Toyota Corolla 1,6 3D - Rodinný třídveřák?

Toyota Corolla 1,6 3D - Rodinný třídveřák?

 
 

Třídveřové automobily si kupují hlavně mladí zákazníci pro jejich dynamický švih a očekávají, že i celkové nastavení takového vozu bude sportovnější. Toyota Corolla 3D 1,6 s výkonem 81 kW je však jiná a hýčká svého majitele hlavně nevšedním komfortem.

Třídveřové automobily si kupují hlavně mladí zákazníci pro jejich dynamický švih a očekávají, že i celkové nastavení takového vozu bude sportovnější. Toyota Corolla 3D 1,6 s výkonem 81 kW je však jiná a hýčká svého majitele hlavně nevšedním komfortem.

Většina automobilek si uvědomuje, že bohatá škála modelů jedné řady s různým charakterem přitáhne větší množství zákazníků, proto se objevují sportovně laděná kupé, třídveřové hatchbacky, pohodlná kombi, sedany a MPV. Tímto stylem rozděluje z nových automobilů paletu v nižší střední třídě třeba Fiat a Honda, naopak Peugeot a Toyota mají pro všechny karosářské verze velice podobné nastavení. Podle našeho názoru je chytřejší první varianta, nicméně pro tu druhou mají výrobci jistě taktéž své důvody.

Hodnocení stylingu téhle toyoty ponecháme tentokráte na čtenářích, protože jsme se během testování setkali s přímo extrémními názory na její design, což se nestává příliš často, přičemž asi nejvíce vášní rozpoutalo řešení zadního sloupku s negativním sklonem. Prvkem, který naopak v tom nejlepším slova smyslu zaujal nás, je řešení štěrbiny, v níž se ukrývá mlhový světlomet. Tato část nárazníku působí, jako by pocházela z vozu vzdálené budoucnosti.

Po usednutí do interiéru nás uvítala opravdu pohodlná sedadla, která sice mají menší boční vedení, než na jaké vypadají od pohledu, nicméně vzhledem k celkově komfortnímu charakteru corolly je nelze než pochválit. Nepříliš praktický nám však přišel systém nastavování sklonu opěradla "pumpováním", známý z výškového nastavování sedáku například ve Škodě Fabia). U opěradla to není zrovna vhodný způsob a navíc je páčka při zavřených dveřích špatně přístupná. Výškově stavitelný tříramenný volant padnul dobře do ruky a měl i zdařilý tvar, řízení by však mohlo být přesnější. Přístrojová deska působila robustním dojmem a líbila se nám i kvalita použitých plastů, včetně měkkého na její horní části. Oživení interiéru dodalo obložení středového panelu a plochy kolem ovladačů na dveřích imitací hliníku. Řadicí páka pětistupňové převodovky s přímým řazením měla poměrně přesné, i když poněkud delší dráhy a celá kulisa byla mírně natočena k řidiči, což mnohdy bývá příjemné, Corolla to však rozhodně neměla zapotřebí. Hlavice páky byla totiž kvůli tomu na prvním a druhém rychlostním stupni v kontaktu se stehnem řidiče. Vzadu byl stejně jako vpředu dostatek místa ve všech směrech a návrháři i zde mysleli na umístění plechovky s nápojem. Prolis pro položení předloktí měl příjemné čalounění. Za zmínku stojí intenzivní podsvícení přístrojové desky, které je aktivní již po otočení klíčku v zapalování. Bílé světlo je příjemné nejen při jízdě proti slunci i ze žhavým kotoučem v zádech.

Po nastartování překvapí velmi dobré odhlučnění motoru, který není při běhu naprázdno téměř slyšet, zato však o sobě u námi testovaného provedení dával vědět poměrně výraznými vibracemi, obvyklými spíše u turbodieselů. Tento jev není u moderních zážehových jednotek zrovna obvyklý. Po rozjezdu nám však dal jasně najevo, že patří k nejlepším šestnáctistovkám na trhu. Motordobře táhnul již z nízkých otáček díky proměnnému časování ventilů VVT-i, intenzivně však akceleroval po překročení 4000/min a nechal se vytočit až do 6400/min, kdy zasáhl omezovač. Přitom byl v celém spektru otáček překvapivě tichý. Při testu spálil v průměru 8,8 l benzinu na 100 km, zatímco obvyklá hodnota v této objemové třídě bývá při svižném stylu jízdy někde kolem 8,4 l.

Potěšilo nás nastavení podvozku, který bez obtíží filtroval většinu děr a hrbolů našich cest a přitom nepovažoval za nutné o nich příliš upozorňovat posádku, daní byly ale výrazné náklony v zatáčkách. Do interiéru se také přenášel jen minimální hluk od kol i aerodynamický svist. Nastavení pérování bylo hodně podobné konkurenční pětidveřové Hondě Civic a projevuje se poněkud nezvyklým způsobem náklonu a chování v zatáčce, kdy jako by docházelo k lehkému smýkání zádě. V obou případech jde však pouze o subjektivní dojem, ve skutečnosti zadní náprava sedí v zatáčce naprosto bez problémů. Corolla má vzadu polotuhou nápravu, která je velice dobrá na kvaliních silnicich, krátká příčná nerovnost však dokáže záď mírně rozhodit, což se projevuje mírným trhnutím. Vůz je při jízdě neutrální až mírně nedotáčivý, což se projevuje potřebou natočit v zatáčce volant více, než kolik činí poloměr zatáčky. V mezních situacích, které jsou však poměrně vzdáleny jízdnímu stylu, který vůz svým komfortním nastavením doporučuje řidiči, dochází k nedotáčivému smyku, který se však dá poměrně snadno zkorigovat.

