Toyota Camry 3,0 V6 - ticho a klid (05/2002)

Toyota Camry 3,0 V6 - ticho a klid (05/2002)

 
 

Pátá generace tohoto japonského sedanu vyšší střední třídy přichází na trh se zcela novým "evropštějším" designem a inovovanými zážehovými motory 3,0 V6 a 2,4 VVT-i.

Zda tento model dosáhne v Evropě vyšších prodejů než předchůdce zatím není jasné, ale chybí mu již na první pohled jedno - turbodiesel pod kapotou. To naopak nevadí v USA, kde Camry vévodí trhu ve své kategorii.

Pro test jsme si vybrali model 3,0 V6, který je standardně vybaven čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Z venku Camry nijak neohromí, linie přední častiz boku jsou však velmi harmonické. Při pohledu na zadní část však překvapí stroze vyhlížející koncová světla, která jakoby ke zbytku vozu nepatřila. Mnohem více by se zde hodily světla širší a užší, která by navíc vůz opticky rozšířila. V interiéru nás opět nečeká nic dramatického - přístrojová deska má velmi dobrou ergonomii a střídmý design. Trochu překvapí "obyčejné ciferníky", které dnes překonává svým krásným denním podsvícením i menší model Corolla. Sedadla vepředu jsou velmi pohodlná s poměrně dobrým bočním vedením. Slušný prostor vzadu odpovídá velkému rozvoru 2720 mm (o 50 mm větší než u předchůdce). Kladem Camry je také velmi kvalitní zpracování a slícování dílů. V interiéru za jízdy nic nevrzalo ani neskřípalo.

Velký zavazadlový prostor o objemu 587 litrů téměř nemá konkurenci a navíc je možné sklopit opěradla což některé velké sedany neumožňují - maximálně mají malou díru pro lyže v prostoru loketní opěrky (například Škoda Superb či Alfa 166).

Řízení je i díky automatu snadné. Camry se velmi dobře ovládá, posilovač řízení má ideální účinek, subjektivně se zdá být vůz "lehčí" než ve skutečnosti - jako byste řídili třeba Corollu. Na tom má pochopitelně zásluhu silný (především v nižších otáčkách) a špičkově odhlučněný šestiválec, který do interiéru nepřenáší prakticky žádné vibrace. Maximální výkon 139 kW tohoto třílitru sice poněkud zaostává za evropskou konkurencí, ale vše si vynahrazuje již zmíněnou kultivovaností a dobrým tahem z nízkých otáček.

Popravdě řečeno odhlučnění je asi největší trumf tohoto vozu. Pokud se rozjíždíte například z křižovatky - budete mít co dělat, abyste šestiválec vůbec uslyšeli (!) Také řazení probíhá neznatelně, přestože čtyřstupňové automaty jsou u evropské konkurence již delší dobu nahrazeny pětistupňovými. Také absence voliče řazení "plus-minus" je dnes těžko omluvitelná.

Jízdní vlastnosti v extrémních situacích jsou částečně limitovány hodně měkkým odpružením, které na jednu stranu hýčká posádku při klidné jízdě, ale na stranu druhou poměrně brzy dochází v prudce projížděných zatáčkáchke spuštění systému VCS, což je obdoba známého ESP (elektronický stabilizační systém). Brzdy mají velmi dobrý a neslábnoucí účinek.

Nová Toyota Camry zůstává i nadále klasickým zástupcem japonských velkých vozů, tedy s výbornou technikou, zpracováním i odhlučněním, ale po stránce designu je až příliš nenápadná. Absence moderního turbodieselu pod kapotou výrazně snižuje šance na větší prodejní úspěch v Evropě. Také politika jednotné, byť bohaté výbavy, kterou nelze nijak rozšiřovat nemusí každému vyhovovat.

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 299 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 314 900 Kč

Základní výbava:hliníkové ráfky, nastavitelný volant, ABS + EBD + BA, VSC + TR, bezpečnostní vak řidiče a spolujezdce, bezpečnostní vaky boční, bezpečnostní vaky hlavové pro přední i zadní sedadla, palubní počítač, rádio + CD přehrávač + 6 repro, automatická klimatizace, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická anténa, imobilizér, potahy sedadel, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, tempomat, dělené zadní sedadlo, nárazníky v barvě vozu, elektrická vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, samostmívací vnitřní zrcátko, světlomety do mlhy, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 15.000,-)

Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní Tálibánci zaútočili na mezinárodní hotel. Zabili čtrnáct cizinců a čtyři místní

Počet obětí nočního útoku na mezinárodní hotel v Kábulu…

Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů Hodnota nejdražší firmy světa může brzy přesáhnout bilion dolarů

Apple se v roce 2018 pravděpodobně stane první…

Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu Turecká armáda se probojovala do Afrínu. Chce vytvořit bezpečnou zónu

Turecké pozemní síly se v neděli probojovaly do…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 139 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 274 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 15.7 / 8.3 / 11
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 587 / 587
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 545
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4815
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2720
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,68
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál LIAZ: Příběh nesmrtelných aut, o která nakonec nikdo nestál

Liberecké automobilové závody byly svého času největším…

Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla? Kia Stinger GT poměřila síly s BMW 640i a Porsche Panamera. Jak dopadla?

Korejské gran turismo Stinger GT absolvoval zajímavé…

 



Video: Dvojice zlodějů se snažila ukrást auto. Kolemjdoucí byli proti Video: Dvojice zlodějů se snažila ukrást auto. Kolemjdoucí byli proti

Dva zlodějíčci se pokusili v Jihoafrické republice ukrást…

Toyota Camry přichází na český trh Toyota Camry přichází na český trh

Na český trh přichází vrcholný model automobilky Toyota,…

 



 
Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Rychlé kolo s Porsche Cayenne S: I SUV může být zábavné!

Dnes 15:21

Počátkem ledna jsme v redakční garáži měli vzácnou společnost – Porsche Cayenne S. Příležitost jsme využili k dalšímu ostrému pokusu v Bělé pod Bezdězem.




Blesk.cz

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly porno. Řada z nich byla určená dětem

Google zrušil 63 aplikací, protože zobrazovaly…

Na Google Play bylo 63 aplikací (většinou hry), které obsahovaly mallware zobrazující pornografickou reklamu.…

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“ popsal svědek z hořícího hotelu v Praze

„Báli jsme se výbuchu, elektřina stále fungovala,“…

Situace během požáru v hotelu Eurostars David v centru Prahy byla v sobotu 20. ledna nepřehledná. Milan Markovič…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným startem ve druhé desítce. Vítkové se nedařilo

Moravec s Krčmářem dojeli v závodě s hromadným…

 V dnešních závodech Světového poháru s hromadným startem v Anterselvě si lépe vedla mužská část českého…

 

Reflex.cz

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un souloží se svoji jadernou bombou

Rusové natočili vtipný klip: Diktátor Kim Čong-un…

Zamilovaný severokorejský diktátor Kim Čong-un svede svoji jadernou bombu. Když ji však jeho soudruzi odpálí, je…

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi zraněnými je i několik cizinců

Požár hotelu v Praze nepřežili čtyři lidé, mezi…

Sobotní požár hotelu v centru Prahy má už čtyři oběti. Dva mladí cizinci - jednadvacetiletý Němec a o rok mladší…