Moc jsem ty prohlášení Killmana o propadáku nepobíral a v souvislosti s touto informací už vůbec nepobírám. 100 tisíc za 2 roky by byla pěkná hodnota i kdyby šlo o součet s BRZ. Jestli má 100k jen GT86 + FRS, tak to je imho úspěch jednoznačný. BRZ může být prodáno dalších cca 40-50k kusů a to je na jednoduchý sporťák velmi pěkné číslo :yes:
100tisíc za rok bylo zkrátka jen nesplnitelné očekávání...
Jestli je tohle (celosvětové) číslo opravdu úspěch je relativní, obecně platí, že měřítkem úspěchu je především očekávání (výrobce) vs realita.
Pokud se to bude prodávat (samozřejmě v rámci třídy) jak teplé rohlíky, očekával bych logicky rozšíření nabídky (zejména výkonově) směrem nahoru.
Tak ona filozofie tohoto auta je docela postavena právě na tom, že žádného konkurenta vlastně nemá, vyplnila se díra a teď jsme také zjistili, jak velká ta díra byla.
Určite je pre Toyobaru bližším súperom taký Peugeot RC-Z (aj keď predokolka), ako malý dvojmiestny roadster. Podľa mňa sú súpermi aj "hečkupé" typu Scirocco, Megane RS či Astra GTC/OPC.
Těžko říct... podle mého je nejsilnější motivací pro koupi GT-86 to, že je to sportovní zadokolka se samosvorem. Pokud chceš právě tohle, pak jsi na správné adrese.
Sciroccu stačí na podobnou dynamiku 1.4TSI... a s tím je nesrovnatelně levnější.
Práve to by ma zaujímalo, čo človek, ktorý si nakoniec kúpil GT86, zvažoval ako alternatívy. Možno časť kupcov vyberala, ako hovoríš: teda chcem práve Toyobaru, lebo je jediné svojho druhu. Zvyšok ale určite zvažoval viaceré alternatívy, tipujem od toho hotheču až po možno Caymana. Žiaľ ani tu na MACZ žiadna GT86 ešte nie je, aby si človek prečítal zmýšľanie reálneho kupca.
Áno, Tvoju recenziu som čítal a i reagoval v diskusii. Si tu žiaľ (alebo možno pre Teba našťastie) jediný s Toyobaru. Inak dlho si neaktualizoval recenziu, čo je nové, ako auto jazdí?
Áno, to by mohlo byť, ako novinku som ho opomenul, mysliac si, že to bude vyššia cenová liga (na druhej strane to BMW cenovo odskočí pri dovybavení, ak sa teda človek neuspokojí s holobytom na 16" kolesách).
Na druhej strane zrejme charakter toho Bavora bude odlišný, ako u ľahkonohej atmosférickej Toyoty: turbomotor, hmotnosť o 200 kg vyššia... uvídíme, ak bude nejaká porovnávačka.
O tom hovorím, ten charakter bude zrejme úplne iný a základná 2er asi nebude nijaký hyperaktívny driftér na počkanie, ale tipujem skôr gétéčkový charakter.
Na druhej strane to Toyobaru nie je tak nepraktické: má i (núdzové) zadné sedadlá, má použiteľný kufor, skrátka úžitkové vlastnosti rovnaké, ako Megane 3dv. a spol.
Úspěch to určitě je, vzhledem k tomu, že GT86 není běžný rohlík a jak velmi úzký segment trhu zabírá. Je třeba si uvědomit, že tohle si kupují opravdu fandové, není v tom ani vysoký posaz, ani pocit bezpečí, ani v tom nedovezeš almaru na chatu, a ani to nežene klapavý motor, co jezdí za 3,5 na sto. >:D:-!:yes:
Jenze uspech je pomerovan v kontextu ocekavani automobilky. A tam je to evidentne slabota.
Protoze ta ocekavani odrazi i nejake ekonomicke faktory, jako je navratnost investic do vyvoje, fixnich nakladu na porizeni nastroju, forem, pripravku, linek apod.
Vyrazne mensi vyroba (mozna o 40%) proti predpokladum pak s temito cisly zasadne zamava, pri jeste mene efektivni vyrobe a vyuziti kapacit. A jeste v dobe, kdy je auto sotva v polovine zivotniho cyklu klesa poptavka o tretinu ...
To neni uspech, to uz naopak hranici s ekonomickym prusvihem.
"není v tom ani vysoký posaz, ani pocit bezpečí, ani v tom nedovezeš almaru na chatu, a ani to nežene klapavý motor, co jezdí za 3,5 na sto." Vážně? Tak to si mě opravdu překvapil... :-O >:-[]
A něco o úspěchu ve smyslu návratnosti investic/zisku apod. víš taky? ;-)
Jestli chceš slyšet číslo kolik mají vyrobit, tak nevím, ale jsou automobilky, co mají 100 tis. ks jako slušný výsledek. A planě tlachat o fixních a variabilních nákladech, o všech výrobních režiích, popř. jednicových nákladech, výpočtech návratnosti tu nebudu, i když když mi dodáš čísla tak ti to spočítám /třeba třemi metodami/, protože jsem chodil na ekonom. vš. Ale nebudu si zde hrát na internetového pseudotrotla. Stačí se podívat, kolik vyrábí ks menší automobilky.
K tomu potřebná čísla nemá nikdo z nás, rozdíl je tedy "pouze" v tom, že já si to bez nich jako úspěch/neúspěch netroufám jednoznačně (navíc předčasně) označit.
