Toyota Camry - světoběžník

Toyota Camry - světoběžník

 
 
3.12. 2001

Seznamte se s autem vyrobeným v Japonsku, které nabízí americký komfort evropským zákazníkům. Tímhle kosmopolitou je Toyota Camry.

Toyota představila na frankfurtském autosalonu v evropské premiéře již pátou generaci svého nejluxusnějšího modelu Camry a protože se tento automobil od minulého týdne prodává i na českém trhu, nastal ideální čas, abychom vás s ním blíže seznámili.

Camry je automobilem vyšší střední třídy, takže jeho nejbližšími konkurenty bude kupříkladu Nissan Maxima, Mazda Xedos 9, Peugeot 607, Opel Omega, ale také mladoboleslavská novinka Škoda Superb. Camry byla navržena podle amerického vkusu, ale na rozdíl od jejího předchůdce je znát, že byl brán ohled také na evropskou klientelu. I přes své rozměry působí lehce a elegantně, navíc se může pyšnit svou originalitou - ani při velké snaze na ní nenajdete designérské prvky, používané v tomto segmentu konkurencí. Největší Toyota má rozměry 4815 x 1795 x 1500 mm a rozvor 2720 mm. Nepatří tedy ve své kategorii k největším, v interiéru je to však již jinak.

Prostor pro cestující se podařilo propracovat tak, že patří k nejprostornějším ve třídě. Sedadla jsou velkoryse dimenzována, k vidění jsou zde jen kvalitní plasty, kůže a dekorace z pravého dřeva, poněkud nepatřičně však působí samotná přístrojová deska. Ta svým pojetím a absencí nápadů a noblesy, v této třídě tak žádané zrovna nevyniká, přestože ve srovnání s předchůdcem je i to výrazný krok kupředu. Pokud však jde o vybavení a přehlednost pracoviště, to už je jiná - k dispozici je samočinná klimatizace, palubní počítač, a na multifunkčním displeji lze zobrazovat i mapu satelitního navigačního systému. Úctyhodný je také zavazadlový prostor, do něhož se vejde 587 l nákladu a tuto velikost lze ještě případně zvětšit sklopením zadních sedadel, rozdělených v poměru 3: 2.

Podvozek noblesního sedanu tvoří vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou taktéž tlumičové vzpěry. Poháněna jsou přední kola a tuto činnost obstarávají dva motory - čtyřválec 2,4 l/112 kW a šestiválec 3,0 l/137 kW. Obě tyto jednotky jsou nabízeny se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou, slabší z nich je však možné pořídit také s pětistupňovým mechanickým ústrojím. Prvně jmenovaný motor je vybaven proměnným časováním ventilů VVT-i má točivý moment 218 N. m a dokáže tento vůz zrychlit na stovku za 9,4 s (10,5 s s automatem), maximální rychlost přitom činí 210 km/h (200 km/h u verze s automatem). Šestiválec s 273 N. m točivého momentu je údajně dostatečně silný, takže nepotřebuje technickou lahůdku VVT-i. Posuďte sami - akceleraci na stovku zvládne za 9,1 s a největší rychlost činí 225 km/h. Rozdíly mezi nimi tedy nejsou tak výrazné, a pohled na tabulku spotřeby, u níž je pod čtyřválcem uvedeno 8,6, respektive 9,7 l na 100 km, zatímco šestiválec spálí rovných 11 l, nejspíš donutí k zamyšlení - však také Toyota v České republice předpokládá, že se vozů se slabším motorem prodá 70% z celkového množství (rovná polovina všech prodaných automobilů by měla tvořit tato verze s automatickou převodovkou). Všechna šestnáctipalcová kola obutá do pneumatik 215/60 jsou osazena kotoučovými brzdami, ta přední mají navíc vnitřní chlazení.

