reklama


Toyota Camry - světoběžník

Toyota Camry - světoběžník

 
 

Seznamte se s autem vyrobeným v Japonsku, které nabízí americký komfort evropským zákazníkům. Tímhle kosmopolitou je Toyota Camry.

Toyota představila na frankfurtském autosalonu v evropské premiéře již pátou generaci svého nejluxusnějšího modelu Camry a protože se tento automobil od minulého týdne prodává i na českém trhu, nastal ideální čas, abychom vás s ním blíže seznámili.

Camry je automobilem vyšší střední třídy, takže jeho nejbližšími konkurenty bude kupříkladu Nissan Maxima, Mazda Xedos 9, Peugeot 607, Opel Omega, ale také mladoboleslavská novinka Škoda Superb. Camry byla navržena podle amerického vkusu, ale na rozdíl od jejího předchůdce je znát, že byl brán ohled také na evropskou klientelu. I přes své rozměry působí lehce a elegantně, navíc se může pyšnit svou originalitou - ani při velké snaze na ní nenajdete designérské prvky, používané v tomto segmentu konkurencí. Největší Toyota má rozměry 4815 x 1795 x 1500 mm a rozvor 2720 mm. Nepatří tedy ve své kategorii k největším, v interiéru je to však již jinak.

Prostor pro cestující se podařilo propracovat tak, že patří k nejprostornějším ve třídě. Sedadla jsou velkoryse dimenzována, k vidění jsou zde jen kvalitní plasty, kůže a dekorace z pravého dřeva, poněkud nepatřičně však působí samotná přístrojová deska. Ta svým pojetím a absencí nápadů a noblesy, v této třídě tak žádané zrovna nevyniká, přestože ve srovnání s předchůdcem je i to výrazný krok kupředu. Pokud však jde o vybavení a přehlednost pracoviště, to už je jiná - k dispozici je samočinná klimatizace, palubní počítač, a na multifunkčním displeji lze zobrazovat i mapu satelitního navigačního systému. Úctyhodný je také zavazadlový prostor, do něhož se vejde 587 l nákladu a tuto velikost lze ještě případně zvětšit sklopením zadních sedadel, rozdělených v poměru 3: 2.

Podvozek noblesního sedanu tvoří vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou taktéž tlumičové vzpěry. Poháněna jsou přední kola a tuto činnost obstarávají dva motory - čtyřválec 2,4 l/112 kW a šestiválec 3,0 l/137 kW. Obě tyto jednotky jsou nabízeny se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou, slabší z nich je však možné pořídit také s pětistupňovým mechanickým ústrojím. Prvně jmenovaný motor je vybaven proměnným časováním ventilů VVT-i má točivý moment 218 N. m a dokáže tento vůz zrychlit na stovku za 9,4 s (10,5 s s automatem), maximální rychlost přitom činí 210 km/h (200 km/h u verze s automatem). Šestiválec s 273 N. m točivého momentu je údajně dostatečně silný, takže nepotřebuje technickou lahůdku VVT-i. Posuďte sami - akceleraci na stovku zvládne za 9,1 s a největší rychlost činí 225 km/h. Rozdíly mezi nimi tedy nejsou tak výrazné, a pohled na tabulku spotřeby, u níž je pod čtyřválcem uvedeno 8,6, respektive 9,7 l na 100 km, zatímco šestiválec spálí rovných 11 l, nejspíš donutí k zamyšlení - však také Toyota v České republice předpokládá, že se vozů se slabším motorem prodá 70% z celkového množství (rovná polovina všech prodaných automobilů by měla tvořit tato verze s automatickou převodovkou). Všechna šestnáctipalcová kola obutá do pneumatik 215/60 jsou osazena kotoučovými brzdami, ta přední mají navíc vnitřní chlazení.