To máš pravdu. Když vezmeš, že je to zhruba jako ročně u škodovky superbu, tak uz by návratnost nemusela byt tak daleko. Ale to jen spekuluji, navic to financovaly dvě automobilky.
To cislo slyset nepotrebuji, je zmineno v clanku. A paklize jsi tedy chodil na ekonomii, tak take zajiste vis, jaky je dopad, kdyz vyrabis o 30%, nyni uz mozna o 50% mene, nez na co jsi nastavil cely system a vyrobne-logisticky proces a naivestoval potrebna vyrobni zarizeni.
Pocitat mi nic nemusis, ja se tim zivim 15 let v automotive i v jinych oborech se seriovou/masovou produkci a moc dobre vim, jak objem vyroby urcuje vhodnou efektivni technologii. A pokud ty objemy jsou vyrazne nizsi nez planovane, tak se vykonne moderni technologie stavaji drahymi a neefektivnimi.
To, kolik vyrabi jine automobilky je naprosto irelevantni, protoze jejich mala produkce muze byt proste postavena na tom, ze dane a planovane nevelke mnozstvi vyrobi levne a efektivne na levnych technologiich.
Typicky priklad (v opacnem gardu) byla OI combi, kdy byl plan produkce 25tks rocne. Po nabehu vyroby a uspechu auta byla primo ve Skodovce uvaha vyrabet OI pouze jako kombik. Ale kapacita vyroby komponent umoznovala v nejuzsich mistech pouze cca. 70tks, protoze cela technologie byla postavena na zadavaci cisla. A pritom mozna 4x vetsi pocatecni investice by umoznila vyrobu radove az 10-15x vetsi. A totez plati naopak - pri vyrobe nizsi nez planovane ji jsem teoreticky schopen udelat na vyrazne levnejsi, mensi, jednodussi technologii, v mensi fabrice. Ale pokud toto vse jiz existuje a stoji, tak je rozdil, jestli to rozpocitavam s planovanym ziskem na 200tks aut nebo jen na 100tks, navic s tlakem trhu na snizeni ceny.
Neviem ako presne je to so Subaru, ale práve pred tými dvoma rokmi kolovala informácia, že sa dvojičky vyrábajú v pomere 1:25, teda jedno BRZ oproti 25 GT86. Ale aj tak potom pekný výsledok :yes:
zasluzeny uspech..... myslim ze GT86/BRZ su zdarile pociny vo svojej triede a zaroven pekne sikovne a lahke sportove auta ... na rozdiel od mnohych premotorovanych masiniek ktore sa minaju ucinkom ... su skutocne tieto dvojicky tym cim maju sportove auta byt.... su zabavne, lahke, primerane vykonne a zaroven dizajnovo velmi efektne strihnute a tak troscku aj spartanske.... co patri k sportovym autam... tesi ma ze vnutri nevidim 10 displejov a ze tam najdem aj klasicku rucnu brzdu... mozno to znie teraz smiesne ale casom nas ten smiech prejde ked bude kazde auto uz vyzerat ako chodiaci pocitac zvnutra.... paci sa mi ta spartanska atmosfera ktoru ponuka interier toyoty a subaru ... ziadne vysuvne alebo odnimatelne tablety, ziadne preplacane tvary,.. len nizka rovna funkcna palubovka, ziadne prkotiny... krasna charizma ide z tychto aut.... su velmi pekne :yes:
ja vidavam jedno modre brz.... nazivo vyzera velmi kompaktne a sexy, myslim ze dobre investovane peniaze .... clovek ze ne dostane skutocne hodnotnu masinku s dobrou charizmou a sportovym sexappealom :yes:
najviac ma vsak prekvapuje ze europska konkurencia stale akosi nadalej spi... a nic podobne sikovne ako tieto japonske dvojicky neponuka... casy barchetty a fiatu coupe su uz davno prec... je nacase prebrat sa uz ... japonci to ukazali ze to ide ak sa chce ... a ukazali europanom ze netreba ani 400 koni na to aby vzniklo sikovne sportove auticko z ktoreho bude raz legenda :yes:
nepredava sa preto lebo tu nic take nie je... pamatam si ked sme tu mali barchettu, fiat coupe, opel calibra alebo peugeot 406 coupe, for cougar alebo ford puma, alfu GTV, alebo alfu GT, opel tigra ... to boli pekne auta... preco tieto dostupne sportove europske sikovne auta vymizli neviem... miesto toho pchame X koni do hatchov a tvarime sa ake mame skvele sportove kary v europe ... mame tak akurat velke ho.no ... o chvilu pride nova mazda MX5 a zase si povytiera zadok s europanmi ako to robi uz 20 rokov :yes:
raz darmo ... japonci to s tymi sikovnymi sportovymi autami vedia :yes: ... a ja im fandim ... robia presne to co clovek od sportovych aut ocakava :yes:
To pleteš páté přes deváté. Sportovní auta jsou drahá sranda. Není jednoduché postavit levné a ještě na něm vydělat. Zespodu je požírají hot-hatche a shora prestižnější modely. Dnes mají mainstreamové značky v EU pomalu problém prodat auto střední třídy, sportovní auta tedy nemají prioritu. Spojené státy jsou v tomhle významný trh a kolik evropských značek v USA prodává?
Jenže on je rozdíl mezi legendou a prodejním úspěchem, což se bohužel dost často míjí. Ten trh pro podobná kupé je dnes malý. Vzbuď se, není rok 1997, kdy jezdila tebou jmenovaná auta, ale rok 2014.
