reklama


Toyota Camry 3,0 V6 - ticho a klid (05/2002)

Toyota Camry 3,0 V6 - ticho a klid (05/2002)

 
 

Pátá generace tohoto japonského sedanu vyšší střední třídy přichází na trh se zcela novým "evropštějším" designem a inovovanými zážehovými motory 3,0 V6 a 2,4 VVT-i.

Zda tento model dosáhne v Evropě vyšších prodejů než předchůdce zatím není jasné, ale chybí mu již na první pohled jedno - turbodiesel pod kapotou. To naopak nevadí v USA, kde Camry vévodí trhu ve své kategorii.

Pro test jsme si vybrali model 3,0 V6, který je standardně vybaven čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Z venku Camry nijak neohromí, linie přední častiz boku jsou však velmi harmonické. Při pohledu na zadní část však překvapí stroze vyhlížející koncová světla, která jakoby ke zbytku vozu nepatřila. Mnohem více by se zde hodily světla širší a užší, která by navíc vůz opticky rozšířila. V interiéru nás opět nečeká nic dramatického - přístrojová deska má velmi dobrou ergonomii a střídmý design. Trochu překvapí "obyčejné ciferníky", které dnes překonává svým krásným denním podsvícením i menší model Corolla. Sedadla vepředu jsou velmi pohodlná s poměrně dobrým bočním vedením. Slušný prostor vzadu odpovídá velkému rozvoru 2720 mm (o 50 mm větší než u předchůdce). Kladem Camry je také velmi kvalitní zpracování a slícování dílů. V interiéru za jízdy nic nevrzalo ani neskřípalo.

Velký zavazadlový prostor o objemu 587 litrů téměř nemá konkurenci a navíc je možné sklopit opěradla což některé velké sedany neumožňují - maximálně mají malou díru pro lyže v prostoru loketní opěrky (například Škoda Superb či Alfa 166).

Řízení je i díky automatu snadné. Camry se velmi dobře ovládá, posilovač řízení má ideální účinek, subjektivně se zdá být vůz "lehčí" než ve skutečnosti - jako byste řídili třeba Corollu. Na tom má pochopitelně zásluhu silný (především v nižších otáčkách) a špičkově odhlučněný šestiválec, který do interiéru nepřenáší prakticky žádné vibrace. Maximální výkon 139 kW tohoto třílitru sice poněkud zaostává za evropskou konkurencí, ale vše si vynahrazuje již zmíněnou kultivovaností a dobrým tahem z nízkých otáček.

Popravdě řečeno odhlučnění je asi největší trumf tohoto vozu. Pokud se rozjíždíte například z křižovatky - budete mít co dělat, abyste šestiválec vůbec uslyšeli (!) Také řazení probíhá neznatelně, přestože čtyřstupňové automaty jsou u evropské konkurence již delší dobu nahrazeny pětistupňovými. Také absence voliče řazení "plus-minus" je dnes těžko omluvitelná.

Jízdní vlastnosti v extrémních situacích jsou částečně limitovány hodně měkkým odpružením, které na jednu stranu hýčká posádku při klidné jízdě, ale na stranu druhou poměrně brzy dochází v prudce projížděných zatáčkáchke spuštění systému VCS, což je obdoba známého ESP (elektronický stabilizační systém). Brzdy mají velmi dobrý a neslábnoucí účinek.

Nová Toyota Camry zůstává i nadále klasickým zástupcem japonských velkých vozů, tedy s výbornou technikou, zpracováním i odhlučněním, ale po stránce designu je až příliš nenápadná. Absence moderního turbodieselu pod kapotou výrazně snižuje šance na větší prodejní úspěch v Evropě. Také politika jednotné, byť bohaté výbavy, kterou nelze nijak rozšiřovat nemusí každému vyhovovat.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 299 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 314 900 Kč

