Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota iQ získala v Japonsku titul Auto roku 2008, Citroën C5 je druhý!

Diskuze (88)
Mikroauto Toyota iQ jednoznačně zvítězilo v anketě Japonské auto roku 2008. Více než polovina porotců mu udělila maximální počet bodů.

Systém hlasování je v Japonsku podobný jako v evropské anketě Auto roku. Každý porotce disponuje 25 body, 10 z nich dá jednomu autu a dalších 15 bodů musí rozdělit mezi čtyři auta. Z 65 porotců jich dalo nejvyšší známku Toyotě iQ 39.

Celkem vítězné auto získalo 526 bodů, druhý skončil Citroën C5 (!) s 223 body a třetí Nissan GT-R, který obdržel 201 bodů. Dále se umístila nová generace Audi A4 na čtvrtém místě a pátý je Jaguar XF. Nissan GT-R získal zvláštní cenu za technicky nejpropracovanější auto roku.

Nejmenší Toyota vyniká dobrý využitím prostoru – karoserie dlouhá jen 2985 mm pojme tři až čtyři cestující. Navíc je iQ prvním autem na světě, které nabídne airbagy za hlavovými opěrkami v zadní řadě sedadel. Bezpečnostní výbava tak obsahuje dohromady 9 airbagů.

Japan Car of the Year 2008
Poř.ModelBody
1.Toyota iQ526 b.
2.Citroën C5223 b.
3.Nissan GT-R201 b.
4.Audi A4/A4 Avant180 b.
5.Jaguar XF115 b.
6.Daihatsu Tanto100 b.
7.Fiat 50090 b.
8.Honda Freed62 b.
9.Mazda Atenza60 b.
10.Suzuki Wagon R/Wagon R Stingray37 b.
11.Subaru Exiga31 b.

V Evropě se Toyota iQ začne prodávat na počátku příštího roku, proto nesplňuje kritéria pro nominaci do letošního ročníku evropského Auta roku. V Británii byla základní cena stanovena na 9495 liber, což je asi 290 tisíc Kč.

Nepřehlédněte
PŘEDSTAVUJEME Toyota iQ – 3+1 pro Evropu

Diskuze (88)
16. 11. 2008 11:54
Re: byl jsem parkrat v jap
Tak to Ti mohu věřit,nebo nemusím.Dal jsem sem odkazy,víc opravdu udělat nemohu.Kdybych měl tu samou zkušenost,tak nemusím se zůčastňovat diskuzí.Velmi rád se poučím z jasných argumentů. ;-)
Mimochodem nejsem žádnej Japanofil,ale dokážu uznat,že jsou hodně dobří,aniž bych jezdil jejich autem.A v těch odkazech jsem našel pár věcí,které mně překvapily.Je to tak deset let,kdy jsem uznával jen evropská auta,po zkušenostech s jinými už přemýšlím trochu jinak.Jó člověk se pořád učí.
16. 11. 2008 11:33
Re: byl jsem parkrat v jap
Mám jinou osobní zkušenost. Nemíním to tady, ale dále rozebírat s někým, kdo tu zkušenost nemá.
16. 11. 2008 11:17
Re: byl jsem parkrat v jap
A další odkaz [odkaz] Kde máš ty ochranářská opatření?
16. 11. 2008 11:07
Re: byl jsem parkrat v jap
Jinak tady máš odkaz [odkaz] je tam i o Tebou zmiňovaném ochranářství,ale to už není skoro 20 let!!!pravda.
16. 11. 2008 10:52
Re: byl jsem parkrat v jap
Německá firma dá raději zakázku také německé,i když subdodavatel a většina práce je třeba Česká firma,ale už má minimalizovaný zisk.Japonci v Evropě,USA,i jinde staví továrny,právě kvůli dovozním clům.Méně nákladné.Zase to dělají i evropské,americké firmy,jen ty továrny nestaví v Japonsku,zřejmě z důvodů vysokých nákladů na lidskou pracovní sílu.Kde myslíš že je nejvíce průmyslových robotů?Zase v Japonsku.Důvod,dráhá lidská práce.Evrposké země jdou zatím cestou levné pracovní síly,vždyť jí mají poměrně blízko a kvalifikovanou.Střední Evropa je pro západní výrobní základna,nepotřebují robotizaci?I to je jeden z důvodů našeho energeticky náročného průmyslu.My třeba pro němce uděláme tu hrubou práci,oni navrhují a prodávají.