Krásnou ukázkou může být Honda CR-Z, což je myslím obecně pěkné auto. Stylem a pojetím přímá konkurence někdejší Pumy nebo Tigry. Vynikající jízdní vlastnosti, v ČR velmi slušná cena, proti Pumě a Tigře nízká spotřeba a plus minus podobný výkon. Kupovalo se to? Ani v ČR, kde to bylo opravdu dost levné, skoro vůbec. Splňuje vše, cos tu vyjmenoval, pěkný design, není to přemotorované šikovné malé kupé,... jen je to teda japonské... ale nikdo to nechtěl.
...a neni prave fakt, ze se takova auta uz nevyrabeji (v Evrope) prave dukazem toho, ze je Evropa prilis nechce?
Uprimne, za cenu nove GT86 bych si trosku priplatil a radeji bral mirne jeteho Caymana napriklad, pripadne nejakou 3-er coupe...a o GT86 nikdy neuvazoval. Obavam se, ze bez zvyseneho vykonu nebudou mit uspech.
Dalsim problemem take bude, ze Toyota prestala vyrabet sportovni auta (Supra, Celica) a neni vnimana jako vyrobce jakkoliv zajimavych, byt kvalitnich a spolehlivych aut.
S prvou vetou súhlasím. Ale porovnávanie nového Toyobaru so starším ojazdeným Porsche či BMW je trochu mimo, to rovno môžeš povedať, že za cenu novej Fabie si dokážeš kúpiť ojazdenú A6ku, teda takéto porovnávanie nemá zmysel.
Vnímanie značky by som ako problém nevidel, hodnotíš auto, nie značku ako celok (viď Nissan ako výrobca nudných či podivných SUV a MPV vs. jeho superšport GT-R).
Ono ten problém sa už definoval vyššie: Európa je náročný trh, kde záujemcovia o športové zvezenie, ktorí nemajú peniaze na rozhadzovanie, volia praktickejšie hotheče a tí, ktorí peniaze majú, sa zase neuspokoja s nedostatočne výkonnou štvorvalcovou atmosférou. Skrátka mainstreamové zadokolkové kupé je paralela mainstreamovej vyššej strednej: pre kupcov mainstreamu je zbytočne drahá, keď ich potreby uspokojí aj stredná trieda a ostatní siahnu rovno po prémii.
Ano...
Zase su tu ludia co rozpravaju o jazdenkach...kupit jazdeneho caymana...hm...
Aj keby to bolo co kolvek...toyota vyplna volne miesto na trhu a ponuka gt86 a predava sa.
Ked by som si mal kupovat nove coupe bola by v zozname na vyskusanie.
Problém však evidentne je, že to miesto na trhu zostalo voľné nie pre nezáujem automobiliek, ale pre nezáujem kupujúcich. Ako sa ukazuje, tých pár nadšencov nedokáže potiahnuť predaje tak, ako si to Toyota so Subaru pôvodne mysleli. 8-s
sulhasim s topperom a nechapem ako to mozete porovnavat s hot hatchmi...
toto je uplna ina kategoria : je to "sportove" (nie uplne) coupe a nie masovka ktora ma len vzadu chormovy vyfuk a male oznacenie v predu/v zadu. Tu si clovek kupuje dizajn,charizmu a samozrejme aj odlisenie od masoviek ktore zamorili eu trh.
Samozrejme vykon nie je ohromujuci oproti konkurencii...ale zase ta cena...
Pripomina mi to ako hyundai coupe. Dizajn fajn,cena tiez len slaby vykon a tiez to hned zrovnavali s octaviou RS...skratka na smiech...
Nechápeš, ale reálni kupujúci to za alternatívu považujú. Ja poznám reálneho kupujúceho, ktorý dlho zvažoval GT86, aby nakoniec kúpil ten hotheč (M RS), ktorý podľa Teba vôbec nie je súperom. ;-)
A Hyundai coupé (zrejme myslíš Genesis Coupé) je úplne iná liga, to je naopak premotorovaný ťažkotonážnik, na rozdiel od ľahkonohej podmotorovanej Toyoty.
Jako majitel tyhle maly mysky ti muzu rict ze - jedinou alternativou bylo proti memu BRZ jen GT 86 jina alternativa neni - proste neni. Ojety cayman jakkoliv je bajecny neni nova gt86, zadny hh neni toyobaru atd. A po skoro roce a ctvrt a 40.000 km jako denodennim aute, po prvni zime - i kdyz nebyla nijak hrozna - muzu rict jedinou vec - ku*a tohle auto proste nema alternativu a bud ho beres tak jak je nebo ne - bud milujes svoji zenskou jaka je a pak muzes bejt stastnej nebo na ni hledas mouchy a furt te bude neco zrat :-) a takhle to je s toyobaru - ten kdo si ho "ve finale" koupi vi moc dobre proc to dela - a pak se uz jen on sam bude nad kazdou debatou smat. Proste proto ze on ví :-)
Áno, tento prístup chápem: keď je to presne to, na čo si čakal, nemáš dôvod potom uvažovať o autách inej koncepcie/filozofie (a priama konkurencia nie je).
Není tajemství, že puristů, nadšenců, jakkoli jim chceš říkat, je relativně málo a pro úspěch bývá důležité, jak se ti podaří oslovit ostatní. Tam hraje větší roli spíš značka a design než koncepce. GT86 se prodává v EU myslím podobně jako RCZ. Což podle mne není zase tak špatné. Audi a Mercedes prodávají více než mainstream, ale BMW je také na podobných číslech. Prémie je dražší, ale oškubané kuře ne o tolik.
