Toyota v současnosti zvažuje, jakým směrem se vydat, co se designu příští generace hybridní rodiny Prius. Prý už nastal čas, skoncovat s charakteristickou ošklivostí.
Mně přijdou divné i ty zadní světla. Ale samotný tvar auta a design světel či podobných detailů jsou různé věci. Změnit tvar světel, masky a nárazníků na "přívětivější" by neměl být problém, ale třeba ten vysoký zadek je nejspíš daň za aerodynamiku (vedlejším produktem je velký kufr).
Na druhou stranu třeba Mercedes umí udělat auto (třída E) se skvělou aerodynamikou blížící se Priusu a přitom může mít tvar klasického krabicoidního sedanu.
Teď jde taky o to, jak zní původní tisková zpráva v anglickém, popř. japonském jazyce. Třeba to slovo přívětivé a to co použili v originále, nemusí být stoprocentní synonymum. Přívětivý se tomu opravdu říct nedá, ale určitě je dynamická a výraznější. Mě připomíná spíše orlí zobák a celkově má ten čumák ptačí vzezření, stejně jako třeba Renault Zoe, který je zas takový sněžně soví. Hůůů [odkaz]
Cituji:
Na druhou stranu je ale třeba vzít v úvahu, že hybridní verze masových modelů začínají být stále větší samozřejmostí a zákazník tak má možnost vybrat si, ať už se jedná i extroverta nebo introverta.
Preklad:
V zemich, kde jsou hybridy nesmyslne dotovany a propagovany a kde je prijata likvidacni legislativa co se tyce emisi (vid draha Kalifornie a Florido), pripadne kde statni sprava kupuje bezhlave tisice hybridu pripadne elektromobilu a to i pro naprosto nevhodna pouziti (policie!!!!!!!!!!!) aby pak leta nepovsimnute hnily v garazich, tak tam mozna prodej hybridu a elektromobilu netvori bezvyznamnou polozku , ale prodeje se dostavaji dokonce i na jednotky procent konvencnich aut.
Hlavne , ze je o cem psat, ze pani novinari...
Zatim jediny komercne uspesny model je Prius a kdovi jak moc by byl uspesny, kdyby mel stejnou startovni caru jako konvencni auta. To bylo reci, kdyz ho horko tazko protlacili na jedno z nejspolehlivejsich aut. To ze byl pred par lety opakovane na chvostu spolehlivosti jaksi taktne vsichni zapomneli. Stejne jako horici baterie Voltu a Ampery, soucasny skandal kolem ztraty kapacity baterii u Leefu (35% za rok neni zadnou vyjimkou), ohorele utopene Fiskery, falsovani jejich vyroby (prej plan na letosni rok byl 12 000 kusu Fisker Karma, udelali oficialne 1000 , ale nejvyssi cislo karoserie je 360..). takze z planovaneho mnozstvi vyrobili cca jednu tricetinu. Hlavne, ze na to vzali dotace v plne vysi ....
Tak je to u elektromobilu se vsim, spousta kecu, spousta utopenych penez a skutek utek.
To je dobrý matroš, kde se to dá sehnat?
---------------------------------
Snad jen dodatek ke spolehlivosti - Toyota s elektřinou prostě hraje jinou ligu, má za sebou dlouhé roky vývoje a miliony prodaných hybridů. Ostatní zatím jen zjišťují, kudy cesta nevede...
Tebou udávaná údajná dřívější nespolehlivost Priusu je vycucaná z ucha, nebo máš nějaké relevantní zdroje dat?
vždyť je to pravda, nebýt nesmyslných dotací, prius a spol si neškrtne, je to dobré jen na pokřivování trhu a ekovymývání mozků ovečkám. Stačí si najít například něco o tom jak ekologická je výroba a likvidace bateríí do elektromobilů a hybridů.
treba tady je strizlive napsany a vyvazeny clanek.
