Toyota Camry - světoběžník

Toyota Camry - světoběžník

 
 

Seznamte se s autem vyrobeným v Japonsku, které nabízí americký komfort evropským zákazníkům. Tímhle kosmopolitou je Toyota Camry.

Toyota představila na frankfurtském autosalonu v evropské premiéře již pátou generaci svého nejluxusnějšího modelu Camry a protože se tento automobil od minulého týdne prodává i na českém trhu, nastal ideální čas, abychom vás s ním blíže seznámili.

Camry je automobilem vyšší střední třídy, takže jeho nejbližšími konkurenty bude kupříkladu Nissan Maxima, Mazda Xedos 9, Peugeot 607, Opel Omega, ale také mladoboleslavská novinka Škoda Superb. Camry byla navržena podle amerického vkusu, ale na rozdíl od jejího předchůdce je znát, že byl brán ohled také na evropskou klientelu. I přes své rozměry působí lehce a elegantně, navíc se může pyšnit svou originalitou - ani při velké snaze na ní nenajdete designérské prvky, používané v tomto segmentu konkurencí. Největší Toyota má rozměry 4815 x 1795 x 1500 mm a rozvor 2720 mm. Nepatří tedy ve své kategorii k největším, v interiéru je to však již jinak.

Prostor pro cestující se podařilo propracovat tak, že patří k nejprostornějším ve třídě. Sedadla jsou velkoryse dimenzována, k vidění jsou zde jen kvalitní plasty, kůže a dekorace z pravého dřeva, poněkud nepatřičně však působí samotná přístrojová deska. Ta svým pojetím a absencí nápadů a noblesy, v této třídě tak žádané zrovna nevyniká, přestože ve srovnání s předchůdcem je i to výrazný krok kupředu. Pokud však jde o vybavení a přehlednost pracoviště, to už je jiná - k dispozici je samočinná klimatizace, palubní počítač, a na multifunkčním displeji lze zobrazovat i mapu satelitního navigačního systému. Úctyhodný je také zavazadlový prostor, do něhož se vejde 587 l nákladu a tuto velikost lze ještě případně zvětšit sklopením zadních sedadel, rozdělených v poměru 3: 2.

Podvozek noblesního sedanu tvoří vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou taktéž tlumičové vzpěry. Poháněna jsou přední kola a tuto činnost obstarávají dva motory - čtyřválec 2,4 l/112 kW a šestiválec 3,0 l/137 kW. Obě tyto jednotky jsou nabízeny se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou, slabší z nich je však možné pořídit také s pětistupňovým mechanickým ústrojím. Prvně jmenovaný motor je vybaven proměnným časováním ventilů VVT-i má točivý moment 218 N. m a dokáže tento vůz zrychlit na stovku za 9,4 s (10,5 s s automatem), maximální rychlost přitom činí 210 km/h (200 km/h u verze s automatem). Šestiválec s 273 N. m točivého momentu je údajně dostatečně silný, takže nepotřebuje technickou lahůdku VVT-i. Posuďte sami - akceleraci na stovku zvládne za 9,1 s a největší rychlost činí 225 km/h. Rozdíly mezi nimi tedy nejsou tak výrazné, a pohled na tabulku spotřeby, u níž je pod čtyřválcem uvedeno 8,6, respektive 9,7 l na 100 km, zatímco šestiválec spálí rovných 11 l, nejspíš donutí k zamyšlení - však také Toyota v České republice předpokládá, že se vozů se slabším motorem prodá 70% z celkového množství (rovná polovina všech prodaných automobilů by měla tvořit tato verze s automatickou převodovkou). Všechna šestnáctipalcová kola obutá do pneumatik 215/60 jsou osazena kotoučovými brzdami, ta přední mají navíc vnitřní chlazení.

