Toyota Corolla - prvotřídní kvalita

Toyota Corolla - prvotřídní kvalita

 
 

Toyota Corolla je pro japonskou automobilku podobně důležitý model jako byl pro Volkswagen lidový Brouk nebo je nyní Golf. Od roku 1966, kdy vyjela první generace Coroll, pěstuje Toyota jméno Corolla a každou další generací se snaží potvrdit úspěch modelů předchozích a ještě přidat něco navíc.

Automobilka zaznamenala již více než 25 miliónů prodaných Coroll. Řadu let se Corolla umisťuje v nezávislých žebříčcích poruchovosti na předních místech a to jak v kategoriích nejmladších vozů, tak v kategorii desetiletých automobilů, kde bývá pořadí často zcela odlišné. V Čechách je pověst kvalitního automobilu spíše přisuzována německým Volkswagenům, Mercedesům či Audi a to i přesto, že je většinou v žebříčcích poruchovosti najdeme až za Toyotami. Corolly jsou díky menšímu zájmu na trhu ojetin výhodnou koupí s malým rizikem závad i u starších vozů. Toyota dodržuje 4 až 5 leté intervaly modelové obměny a tak se kupci nových vozidel ani nenadějí a v prodeji je zcela jiný typ Corolly. I z tohoto hlediska je vysoká kvalita obdivuhodná, protože každá, byť malá konstrukční změna, může být zdrojem poruch, které výrobci mnohdy ladí až při předsériové výrobě, nebo dokonce až po zahájení výroby. Promyšlená, odolná a jednoduchá konstrukce Coroll je základním stavebním kamenem úspěchu po celém světě. Od roku 2002 je na trhu 9. generace tohoto bestselleru. My se v tomto díle budeme nejvíce věnovat 8. generaci, která se vyráběla od roku 1997.

Usedlý a nenápadný design patřil v 80. a na počátku 90. let neodmyslitelně ke jménu Corolla. Osmá generace měla zřejmě tento rys změnit a nalákat více mladších zákazníků a proto se do výroby dostaly poměrně extravagantní tvary čtyř karosářských variant. V nabídce se objevil třídveřový hatchback, pětidveřový liftback, sedan se stupňovitou zádí a kombi. Celou řadu sjednocovala přední část s oválnými světlomety a ukazateli směru, na které navazovaly prolisy na kapotě. Tento stylistický prvek asi byl rozhodujícím detailem, který zákazníka upoutá nebo naopak odradí. Pomineme-li příď, lze za konvenční označit třídveřovou variantu Corolly. Ta se stala základem pro soutěžní speciál WRC, se kterým byla Toyota v letech 1998 a 1999 na předních místech světových rallye. Vnějšími rozměry 4100 x 1690 x 1385 mm je třídveřová Toyota typickým soupeřem v tzv. třídě Golf. Všechny karosářské varianty jsou postaveny na podvozku s rozvorem 2465 mm. Sedan se stupňovitou zádí asi nejvíce oslovoval dřívější zákazníky Coroll, zvyklé na nenápadné tvary. Vzadu je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 390 litrů, což je překvapivě nejvíce ze všech variant. Více nemá ani sportovní kombi, jehož dynamický boční profil má na svědomí oválné třetí boční okno. Základní zavazadlový prostor o objemu 308 l je na kombi překvapivě malý. Kompromisem může být liftback, který je také na našich snímcích. Zadní výklopné dveře umožňují pohodlný přístup ke 372 litrům variabilního zavazadlového prostoru. Praktičnost v běžném životě jakoby ubrala automobilu na kráse. Zadní partie kde převládají zaoblené tvary jsou opticky poněkud těžší a o sportovním střihu nelze mluvit.

Interiéru vládnou plasty a nepříliš povedená sedadla. Kratší sedáky jsou jedním ze slabších míst jinak vyváženého vozu. V kapličce před řidičem najdeme klasické přístroje, na středové konzoli vpravo zaujme vysoko umístěné autorádio, které je tak lépe dosažitelné a ovladatelné. Bohužel je také výrazně na očích, bez možnosti skrýt jej před zraky nenechavců. Na středové konzoli je historicky působící páčkové ovládání uzavření přístupu vzduchu dovnitř automobilu a ještě níže výklopná dvířka schránky na drobnosti, vysouvatelný držák na dva kelímky s nápoji a popelník. Další schránka na nezbytnosti potřebné na cestách je v přístrojové desce vlevo od volantu. V Corolle je dostatek místa na předních sedadlech, vzadu se budou cítit dospělí trochu stísněně.

Japonské motory z 90. let ukazovaly evropským výrobcům kolik výkonu jsou schopny získat z malých objemů a Toyota navíc zlepšila dodávaný točivý moment, který takovým vysokootáčkovým motorům často chyběl. Přesto je třeba motory držet více v otáčkách, chceme-li jezdit živěji. Základním agregátem byla šestnáctiventilová 1.4 se 62 kW a maximem momentu 120 Nm až při 4200 ot/min. Větší 1.6 má výkon 82 kW (110 k) a točivý moment 145 Nm vrcholí dokonce až při 4800 ot./min. Slabší Corolla jela nejvýše 175 km/h a zrychlovala na 100 km/h za 12,5 s, silnější pak jela až 195 km/h a zrychlení na 100 km/h jí trvalo 10,2 s. Setkat se lze i se zážehovou 1.8 včetně pohonu všech kol. Na snímcích je vidět vzorně vyčištěný diesel 2.0 litru o výkonu 53 kW/72 k a točivém momentu 131 Nm/2500 ot./min. Jeho průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 6,4 l/100 km. Ve třídveřovém provedení se od roku 1999 prodávala třídveřová verze G6 s motorem o výkonu 81 kW a se šestistupňovou převodovkou.

I Corollu občas potká nějaká ta závada. Statistiky hovoří o vybitých a vadných akumulátorech, vadném těsnění hlav válců a prokluzující spojce hlavně u motoru 1.4 l. Tvrdší odpružení Coroll je příčinou horšího jízdního pohodlí na nerovnostech, kterých u nás není právě málo. Naopak pozitivně lze hodnotit kvalitu podvozku stejně jako karosérie, protože jsou velmi odolné vůči opotřebení resp. korozi.

Osmá generace Corolly dostala nové označení. Dřívější písmena XLi, Si a GLi byly nahrazeny přívlastkem Linea TERRA, TERRA-X a LUNA.

V roce 2000 přišlo oživení řady v podobě faceliftu. Ten Corolle určitě prospěl, protože přední část s kulatými světlomety pod společným krycím sklem ve stylu BMW, působila mnohem agresivněji. Délka všech variant automobilu o několik milimetrů povyrostla, ale nejdůležitější změny se odehrály pod kapotou. Po vzoru menšího Yarisu se v i Corolle objevily zážehové hnací jednotky vybavené technologií VVT-i (Variable Valve Timing and Intelligence). Nejmenší motor 1,4 VVT-i získával ze zdvihového objemu 1398 cm3, 71 kW při 6000 ot./min a největší točivý moment 130 Nm při 4800 ot./min. Nejpomalejší Corolla zrychlovala na 100 km/h za 11,8 s a nejvíce jela 185 km/h. Silnější motor 1,6 VVT-i/81 kW rozjede Corollu na stovku již za 10 s a nejvíce jede 195 km/h. Diesel 2.0 D v nabídce zůstal a navíc byl doplněn o přepracovanou přeplňovanou verzi se vstřikováním common-rail prodávanou pod označením 2,0 D-4D. I tak nabízí jen průměrné hodnoty výkonu 66 kW a točivého momentu 215 Nm při 2200 ot./min. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu činí 5,8 l/100 km.

Toyota Corolla je automobil s nímž pravděpodobně zažijete jen málo starostí a pokud vám vyhovuje jeho vzhled, stane se nakonec vaším věrným společníkem na cestách.