V této kategorii automobilů je samozřejmostí rozsáhlá standardní výbava a Camry v tomto směru není výjimkou. Pokud jde o bezpečnostní prvky, tak zde nalezneme hned šest airbagů, ABS, EBD a BA (brzdový asistent), pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů, zátěžové čidlo, které vyhodnocuje, zda aktivovat airbag (v případě neobsazení sedadla k tomu nedojde), dále imobilizér a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pokud jde o luxusní prvky, tak jsme již zmínili palubní počítač a samočinnou klimatizaci, dále zde najdeme rádio s CD měničem a šesti reproduktory, el. otevírání oken a ovládání a vyhřívání zrcátek, dešťový senzor a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Volant má naproti tomu překvapivě pouze výškové nastavování. Výbavu ještě u verze s automatickou převodovkou obohacuje kožené čalounění a elektrické nastavování předních sedadel, třílitrový model k tomu navíc přidává ještě litá šestnáctipalcová kola, systém jízdní stability VSC a "protiprokluz" TRC.

Pro pořádek ještě uveďme ceny na českém trhu - základní verze 2.4 VVT-i přijde na 959.900 korun, stejný motor se samočinnou převodovkou a s tím související vyšší výbavou stojí 1.169.900 Kč a vrcholné provedení 3.0 V6 si Toyota cení na 1.299.900 korun (platnost 12/01).

Oznámkuj dealera
Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu Dřív pomáhal Íránu obcházet sankce, teď půjde na popravu

Íránský nejvyšší soud potvrdil trest smrti pro obchodního…

Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti Skončí Alternativa pro ČR? Vláda projedná návrh na pozastavení její činnosti

Vláda by mohla navrhnout Nejvyššímu správnímu soudu, aby…

Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny Apple v Londýně obsadí impozantní budovu bývalé elektrárny

Apple bude největším nájemcem kanceláří v právě…

Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem Socialisté chtějí zachránit Evropu před neoliberalismem a populismem

Proti neoliberálním a konzervativním politikám a proti…

 
 

Tapety




reklama


reklama


Doporučujeme
Volkswagen v novém kabátu Volkswagen v novém kabátu

Z důvodu zvětšení výstavní plochy pro neustále se…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic Kosočtverec, kolečko, čtverec: Nové symboly u čerpacích stanic

Díky nové normě by motoristé podle nového značení měli…

Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich? Do aut se teď montují čtyři typy světlometů. Vyznáte se v nich?

Novější a dražší nemusí znamenat ve všech směrech lepší.…

 






 
Konec dieselů do roku 2025: Čtyři světové metropole jim zakážou vjezd

Konec dieselů do roku 2025: Čtyři metropole jim zakážou vjezd

Včera

Hon na auta s naftovými motory pokračuje. Čtveřice světových metropolí je nechce vidět na svém území a do devíti let je zakáže.




Blesk.cz

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich prodat až desetimiliony

Chytré brýle prý chytí druhý dech. Mohou se jich…

Trh s chytrými brýlemi v minulosti nejvíce iniciovaný prodejem Google Glass po rychlém startu prakticky utichl.…

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna. Kvůli životnímu prostředí

Brusel chce zakázat plomby, které hradí pojišťovna.…

Brusel by mohl do budoucna zakázat klasické plomby, které hradí pojišťovny. Jsou sice zdarma, ale amalgámové a…

 

iSport.cz

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se loučila více než půlka města

Sbohem šampionům v Brazílii! S mrtvými fotbalisty se…

Za silného deště, který neodradil desetitisíce truchlících, se dnes jihobrazilské město Chapecó rozloučilo s…

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové přezdívce pro Hušbauera

Škoda ve Slavii zůstane! Mluvil i o sexu a nové…

Ve Slavii panuje velká pohoda. To se potvrdilo i na závěrečné akci po ligovém podzimu, kdy vedení otevřelo Eden…

 

Reflex.cz

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je jenom úchyl

Filmové premiéry: Druhý Anděl páně vede, Santa už je…

Na jedné straně geniální animovaná miniatura, čistá a výmluvná i beze slov, na druhé užvaněný Santa, jenž si…

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po třiceti letech!

Elektra Franka Millera konečně dorazila k nám. Po…

Postava Elektry zdomácněla v komiksech nakladatelství Marvel prakticky od svého zářného uvedení jakožto osudová…

 
 
reklama