne co ma tesi... lebo ozaj tadial pojde cesta.. :yes:
prius ma len jediny problem.. az moc sa hra vizualne na ekovozdilo v snahe za kazdu cenu odlisit sa od konvencnych aut ... co ale uz dnes ked ekovozdilom tuzi byt kazdy zacina byt mimo misu.... dnes aj ekovozidla uz zacinaju prichadzat na to ze aj pri tomto type aut ludia tuzia uz po normalnom dizajne a nie ufo style ;-) .. a nejde len o nehybridne posobiace niro..... prikladom je napriklad aj novy normalne posobiaci elektromobil chevrolet bolt ... byt ufom uz proste neleti
a urcite lepsie jazdit s nirom za 5-5,5 litra ako s dizlovym smradochom sportagom za 7 a este k tomu zvlast v meste .... kde kazdy usetreny liter paliva setri dvojnasobne nase obyvatelne prostredie
Ja mam Yarisa. Co je síce kus menšie a ľahšie. Ale dlhodobo jazdím za 4,2 trasu kde je asi 40% mesto, žiadne diaľnice, terén len veľmi mierne zvlnený. Jedine čo treba je neskákať prudko na brzdu, ale čo najviac rekuperovať. Ak brzdíš prudko(brzdami), tak je hybrid mŕtva váha. Takže neplatí, to čo často píšu, že isť pomaly a nešlapať prudko na plyn. Ja jazdím dosť rýchlo, časté rýchle štarty z križovatiek, aby som sa niekde zaradil a tiež aj predbiehanie mimo obce občas aj pri pokutovateľných rýchlostiach.
Hybrid je o uchovaní energie pohybu a nie o pomalej jazde, ale veľa ľudí vôbec nechápe fungovanie hybridu a tak s tým aj jazdia hodnotia to.
Sorry, ale Niro je nesmysl. Vyjma města nebo příměstského provozu naprosto dynamicky podměrečné auto, které po nasednutí rodiny bude mít problém předjet na okresce bezpečně kamion.
Nevím, dá se předpokládat, že to může být podobné, proč ne. Ano, mám benzínové HR-V a dynamika mi kupodivu mnohých stačí. Asi jsem jiný, ale opravdu stačí. Zrychlení z 0-100 km/h kolem 10 sekund, ověřená maximálka tachometrových 200 km/h, mi taky stačí, navíc jak často to využiji, že. Dlouhodobá spotřeba 5,9 dle propočtu je rovněž na kategorii auta vynikající. Nemá to sice pružnost turbomotoru, ale zase perfektní kulisu řazení :-) Samozřejmě, newtonmetrů není nikdy dost, dokázal bych si představit víc, i těch 130 koní je asi minimum, co si v crossoweru dokážu reálně představit.... Vše má své dvě strany mince, jednoduchost vs. komplikovanost pohonu apod. Teď vážně. Váhově to C-HR bude asi docela nízko, takže do města a kolem komína by ten motor mohl taky docela dostačovat, proč ne. Ale se zrychlením kolem 13 sekund na 100 bych to asi nechtěl. Uvidíme co reálné testy.
Součtem se dá celkový výkon dvou spřažených motorů spočítat jenom v jednom speciálním případu, když průběh výkonu v závislosti na otáčkách benzínového a spalovacího motoru je absolutně stejný a například maximum spalovacího motoru je v 6000 ot. 72 kW a maximum elmotoru je ve stejných 6000 ot. 53kW, tak potom max. výkon soustavy je skutečně 125 kW v 6000 ot. Jenže výkonové průběhy spalováku a elmotoru jsou dost rozdílné (maxima dosahují v různých otáčkách) a pak se musí sčítat grafy průběhu výkonu na otáčkách. Výsledkem takového sčítání grafů je, že maximum vyjde třeba v 4500 ot. kdy má spalovák třeba jenom 50kW a elmotor třeba 40 kW, takže výsledek je 90kW (jenom příklad, jak je to přesně u této Toyoty nevím).