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti

  • vysoká spolehlivost
  • robustní technika s dlouhou životností
  • dobrá ochrana proti korozi
  • temperamentní motory
  • příznivá spotřeba
  • kvalitní dílenské zpracování

Nedostatky

  • hlučnější motory s nerovnoměrným během
  • málo pohodlné odpružení
  • nepohodlná zadní sedadla
  • chudé standardní vybavení
  • nepřesný palivoměr

Nejčastější závady

  • závady startéru
  • problémy s řazením a převodovkou
  • skřípání brzd
  • poruchy imobilizéru
  • opotřebení tlumičů
  • koroze výfuku
  • propalování těsnění hlavy válců
Vůz/r.v.200220012000199919981997
Corolla 1.4I Linea Terra 5dv. (E11)--211000179000152000131000
Corolla 1.6I Linea Terra 5dv. (E11)--264000223000190000-
Corolla 1.4I Linea Terra 5dv. (E11 facelift)328000278000237000---
Corolla 1.6I G6 5dv. (E11 facelift)427000362000308000---
Toyota Corolla 1,6/81 kW, r.v. 1998ceny (s DPH)
světlomet:3576,-
přední nárazník:1315,-
přední kapota:4121,-
LP blatník:2385,-
brzdové destičky (TEXTAR, bez kontaktu):1464,-
brzdové destičky (TEXTAR, s kontaktem):1801,-
tlumič přední:3412,-
tlumič zadní:3745,-
výfuk - střední část (ROSI):1765,-
výfuk - zadní část (ROSI):3424,-
Spolupracujeme s TipCars.com
Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq Škoda Auto vyrobila dvacet milionů automobilů. Jubilejním vozem byl Karoq

Automobilka Škoda Auto dnes vyrobila automobil s…

Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec Uber nemá problémy jen v Londýně, odejde i z kanadské provincie Quebec

Alternativní taxislužba Uber Technologies se příští měsíc…

Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily Akcie, měny & názory Václava Kmínka: Volby trhy neovlivnily

Angela Merkelová bude pravděpodobně počtvrté kancléřkou,…

 

Štítky Toyota

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko Toyota Corolla začínala jako malý vůz pouze pro Japonsko

Japonské továrny přišly v 60. letech minulého století s…

Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří Toyota Corolla: Nejprodávanější model značky s novou tváří

Corolla tvoří asi pětinu globálních prodejů největší…

 



 
Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Tenhle offroad není zachovalý veterán. V této krásné podobě UAZ slaví 45 let legendární 469

Dnes 18:53

Legendární vojenský offroad UAZ 469 se stále vyrábí. Od roku 2003 je však nabízen pod označením Hunter.




Blesk.cz

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:  Po VYHOLENÉ lehl smíchy!

Pikantní trapas moderátora Chuma v živém vysílání:…

Na rozhlasové stanici Radiožurnál měli v úterý ráno veselo. Moderátor Jiří Chum (37) se totiž velmi zajímavě…

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

5 pražských nej aneb co možná nevíte o našem hlavním městě

Cestovatelské zážitky není nutné sbírat pouze za hranicemi. Mnohé k uspokojení turistů může nabídnout i české…

 

iSport.cz

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás zajímá, koho miluju!

Kloppa vytočili v Moskvě: Hrajeme Ligu mistrů a vás…

Cesty na východ nepatří u fotbalistů zrovna mezi nejoblíbenější. A i trenérovi Liverpoolu Jürgenu Kloppovi výlet…

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu, chybí Schick

Jarolím nominoval. Vzal nováčka z Olomouce i Škodu,…

Reprezentační trenér Karel Jarolím zveřejnil českou nominaci na závěrečné dva zápasy kvalifikace MS proti…

 

Reflex.cz

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak sníst a současně ho mít

Zvýšení důchodů: I u penzí platí, že nelze steak…

Jedním z velkých témat nadcházejících (ale i všech předcházejících) voleb jsou důchody. Jak jste asi také již…

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

V opilosti chtěl zabít bratra. Sám se nabodl na nůž

Kolik takových příběhů už bylo napsáno. Dva bratři, jeden slušný a pracovitý, druhý povahy násilnické a…