reklama


Toyota Corolla 1,6 3D - Rodinný třídveřák?

Toyota Corolla 1,6 3D - Rodinný třídveřák?

 
 

Třídveřové automobily si kupují hlavně mladí zákazníci pro jejich dynamický švih a očekávají, že i celkové nastavení takového vozu bude sportovnější. Toyota Corolla 3D 1,6 s výkonem 81 kW je však jiná a hýčká svého majitele hlavně nevšedním komfortem.

Třídveřové automobily si kupují hlavně mladí zákazníci pro jejich dynamický švih a očekávají, že i celkové nastavení takového vozu bude sportovnější. Toyota Corolla 3D 1,6 s výkonem 81 kW je však jiná a hýčká svého majitele hlavně nevšedním komfortem.

Většina automobilek si uvědomuje, že bohatá škála modelů jedné řady s různým charakterem přitáhne větší množství zákazníků, proto se objevují sportovně laděná kupé, třídveřové hatchbacky, pohodlná kombi, sedany a MPV. Tímto stylem rozděluje z nových automobilů paletu v nižší střední třídě třeba Fiat a Honda, naopak Peugeot a Toyota mají pro všechny karosářské verze velice podobné nastavení. Podle našeho názoru je chytřejší první varianta, nicméně pro tu druhou mají výrobci jistě taktéž své důvody.

Hodnocení stylingu téhle toyoty ponecháme tentokráte na čtenářích, protože jsme se během testování setkali s přímo extrémními názory na její design, což se nestává příliš často, přičemž asi nejvíce vášní rozpoutalo řešení zadního sloupku s negativním sklonem. Prvkem, který naopak v tom nejlepším slova smyslu zaujal nás, je řešení štěrbiny, v níž se ukrývá mlhový světlomet. Tato část nárazníku působí, jako by pocházela z vozu vzdálené budoucnosti.

Po usednutí do interiéru nás uvítala opravdu pohodlná sedadla, která sice mají menší boční vedení, než na jaké vypadají od pohledu, nicméně vzhledem k celkově komfortnímu charakteru corolly je nelze než pochválit. Nepříliš praktický nám však přišel systém nastavování sklonu opěradla "pumpováním", známý z výškového nastavování sedáku například ve Škodě Fabia). U opěradla to není zrovna vhodný způsob a navíc je páčka při zavřených dveřích špatně přístupná. Výškově stavitelný tříramenný volant padnul dobře do ruky a měl i zdařilý tvar, řízení by však mohlo být přesnější. Přístrojová deska působila robustním dojmem a líbila se nám i kvalita použitých plastů, včetně měkkého na její horní části. Oživení interiéru dodalo obložení středového panelu a plochy kolem ovladačů na dveřích imitací hliníku. Řadicí páka pětistupňové převodovky s přímým řazením měla poměrně přesné, i když poněkud delší dráhy a celá kulisa byla mírně natočena k řidiči, což mnohdy bývá příjemné, Corolla to však rozhodně neměla zapotřebí. Hlavice páky byla totiž kvůli tomu na prvním a druhém rychlostním stupni v kontaktu se stehnem řidiče. Vzadu byl stejně jako vpředu dostatek místa ve všech směrech a návrháři i zde mysleli na umístění plechovky s nápojem. Prolis pro položení předloktí měl příjemné čalounění. Za zmínku stojí intenzivní podsvícení přístrojové desky, které je aktivní již po otočení klíčku v zapalování. Bílé světlo je příjemné nejen při jízdě proti slunci i ze žhavým kotoučem v zádech.

Po nastartování překvapí velmi dobré odhlučnění motoru, který není při běhu naprázdno téměř slyšet, zato však o sobě u námi testovaného provedení dával vědět poměrně výraznými vibracemi, obvyklými spíše u turbodieselů. Tento jev není u moderních zážehových jednotek zrovna obvyklý. Po rozjezdu nám však dal jasně najevo, že patří k nejlepším šestnáctistovkám na trhu. Motordobře táhnul již z nízkých otáček díky proměnnému časování ventilů VVT-i, intenzivně však akceleroval po překročení 4000/min a nechal se vytočit až do 6400/min, kdy zasáhl omezovač. Přitom byl v celém spektru otáček překvapivě tichý. Při testu spálil v průměru 8,8 l benzinu na 100 km, zatímco obvyklá hodnota v této objemové třídě bývá při svižném stylu jízdy někde kolem 8,4 l.

Potěšilo nás nastavení podvozku, který bez obtíží filtroval většinu děr a hrbolů našich cest a přitom nepovažoval za nutné o nich příliš upozorňovat posádku, daní byly ale výrazné náklony v zatáčkách. Do interiéru se také přenášel jen minimální hluk od kol i aerodynamický svist. Nastavení pérování bylo hodně podobné konkurenční pětidveřové Hondě Civic a projevuje se poněkud nezvyklým způsobem náklonu a chování v zatáčce, kdy jako by docházelo k lehkému smýkání zádě. V obou případech jde však pouze o subjektivní dojem, ve skutečnosti zadní náprava sedí v zatáčce naprosto bez problémů. Corolla má vzadu polotuhou nápravu, která je velice dobrá na kvaliních silnicich, krátká příčná nerovnost však dokáže záď mírně rozhodit, což se projevuje mírným trhnutím. Vůz je při jízdě neutrální až mírně nedotáčivý, což se projevuje potřebou natočit v zatáčce volant více, než kolik činí poloměr zatáčky. V mezních situacích, které jsou však poměrně vzdáleny jízdnímu stylu, který vůz svým komfortním nastavením doporučuje řidiči, dochází k nedotáčivému smyku, který se však dá poměrně snadno zkorigovat.

Třídveřová Toyota Corolla s motorem 1,6 l/81 kW nebude zrovna snem sportovně orientovaných řidičů, zato ale nadchne všechny ty, kteří si potrpí na nadbytek prostoru a komfortu, a ocení velmi nízkou hladinu vnitřního hluku. Pohonná jednotka má dobrou pružnost i výkon, ale v námi zkoušeném provedení výrazně vibrovala a měla o něco vyšší spotřebu, než bývá obvyklé. Na našem trhu bude nejspíš přebírat zákazníky podobně orientovanému Peugeotu 307.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 574 900 Kč Cena v testované výbavě: 584 900 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, 2x airbag, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, imobilizer, el. otevírání skel předních dveří a ovládání zrcátek, tónovaná skla, rádio + CD přehrávač, centrální zamykání, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, samočinná klimatizace, boční airbagy, dálkové zamykání, vyhřívání vnějších zrcátek, ovládání audiosoustavy na volantu, optitronová přístrojová deska

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+10.000,-)

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.9 / 7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 289 / 289
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1130 / 525
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4180
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Bazar: Toyota Corolla E12/E13 - Moje corolla, můj hrad Bazar: Toyota Corolla E12/E13 - Moje corolla, můj hrad

Preferujete-li kvalitu, stálost a spolehlivost před…

Toyota Corolla (2001-2007) – Deváté pokračování ságy Toyota Corolla (2001-2007) – Deváté pokračování ságy

Toyota Corolla se vyrábí od roku 1966. Devátá generace,…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama