Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chce do roku 2011 zdvojnásobit výrobu hybridních vozů

Diskuze (5)
V příštích několika letech plánuje firma přijít na trh s deseti novými modely hybridních vozů a rozšířit počet továren, kde se modely budou montovat.

Japonská automobilka Toyota Motor Corp plánuje v roce 2011 zvýšit výrobu hybridních vozů, které kombinují benzinový a elektrický motor, na jeden milion vozů. To je dvojnásobek ve srovnání s loňskou odhadovanou výrobou. Cílem Toyoty je zůstat lídrem na trhu vozů s nízkými emisemi, který rychle roste. Uvedl to dnes japonský list Nikkei.

Hybridní vozy se dobře prodávají mimo jiné i díky štědrým vládním podporám a daňovému zvýhodnění. Nedávno automobilka představila v Japonsku nový sedan Sai, který je již druhou řadou firmy, která se vyrábí pouze v hybridním provedení.

Toyota Prius se loni stala nejprodávanějším vozem v Japonsku. Je to poprvé, kdy první příčku v prodeje obsadil hybridní vůz. Jen v Japonsku Toyota prodala 208.876 Priusů.

V příštích několika letech plánuje firma přijít na trh s deseti novými modely hybridních vozů a rozšířit počet továren, kde se modely budou montovat, dodal list. Cílem Toyoty je začít někdy po roce 2010 prodávat ročně kolem jednoho milionu hybridních vozů. V současnosti kromě Japonska vyrábí firma hybridní vozy v Číně, USA, Thajsku a Austrálii. Loni se výroba hybridních vozů na celkové výrobě automobilky podílela asi osmi procenty.

Hlavním konkurentem Toyoty na trhu hybridních vozů je japonská Honda a její model Insight.

Toyota předpokládá, že v průběhu nejbližších 10 až 20 let dosáhneme takzvaného ropného vrcholu a poptávka po kapalných palivech převýší těžební kapacity.

Japonci proto nabídnou celé spektrum alternativ. Nejprve se dočkáme plug-in hybridů a od roku 2012 také čistých elektromobilů. Ostatně k plug-in hybridům se zákazníci v některých státech mohou dostat už nyní: automobilka nabídla k testování Prius Plug-In, k dispozici je zatím formou leasingu. V roce 2015 chce Toyota uvolnit na světové trhy také automobily s vodíkovým pohonem.

V prvních letech nového desetiletí plánuje Toyota prodávat celosvětově milion hybridních aut ročně, z nich většina zamíří k zákazníkům v Severní Americe. V nejbližších letech se proto na trhu objeví několik nových hybridních modelů – bude se jednat o dedikované hybridy, tedy vozy nabízené jen s hybridním pohonem, i o hybridní verze automobilů dosud prodávaných jen se zážehovými motory.

Manažeři velkých světových automobilek v anketě společnosti KPMG uvedli, že v příštích pěti letech podle nich nejvíce poroste prodej aut na hybridní pohon. Následovat budou vozy na alternativní paliva a nízkonákladové automobily.

Diskuze (5)
19. 1. 2010 10:32
Hybridi
Největší nevíhodou hybridů je podle mě to že sebou taháte vlastně dvě pohonné jednotky. Spalovací+ elektromotor s poněkud těžkýma bateriemi= vyšší váha(rovnající se dieslům)= vyšší spotřeba. A když sečtete výkony obou jednotek tak zatím nedosahují takových hodnot jako ropáci (přitom spotřeba je zhruba stejná). Asi tak no.
18. 1. 2010 19:46
Re: Svetova 1
presne tak, je to iba medzistupen k niecomu lepsiemu. Zavratne vyhody z pohladu europana neprinesie, pretoze kazdy pozera na nizku spotrebu a preto pozerame po diesloch. Pred niekolkymi dnami som zazil prave "mikrosuboj" tychto dvoch svetov v podzemnej garazi jednej administrativnej budovy v BA. Vystupujem z auta, taham veci z kufra a nasleduje okolo mna prejazd fabie tdi (podla toho agrarneho zvuku zrejme trojvalec), za nou mondeo (tiez turbo kachle) a o par sekund roloval prius. Od priusa bolo pocut iba odvalovanie pneu zatial co z fabie sa mi zjezili vsetky chlpy a mondeo sa tiez zvonka nedalo nazvat ako tiche. Tento rozdiel si clovek uvedomi az ked ma moznost porovnat takymto sposob tieto vozidla, resp. technologie. Ak by sa cast dieslov vymenila za hybrid asi by boli nase krizovatky, resp. mesta o kusok tichsie....

PS: tymto prispevkom som nechcel "degradovat" fabiu ani mondeo, je to iba opis konkretnej situacie
18. 1. 2010 19:31
Re: Svetova 1
Jsem fanda toyoty ikdyz sedlam nemce. Presto mne moc tesi, ze diky Honde a Toyote doslo k nejakemu posunu i u Evropskych vyrobcu.

Pravda, treba BMW dela spickove diesely a porad se brani hybridu a rozhodne kvuli skvele spotrebe je ani nepotrebuje v Evrope.

Cloveku je jasne, ze tato technologie nespasi nikoho, ale clovek doufa, ze mozna nejaka chytra hlava za 10-20 let prijde s necim jeste lepsim.