Podle informací serveru Automotive News představí Toyota na IAA ve Frankfurtu konečnou podobu konceptu Toyota Endo. Automobil útočící na pozice Smartu by se měl dočkat sériové výroby už v roce 2008.
Co k tomu napisat, je to proste nadhera, o cely vesmir nad Smartom, teda co sa tyka dizajnu. Podla mna ma predpoklady na uspech, ak sa bude predavat za primeranu cenu, nie ako Smart. Ocividne vsak na obrazkoch prezentuju iba studiu, palubovka vyzera velmi futuristicky, v reale bude taka sotva, tiez zavesenie dveri, ako bocnych tak aj na kufri mozno ocakavat konvencne, na bocnych dverach by bolo dost komplikovane a tazke, to vzadu vyzera byt celkom nerealne na jedinom pante. Ale inak jedine :yes: , taky sviezi vietor je naozaj potrebny.
Ide zrejme o modny prvok dnesnej doby, ovsem optazka je, ako ho tvorca dokaze s celkovym dizajnom auta zladit a ako to potomna okolie posobi. Tuna je to celkom harmonicke, nie? Aj na Fabke by mozno bolo, ak by mala sympatickejsie proporcie...
Rekl bych ze to ma navozovat dojem celistveho skla - skleneny pas bezici od pravych zadnich dveri az po leve zadni dvere (a naopak ;-) ). Proste design nic vic bych v tom nehledal.
Sedačky teda vypadají nepohodlně už od pohledu, asi jako v tramvaji. Tenká vrstva čalounění. Na druhou stranu se s tím asi nikdo nechystá na dálkové výlety, na to nejspíš takové vozítko nebude.
Co se týká konstrukčního řešení dveří, jako studie pěkné.
Typicky konzervativne deformovany pohlad vytrenovany nemeckym strohym nudnym dizajnom. Male auticko ma vyzerat sikovne a hravo, a nie sa tvarit ako nieco co nie je.
S tym velkym znakom experimentuju, povedal by som, ini. Staci si vsimnut predne masky VW, alebo napr. noveho Mercedesu C v najvyssej vybave....mam pocit, ze o chvilu budu nosit emblem znacky s priemerom jedneho metra na privesnom voziku...
Zrejme myslis francuzske znacky Erad, Ligier a podobne. Ovsem to su vozitka postavene podla specifickych predpisov pre vodicov od 16 rokov, s maximalnym vykonom tusim okolo 4 kW. Tuna sa ale jedna o plnohodnotny automobil.
o designu Enda? Vidíme docela typickou figuru a prvky, se kterými kolem r. 2005 experimentují mnozí, především Renault, samozřejmě i Škoda a Suzuki, a do jisté míry také třeba Hyundai (HED-3, Ženeva 2005). Optické zatížení kolmého zadku a jeho "vytrčení" do prostoru, zdůraznění plynulé 3-D hmoty a "sochařské" pojetí, rovná střecha, někdy černé A sloupky, aby kabina vypadala jako otevřené hledí helmy, resp. aby se dalo uplatnit pásové pojetí oken. TMC u Enda celou záležitost usiluje maximálně oprostit na ty nejzákladnější rysy - uvidíme, jestli a co z toho vyleze v produkční verzi. Ve Škodě by si to měli pečlivě prohlédnout jak pomůcku - zjistí, proč zadek Fabie II vypadá tak divně. (vše "imho", jako vždy :-) )