Toyota Corolla - prvotřídní kvalita

Toyota Corolla - prvotřídní kvalita

 
 

Toyota Corolla je pro japonskou automobilku podobně důležitý model jako byl pro Volkswagen lidový Brouk nebo je nyní Golf. Od roku 1966, kdy vyjela první generace Coroll, pěstuje Toyota jméno Corolla a každou další generací se snaží potvrdit úspěch modelů předchozích a ještě přidat něco navíc.

Automobilka zaznamenala již více než 25 miliónů prodaných Coroll. Řadu let se Corolla umisťuje v nezávislých žebříčcích poruchovosti na předních místech a to jak v kategoriích nejmladších vozů, tak v kategorii desetiletých automobilů, kde bývá pořadí často zcela odlišné. V Čechách je pověst kvalitního automobilu spíše přisuzována německým Volkswagenům, Mercedesům či Audi a to i přesto, že je většinou v žebříčcích poruchovosti najdeme až za Toyotami. Corolly jsou díky menšímu zájmu na trhu ojetin výhodnou koupí s malým rizikem závad i u starších vozů. Toyota dodržuje 4 až 5 leté intervaly modelové obměny a tak se kupci nových vozidel ani nenadějí a v prodeji je zcela jiný typ Corolly. I z tohoto hlediska je vysoká kvalita obdivuhodná, protože každá, byť malá konstrukční změna, může být zdrojem poruch, které výrobci mnohdy ladí až při předsériové výrobě, nebo dokonce až po zahájení výroby. Promyšlená, odolná a jednoduchá konstrukce Coroll je základním stavebním kamenem úspěchu po celém světě. Od roku 2002 je na trhu 9. generace tohoto bestselleru. My se v tomto díle budeme nejvíce věnovat 8. generaci, která se vyráběla od roku 1997.

Usedlý a nenápadný design patřil v 80. a na počátku 90. let neodmyslitelně ke jménu Corolla. Osmá generace měla zřejmě tento rys změnit a nalákat více mladších zákazníků a proto se do výroby dostaly poměrně extravagantní tvary čtyř karosářských variant. V nabídce se objevil třídveřový hatchback, pětidveřový liftback, sedan se stupňovitou zádí a kombi. Celou řadu sjednocovala přední část s oválnými světlomety a ukazateli směru, na které navazovaly prolisy na kapotě. Tento stylistický prvek asi byl rozhodujícím detailem, který zákazníka upoutá nebo naopak odradí. Pomineme-li příď, lze za konvenční označit třídveřovou variantu Corolly. Ta se stala základem pro soutěžní speciál WRC, se kterým byla Toyota v letech 1998 a 1999 na předních místech světových rallye. Vnějšími rozměry 4100 x 1690 x 1385 mm je třídveřová Toyota typickým soupeřem v tzv. třídě Golf. Všechny karosářské varianty jsou postaveny na podvozku s rozvorem 2465 mm. Sedan se stupňovitou zádí asi nejvíce oslovoval dřívější zákazníky Coroll, zvyklé na nenápadné tvary. Vzadu je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 390 litrů, což je překvapivě nejvíce ze všech variant. Více nemá ani sportovní kombi, jehož dynamický boční profil má na svědomí oválné třetí boční okno. Základní zavazadlový prostor o objemu 308 l je na kombi překvapivě malý. Kompromisem může být liftback, který je také na našich snímcích. Zadní výklopné dveře umožňují pohodlný přístup ke 372 litrům variabilního zavazadlového prostoru. Praktičnost v běžném životě jakoby ubrala automobilu na kráse. Zadní partie kde převládají zaoblené tvary jsou opticky poněkud těžší a o sportovním střihu nelze mluvit.