U sportovně zaměřených aplikací se elektromotor dá naladit tak aby dosahoval maxima při stejných otáčkách jako spalovák a pak je u řady takových aplikací výsledný výkon blízko prostého součtu obou motorů. U aplikací, kde je slabý atmosférický motor jako v tomto případě je elmotor spíše naladěn tak, že dosahuje maxima dole aby pomohl slabému spodku spalováku a daní pak je, že nahoře už mu padá výkon a v oblasti maxima spalováku už moc nepomáhá. Takže takové ladění "do města" se silným spodkem.
díky za reakci :yes: Uvažoval jsem obdobně v příměru s newtonmetry, které má "od volnoběhu" elektromotor, alespoň podle mě, stále stejné, kdežto spalovák se k tomu musí dopracovat otáčkami. Tvá hypotéza mě nenapadla, ještě jednou dík.
teda neviem kde si prišiel k tomu " otáčky keď elektro dosahuje maximum momentu " kedže elektromotor má maximum - full moment- vždy - od jednej- prvej otáčky/min.
To záleží na tom, jaký elektromotor použiješ.
Asynchronním motory mají od nulových otáček stoupající tendenci momentu která se před synchronními otáčkami láme a padá dolů, viz třeba zde:
[odkaz]
Toyota používá obdobu synchronního stroje, do cca 3000 ot. tvrdá momentová charakteristika (konstantní moment) a pak nastává pokles momentu i výkonu, v oblasti otáček max. výkonu u spalovacího motoru se elektromotor propadá momentově a logicky i výkonově dolů. Viz třeba tady momentové a výkonové křivky elektromotoru z Priusu, předpokládám, že obdobný nebo stejný používá i diskutovaný model:
[odkaz]
Teda nevím, kde jsi přišel k tomu, že píši o "maximu momentu". Kdybys uměl číst, tak bys zjistil, že o momentu nikde nepíši ani čárku, všude píši o výkonu, průběhu výkonu a maximu výkonu, protože Jopino se ptal na max. výkon hybridní soustavy.
Ale zde je výkon přidávaný elektromotorem omezen maximálním výkonem poskytovaným trakční baterií - jako u Priusu 3, kde byl spal.motor 72 kW a el.motor 60 kW, celkový udávaný výkon byl 100 kW (nebo někdy 99 kW), přičemž na těch 99 kW to bylo omezeno výkonem baterie 27 kW - takže 72 + 27 = 99. Těch 60 kW trakčního elmotoru je dosažitelných z baterie + odebráním výkonu spal.motoru prostřednictvím generátoru na planetové e-CVT a jeho převedením na výstupní trakční el.motor.
Akorát je v rodině poptávka po téhle velikosti SUV, u nás je to v podstatě jen Kaškaj a bude tahle nádherná Toyota s parádním designem. Trošku dražší, ale to dožene výbava. Co ale do pr.kenný vohrady nemůžu vystát jsou ty "motory". Do 4.4m dlouhýho suv 85kw 1.2T a chceš - li silnější, připlať si 100k za hybrid, který je o brutálních 5kw silnější a ždibíček složitější. Nemožnost zvolit adekvátní pohon kolem 150PS odsouvá tohle auto v našem výběru někam na úroveň Fiatu 500x. Nechápu jejich politiku. Máme design, máme výbavu, ale zabijeme to šicím strojem. >:-[]
To je proste EU, kôli štyrom kusom co by sa tu predali s výkonnejším motorom predsa nebudú robiť homologizáciu. Na západe sa predá 70% ako hybrid a zvyšok pôjde skôr po cene. Ak chceš 150PS, tak chod nakupovať na východ od našej hranice tam bude aj atmo dvojliter 150PS.
Na východ od nás leží Slovensko a tam to kupovat nebudu nebo to máte v nabídce? Ano, i název má skrývat slova Compact Hybrid Revolution, ale to nemění nic na tom, že by měli myslet i na konzervativní zákazníky. Ale jak píšu, prodeje asi nepotřebují. Btw. stačilo by mi i malé turbo kolem 150PS ;-)
Lenže ja som Slovak a na východ od nás leží Ukrajina a tam sa predávajú rovnaké motorizácie ako v Rusku.