Třídveřová Toyota Corolla s motorem 1,6 l/81 kW nebude zrovna snem sportovně orientovaných řidičů, zato ale nadchne všechny ty, kteří si potrpí na nadbytek prostoru a komfortu, a ocení velmi nízkou hladinu vnitřního hluku. Pohonná jednotka má dobrou pružnost i výkon, ale v námi zkoušeném provedení výrazně vibrovala a měla o něco vyšší spotřebu, než bývá obvyklé. Na našem trhu bude nejspíš přebírat zákazníky podobně orientovanému Peugeotu 307.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 574 900 Kč Cena v testované výbavě: 584 900 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, 2x airbag, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, imobilizer, el. otevírání skel předních dveří a ovládání zrcátek, tónovaná skla, rádio + CD přehrávač, centrální zamykání, palubní počítač, ukazatel vnější teploty, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, samočinná klimatizace, boční airbagy, dálkové zamykání, vyhřívání vnějších zrcátek, ovládání audiosoustavy na volantu, optitronová přístrojová deska

Výbava testovaného vozu:základní + metalíza (+10.000,-)

Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso Glosa Jany Havligerové: Lithiové volební eso

Předvolební mítink, který do budovy českého sněmu svolali…

Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií Rumunská ekonomika je na vzestupu, země se stává baštou moderních technologií

Výrobce fitness náramků FitBit v současnosti rozšiřuje…

Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit Británie nám za brexit nabízí jen drobné, stěžuje si Tajani. Chce částku ztrojnásobit

Podle předsedy Evropského parlamentu Antonia Tajaniho je…

Trump je pro Trump je pro "odpovědné" ulehčení řeckého dluhu

Americký prezident Donald Trump dnes vyzval řeckou vládu,…

 

Štítky Toyota Testy

Technické údaje
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 81 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 150 / 4800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 190
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9 / 5.9 / 7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 289 / 289
Objem nádrže (l):55
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1130 / 525
Rozměr pneu:195/60 R15
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4180
b) šířka (mm): 1710
c) výška (mm): 1475
d) rozvor (mm): 2600
e) rozchod vpředu (mm): 1490
f) rozchod vzadu (mm): 1470
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 860
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):910
k) šířka vpředu (mm): 1430
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 8
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 6
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 10
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,35
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Bazar: Toyota Corolla E12/E13 - Moje corolla, můj hrad Bazar: Toyota Corolla E12/E13 - Moje corolla, můj hrad

Preferujete-li kvalitu, stálost a spolehlivost před…

Toyota Corolla (2001-2007) – Deváté pokračování ságy Toyota Corolla (2001-2007) – Deváté pokračování ságy

Toyota Corolla se vyrábí od roku 1966. Devátá generace,…

 



 
Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

TEST: Renault Koleos Energy dCi 175 4x4 X-Tronic – Vývoj správným směrem

Dnes 12:57

Krátce po Nissanu X-Trail se v redakci zabydlel sourozenecký Renault Koleos. Vyzkoušeli jsme absolutní špičku nabídky – čtyřkolku s automatem v luxusní výbavě Initiale Paris.




Blesk.cz

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat za opilství: Hrozí mu „pouze“ 10 let vězení

Muže, který pobodal tři lidi, chce policie obžalovat…

Pražská policie navrhla obžalovat šestadvacetiletého muže v souvislosti s březnovým pobodáním tří lidí v Horních…

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji nechal unést exmanžel, řekla policie v obvinění

Zvrat v případu zmizelé Andrey (35): Od školky ji…

Už deset měsíců je nezvěstná a její rodina neví, co se jí stalo. Andrea Vlčeková (35) byla unesena u školky, kam…

 

iSport.cz

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají také s Islandem

Češi pojedou do Kataru. V přípravě si tam zahrají…

Čeští fotbalisté se v listopadových přípravných zápasech utkají s Islandem a Katarem. Oba duely sehrají v Dauhá,…

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal dělo na tribunu

LIGA NARUBY: Nefér klička od Koláře, Deli poslal…

Deset kol letošní sezony, desáté pokračování Ligy naruby. Po zápase Sparty s Plzní trenér domácích Stramaccioni…

 

Reflex.cz

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami. Spisovatel Padevět v Krvavých létech ukazuje zrůdnost obou totalit

Seriál, který se vyplatí vidět před volbami.…

Nejtemnější doba naší historie. Nacistická okupace, vyhnání Němců, nástup komunistů. Seriál Krvavá léta…

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat za sebe rozhodovat souseda

3 nepravdy o volbách aneb Proč hodit hlas a nenechat…

Přátelé, pojďme volit. První nepravda je, že to nemá cenu. Má to cenu. Pokud nepůjdete, bude o vás rozhodovat…