[odkaz]
jinak obecne nemam nic proti priusu, je to rozhodne nejspolehlivejsi hybrid a vzdycky jim byl, dokonce po roce 2010 a znamem problemu s plynovymi pedaly ktere vyvolaly vlnu hysterie proti Toyote bych si ho i natruc koupil, kdyby mi na druhou stranu bytostne nelezly krkem ty clanky vynasejici hybridy do nebes.
Zas takove terno to zpocatku nebylo, problemy byly s ridici elektronikou a spoluprace elektricke casti auta se spalovacimi motory, presne jak se to pise i v tom clanku, vyznamna cast poruch padala i na predcasna opotrebeni podvozkovych dilu. Jasne, ze v kategorii hybrid byl na prvnim miste, kdyz to bylo jedine auto v kategorii. Ve srovnani s konvencnimi auty to ovsem se spolehlivosti nebylo nic moc.
Toyota Prius byla podle TUV SUD v Německu několik let po sobě vyhlášena nejméně poruchovým autem. Sám mám už druhý Prius a mohu potvrdit, že do servisu jsem chodil jen na pravidelné garančky.
já bych se také rád připojil do diskuse. Líbí se mi, jak zde, až na výjimky, diskutují lidé, které Prius možná nikdy neviděli a jen čtou nesouhlasná stanoviska. Já mám Prius již třetím rokem, jezdím jen na předepsané garančky a dokonce musím říci, že se mnoha lidem auto líbí (naposledy mi ho včera vychvaloval jeden pán), na parkovištích jej obhlížejí a vyptávají se mne na zkušenosti s ním. Zaznamenal jsem několik názorů lidí, kteří říkali, že mají Prius zafixován jako škaredé auto a že jsou překvapeni, jak je pěkné, zda jsem s ním něco dělal, nebo jej nějak upravoval a nebo je to jeho vzhled dán přímo z výroby. Když jsem jim sdělil že tak vypadá z výroby, byli velmi překvapeni a říkali, že si tedy musí opravit na auto názor. A právě většina těch hanlivých příspěvků je právě o tom, že to auto zřejmě ve skutečnosti, tím myslím na vlastní oči (ne jen na internetu), nikdy neviděli. Již dříve jsem si říkal, že na takové články reagovat nebudu, ale nedá mi to. Mě se auto líbí a to je podstatné. Podotýkám, že nejsem ekolog a auto jsem si nekupoval z ekologických důvodů. ale právě proto, že se mi líbilo. Někomu se líbí zase jiné značky aut, které se nelíbí mě, ale nikdy bych mu jeho estetický názor nevyčítal, natož jej nějak urážel. Každý jsme jiný a požaduje a chceme jiné věci. Kdyby tomu tak nebylo, tak se může celosvětově vyrábět jen jedno auto, s jednou motorizací a výbavou. Něco podobného jsme zažili před rokem 90, kdy na parkovištích stálo 99% škodovek, málo se od sebe lišících, byla prostě rovnost pro všechny. Závěr: ať si každý kupuje co se mu líbí a s čím bude spokojen. :-)
Tak. A jaké, že z toho plyne ponaučení? Chcete-li být nápadní, nekupujte žádné Scirocco, ani Toyotu GT86, nýbrž zlatou dobrou designerskou perlu Toyotu Prius :-! >:D
Čert lebo diabol, kyjom lebo palicou. Jeden za osemnásť, druhý bez dvoch za dvadsať. Ak by som aj uvažoval o nejakom hybride, určite by to nebol Prius - práve pre ten jeho otrasný a nepraktický dizajn.
je to japonsky design, vhledem k tomu, ze evropa ma automobilovou krizi jaksi nejde ocekavat, ze by facelift udelali podle evropskeho gusta. A fialovych aut jsou v japonsku mrte.
Dokonce i sportaky nevyjimaje.
Nepíšu o fialovym autě, ale o fialovym hnusu.
Auto má vypadat jako auto, ne jako UFO, líznuté vetřelcem.
Jestli se ti ten horní výtvor líbí...OK, ale já si pod pojmem auto představuju něco poněkud jiného.