Predaje, by ani nemali. Aj VAG predáva väčšinou najslabšie motorizácie. Výkonnejšie motory proste v EU netiahnu. Že o ne má záujem nejaký automobilový fajnšmeker je fajn, ale biznis sa na tom robiť nedá. A Toyota funguje dosť trhovo. Modely, ktoré by robili par percent proste nerieši a vďaka tomu si držia dobré marže aj bez nezmyselného šetrenia na jednotlivých dieloch.
PS: “C-HR” stands for “Coupe – High Rider,”
To mas pravdu ... bohuzial. Lenze lepsia motorizacia nie je o tolko drahsia ako sa snazi vtlkat marketing. Myslis, ze ten 2.0 valve je drahsi ako hybrid ? A da sa povedat, ze Toyota to dotahuje ad absurdum, ked nema v ponuke rodinne auto na dlhe nemecke dialnice. Stredna trieda konci pri 150 PS a nema ani hybrid. Silnejsie motorizacie okrem toho robia ten marketing ...
Tvarime sa "zeleno", ale najvacsi rast ma segment SUV.
Ten dvojliter možno ani nie je drahší ako 1,2T, keďže od 1,6 sa líši len dlhším zdvihom. A 1,6 je v Aurise lacnejší ako 1,2T. Ale tento motor v EU topí vysoká papierová spotreba(CO2). Od ktorej sa na západe odvíjajú rôzne registračné a pravidelné poplatky. U nás by to bol super motor, ale spadáme pod legislatívu EU a trhy, kde vyššie CO2 nepredraží prevádzku auta majú v EU slabú kúpnu silu. A neviem koľko času a peňazí stojí homologizácia konkrétneho modelu(motor, prevodovka, výbava) pre EU.
Toyota C-HR jen potvrdila známou skutečnost - designéři Toyoty dovedou navrhovat jen dva druhy aut - ta nenápadná a pak neuvěřitelně nevkusné a kýčovité šílenosti, po kterých za několik málo let neštěkne ani pes. C-HR se řadí do druhé skupiny... :'-(:no:
Super design, v bílé barvě nádherná (obr.60), ale co nechápu je ten motor 1.2T. Proč? To nechci, to je pro pitomce co kupují VW šrot, proč tam Toyota nedá 1.6 Valvematic???
Proč 1,6 Valvematic? Ten motor je na podobný vůz v zásadě nevhodný. Malá síla v běžných otáčkách, výkon je cítit až nad 4,5k rpm, pak rychle roste spotřeba. Na dálnici u Aurise neudržel ve stoupáních při běžném naložení na 6° tempomatovou rychlost a spotřeba 8.
Měl jsem je na firmě a TSI vydržela stejně a stejně bez problémů. Nicméně rychlejší a úspornější. Takže 1,2T Toyota chápu.
Ze by pak rychle rostla spotreba se nechce verit a ze TSI vydrzelo stejne a bylo stejne bez problemu uz vubec ne >:D Statistiky a zkusenosti ridicu rikaji neco jineho. Ta 1,2T tam jde jen kvuli emisim, nic jineho v tom neni.
Ano, emisemi sešněrovaný motor 1,6 Valvematic žádná sláva není. Nahradil jsem je ve firmě 1,4TSI a ani s jedním nebyl problém. Dynamika pak minimálně o třídu výš, spotřeby v průměru o litr méně. Co se ti na tom nelíbí? Že necintám obvyklé kydy teoretiků?
Tak o dynamice nemluvim, ale ze by zral 1,6 Valvematic vice je nesmysl, kor o litr. Jen se to chce naucit jezdit, ty motory maji spotrebu cca shodnou. Ta tvoje dynamika o tridu lepsi je samozrejme vykoupena vetsi spotrebou, proto take kazdy vi, ze je spotreba u turbomotu na dynamicky styl jizdy hakliva. A ze je koncernovy motor bez problemu je dobra bajka. Jinak nemam pripominky a souhlasim s tebou ve vsem >:D
V Toyotě jsem se byl projet s Corollou s 1.6 Valvematic a neměl jsem žádný problém. Jsem zvyklý na atmosferický motor a vím, že se musí "točit". Tohle malé SUV bude vážit přibližně stejně jako Corolla, maximálně má nepatrně větší odpor vzduchu ... a 1.6 Valvematic je pro něj ideální základní motorizace.
