Toyota oficiálně představila evropskou specifikaci sedanu Corolla. Ve zvětšené karoserii bude pracovat pět motorů od 90 do 140 koní, zkombinovaných se třemi převodovkami.
Veľmi divná motorová politika: ponúknuť tri atmosférické benzíny s tak malými výkonovými rozdielmi (90-97-103 kW) mi nepríde moc logické, rozdiely v dynamike tam budú minimálne. :-O
Čudujem sa, že to píšeš zrovna ty. Akoby hodnota maximálneho výkonu charakterizovala celý motor. Rozdiel je tam hlavne v otáčkach, kedy je maximálny krútiaci moment dosahovaný, 154 Nm/5200 ot., 160/4400 a 173/4000. Ja si myslím, že spektrum motorov je dostatočne široké pre rôzne potreby. Ešte viac povedia diagramy priebehu momentu a výkonu, určite každá kombinácia motora a prevodovky má svoje určenie a opodstatnenie a rozdiely medzi nimi budú v reáli väčšie jak sa môže zdať. ;-)
Tak to je vcelku možné, ale to nie je problém použitej techniky, to je problém stále menších technických znalostí motoristickej verejnosti. Dnešní šoféri a šoférky niekedy nevedia ani to, či majú motor vpredu alebo vzadu, koľko má valcov a prečo treba prehadzovať kvalty... Priebeh krútiaceho momentu, jeho využívanie a podobné záležitosti sú už privysoká fyzika v dobe, keď za volant môže sadnúť hocijaký blbec...
Ano, Corolla dostala pět základních motorů (1.8 s CVT možná nepojede ani tak jak 1.6 s manuálem). Jediná nafta s 66kW to je také hodně mimo. Tento rozsah motorizací dnes nestačí ani ve třídě malých aut, na nižší střední je to bída s nouzí.
To není politika, oni prostě nemají diesel 1,6, který do této třídy patří (ovšem většina konkurentů přidává i diesel 2,0). Tím se i s divnou paletou benzínů odsuzují na pokraj zájmu.
Možná že jsou motory 1,2 a 1,4 TSI poruchové, pocitově ale "jedou" a kupující je "berou". A co se týče dieselů, nižší střední třída nabízí často 1 motor obsahu 1,4 1 až 2 o obsahu 1,6 a minimálně 1 o obsahu 2,0.
Příští rok tam určitě dají nový diesel 1,6 ze spolupráce s BMW, a co se týče benzínů, myslím že na turbobenzínech dělají ale chtějí je mít vypiplané.
Příští rok začíná Euro 6, ideální příležitost pro uvedení turbobenzínů i 1,6 D4-D.
důvodem bude cenová politika, umožní jim to prodávat Valvematic dráž, Valvematic je v současnosti asi nejlepší (nebo jeden z nejlepších) benzínových motorů v této třídě, proto bude ve standartu o trochu horší motor a Valvematic bude za příplatek
Ja som zástanca atmosferických motorov a som rád že v Japonsku majú rovnaký názor ale ako písal iudex,tie výkonové rozdiely nie sú moc veľké a navyše jeden diesel pre Európu je veľmi "odvážny" krok...Nerozumiem prečo tam nedali ich 2.0 D-4D. Ale v Toyote rozmýšľajú hlavou a asi to tak spravili preto aby nejakým ťažkým dieselom nenarušili životnosť ostatných častí...Predávať bude hlavne dobré meno,spoľahlivosť a podľa mňa aj podarený dizajn :-)
Je dobré, že japonci jedou ve starých kolejí s atmosferickými benzíny, protože tyto motory jsou spolehlivé narozdíl od poruchových TSI.
Na druhou stranu stejně bych si vozidlo nezakoupil, protože diesel má velice malý výkon pro dnešní dobu nepoužitelné vozidlo s tímto motorem a od benzínu bych se spokojil s 1.8 se 103kw což už docela ujde, ale i tak by nebylo na škodu aby byl v nabídce nějaký benzin s výkonem min. 120kw.
Corolla tiež nie je žiadny športovec, nechápem, čo sa všetci držíte len maximálneho výkonu, dôležitých vecí u motora je predsa viac. Ver, že ten diesel nebude nejaký zdochliak ale pre rodinné auto to bude dobrá voľba s primeranou dynamikou aj spotrebou.
To sotva. S tím se to auto bude na dálnici trápit, plně naložené to nepojede a už vůbec s tím nepude předjet. To je takový motorek dobrý pro městské pidivozítko a nebo sekačky.
Si nejaký pyšný, zdá sa. Teraz nedávno som kdesi čítal článok o Fiate Uno. Základ začínal na 33 kW. Dnes nám je málo dvojnásobok, hoci tie autá nie sú 2x ťažšie...
Kto nedokáže jazdiť so slabším motorom, silnejšie auto by nemal ani dostať do rúk.
Akí boli ľudia radi za 120 škodovky, žiguláky, Moskviče a Dacie, dnes kdejaký puberťák ohŕňa nos aj nad 100-koňovým autom... :no:
Tady budou pořád lidi nespokojení. Kdyby to bylo jako u Aurisu, kde se končí na 97kW šestnáctistovce, bude se brblat, že tam měli dát 1,8/103kW. Tady se dal 1,8/103kW a zas se brble, že tam není třeba dvoulitr se 120kW. A tak bys mohl pokračovat dál minimálně do 200kW, aby to byla "sedanová" alternativa k HH, což už by snad většině stačit mohlo.
Brble sa preto, lebo ta 1,8-cka nie je s manualom, pretoze s cvt bude dynamika podobna ako 1.6 valvematic s MT.
a podobne tak dizel, 1,4 motorcek, mozno tak zakladny dizel, ale nie jediny.
z těch tří benzinových motorů(90-103kW) bych jeden klidně vyřadil...nasadil dvoulitr diesel okolo 90-110kW, jeden vrcholný benzín okolo 120-130kW a tím by to haslo a byla by to vyvážená nabídka...samozřejmě všechny vrcholné modely možné kombinovat manuál/cvt ať si každý vybere, pro silný diesel možnost 4x4, a byla by to nabídka proti které by se nedalo říct křivého slova
který nenabídne žádný benzínový motor, se kterým by se člověk aspoň trošku "svezl", jen naprosto průměrná a nezajímavá nuda. Z tohoto úhlu pohledu bude Mazda 3 se silnějším dvoulitrem absolutní úlet ....
To je nějaké divné. Vždyť motory Valvematic jsou nástupci Dual-VVTi už od minulé generace Aurise. To jim ty Dual-VVTi zůstali někde na skladě nebo vytáhli ze skladu výrobní zařízení ? Navíc je trošku na palici nabízet dvě benzínové 1.6ky.
Nebude to spíše tak, že na méně rozvinuté trhy (Rusko, Afrika, ...) půjdou Dual-VVTi a v EU budou Valvematic ?
sa daju najst na webe toyota.pl. Predava sa tam len 1,3 MT, 1,6 MT, 1,6 CVT a 1,4 MT. U nas to urcite nebude lepsie.
Skoda toho 1,8 CVT a hlavne hybridu. Info, ze urcite nebude hybrid je od slovenskeho dealera.
tak sice Toyotu mám rád, ale tohle je trága - oproti US verzi z mého hlediska nemastné neslané - a motorová nabídka taky nenadchne. Asi si to nějaké zákazníky najde, ale pro mě auto více méně o ničem ... A o tom, že i když Auris už konečně nabízí kombi, tak stejně mu chybí 4x4 pomlčím :-(