Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla Axio byla uvedena na trh v Japonsku

Dan Vořechovský
Diskuze (104)
Éra Corolly v Evropě po 30 letech končí. Ne tak v Japonsku, kde model ponese i nadále své tradiční jméno.

Toyota tento týden na domácím trhu oficiálně představila svůj nový japonský model Corolla. Dodatek Axio značí, že jde o verzi sedan. Pro kombi bude použit dodatek Fielder. Nová Corolla Axio prodávaná v Japonsku měří na délku 4 410 mm, na šířku 1 695 mm a na výšku 1 460 mm. Oproti předchůdci s názvem Altis tak nový model “zchudl” ve všech směrech, neboť aktuální model měl rozměry 4 530 x 1 705 x 1 480 mm. Nezměnil se však rozvor, který stejně jako u Altisu činí 2 600 mm.

V Japonsku se bude Corolla prodávat se dvěma motory. Základní variantou bude benzínový agregát 1.5 VVT-i podávající výkon 81 kW při 6 000 ot./min. a točivý moment 140 Nm při 4 400 ot./min. Vyšší variantu představuje nová osmnáctistovka s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, která disponuje maximálním výkonem 100 kW při 6 000 ot./min. a točivým momentem 175 Nm při 4 400 ot./min. Oba motory budou dodávány ve spojení s převodovkou CVT s plynule měnitelným převodem nebo pětistupňovou manuální převodovkou. Údaje o výkonu platí pro varianty s pohonem předních kol. V provedení s pohonem všech kol, kdy budou motory spojeny s převodovkou CVT, je výkon patnáctistovky 77 kW a větší osmnáctistovky 92 kW.

Všechny modely Axio budou vybaveny kamerou pro couvání včetně LCD displeje integrovaného do středového panelu. Volitelně bude k dispozici i inteligentní parkovací systém, který vybaven ultrazvukovými senzory monitoruje vozidla zaparkovaná kolem .

Evropská verze modelu Corolla, Auris (hatchback), se začne v Evropě prodávat až začátkem příštího roku.

Dan Vořechovský
Diskuze (104)
16. 10. 2006 15:21
Re: SEGMENT OCTAVIA
to jsou příspěvky … co byste si počali bez smilíků? >:D
16. 10. 2006 14:48
Re: SEGMENT OCTAVIA
>:D :-!
13. 10. 2006 07:52
Re: VÝZVA PRE GTI
GTI vieš kresliť? Predstavu o dizajne máš jasnú. Zapoj sa do súťaže Peugeot design Contest, ktorá práve beží celosvetovo cez internet a sprav nového Peugeota podľa vlastných predstáv, aby mal dokonalý dizajn. Bez irónie, vážne by ma Tvoj výtvor zaujímal, nakoľko ako sledujem, si tvrdým kritikom dizajnu takmer všetkého, čo nie je VW. Takže by to bol docela nášup, keby sme tu mali dizajnový návrh auta so suprovým dizajnom, ale napriek tomu by to bol evidentne Peugeot - ibaže na úrovni, aby sa mohol postaviť ako seberovný s niektorým modelom koncernu VW. Berieš výzvu, GTI? :yes: :yes: :yes:
12. 10. 2006 19:34
Re: SEGMENT OCTAVIA
Amerika není Evropa. Studuj vedle čísel i sociologii, tam máš velké rezervy. Nezapomeň, že tu za pár let budou luxusní Hondy i Nissany... a z tohoto pohledu nemá přece Lex vůbec šanci. Vždyť musíš vycházet z image mateřské značky, a ten je jak u Nissanu tak u Hondy výrazně vyšší než u TTT. Myslím v Evropě. Takže za těch dvacet let to tu bude dokonale rozmělněné a profilované na dva základní prémiové tábory - na chvostě japonské premiovky a na čele MB, BMW a AUDI. Mohu se s tebou i vsadit. To co píšeš ty, to je než je křik nekritického fanouška. Ostatně, pokud bys jednou zabředl do premiového segmentu, víš moc dobře, že bys uvažoval o BMW a nějakej Lex by tě ani nanapadl. Přece mi nechceš tvrdit, že by sis koupil raději IS než trojkového bavoráčka...
12. 10. 2006 19:27
Re: SEGMENT OCTAVIA
Je vidět, že nevidíš do hlav diamantovejm kovbojům v Evropě... Neměj obavu, že německé premiovky si nechaj ujet rychlík :-) To by ses přece musel stydět i ty. Jsi snad evropan?