Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota Corolla Compressor: náhrada za T Sport

Ondřej Láník
Diskuze (23)
Emisní předpis Euro 4 vyřadil ze hry i silnou verzi čtyřválce 1.8 VVTL-i (141 kW). Na britských ostrovech jej nahrazuje od příštího týdne nový rychlý hatchback Corolla Compressor.

Výkonnější, rychlejší a exkluzivnější vrchol populární řady Corolla nese vše vysvětlující přívlastek Compressor. Nadprůměrné parametry původního agregátu 1794 cm3 VVTL-i byly pro dvousetpadesátikusovou sérii Corolly Compressor upraveny na ještě lákavější hodnoty. Mechanické přeplňování se zasloužilo o maximum výkonu 158 kW dosahované při 8200 ot./min, točivý moment vrcholí hodnotou 215 Nm při 4000 ot./min. Zkratka VVTL-i v názvu motoru přísluší systému proměnného časování a zdvihu ventilů. Změny na motoru současně posunují tento agregát do skupiny vozů, plnících normu Euro 4.

Lepší parametry motoru se zasloužily o zkrácení času potřebného ke zrychlení z 0 na 100 km/h o 1,5 s, když tento dynamický manévr nyní zabere hbité Corolle 6,9 s. nejvyšší rychlost činí 229 km/h.

Zatímco Corolla T Sport se u nás prodávala za necelých 700 tisíc Kč, Corolla Compressor zůstane pravděpodobně doma na britských ostrovech díky omezené sérii vozů s pravostranným řízením. Cena v Británii činí 19995 liber, což je suma postavená proti stejně drahému konkurenčnímu Golfu GTI s motorem 2.0 TFSI (147 kW).

Ondřej Láník
Diskuze (23)