Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota: do roku 2010 začneme prodávat hybridy s li-ion akumulátory a napájením ze sítě

Ondřej Láník
Diskuze (14)
První vozy by se měly začít prodávat zákazníkům z řad firem v USA i v dalších zemích.

Toyota na letošním mezinárodním autosalonu v Detroitu oznámila, že plánuje do roku 2010 začít prodávat své hybridní vozy vybavené li-ion akumulátory a technologií Plug-In (umožňující dobíjení z běžné sítě). První vozy by se měly začít prodávat zákazníkům z řad firem v USA i v dalších zemích.

Za tímto účelem nyní Toyota Motor Corporation a společnost Matsushita Group hledají možnosti hromadné výroby lithium-iontových akumulátorů v závodu Omori ve středním Japonsku. Tato spolupráce má formu společného podniku Panasonic EV Energy Co., Ltd.

Toto oznámení je dalším krokem k širšímu nasazení hybridních vozů s technologií Plug-In, které v roce 2007 již prodělaly ověřovací zkoušky na veřejných komunikacích v Japonsku, USA a v Evropě. Těch se zúčastnily vozy Toyota s NiMH akumulátory a technologií Plug-In. Ve Spojených státech byly tyto zkoušky zahájeny v listopadu loňského roku ve spolupráci s University of California v Berkeley a University of California v Irvine, a to v rámci stimulačního plánu pro podporu alternativních paliv vyhlášeného státem California.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
19. 1. 2008 10:01
Re: Super.. dalsi naskok diky technice...
Ty máš větší problém s GTIm, než s auty. Nevím co sem lezeš. Zajdi rajěji k psychiatrovi. ;-)
Avatar - T613
18. 1. 2008 17:54
Re: Ekologie
Atomovky nové generace budou zpracovávat i ten odpad. Navíc palivové články spotřebují na 90% a ne na 5% jako nynější. Navíc odpad z nich bude mít poločas rozpadu 200let a ne několik tisíc let. A tyhle elektrárny nejsou příliš daleká budoucnost.
A těch naivních lidí bude stále více i na západě, neb slunce a větrníky nás nezachrání. Bursík, nebursík
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2008 10:49
Re: Ekologie
Myslíš to fosilní palivo, které se prvně musí za pomoci velkého množství energie rafinovat ze surové ropy? Ještě jsem neviděl vůz, který by spaloval opravdu surovou, nerafinovanou ropu, přímo od těžařské věže. Když se pak započte tahle výroba (včetně ztrát při výrobě, transportu a transformování té vstupní energie) do ekologických parametrů, zase ta přímá elektřina vyjde lépe.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2008 09:05
..
První krok? Jen do toho, Toyoto.