Toyota Camry - světoběžník

Toyota Camry - světoběžník

 
 

Seznamte se s autem vyrobeným v Japonsku, které nabízí americký komfort evropským zákazníkům. Tímhle kosmopolitou je Toyota Camry.

Toyota představila na frankfurtském autosalonu v evropské premiéře již pátou generaci svého nejluxusnějšího modelu Camry a protože se tento automobil od minulého týdne prodává i na českém trhu, nastal ideální čas, abychom vás s ním blíže seznámili.

Camry je automobilem vyšší střední třídy, takže jeho nejbližšími konkurenty bude kupříkladu Nissan Maxima, Mazda Xedos 9, Peugeot 607, Opel Omega, ale také mladoboleslavská novinka Škoda Superb. Camry byla navržena podle amerického vkusu, ale na rozdíl od jejího předchůdce je znát, že byl brán ohled také na evropskou klientelu. I přes své rozměry působí lehce a elegantně, navíc se může pyšnit svou originalitou - ani při velké snaze na ní nenajdete designérské prvky, používané v tomto segmentu konkurencí. Největší Toyota má rozměry 4815 x 1795 x 1500 mm a rozvor 2720 mm. Nepatří tedy ve své kategorii k největším, v interiéru je to však již jinak.

Prostor pro cestující se podařilo propracovat tak, že patří k nejprostornějším ve třídě. Sedadla jsou velkoryse dimenzována, k vidění jsou zde jen kvalitní plasty, kůže a dekorace z pravého dřeva, poněkud nepatřičně však působí samotná přístrojová deska. Ta svým pojetím a absencí nápadů a noblesy, v této třídě tak žádané zrovna nevyniká, přestože ve srovnání s předchůdcem je i to výrazný krok kupředu. Pokud však jde o vybavení a přehlednost pracoviště, to už je jiná - k dispozici je samočinná klimatizace, palubní počítač, a na multifunkčním displeji lze zobrazovat i mapu satelitního navigačního systému. Úctyhodný je také zavazadlový prostor, do něhož se vejde 587 l nákladu a tuto velikost lze ještě případně zvětšit sklopením zadních sedadel, rozdělených v poměru 3: 2.

Podvozek noblesního sedanu tvoří vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou taktéž tlumičové vzpěry. Poháněna jsou přední kola a tuto činnost obstarávají dva motory - čtyřválec 2,4 l/112 kW a šestiválec 3,0 l/137 kW. Obě tyto jednotky jsou nabízeny se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou, slabší z nich je však možné pořídit také s pětistupňovým mechanickým ústrojím. Prvně jmenovaný motor je vybaven proměnným časováním ventilů VVT-i má točivý moment 218 N. m a dokáže tento vůz zrychlit na stovku za 9,4 s (10,5 s s automatem), maximální rychlost přitom činí 210 km/h (200 km/h u verze s automatem). Šestiválec s 273 N. m točivého momentu je údajně dostatečně silný, takže nepotřebuje technickou lahůdku VVT-i. Posuďte sami - akceleraci na stovku zvládne za 9,1 s a největší rychlost činí 225 km/h. Rozdíly mezi nimi tedy nejsou tak výrazné, a pohled na tabulku spotřeby, u níž je pod čtyřválcem uvedeno 8,6, respektive 9,7 l na 100 km, zatímco šestiválec spálí rovných 11 l, nejspíš donutí k zamyšlení - však také Toyota v České republice předpokládá, že se vozů se slabším motorem prodá 70% z celkového množství (rovná polovina všech prodaných automobilů by měla tvořit tato verze s automatickou převodovkou). Všechna šestnáctipalcová kola obutá do pneumatik 215/60 jsou osazena kotoučovými brzdami, ta přední mají navíc vnitřní chlazení.

V této kategorii automobilů je samozřejmostí rozsáhlá standardní výbava a Camry v tomto směru není výjimkou. Pokud jde o bezpečnostní prvky, tak zde nalezneme hned šest airbagů, ABS, EBD a BA (brzdový asistent), pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů, zátěžové čidlo, které vyhodnocuje, zda aktivovat airbag (v případě neobsazení sedadla k tomu nedojde), dále imobilizér a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pokud jde o luxusní prvky, tak jsme již zmínili palubní počítač a samočinnou klimatizaci, dále zde najdeme rádio s CD měničem a šesti reproduktory, el. otevírání oken a ovládání a vyhřívání zrcátek, dešťový senzor a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Volant má naproti tomu překvapivě pouze výškové nastavování. Výbavu ještě u verze s automatickou převodovkou obohacuje kožené čalounění a elektrické nastavování předních sedadel, třílitrový model k tomu navíc přidává ještě litá šestnáctipalcová kola, systém jízdní stability VSC a "protiprokluz" TRC.

Pro pořádek ještě uveďme ceny na českém trhu - základní verze 2.4 VVT-i přijde na 959.900 korun, stejný motor se samočinnou převodovkou a s tím související vyšší výbavou stojí 1.169.900 Kč a vrcholné provedení 3.0 V6 si Toyota cení na 1.299.900 korun (platnost 12/01).

USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru USA uvalily na Severní Koreu nové sankce, týkají se bank a finančního sektoru

Spojené státy kvůli severokorejskému programu na vývoj…

Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie Platit hypotéku je v Česku výhodnější než nájem, tvrdí studie

Platit hypotéku je v Česku v současné době výhodnější než…

ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku ČEZ rozhodne o prodeji bulharských firem do konce roku

Představenstvo energetické společnosti ČEZ rozhodlo, že…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 





 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Včera

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože našli v Polsku

Vzácný objev po sto letech: Fabergého stříbrné nože…

Měly zmizet po bolševické revoluci, měly být roztaveny s celým vzácným stříbrným jídelním servisem vyrobeným…

 

iSport.cz

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí v pěti setech nestačí

Wilander: Federer a Nadal budou dál vládnout, mladí…

Federer, Nadal, Federer, Nadal... To je přehled letošních grandslamových vítězů. A podle Matse Wilandera bude…

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní ultras i fanoušci

Rozbroje v kotli Sparty. Chuligány odsuzují ostatní…

Nejdříve nadávky za hranou slušnosti, pak ostentativní mlčení. Tak radikální fanoušci fotbalové Sparty…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…