Další věc je, že v EU jsou HB doma, nedíváme se na ně skrz prsty, a vrcholné verze nejezdí špatně. V tomhle boji GT86 chybí asi v první řadě výkon. Hodně lidí má rádo rychlá auta. I když vnímáš rozdíl koncepcí, je to otázka priorit.
Nemusí mít přímou konkurenci, ale ze všech stran se na něj dotírají jiná auta, která umí to či ono lépe. Takže ti musí celkem přesně padnou do vkusu, aby nebylo co řešit.
Je to tak. Vidím to i na sobě. Srdce se cuká, asi by chtělo - auto, které je svým způsobem vyjímečné, u kterého nebudeš řešit místo vzadu a přístup k němu, velikost kufru a jak se v něm pojede manželce....no a rozum (i s ohledem na finance) řeší, že za stejné peníze dostaneš auto taky zábavné, třeba jinak, ovšem s možností univerzálnějšího použití.
A přesně jak píšeš, nakonec i ten výkon sám o sobě a jeho dostupnost, má svoje kouzlo....je to těžký.
Co se výkonu týče, možná jsem jeho význam přecenil. Podíval jsem se na prodeje 370Z a Camara. Sice nejsou ideálním měřítkem (takové na trhu není), pokud má však GT86 prodeje špatné, tak tyhle dva je mají mizerné. Těžko se soudí, co by s prodeji GT86 udělal silnější motor, ale 370Z kombinace vyššího výkonu a vyšší ceny rozhodně nefunguje, přitom to pro běžného zákazníka podle mne nebude moc odlišné auto (je pravda, že má menší přepravní kapacitu, ale jaký to má vliv, kdo ví).
Jasně, tohle fakt těžko soudit. Souhlasím, že Zetko může být pro běžného zákazníka ideově dost podobné auto a ty dvě "jakomísta" v Toyobaru navíc nejspíš nebudou mít žádný velký vliv. S nárůstem výkonových parametrů (i přes vyšší hmotnost) se u Nissanu váže samozřejmě vyšší cena, která ho ještě daleko víc než GT-86 a BRZ háže do vod žralokům z prémie. A to bude nejspíš ten vůbec nejzásadnější problém prodejů v Evropě. Není dostatek zájemců o mainstreamový sporťáček. I proto si myslím, že silnější motor v kombinaci s vyšší cenou by prodeje Toyobaru nějak zásadně nezvedl a vše zůstane ze strany výrobce tak jak je. A pro případné kupce to znamená řídit se heslem Love It or Leave It s možností dodatečných úprav.
Souhlas. Ovšem i z toho co píšeš vyplývá, že by to navýšení výkonu toyobaru nemohlo být za majlant. A taky, že by být nemuselo. Nikdo nečeká, že tam nacpou velký/těžký atmo šestiválec ala Zetko, stačí dosavadní R4, jen ho "nadopovat" turbem, nebo kompresorem. Tím pádem by cena (i hmotnost) mohly zůstat v přijatelných mantinelech, tedy mimo oblast prémiových vod.
Není to jen o sedadlech, 370Z má i citelně menší kufr. V Německu je mezi 370Z a GT86 asi 2500 € rozdíl (ceníkově, v základu, bez dorovnání výbav). To není moc. Otázka je, za kolik jde 370Z reálně sehnat.
Roli tu hraje řada faktorů, nicméně ta čísla naznačují, že výkon/cena nehraje tak velkou roli, jak jsem původně očekával. Vypadá to, že HH bodují praktičností, potenciálně image, protože jsou to tu oblíbená auta, popřípadě často zmiňovanou nenápadností, kterou jsme tu zatím vynechali. A lidé, kteří chtějí něco pěkného, stylového, spíš tíhnou k prémii (GT86 bych jako opravdu pěkné, nebo stylové auto neoznačil). Ostatně TT je tady velmi silný hráč.
GT86 je prakticky stavěná pro nadšence, takže to není velké překvapení. Jen nezapadá do Evropského trhu, kde auto musí mít dobrou značku a být pěkné, když už není praktické, vytříbené jízdní vlastnosti jsou pak třešničkou na dortu pro minoritu, kterou zajímají.
To sa mi až nechce veriť; taký malý cenový rozdiel medi Z a GT86? Lebo u nás je GT86 od 29t eur a Zetko za 40t a to je sakra veľký rozdiel, aby sme sa o týchto autách bavili ako o konkurentoch.
Ale _MT má pravdu. V ČR začíná oficiálně Z-etko na 911.000, GT-86 na 799.900. Jsou to startovací ceny a nedorovnané výbavy, to je jasný a taky to neříká nic o tom, za kolik lze auto reálně koupit. Např. GT-86, jak už se tu psalo, úplně v klidu lehce nad 600 tisíc. A jen pro zajímavost druhá výbava u Z-etka je v ceníku rovnou o 130.000 dražší, u Toyoty o 50.000 a ještě tě zbaví Aero-packu. >:D Málokdy se setkáš s tím, abys připlácel za možnost NEDOSTAT optický paket. >:-[]
Tak to je dosť veľký rozdiel medzi našimi trhmi: u nás je ten rozdiel v základných cenách 11000 eur, čo je cca. 280000 korún, zatiaľ čo u vás len 110000 Kč. :-O
Co jsem se na to letmo díval, řekl bych, že připlácet nemá vůbec smysl, pokud nestojíš o automat. Platíš 130 tisíc v podstatě za samoopravovací lak (30k samostatně), tempomat, vyhřívání sedadel a BOSE. A ztratíš rezervu. Ještě dostaneš jiné čalounění, ale pochybuji, že kůže s umělotinou bude lepší než kůže-látka, co je v základu (tím spíš, že kupé nemá odvětrávání sedadel). Nejvyšší pak přidává ještě navigaci s parkovací kamerou.