Základní výbava:hliníkové ráfky, nastavitelný volant, ABS + EBD + BA, VSC + TR, bezpečnostní vak řidiče a spolujezdce, bezpečnostní vaky boční, bezpečnostní vaky hlavové pro přední i zadní sedadla, palubní počítač, rádio + CD přehrávač + 6 repro, automatická klimatizace, výškově nastavitelná přední sedadla, elektrická anténa, imobilizér, potahy sedadel, vyhřívání předních sedadel, posilovač řízení, tempomat, dělené zadní sedadlo, nárazníky v barvě vozu, elektrická vnější zpětná zrcátka s vyhříváním, samostmívací vnitřní zrcátko, světlomety do mlhy, dešťový senzor, centrální zamykání s dálkovým ovládáním

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+ 15.000,-)

Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy Část pošťáků hrozí stávkou, chtějí vyšší platy

Menší odborové organizace na České poště by příští týden…

Česko nechce větší šetření s energií, návrh Bruselu  se mu nelíbí Česko nechce větší šetření s energií, návrh Bruselu se mu nelíbí

Česká republika patří mezi několik států Evropské unie,…

Výrobci obřích rypadel Unex spadly loni tržby i zisk Výrobci obřích rypadel Unex spadly loni tržby i zisk

Strojírensko-metalurgické společnosti Unex z Uničova na…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2995
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 139 / 5300
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 274 / 4400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 225
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.1
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 15.7 / 8.3 / 11
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 587 / 587
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1390 / 545
Rozměr pneu:215/60 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4815
b) šířka (mm): 1795
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2720
e) rozchod vpředu (mm): 1545
f) rozchod vzadu (mm): 1520
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1080
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 640 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1530
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 10
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,68
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz Do konce desetiletí by mohl z Tatry opět vyjet nový osobní vůz

Automobilka Tatra se podle týdeníku Ekonom vrací k…

Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav Facelift Mazdy 3 pod drobnohledem: Přehled cen, motorizací a výbav

Nejnovější Mazda 3 se dočkala drobných kosmetických…

 




Video: Dvojice zlodějů se snažila ukrást auto. Kolemjdoucí byli proti Video: Dvojice zlodějů se snažila ukrást auto. Kolemjdoucí byli proti

Dva zlodějíčci se pokusili v Jihoafrické republice ukrást…

Toyota Camry přichází na český trh Toyota Camry přichází na český trh

Na český trh přichází vrcholný model automobilky Toyota,…

 



 
Dacia trhá rekordy a přesto by mohla prodávat více. Jakých novinek se dočkáme v roce 2017?

Dacia trhá rekordy a přesto by mohla prodávat více. Jakých novinek se dočkáme v roce 2017?

Dnes 15:50

Prodeje Dacie čile rostou, české zastoupení přesto neprodává tolik aut, kolik by si přálo. Nedostává totiž dostatečný počet vozů.




Blesk.cz

45 let od smrti Jiřího Grossmanna: Nemoc tajil, jeho kostra děsila Urbánkovou

45 let od smrti Jiřího Grossmanna: Nemoc tajil, jeho…

Od jeho smrti dnes uplynulo pětačtyřicet let, přesto jeho texty i humor patří dodnes k nejvyhledávanějším. Jiří…

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED displejem. Samsung nestíhá vyrábět

Bloomberg: bude pouze jeden iPhone 8 s OLED…

O tom, že Apple představí iPhone 8 s OLED displejem se mluví již dost dlouho, naposledy tato informace zavířila…

 

iSport.cz

Agüero dostal stop na čtyři zápasy. Přijde o šlágr s Arsenalem

Agüero dostal stop na čtyři zápasy. Přijde o šlágr s…

Fotbalisté Manchesteru City budou v příštích čtyřech zápasech anglické ligy postrádat svého nejlepšího střelce…

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC Polanský a ne HC Oceláři

Kýhos: Řve tady celá hala, jako když je to HC…

Velmi nelibě nesou fanoušci Ocelářů absenci dlouholetého lídra Jiřího Polanského. Brzy pětatřicetiletý útočník…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video od Googlu

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Muž vyvolal staré svatební snímky z koupeného foťáku. Svatebčané je viděli po 50 letech

Muž vyvolal staré svatební snímky z koupeného…

Rumunský fotograf Alex Galmeanu, který si koupil na internetu starý foťák, nemohl uvěřit svým očím. Když…

 
 
reklama