V této kategorii automobilů je samozřejmostí rozsáhlá standardní výbava a Camry v tomto směru není výjimkou. Pokud jde o bezpečnostní prvky, tak zde nalezneme hned šest airbagů, ABS, EBD a BA (brzdový asistent), pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů, zátěžové čidlo, které vyhodnocuje, zda aktivovat airbag (v případě neobsazení sedadla k tomu nedojde), dále imobilizér a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pokud jde o luxusní prvky, tak jsme již zmínili palubní počítač a samočinnou klimatizaci, dále zde najdeme rádio s CD měničem a šesti reproduktory, el. otevírání oken a ovládání a vyhřívání zrcátek, dešťový senzor a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Volant má naproti tomu překvapivě pouze výškové nastavování. Výbavu ještě u verze s automatickou převodovkou obohacuje kožené čalounění a elektrické nastavování předních sedadel, třílitrový model k tomu navíc přidává ještě litá šestnáctipalcová kola, systém jízdní stability VSC a "protiprokluz" TRC.

Pro pořádek ještě uveďme ceny na českém trhu - základní verze 2.4 VVT-i přijde na 959.900 korun, stejný motor se samočinnou převodovkou a s tím související vyšší výbavou stojí 1.169.900 Kč a vrcholné provedení 3.0 V6 si Toyota cení na 1.299.900 korun (platnost 12/01).

Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament Kubánci se po více než čtyřiceti letech dočkají nové ústavy, její návrh schválil parlament

Kubánský parlament dnes schválil návrh nové ústavy, která…

RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji RegioJet vyhrál soutěž na regionální dopravu v Ústeckém kraji

Soukromý dopravce RegioJet vyhrál poptávkové řízení na…

Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB Trumpova rozhodnutí ovlivňují i ceny v Česku, tvrdí Jan Boháč z ČSOB

Nově zavedená cla, ostré výroky amerického prezidenta,…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence Ráj na Zemi Škodu Kodiaq GT v Číně nečeká. Toto chystá konkurence

Zbrusu nový kupé-crossover Škody se ještě ani nezačal…

Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte! Kolo vyrobené z tisíců papírů A4? Vydrží více, než si myslíte!

Kluci z ruského Youtube kanálu Garage 54 se opět…

 





 
Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se její motor vešel do třílitrového limitu?

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione: Jak se vejít do třílitrového limitu?

Dnes 16:57

Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione z roku 1987 dnes představuje cenový vrchol v tradiční řadě 75. Tento homologační speciál dal 500 šťastným majitelům okusit nefalšované sportovní svezení. Nejrychlejší Alfou 75 tento vzácný typ přesto není.




Blesk.cz

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a žhavé celebrity

Havajské ostrovy: Lákají na vulkány, odlehlé pláže a…

Pokud toužíte po absolutním ráji a nekonečné pohodě, zamiřte na jeden z Havajských ostrovů uprostřed Tichého…

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Austrálie zachraňuje unikátní útes. Na pomoc povolala vědce

Australská vláda začala posuzovat předložené vědecké návrhy na záchranu Velkého bariérového útesu, který je od…

 

iSport.cz

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může proměnit taktiku fotbalu

Vítejte ve VIDEOdobě. Jak nástroj pro sudí může…

Fotbal už nikdy nebude jako dřív. To lze s ohledem na zapojení videa do nejmasovějšího světového sportu s…

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly Sparta i Plzeň

SESTŘIHY: Slavia přejela Olomouc, tři body získaly…

Nová sezona Fortuna ligy je tady - a začala výhrami favoritů. Slavia v neděli vyplenila Olomouc a po výhře 3:0…

 

Reflex.cz

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i nenáviděný

Kopr v kuchyni: Je křehký i dominantní, milovaný i…

Koprovku buď milujete, nebo nesnášíte. Být vůči ní lhostejný prakticky nejde. Asi měsíc v roce koprovku bezmezně…

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu pomáhala bourat stan Reflexu

Kapela TH!S během posledního tajného koncertu…

Poslední tajný koncert Reflexu se na Colours odehrál v režii kapely TH!S. Gang kolem herce a režiséra Vojty…