Jo, já se na to taky mrknul, a Z-etko v "základu" je plně uspokojivé. Nic mi tam nechybí. Jen pro doplnění ta nejvyšší výbava má větší kola (19" vs. 18"). Čili Z-etko je v podstatě dost blízko na dostřel, pokud se týká ceníkových cen. Jenže nadbytek Toyobaru po Evropě ti umožňuje koupit nový auto za výrazně nižší cenu než v ceníku, jak je to se Z-etkem netuším.
Mam GT86 asi 10 mesiacov a som spokojný :-) Nikdy som neuvažoval o Mégane a podobne ako alternatívne. Moja požiadavka bol benzín bez turba, s nejakým výkonom, zadný náhod, manuálna prevodovka, a nejaké zadné sedadlá kvôli preprave dieťaťa/detí...ideálne Honda...ale tam to bolo žiaľ beznádejné :'-( Uvažoval som aj o BMW 330 coupe s M paketom, ale nebol som ochotný (nie schopný) dať o 5-7,000 EUR viac za 2 ročné auto ako za nové GT s jej jedinečnosťou a 5 ročnou zárukou. O novom BMW a jeho cene už nehovorím vôbec (neporovnávam kvality oboch aut alebo výkon, len píšem o mojich myšlienkových pochodoch a rozhodovaní)
Mimochodom, tak ako i viacero recenzií, ani ja si nemyslím že je výkon slabý. Myslím, že je naopak dostatočný ;-) A komu by bol. dnes sú už možnosti ako tých koní zopár desiatok pridať. Podotýkam, že auto ma stálo 19 700,- EUR netto, nové. Plus 590,- EUR za navyše garanciu (mám 5 rokov) Úsudok a porovnanie s konkurenciou nech si urobí každý sám. Pekný deň.
nie,ja mam rad vysokootackove motory a ich charakter (aj preto som pisal ze som si zelal Hondu ak by nieco obdobne robili)Turbo mam v xc60 s dieslom a tam sa mi hodi.. ;-)
súhlasím, ale chcel som nové auto i kvôli firme a nákladom, a tiež milujem vôňu nového auta :-) Presne takto mi to vyhovuje, i keď to preháňaš že do 5 to nejde (ono to zasa nejak ide), ale chodím s tým denne do práce, po meste, atď...takže práve že mi vyhovuje že to jazdí ako normálne auto a keď treba, kľudne v 70km/h podradím na 2 a ono to potom rozhodne ide ;-)
Hm, ještě se mi nestalo, že by mě vyšší výkon ve středních otáčkách nějak obtěžoval... s nějakým GTI se jezdí ještě daleko víc jako s "normálním" autem.
proti gustu žiaden dišputát, je veľa produktov a veľa preferencíí. Treba si kúpiť, čo sa človeku páči a s čím bude spokojný. Nepísal som, že niečo by ma obťažovalo, ale že tak ako to je, mi to proste vyhovuje.
Nechápej mě špatně, mně se GT-86 moc líbí a jako civilizované auto pro zábavu myslím, že za ty peníze není nic lepšího. Jen polemizuju s tím požadavkem, aby to nebylo turbo... protože nevidím nic, v čem by bylo (dobře udělané) turbo špatné.
mne sa napríklad na atmosfére páči ten nábeh výkonu, turbo býva položený výkon nižšie....ale nehovorím, že by ma nejaký z turbo motorov nepresvedčil. Nie som vševedko ani som vo všetkom nesedel a nepoznám
Já chápu dilema, jestli mít 200 atmokoní nebo 170 turbokoní, kdy při poklidné jízdě má turbo navrch, ale pokud se budeš s atmosférou snažit, budeš mu (minimálně) stačit. Ale za 2.0T s nějakými 240k bych si byl teoreticky ochoten něco připlatit...
Ale dobře, dost už k tématu, těch 200 jistě stačí, já ti gratuluju k moc pěknému autu :yes:
pri Mnichove ale mali to oni z Talianska dokonca!Nie je to ta full vybava ako sa u nas predava ale to som prave nepotreboval...mam bi xenony,klimu,atd...chyba navi a vyhrievanie sedadiel,koza.Ale pisem ze je to netto cena
Takže nie je to funglovka, je s nižšou výbavou a cena bez DPH. Potom to dáva logiku a až taký extra kauf oproti cenám tu to nie je (ak teda nebývaš v tom Nemecku, lebo voziť to sem by sa asi neoplatilo).
Nie, je to funglovka, 0 km - len to bol reexport z Talianska do Nemecka ! Výbave nič nechýba, navi mám v mobile, vyhrievané sedadlá nepotrebujem a kožu som ani nechcel. Je tam dual klíma, bi xenóny, atď - teda všetko podstatné...Skús to porovnať so Slovenskou cenou, a zmeníš názor že to nebol extra kauf.