V této kategorii automobilů je samozřejmostí rozsáhlá standardní výbava a Camry v tomto směru není výjimkou. Pokud jde o bezpečnostní prvky, tak zde nalezneme hned šest airbagů, ABS, EBD a BA (brzdový asistent), pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů, zátěžové čidlo, které vyhodnocuje, zda aktivovat airbag (v případě neobsazení sedadla k tomu nedojde), dále imobilizér a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pokud jde o luxusní prvky, tak jsme již zmínili palubní počítač a samočinnou klimatizaci, dále zde najdeme rádio s CD měničem a šesti reproduktory, el. otevírání oken a ovládání a vyhřívání zrcátek, dešťový senzor a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Volant má naproti tomu překvapivě pouze výškové nastavování. Výbavu ještě u verze s automatickou převodovkou obohacuje kožené čalounění a elektrické nastavování předních sedadel, třílitrový model k tomu navíc přidává ještě litá šestnáctipalcová kola, systém jízdní stability VSC a "protiprokluz" TRC.

Pro pořádek ještě uveďme ceny na českém trhu - základní verze 2.4 VVT-i přijde na 959.900 korun, stejný motor se samočinnou převodovkou a s tím související vyšší výbavou stojí 1.169.900 Kč a vrcholné provedení 3.0 V6 si Toyota cení na 1.299.900 korun (platnost 12/01).

Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho Konec diktátora? Zimbabwská vládní strana připravuje odvolání Mugabeho

 Zimbabwská vládní strana chce odvolat prezidenta Roberta…

Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol Nahlédněte do muzea Škody Auto. Unikátní stodvacítka má pohon předních kol

Na první pohled vypadá bílý prototyp jako obyčejná…

Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie Nejbohatší procento milionářů vlastní polovinu světového jmění, tvrdí studie

Propast mezi bohatými a chudými se stále prohlubuje.…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle 10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Znáte to. Ty nejspolehlivější motory máme beztak všichni…

Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N Hyundai už vyrábí největšího konkurenta Octavie. i30 Fastback bude i ve verzi N

Letos by se v nošovické továrně značky Hyundai mělo…

 





 
Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Elektrická Škoda dorazí v roce 2020. Vyrábět se bude v Mladé Boleslavi

Dnes 19:08

Mladoboleslavská automobilka plánuje do roku 2025 zákazníkům nabídnout pět vozů s čistě elektrickým pohonem v různých segmentech.




Blesk.cz

Pravda o náhlé smrti herce Šmída (†47): Lékař ho varoval už před 2 měsíci!

Pravda o náhlé smrti herce Šmída (†47): Lékař ho…

Nečekaná a pro mnohé šokující smrt herce Jaroslava Šmída (†47), známého Doktora od jezera hrochů, který v…

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v Jeseníkách »sežralo« sucho, zbyly jen holiny! Hrozí povodně

Největší lesní kalamita v dějinách Česka: Stromy v…

Největší přírodní katastrofa v historii českého lesnictví zasáhla pohoří Nízkého Jeseníku. Doslova před očima…

 

iSport.cz

Kouč Slovácka před Plzní: Rozdráždili jsme kobru, která trošku spinkala

Kouč Slovácka před Plzní: Rozdráždili jsme kobru,…

Sedm zápasů v lize, nula výher. Pod koučem Michalem Kordulou (40) to Slovácku dře, o to větší šok způsobil jeho…

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jihlava 1:0. Výhru vystřelil navrátilec Kadlec

CELÝ SESTŘIH: Sparta - Jihlava 1:0. Výhru vystřelil…

Fotbalisté Sparty v předehrávce 14. kola první ligy zvítězili těsně 1:0 nad Jihlavou a minimálně do soboty se…

 

Reflex.cz

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

JXD: Nepřesaditelný jde za vámi!

Chlap natolik dojatý, jako jsem dnes já, by asi neměl psát sloupek. Ale nezbývá nic jiného, povinnost je…

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si trest smrti, napsal státní deník KLDR

Trump je starý blázen a zlý podvodník, zaslouží si…

Severokorejská státní média opakovaně a velmi tvrdě v posledních dnech kritizovala amerického prezidenta Donalda…