Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota chystá revoluční elektromobil. Bude to japonská Tesla?

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
Japonská automobilka Toyota vyvíjí nový typ baterie, kterou lze nabít během několika minut a která umožní podstatně delší dobu dojezdu.

Vozy s touto baterií chce začít prodávat za pět let, napsal japonský list Čúniči šimbun. Současné elektromobily používají lithium-iontové baterie, které se nabíjejí 20-30 minut a na dobití ujedou 300-400 kilometrů.

Nový vůz Toyoty bude podle listu postaven na nové platformě a vybaven bude polovodičovou baterií, jejíž kapacita je mnohem větší a nabití trvá jen pár minut. Toyota by tak odstranila dva hlavní nedostatky dnešních automobilů na elektrický pohon.

Zprávu listu, který se odvolává na zdroje z automobilového průmyslu, ale Toyota odmítla komentovat, uvedla agentura Reuters.

Největší japonská automobilka se na poli elektromobilů snaží snížit náskok rivalů jako je Nissan a Tesla. Zda je bude schopna i předběhnout, ale zatím nelze říct, píše list. Záležet bude i na tom, za jak dlouho se baterie dostane na trh a kolik bude stát.

Na vývoji polovodičových baterií pracují i jiné automobilky, například BMW. Ty odhadují začátek masové výroby za deset let.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (11)
26. 7. 2017 20:38
Re: Nemoze to byt japonska Tesla.
Tesla je stará a neefektívna a krachla by, keby do nej neliali peniaze....
"Toto si Toyota aj dalsie automobilky zratali uz davno, postavit EV s jednoduchym elektromotorom napajanym baterkou je ovela jednoduchsie ako vyvinut jeden spalovaci motor, ale nestavali ho prave kvoli nerentabilnosti."
A ty si taký kus tupého somára, aký tu ešte nebol. Koľko máš rokov, dvanásť?
Avatar - .StenLi.
26. 7. 2017 19:44
Nemoze to byt japonska Tesla.
Tesla je totizto predrazene neprakticke a pritom este aj stratove trendove auto, ake by Toyota nikdy neuviedla na trh ako najvacsi vyrobca. Tesla by uz davno zkrachovala keby do nej neliali peniaze, takto komercne automobilky nefunguju. Princip trhu Teslu uz davno odpisal. Stara neefektivna technologia tazkych drahych baterii. Toto si Toyota aj dalsie automobilky zratali uz davno, postavit EV s jednoduchym elektromotorom napajanym baterkou je ovela jednoduchsie ako vyvinut jeden spalovaci motor, ale nestavali ho prave kvoli nerentabilnosti. Hybrid je najlepsi koncept poslednych a dalsich 20 rokov a ostane tu uz navzdy ako moznost zachovania buracajucich sportiakov a prerobenych veteranov. Takze EV od Toyoty nebude ziadna japonska Tesla, bude to konecne efektivny a pre kazdodennu masovu dopravu pouzitelny EV.
26. 7. 2017 09:54
Nepresny clanek
Toyota nepotvrdila vyvoj nove pltformy, ale tyto baterie potvrdila do r. 2020.

The company didn’t comment on the specific platform, but they did confirm that they plan “to commercialize all-solid-state batteries by the early 2020s.”

Bohuzel redakce neumi ani cesky ani anglysky :-)
26. 7. 2017 09:47
Nepresny clanek
Toyota nepotvrdila vyvoj nove pltformy, ale tyto baterie potvrdila v r. 2020.

The company didn’t comment on the specific platform, but they did confirm that they plan “to commercialize all-solid-state batteries by the early 2020s.”

Bohuzel redakce neumi ani cesky ani anglysky :-)

PS Nechapu ty palce dolu u predchozich prispevku. Skoda ze zadny palec dolu nenapise koment..
26. 7. 2017 07:40
A zas...
A zas len kopa rečí o tom, jak je to nanič, ako to nepôjde a ako to bude zlé. Vy ste chorí.