U těch malých turbo motůrků jako první odejde to turbo a člověk potom bude řešit co s tím, koupě nového turba, bude v té době dělat víc než polovinu ceny ojetiny.
Cenu jsem cekal vyssi. Ted to je stejne zavadeci cena, pozdeji rozsiri nabidku motoru a cenu snizi. Design je primerene ulitly a to je v zadade i fajn. Nemusi vsechny auta vypadat stejne.
Jen nejak nechapu modu techto prtavych SUV (Mazda cx3, tohle a dalsi) - chapu, ze to je jen stylovka a modni zalezitost, ale zase styl na ukor prakticnosti a jizdnich vlastnosti?
Navic, bohuzel to je Toyota a nehodlam podporovat imb*cily vlastnici jejich servisni sit.
Ano máš pravdu, pokud se chová servis k zákazníkovi jako výrobce, tak musí čekat reakci. No a u servisů Toyoty, ať zastoupení u obchodníka, nebo u nezávislého, ale autorizovaného servisu, jsem neměl nikdy problém, na rozdíl od jiné značky. Měl jsem diskuse se zastoupením Toyoty v Praze (ohledně češtiny), ale toto je již zrušené a je to přímo podřízené Toyotě EU a je to lepší. S jinou značkou, rádoby českou, s vlastníkem v Německu, to bylo úplně jinak. Neuznaly svoji chybu a zatloukali a zatloukali. To již nikdy nechci zažít a proto jsem u jiné značky.
My a dost znasich znamych meli prave problemy s "autorizovanou" Toyotou v Ostrave. Chapu, ze to muze byt jen o tomto majiteli, ale i tak ... jsme radi za konkurenci, kde podvody treba i za desitky tisic resit nemusime.
Co sa servisných sieti týka, tak pre mňa je to celkovo problém. V okolí môjho mesta snáď nie je nie je jediný servis(značky, ktoré ma zaujímajú), ktorý by fungoval úplne bez problémov.
Jaký postoj zaujmout k designu tohoto vozu? Ledová kostka ošlehaná plamenem a větrem?
Seděl jsem v tom, obcházel tu podivnost a nahlížel na ni ze všech stran (Autoshow v Holešovicích).
Je zvláštní, jak některá japonská auta zdůrazňují detail. Jako by tvůrci zapomínali, že i celek je důležitý. I přes tento prvotní pocit jakési rozháranosti jsem však objevil jistou přitažlivost, která z fotografií nemůže být patrná, neboť nenabízí vůně, dotek. Ještě dvakrát jsem se k tomu vozu vrátil a nechal na sebe působit extravaganci. Nakonec jsem nalezl linku, která navazovala a opakovala se, aby tak vytvořila celek. A po nějaké době jsem se spokojil s myšlenkou, že toto dílko na mě zvenčí dělá dojem dakarského speciálu a uvnitř evokuje ledové království – s dostatkem místa pro kolena a rozhledem vpředu. Snad jen… kéž bych si na zadních sedadlech nepřipadal jako 180 cm velké dítě. Neboť pohled ven vyžadoval natahovat krk jako hladová žirafa. I to jsem si nakonec omluvil tím, že je to stylovka pro dva… sympaticky šílená pojízdná věc, která nesází na haló efekt…
Problém s místem pro kolena vzadu nebyl, pokud jsem seděl "sám za sebou". Avšak pocitově mírně klaustrofobické, dokonce až tmavé místo. Pokud však zadní sedáky nemíníš využívat často (a dle tvých komentářů soudím, že Tě automobil zaujal), určitě si běž vyzkoušet, když bude příležitost. Jak se říká, některé víno je třeba řádně poválet na jazyku, než ti doopravdy zachutná... o to více chutí však nabídne. Pro tuto Toyotu to platí dvojnásob
Díky za koment. Auto mě zaujalo docela dost, mám rád lexusoidní tvary, a právě proto mě bude zajímat reálná podoba face to face. Ještě jednou díky :yes: