Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota Corolla pro Evropu oficiálně: Čtyři benziňáky a jediný diesel

Toyota oficiálně představila evropskou specifikaci sedanu Corolla. Ve zvětšené karoserii bude pracovat pět motorů od 90 do 140 koní, zkombinovaných se třemi převodovkami.
Zpět na článek
11. 7. 2013 10:10
11. 7. 2013 23:57
11. 7. 2013 10:15
11. 7. 2013 12:31
11. 7. 2013 12:36
11. 7. 2013 12:52
11. 7. 2013 18:33
Avatar - iudex
11. 7. 2013 09:48
Motorová politika
Veľmi divná motorová politika: ponúknuť tri atmosférické benzíny s tak malými výkonovými rozdielmi (90-97-103 kW) mi nepríde moc logické, rozdiely v dynamike tam budú minimálne. :-O
Rozbalit vlákno
12
11. 7. 2013 11:07
Re: Motorová politika
Čudujem sa, že to píšeš zrovna ty. Akoby hodnota maximálneho výkonu charakterizovala celý motor. Rozdiel je tam hlavne v otáčkach, kedy je maximálny krútiaci moment dosahovaný, 154 Nm/5200 ot., 160/4400 a 173/4000. Ja si myslím, že spektrum motorov je dostatočne široké pre rôzne potreby. Ešte viac povedia diagramy priebehu momentu a výkonu, určite každá kombinácia motora a prevodovky má svoje určenie a opodstatnenie a rozdiely medzi nimi budú v reáli väčšie jak sa môže zdať. ;-)
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2013 11:52
Re: Motorová politika
Zní to dobře co píšeš ale takhle to v Evropě už dávno nefunguje, tato motorová politika si říká o neúspěch.
11. 7. 2013 12:27
Re: Motorová politika
Tak to je vcelku možné, ale to nie je problém použitej techniky, to je problém stále menších technických znalostí motoristickej verejnosti. Dnešní šoféri a šoférky niekedy nevedia ani to, či majú motor vpredu alebo vzadu, koľko má valcov a prečo treba prehadzovať kvalty... Priebeh krútiaceho momentu, jeho využívanie a podobné záležitosti sú už privysoká fyzika v dobe, keď za volant môže sadnúť hocijaký blbec...
Avatar - Ham.
11. 7. 2013 11:17
Re: Motorová politika
Ano, Corolla dostala pět základních motorů (1.8 s CVT možná nepojede ani tak jak 1.6 s manuálem). Jediná nafta s 66kW to je také hodně mimo. Tento rozsah motorizací dnes nestačí ani ve třídě malých aut, na nižší střední je to bída s nouzí.
Avatar - CHerokee
11. 7. 2013 11:19
Re: Motorová politika
Souhlasím, motorově žádný zázrak, malé rozpětí a podivná politika s pidi dieslem.
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2013 11:56
Re: Motorová politika
To není politika, oni prostě nemají diesel 1,6, který do této třídy patří (ovšem většina konkurentů přidává i diesel 2,0). Tím se i s divnou paletou benzínů odsuzují na pokraj zájmu.
Možná že jsou motory 1,2 a 1,4 TSI poruchové, pocitově ale "jedou" a kupující je "berou". A co se týče dieselů, nižší střední třída nabízí často 1 motor obsahu 1,4 1 až 2 o obsahu 1,6 a minimálně 1 o obsahu 2,0.
11. 7. 2013 11:39
Re: Motorová politika
tak tak, tesil som sa, ze aspon tam daju 1.8 valvematic s MT, ale ani to nie. taktiez 2.0 D-4D vynechali. skoda ze sa takto odpisali motormi.
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2013 11:58
Re: Motorová politika
Příští rok tam určitě dají nový diesel 1,6 ze spolupráce s BMW, a co se týče benzínů, myslím že na turbobenzínech dělají ale chtějí je mít vypiplané.
Příští rok začíná Euro 6, ideální příležitost pro uvedení turbobenzínů i 1,6 D4-D.
11. 7. 2013 20:01
Re: Motorová politika
vidim to presne rovnako, diesel nechcem a benzin by som bral jedine 1.8 Valve
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2013 11:51
Re: Motorová politika
Proto se Coroll mnoho neprodávalo a ani mnoho prodávat nebude.
11. 7. 2013 12:13
Re: Motorová politika
Na druhou stranu, taková Elantra se nabízí pouze s jediným motorem, benzínovou 1,6 a neprodává se úplně špatně.
11. 7. 2013 13:30
Re: Motorová politika
důvodem bude cenová politika, umožní jim to prodávat Valvematic dráž, Valvematic je v současnosti asi nejlepší (nebo jeden z nejlepších) benzínových motorů v této třídě, proto bude ve standartu o trochu horší motor a Valvematic bude za příplatek
Avatar - chup44
11. 7. 2013 10:10
Atmosféra
Ja som zástanca atmosferických motorov a som rád že v Japonsku majú rovnaký názor ale ako písal iudex,tie výkonové rozdiely nie sú moc veľké a navyše jeden diesel pre Európu je veľmi "odvážny" krok...Nerozumiem prečo tam nedali ich 2.0 D-4D. Ale v Toyote rozmýšľajú hlavou a asi to tak spravili preto aby nejakým ťažkým dieselom nenarušili životnosť ostatných častí...Predávať bude hlavne dobré meno,spoľahlivosť a podľa mňa aj podarený dizajn :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2013 11:59
Re: Atmosféra
Takhle to v Evropě nefunguje, ale pro mne za mne, ať si to Toyota klidně myslí. :-)
11. 7. 2013 23:57
Re: Atmosféra
Evropa, co se týče motorové politiky, už dlouhodobě funguje podivně. 8-s
Avatar - dal
11. 7. 2013 10:15
design
Vypadá o moc lépe a vyváženěji než Auris. Za mne :yes:
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2013 11:04
Na jednu stranu dobré na druhou ne
Je dobré, že japonci jedou ve starých kolejí s atmosferickými benzíny, protože tyto motory jsou spolehlivé narozdíl od poruchových TSI.
Na druhou stranu stejně bych si vozidlo nezakoupil, protože diesel má velice malý výkon pro dnešní dobu nepoužitelné vozidlo s tímto motorem a od benzínu bych se spokojil s 1.8 se 103kw což už docela ujde, ale i tak by nebylo na škodu aby byl v nabídce nějaký benzin s výkonem min. 120kw.
Rozbalit vlákno
10
11. 7. 2013 11:10
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
Corolla tiež nie je žiadny športovec, nechápem, čo sa všetci držíte len maximálneho výkonu, dôležitých vecí u motora je predsa viac. Ver, že ten diesel nebude nejaký zdochliak ale pre rodinné auto to bude dobrá voľba s primeranou dynamikou aj spotrebou.
Avatar - CHerokee
11. 7. 2013 11:21
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
To sotva. S tím se to auto bude na dálnici trápit, plně naložené to nepojede a už vůbec s tím nepude předjet. To je takový motorek dobrý pro městské pidivozítko a nebo sekačky.
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2013 12:02
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
Ta 1,4 D4-D je velmi povedený diesel a bude jakžtakž stačit, ale víc ani ň.
11. 7. 2013 14:14
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
A to je asi to, čo sa od takéhoto auta s dieslom čaká. Octavia SDI disponovala skromným výkonom 51 kW, a tiež si svojich zákazníkov našla.
Avatar - Bristol
11. 7. 2013 15:19
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
kombík v dieselu bez turba... ;-) vhodný leda pro autoškoly a taxikáře :no:
11. 7. 2013 16:40
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
Si nejaký pyšný, zdá sa. Teraz nedávno som kdesi čítal článok o Fiate Uno. Základ začínal na 33 kW. Dnes nám je málo dvojnásobok, hoci tie autá nie sú 2x ťažšie...