Objednával som to ako cez e-shop. Dovoz auta ma stál na kamióne 300,- EUR ;-)
OK, keď je to novinka, to je iné, ja som pochopil, že to bola nejaká predvádzačka. Inak plne súhlasím, nové je nové. Btw. nechceš spraviť recenziu na moje.auto.cz Bol by si prvý a určite by to mnohých zaujímalo, vrátane mňa.
už som nad tým i rozmýšľal, urobiť recenziu a pekné fotky. Mám ale firmu, rodinu, šport...a v zásade ani nemám kedy.. :-(
.Ale jeden rel. čerstvý postreh, vymenil som MIchelin Primacy ktoré tam nezmyselne dávajú za športové pneu (Dunlop), a je to úplne iné auto...Dodnes som ti Primacy nepochopil
Přesně jak píše medvedi , plácáte tady jak konkurence gt86 jsou hot hatche ale reální majitelé BRZ\GT86 tu píší že nad žádnými HH ani nepřemýšleli . A ten kdo si myslel na GT86 a pak si koupil nějakej HH tak je mimoň který neví co chce a vůbec nemá páru co to GT86\BRZ je a ve skutečnosti věděli že si stejně koupí HH . BRZ\GT86 prostě chceš nebo ne , prostě chceš skoro 100% sporťák a nebo chceš Hatchback s větším výkonem . Najdi si na yt srovnání GT86 vs GTI vs RCZ a i na trati je GT86 rychlejší a fun factor netřeba srovnávat . Buď chceš sporťák do kterýho nasypeš nějkej ten aftermarket , a řádíš sním na okrskách a okruzích školíš tyhle HH a nebo chceš Hatchback do kterýho naložíš rodinu a zajedeš nakoupit a po cestě vyškolíš pár Felicií . >:-[]
Spousta lidí "neví co chce", bez ohledu na konkrétní výběr vozu, takže to není v tomto případě argument. Když zůstaneme u vzpomínaného konkrétního případu, tedy GT86 vs, MRS Cup, tak neplatí ani to, že by byla GT86 rychlejší na trati (naopak), ani to, že že by byl MRSC hb do "kterýho (typicky) naložíš rodinu". Zrovna Felicie můžeš vyškolit i s GT86, bohužel už s takovou O3 1,8 TSI můžeš mít v běžné provozu problém, o (benzínové) 03RS nemluvě.
A těch co budou reálně v sériové GT86 na trati rychlejší, než v GTI Perf. bude jak šafránu, na rozdíl od silných řečí v podobných diskusích.
Těch co budou v GT-86 rychlejší než v GTI 7, že bude jak šafránu? To těžko. Nebude nikdo, protože GTI 7 Toyotu smete na jakémkoliv okruhu, stačí se podívat na časy z jednotlivých okruhů.
[odkaz]
To jsou rozdíly o parník. A ostatní ostré HB jí zašlapou úplně stejně.
GT-86 je zábavné sranda auto, ale určitě ne vercajk na lámání časů na kolo na okruzích.
Bylo to myšleno tak, že těch co budou rychlejší v GT86 díky rozdílu řdičských schopností (proti někomu řidičsky podstatně slabšímu v GTI Perf.) bude jako šafránu.
Jistě - sporťák, do kterýho nasypeš nějakej ten aftermarket. Bez něj totiž na okruzích nevyškolíš ani sériovou Fiestu ST (viz ten tvůj YT). Tím rozhodně nechci hodnotit, co je tzv. lepší, jen bych řekl že ten tvůj náhled "buď a nebo" je hodně zjednodušenej.
Na trati GT-86 rychlejší není... a samozřejmě, čím rychlejší trať, tím hůř pro ni. Možná nějaký motokárový okruh typu Sosnová by mohl výkonový náskok GTI smazat / zmenšit.
Co pokud chci sporťák, ale 200 koní je mi málo? Protože ten současný má o kus víc a i to je málo? A vlastně... víc měl i ten před ním z roku 1988?
Tak v případě GT86 si člověk v prvé řadě kupuje zadní náhon a vyvážený podvozek. A slovo sportovní v případě mnoha hot hatch netřeba dávat do uvozovek.
A srovnávat GT86 s Hyundaiem Coupe? Kristepane 8-s
Tak ona jaksi evropská konkurence vidí, že tento trh je prostě vcelku malý a nemá moc smysl vyvíjet takto úzce zaměřené auto. Zvláště, pokud sám výrobce uznává, že jeho prodeje jsou v této vcelku okrajové kategorii jsou výrazně pod očekáváním, přičemž v samotné Evropě jsou významnější snad jen v UK, což mj. ukazuje, kolik lidí dá před takovým autem přednost třeba praktičtějšímu, levnějšímu a často (i podstatně)výkonnějšímu HB.
Fiat Barchetta aj Coupe boli na podvozku Tipa a mali predný pohon, s Toyobaru sa to porovnávať nedá.Vpodstate boli niečo ako dnešné hothatche, len s inou karosériou ;-)
ale boli to klasicke sportove auta.... neboli to rodinne auta.... boli sikovne lahke a cenovo dostupne... preco z eu zmizli neviem... ked si niekto mysli ze nahradime ich 400 konovym motorom v nejakom hothatchi tak to nie je podla mna adekvatna nahrada.... takisto defender sa neda nahradit freelanderom so zvysenou svetlou vyskou .. rozumieme sa
Ne, nebyly to klasická sportovní auta. Klasické sportovní auto je Toyobaru. Calibra = Vectra, Coupé = Tipo, Cougar = Mondeo, Tigra = Corsa, Puma = Fiesta atd. Tudíž se daly a dají hothatchi nahradit dle libosti...
Navíc dneska místo nich máš RCZ, Lagunu Coupe, Scirocco, Megane Coupe, Astru GTC atd. POslední tři sice nejsou klasická kupé, ale ani klasické hatchbacky...
Jasné, len mi nedalo to porovnanie GT86 a dole aj MX-5.No proste len ľudia prišli na to, že nepotrebujú auto na víkend (coupe, calibra atď.) a zároveň niečo praktickejšie k tomu (Golf,Astra) keď to môžu mať 2v1 (hothatch).A pre výrobcov je to len plus (viac spoločných dielov=menšie náklady na výrobu).Asi tak..
Proc zmizli? Protoze bezny mainstream nabidl stejnou techniku, lepsi cenu, vetsi univerzalnost a prakticnost. Proti tomu mozna nebyl tak designove povedeny a vyjimecny. Tot vse.
A v teto cenove katgorii proste drtiva vetsina lidi da prednost tomu mainstreamu pred uzce zamerenym autem. A naopak, pokud si nekdo muze dovolit jedno auto navic ciste pro zabavu, tak uz nebude lovit v teto cenove katgorii. A to je presne to, s cim bojuje Toyobaru.
mozno by ceny aj boli nizsie keby nasa dokonala europa nieco podobne ponukala a bola by vacsia konkurencia... ale bohuzial my v eu na to nemame... miesto toho radsej tuningujeme hatchbacky a tvarime sa ako automobilova velmoc ... japonci su opat o par milovych krokov pred eu... a vzdy budu
Ježkovy zraky, zase ty antievropské kydy. Pokud v Evropě jednoúčelová kupé za nemalou cenu prostě netáhnou, a vlastně i na globálním trhu vyplňuje Toyobaru mezeru na trhu velmi těsně, těžko se roztrhne pytel s podobnými vozy evropských značek. A že jsou napřed? Zrovna tím, že představí ve 21. století RWD atmokupé?
Abych nebyl špatně pochopen, patřím mezi ty, kteří by se takové GT86 vůbec nebránili....ale finance nazbyt nejsou. A uvědomuji si, že "zákazníci" jako já jsou Toyotě k ničemu. Což tobě dělá problém...
Přesně tak, pokud s tím chtějí prorazit v Evropě musí to přizpůsobit většinovým představám evropského zákazníka. A v Evropě si obvykle nekupují nové kupé lidi, co nemají prachy, ale spíš naopak... a takoví zákazníci jsou náročnější i ohledně výkonových parametrů, na ně filosofie "slabého holátka" nachystaného pro individuální netovární tuning nefunguje. Evropský trh potřebuje silnější, dobře vybavenou verzi (tzv. all inclusive) klidně za odpovídající (vyšší) cenu.
Žádné nové klasické (2dv. RWD) kupé nebude v Evropě "masovka" jen proto, že má zajímavou cenovku, na to je pro většinu Evropanů příliš nepraktické. A ti, kteří si tady mohou nové klasické kupé dovolit jako druhé/třetí/čtvrté auto, od něj čekají jiné věci, než "dotovanou" cenu a atmosferických 200 PS z R4.
A samotní diskusní bychaři evropské prodeje určitě nevytrhnou. :-)
Pokud Wavris mluví o koupi holobytu, pak myslím, že by možná obětoval nějaké komfortní prvky nebo bodykit... ale ne základní technické věci jako samosvor.
Kdyby to byla slušná cena, tak by se v Evropě prodávalo, ale ono neprodává. Vždy je to záležitost ceny. Za dobrou cenu je Golf GTI, který tvoří 7 % všech prodaných Golfů. A pořád je o dost silnější než GT86, ačkoli je to universál vs. sporťák. A v tom je asi ten kámen úrazu.
Já to takhle nevidím. Jasně že za 400 by se to prodávalo lépe, jenže prostě auto těchto kvalit holt má i adekvátní cenovku. Troufám si říct, že jít s cenou z 800 na 700 by s prodejními čísly nijak dramaticky nezahýbalo.
Nejspíš ne, jde o malý dvoumístný sporťák s utřískaným podvozkem. Půlku (možná víc) potenciálních zájemců o sportovníauto pak odradí už dnes výkonově zastaralý atmosférický motor.
tak toho evropskýho zákazníka posaď do tý slabý GT86 a ať ti předvede jak je slabá >:-[] problém je že v Evropě se jezdí hlavně rovně a nejlíp do táhlého a tam je i 300 koní někdy málo >:-[]
jasný v Americe se jezdí rovně ještě víc ale i tak se tam rozšiřují kluby co driftují a jezdí po kopcích v JDM autech a tak ;-) doporučuji shlédnout Hot Version USA sice už je to starší ale kvalitní DVD ;-)
A koľko by si chcel, aby stálo od piky novovyvinuté kupé so zadným pohonom? To nemôžeš cenovo porovnávať s hothečmi, ktoré sú len derivátmi masovo vyrábaných áut a teda náklady na silnejšiu motorizáciu existujúceho veľkosériového kompaktu sú úplne iné, ako pri samostatne vyvinutom kupé. Cena skrátka nie je problém, problém je skôr samotný koncept auta. Sám som po Toyobaru pokukoval, ale skrátka pri štvorčlennej rodine je dvojdverové nepraktické kupé nereálne aj ako druhé auto. Iných zase odrádza už premieľaná otázka relatívne slabšieho motora a uprednostnia silnejšie fúkané autá.
Takže som presvedčený, že ani zlacnenie modelu by nijak s predajmi nezahýbalo.
Přesně. Pokud by to bylo tak drahé, pak by logicky měl někdo jiný snadno nabídnout alternativu... ale nenabízí.