Interiéru vládnou plasty a nepříliš povedená sedadla. Kratší sedáky jsou jedním ze slabších míst jinak vyváženého vozu. V kapličce před řidičem najdeme klasické přístroje, na středové konzoli vpravo zaujme vysoko umístěné autorádio, které je tak lépe dosažitelné a ovladatelné. Bohužel je také výrazně na očích, bez možnosti skrýt jej před zraky nenechavců. Na středové konzoli je historicky působící páčkové ovládání uzavření přístupu vzduchu dovnitř automobilu a ještě níže výklopná dvířka schránky na drobnosti, vysouvatelný držák na dva kelímky s nápoji a popelník. Další schránka na nezbytnosti potřebné na cestách je v přístrojové desce vlevo od volantu. V Corolle je dostatek místa na předních sedadlech, vzadu se budou cítit dospělí trochu stísněně.

Japonské motory z 90. let ukazovaly evropským výrobcům kolik výkonu jsou schopny získat z malých objemů a Toyota navíc zlepšila dodávaný točivý moment, který takovým vysokootáčkovým motorům často chyběl. Přesto je třeba motory držet více v otáčkách, chceme-li jezdit živěji. Základním agregátem byla šestnáctiventilová 1.4 se 62 kW a maximem momentu 120 Nm až při 4200 ot/min. Větší 1.6 má výkon 82 kW (110 k) a točivý moment 145 Nm vrcholí dokonce až při 4800 ot./min. Slabší Corolla jela nejvýše 175 km/h a zrychlovala na 100 km/h za 12,5 s, silnější pak jela až 195 km/h a zrychlení na 100 km/h jí trvalo 10,2 s. Setkat se lze i se zážehovou 1.8 včetně pohonu všech kol. Na snímcích je vidět vzorně vyčištěný diesel 2.0 litru o výkonu 53 kW/72 k a točivém momentu 131 Nm/2500 ot./min. Jeho průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 6,4 l/100 km. Ve třídveřovém provedení se od roku 1999 prodávala třídveřová verze G6 s motorem o výkonu 81 kW a se šestistupňovou převodovkou.

I Corollu občas potká nějaká ta závada. Statistiky hovoří o vybitých a vadných akumulátorech, vadném těsnění hlav válců a prokluzující spojce hlavně u motoru 1.4 l. Tvrdší odpružení Coroll je příčinou horšího jízdního pohodlí na nerovnostech, kterých u nás není právě málo. Naopak pozitivně lze hodnotit kvalitu podvozku stejně jako karosérie, protože jsou velmi odolné vůči opotřebení resp. korozi.

Osmá generace Corolly dostala nové označení. Dřívější písmena XLi, Si a GLi byly nahrazeny přívlastkem Linea TERRA, TERRA-X a LUNA.

V roce 2000 přišlo oživení řady v podobě faceliftu. Ten Corolle určitě prospěl, protože přední část s kulatými světlomety pod společným krycím sklem ve stylu BMW, působila mnohem agresivněji. Délka všech variant automobilu o několik milimetrů povyrostla, ale nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Po vzoru menšího Yarisu se v i Corolle objevily zážehové hnací jednotky vybavené technologií VVT-i (Variable Valve Timing and Intelligence). Nejmenší motor 1,4 VVT-i získával ze zdvihového objemu 1398 cm3, 71 kW při 6000 ot./min a největší točivý moment 130 Nm při 4800 ot./min. Nejpomalejší Corolla zrychlovala na 100 km/h za 11,8 s a nejvíce jela 185 km/h. Silnější motor 1,6 VVT-i/81 kW rozjede Corollu na stovku již za 10 s a nejvíce jede 195 km/h. Diesel 2.0 D v nabídce zůstal a navíc byl doplněn o přepracovanou přeplňovanou verzi se vstřikováním common-rail prodávanou pod označením 2,0 D-4D. I tak nabízí jen průměrné hodnoty výkonu 66 kW a točivého momentu 215 Nm při 2200 ot./min. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 5,8 l/100 km.

