Toyota Camry - světoběžník

Toyota Camry - světoběžník

 
 

Seznamte se s autem vyrobeným v Japonsku, které nabízí americký komfort evropským zákazníkům. Tímhle kosmopolitou je Toyota Camry.

Toyota představila na frankfurtském autosalonu v evropské premiéře již pátou generaci svého nejluxusnějšího modelu Camry a protože se tento automobil od minulého týdne prodává i na českém trhu, nastal ideální čas, abychom vás s ním blíže seznámili.

Camry je automobilem vyšší střední třídy, takže jeho nejbližšími konkurenty bude kupříkladu Nissan Maxima, Mazda Xedos 9, Peugeot 607, Opel Omega, ale také mladoboleslavská novinka Škoda Superb. Camry byla navržena podle amerického vkusu, ale na rozdíl od jejího předchůdce je znát, že byl brán ohled také na evropskou klientelu. I přes své rozměry působí lehce a elegantně, navíc se může pyšnit svou originalitou - ani při velké snaze na ní nenajdete designérské prvky, používané v tomto segmentu konkurencí. Největší Toyota má rozměry 4815 x 1795 x 1500 mm a rozvor 2720 mm. Nepatří tedy ve své kategorii k největším, v interiéru je to však již jinak.

Prostor pro cestující se podařilo propracovat tak, že patří k nejprostornějším ve třídě. Sedadla jsou velkoryse dimenzována, k vidění jsou zde jen kvalitní plasty, kůže a dekorace z pravého dřeva, poněkud nepatřičně však působí samotná přístrojová deska. Ta svým pojetím a absencí nápadů a noblesy, v této třídě tak žádané zrovna nevyniká, přestože ve srovnání s předchůdcem je i to výrazný krok kupředu. Pokud však jde o vybavení a přehlednost pracoviště, to už je jiná - k dispozici je samočinná klimatizace, palubní počítač, a na multifunkčním displeji lze zobrazovat i mapu satelitního navigačního systému. Úctyhodný je také zavazadlový prostor, do něhož se vejde 587 l nákladu a tuto velikost lze ještě případně zvětšit sklopením zadních sedadel, rozdělených v poměru 3: 2.

Podvozek noblesního sedanu tvoří vpředu vzpěry McPherson, vzadu jsou taktéž tlumičové vzpěry. Poháněna jsou přední kola a tuto činnost obstarávají dva motory - čtyřválec 2,4 l/112 kW a šestiválec 3,0 l/137 kW. Obě tyto jednotky jsou nabízeny se čtyřstupňovou samočinnou převodovkou, slabší z nich je však možné pořídit také s pětistupňovým mechanickým ústrojím. Prvně jmenovaný motor je vybaven proměnným časováním ventilů VVT-i má točivý moment 218 N. m a dokáže tento vůz zrychlit na stovku za 9,4 s (10,5 s s automatem), maximální rychlost přitom činí 210 km/h (200 km/h u verze s automatem). Šestiválec s 273 N. m točivého momentu je údajně dostatečně silný, takže nepotřebuje technickou lahůdku VVT-i. Posuďte sami - akceleraci na stovku zvládne za 9,1 s a největší rychlost činí 225 km/h. Rozdíly mezi nimi tedy nejsou tak výrazné, a pohled na tabulku spotřeby, u níž je pod čtyřválcem uvedeno 8,6, respektive 9,7 l na 100 km, zatímco šestiválec spálí rovných 11 l, nejspíš donutí k zamyšlení - však také Toyota v České republice předpokládá, že se vozů se slabším motorem prodá 70% z celkového množství (rovná polovina všech prodaných automobilů by měla tvořit tato verze s automatickou převodovkou). Všechna šestnáctipalcová kola obutá do pneumatik 215/60 jsou osazena kotoučovými brzdami, ta přední mají navíc vnitřní chlazení.

V této kategorii automobilů je samozřejmostí rozsáhlá standardní výbava a Camry v tomto směru není výjimkou. Pokud jde o bezpečnostní prvky, tak zde nalezneme hned šest airbagů, ABS, EBD a BA (brzdový asistent), pyrotechnické předpínače bezpečnostních pásů, zátěžové čidlo, které vyhodnocuje, zda aktivovat airbag (v případě neobsazení sedadla k tomu nedojde), dále imobilizér a centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Pokud jde o luxusní prvky, tak jsme již zmínili palubní počítač a samočinnou klimatizaci, dále zde najdeme rádio s CD měničem a šesti reproduktory, el. otevírání oken a ovládání a vyhřívání zrcátek, dešťový senzor a elektrochromatické vnitřní zpětné zrcátko. Volant má naproti tomu překvapivě pouze výškové nastavování. Výbavu ještě u verze s automatickou převodovkou obohacuje kožené čalounění a elektrické nastavování předních sedadel, třílitrový model k tomu navíc přidává ještě litá šestnáctipalcová kola, systém jízdní stability VSC a "protiprokluz" TRC.

Pro pořádek ještě uveďme ceny na českém trhu - základní verze 2.4 VVT-i přijde na 959.900 korun, stejný motor se samočinnou převodovkou a s tím související vyšší výbavou stojí 1.169.900 Kč a vrcholné provedení 3.0 V6 si Toyota cení na 1.299.900 korun (platnost 12/01).

Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…