Jasně, každý by chtěl sexy kupé, zadokolku se samosvorem, skvělým podvozkem a silným motorem... a za půl mega. Jenže to nejde. Já velebím Toyotu za to, že zřejmě na tom autě z pohledu sportovního nadšence nic neodrbala... a holt tam dala takový motor, na jaký zbyl budget.
Naopak (naopak ve srovnání s Atlisem, spolu se shodneme) si myslím, že by to sneslo příplatek 50-100kkč za silnější motor.
PS: pokud by ovšem někomu stačilo to kupé a netrval na zadokolce se samosvorem... no, pak může jezdit třeba Veloster ;-)
Stačila by stejná cena jako v US - 25255 $ . Základ by za tu cenu byl zajímavý a za příplatek mohli dodávat kompresor ( ten již do nějakých modelů dodávali - samo, že ne za cenu co měli např. do Lexusu IS200 cca 160k :-( to by fakt nešlo ). Jel jsem v GT86 a zábavné to opravdu je, i ta stabilizace párkrát promluvila do řízení >:D
Presne. Ja som na Slovensku v premávke (teda mimo salónu) videl len jedinú GT86 pár dní dozadu. A bol to pre mňa zjav natoľko exotický, že som sa neudržal a majiteľovi ukázal palec hore (čo ho potešilo a chcel dať závod). >:D
... to je ten problém. Politika se sice tváří, jako že je všechno jako dřív, ale absolutně není. Lidi naprosto nemaj prachy ve srovnání se začátkem století. U nás i jinde. A tohle je prostě auto pro radost. Jenže lidi když už ty peníze v týhle třídě maj, kupujou spíš auta, který potřebujou, to je celý. A socialistická Evropa s ukrutnejma daněma a ukrutnou nezaměstnaností je na tom výrazně hůř než US nebo Japka.
veru veru je to tak:C Ludia nemaju peniaze si len tak kupit neprakticke mainstreamove auto pre radost. A ti co ich maju, su za vodou a kupia si luxus.
Jedno je v Blave na predajni a zo zvedavosti som si ho obzeral - je velmi neprakticke - auto pre dvoch/zadne sedadla nepouzitelne ani pre deti, nastupovanie je hotova veda, posed velmi nizko - ok, je to sportiak, ale taky pocit stiesnenosti/ponohodlia, interier vyzera vykradnuto, svetlu vysku som neskumal, ale je to take sportovo nizke - chcelo by to asi kvalitne cesty, spotreba bude na EU dost vysoka, registracny poplatok tiez, "zavist" nebude primerana vynalozenym nakladom:D:D:D
Cena noveho je cca. 30 000 EUR a Toyota zlavami a vypredajmi znama nie je. Ja moct byt nerozvazny, tak si vyberiem radsej mazda 3 G165, je to tiez japonec spolahlivy, usporna atmosfera, zrychlenie 8.1 nie je az o tolko horsie, da sa pouzit ako jedine auto... A 9 ludi z 10 si vyberie Octaviu RS - miesto ako v strednej triede, obrovsky kufor, servis na kazdom rohu, jazdne vlastnosti kazdemu vyhovuju, zavist maximalna:D a je lacnejsie a aj nejaka zlava sa urcite da...
Ty si expert :-) a hlavne nie si nadšenec keď sem pletieš rodinné auto,že každý si kúpi okcáfku?Áno,ale tý ktorý si kupujú okcáfku nemajú šajnu že nejaká GT86 existuje.Ja som opačný extrém takého zákazníka a preto by mi GT86 neskutočne vyhovovala,keby ovšem mám na ňu prachy,takto musím striedať "len" ojazdené športové autá.zatiaľ..
No a Ty si vynikajúci príklad, prečo sa Toyobaru tak zle predáva: tí, ktorí po ňom túžia, si ho nemôžu dovoliť (tipujem, že si mladý bez záväzkov). A naopak tí, čo si ho môžu dovoliť, tak už ich tak nenadchne, resp. sú v životnej fáze, keď trojdverové 2+2 kupé neprichádza do úvahy. Je to samozrejme zjednodušené, ale zásade to platí a tých výnimiek, ktorým sa Toyobaru trafí do noty a vyhovuje im tak, ako je, je málo, ako dokladajú aj tie predaje.
Nebo jsou ve fázi, kdy trojdveřové 2+2 do úvahy přichází, ale už jsou dále (jak potencionální majitelé řidičsky, tak požadavkově), než kam 86/BRZ dosahuje..
no pokud si opravdový nadšenec můžeš si vybrat , buď hypotéku a nebo GT86 několik sad pneumatik a zbytek schovat na benzín a opravy >:D já to mám podobně a hádej co jsem si vybral >:D
Človek, ktorý uprednostní auto pred strechou nad hlavou, nie je nadšenec, ale blbec. Takí potom ako tridsiatnici síce jazdia na športiakoch, ale bývajú v detskej izbe u rodičov. ;-)
Ne, je to presne naopak. Ta Toyota mozna vyhovuje narokum Amiku a Japiku, ale pro Evropana je mix jejich vlastnosti v ramci toho, co za sve penize dostanou u konkurence, jednodusse nepresvedcivy. :-)
SRN 4/2014
GT86 49 ks
458 Italia 71 ks
RCZ 97 ks
F Type 160 ks
911 786 ks
No predsa v tom, že malé jednoduché puristické kupé, ktoré vzbudzuje na internete nadšené ohlasy fanúšikov, sa v reálne nepredáva ani tak dobre, ako niekoľkonásobne drahší superšport a aj taký obyčajný predokolkový Peugeot ho dvojnásobne predčí.