Toyota Corolla je automobil s nímž pravděpodobně zažijete jen málo starostí a pokud vám vyhovuje jeho vzhled, stane se nakonec vaším věrným společníkem na cestách.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • robustní technika s dlouhou životností
  • dobrá ochrana proti korozi
  • temperamentní motory
  • příznivá spotřeba
  • kvalitní dílenské zpracování

Nedostatky

  • hlučnější motory s nerovnoměrným během
  • málo pohodlné odpružení
  • nepohodlná zadní sedadla
  • chudé standardní vybavení
  • nepřesný palivoměr

Nejčastější závady

  • závady startéru
  • problémy s řazením a převodovkou
  • skřípání brzd
  • poruchy imobilizéru
  • opotřebení tlumičů
  • koroze výfuku
  • propalování těsnění hlavy válců
Vůz/r.v.200220012000199919981997
Corolla 1.4I Linea Terra 5dv. (E11)--211000179000152000131000
Corolla 1.6I Linea Terra 5dv. (E11)--264000223000190000-
Corolla 1.4I Linea Terra 5dv. (E11 facelift)328000278000237000---
Corolla 1.6I G6 5dv. (E11 facelift)427000362000308000---
Toyota Corolla 1,6/81 kW, r.v. 1998ceny (s DPH)
světlomet:3576,-
přední nárazník:1315,-
přední kapota:4121,-
LP blatník:2385,-
brzdové destičky (TEXTAR, bez kontaktu):1464,-
brzdové destičky (TEXTAR, s kontaktem):1801,-
tlumič přední:3412,-
tlumič zadní:3745,-
výfuk - střední část (ROSI):1765,-
výfuk - zadní část (ROSI):3424,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou Kanceláře zdražují. Nájmy z komerční prostory rychle rostou

Investoři do podnikatelských realit mají v době…

Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas Zápisník Jany Havligerové: Volební hodokvas

Volební lídr ČSSD Lubomír Zaorálek pomalu neví, kam dřív…

Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů Poslanci projednají rychlejší zasílání vojáků na mise, nebo rozšíření působnosti zpravodajů

Na pružnější vysílání jednotek do zahraničí klade důraz…

 

Štítky Toyota

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky? První jízda: Je Volkswagen Arteon skutečně nejlepším modelem značky?

Novým jménem v nabídce modelů značky Volkswagen je…

Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu Pneumatikáři zklamali. Kvůli nim nemůže jet Bugatti Chiron 300 mil za hodinu

Chiron měl nelehký úkol – překonat Veyron. Prozatím však…

 




Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko

Japonské továrny přišly v 60. letech minulého století s…

Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří

Corolla tvoří asi pětinu globálních prodejů největší…

 



 
The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

The War Rig: Šílený náklaďák ze Šíleného Maxe? Je to Tatra 815!

Včera

Monstrum z posledního dílu Mad Maxe nápadně připomíná americké trucky. Cisternový náklaďák však nevznikl ze žádného peterbiltu nebo kenworthu, nýbrž z Tatry 815.




Blesk.cz

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Miluše Bittnerová v slzách! Zemřel jí tatínek na rakovinu

Strašný smutek a bolest prožívá Miluše Bittnerová (39), které ve čtvrtek v noci zemřel její tatínek Vladimír…

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí po doběhnutí udělalo na nohách

Zdolala ultramaraton, ale za jakou cenu: Tohle se jí…

Neuvěřitelných 111 km! Tolik uběhla Julie Nisbet (34) během supermaratonu. Neuvěřitelný výkon se jí ale moc…

 

iSport.cz

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi traktory, nebo syn odejde!

Otec supertalentu hrozí Juventusu: Kupte mi…

Jeden mladý talent si Juventus už pojistil v Patriku Schickovi, o jiný ale brzy může přijít. A to za poměrně…

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by mohl obětovat Balea

Případ Mbappé. Chtějí ho Wenger i Klopp, Real by…

Žádanějšího hráče na světovém trhu asi v současnosti nenajdete. Mladičký útočník Monaka Kylian Mbappé v minulé…

 

Reflex.cz

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka: Evropa není supermarket

Francouzský prezident Macron se opřel do Česka:…

Francouzský prezident se opět pustil do zemí střední a východní Evropy. Nestojí prý za evropskými hodnotami a…

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik řekne jako první magické slůvko na č?

Dámské genitálie, svině i ojebal. Který politik…

Nezaujatý pozorovatel naší politické scény si už dávno musel položit otázku, který politik překročí magickou…