Kto nedokáže jazdiť so slabším motorom, silnejšie auto by nemal ani dostať do rúk.
Akí boli ľudia radi za 120 škodovky, žiguláky, Moskviče a Dacie, dnes kdejaký puberťák ohŕňa nos aj nad 100-koňovým autom... :no:
11. 7. 2013 11:30
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
Tady budou pořád lidi nespokojení. Kdyby to bylo jako u Aurisu, kde se končí na 97kW šestnáctistovce, bude se brblat, že tam měli dát 1,8/103kW. Tady se dal 1,8/103kW a zas se brble, že tam není třeba dvoulitr se 120kW. A tak bys mohl pokračovat dál minimálně do 200kW, aby to byla "sedanová" alternativa k HH, což už by snad většině stačit mohlo.
11. 7. 2013 11:44
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
Brble sa preto, lebo ta 1,8-cka nie je s manualom, pretoze s cvt bude dynamika podobna ako 1.6 valvematic s MT.
a podobne tak dizel, 1,4 motorcek, mozno tak zakladny dizel, ale nie jediny.
Avatar - Bristol
11. 7. 2013 15:21
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
z těch tří benzinových motorů(90-103kW) bych jeden klidně vyřadil...nasadil dvoulitr diesel okolo 90-110kW, jeden vrcholný benzín okolo 120-130kW a tím by to haslo a byla by to vyvážená nabídka...samozřejmě všechny vrcholné modely možné kombinovat manuál/cvt ať si každý vybere, pro silný diesel možnost 4x4, a byla by to nabídka proti které by se nedalo říct křivého slova
11. 7. 2013 16:35
Re: Na jednu stranu dobré na druhou ne
Ako som už písal vyššie, operovať v tomto prípade iba hodnotou maximálneho výkonu motora je tak trochu krátkozraké. Rozdiely sú inde.
11. 7. 2013 11:49
Další Japonecv řadě
který nenabídne žádný benzínový motor, se kterým by se člověk aspoň trošku "svezl", jen naprosto průměrná a nezajímavá nuda. Z tohoto úhlu pohledu bude Mazda 3 se silnějším dvoulitrem absolutní úlet ....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
11. 7. 2013 12:03
Re: Další Japonecv řadě
Asi je to třeba brát jako doplněk k Aurisu, ale jinak máš 100% pravdu. Bravo MAZDA.
Avatar - vabis
11. 7. 2013 12:31
:-)
Zrovna Evropský trh není pro Toyotu jaksi strategický >:D Jinak auto celkem sympatické ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Peto02
11. 7. 2013 12:36
hybrid?
Hybridna Toyota Corolla nebude? :'-(
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2013 12:52
Motory
To je nějaké divné. Vždyť motory Valvematic jsou nástupci Dual-VVTi už od minulé generace Aurise. To jim ty Dual-VVTi zůstali někde na skladě nebo vytáhli ze skladu výrobní zařízení ? Navíc je trošku na palici nabízet dvě benzínové 1.6ky.
Nebude to spíše tak, že na méně rozvinuté trhy (Rusko, Afrika, ...) půjdou Dual-VVTi a v EU budou Valvematic ?
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2013 17:45
Technicke parametre a cennik
sa daju najst na webe toyota.pl. Predava sa tam len 1,3 MT, 1,6 MT, 1,6 CVT a 1,4 MT. U nas to urcite nebude lepsie.
Skoda toho 1,8 CVT a hlavne hybridu. Info, ze urcite nebude hybrid je od slovenskeho dealera.

Ceny su 63k-90k zlotych.
Rozbalit vlákno
0
11. 7. 2013 18:33
hmm
tak sice Toyotu mám rád, ale tohle je trága - oproti US verzi z mého hlediska nemastné neslané - a motorová nabídka taky nenadchne. Asi si to nějaké zákazníky najde, ale pro mě auto více méně o ničem ... A o tom, že i když Auris už konečně nabízí kombi, tak stejně mu chybí 4x4 pomlčím :-(
Rozbalit vlákno
0