Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci

Jan Mička
Diskuze (86)
Jeden z nejlepších sportovních vozů současnosti je sice pro řadu automobilových nadšenců nedosažitelný, Toyota však nehodlá jeho tažení utnout.

V dnešní době, kdy nové technologie používané v automobilech čím díl tím více vedou k odsunutí řidiče na druhou kolej, je neuvěřitelná slast posadit se do puristického sporťáku se zadním pohonem a minimem elektronických vymožeností a prostě jej řídit zcela sám. Toyota GT86, potažmo Subaru BRZ, jsou přesnými ukázkami sporťáku, o kterém tady hovořím, a jak to tak vypadá, ještě dlouho budou.

Už nyní je jasné, že z dua známého jako „Toyobaru“ bude minimálně „Toyo" ve svém útoku na srdce petrolheadů pokračovat i v další generaci. V rozhovoru pro britský Autocar to řekl Karl Schlicht, výkonného viceprezidenta evropského zastoupení Toyoty, podle kterého tento vůz dává velký smysl a značka jeho vývoj neukončí.

Na druhé generaci GT86 se v současnosti pracuje, zda ale bude mít pod kapotou motor Subaru, Schlicht přímo nezodpověděl. Uvedl pouze, že existuje mnoho důvodů, pro které i nadále spolupracovat se Subaru. Například nízké těžiště spojené s koncepcí typu boxer.

Na jednu stranu je skvělé, že Toyota nenechá další generaci GT86 u ledu, pořád tady ale existuje jeden problém, pro který je tento vůz pro řadu nadšenců nedosažitelný – základní cena. Nejlevnější provedení vychází na 819.900 korun (Sport), za to nejdražší s automatickou převodovkou (Executive) dáte dokonce 959.900 korun. Kupříkladu v roce 2015 se u nás podle statistik SDA prodaly pouhé čtyři kousky Toyoty GT86, v roce 2014 pak dvanáct. A to je zatraceně málo...

Jan Mička
Diskuze (86)
Avatar - Beefcake
21. 4. 2017 11:27
Re: Nízké těšiště atd. ?
Vo vysledku je to aj tak o celkovom pocite z auta a jazdy a nie o cislach.
Avatar - Beefcake
21. 4. 2017 11:22
Re: Nízké těšiště atd. ?
Tie foto a grafiky su paradne.
21. 4. 2017 09:13
Re: Nízké těšiště atd. ?
Koukni se, prosím, třeba - abychom porovnávali srovnatelné - na BMW Z3 nebo Z4 (zvláště Z3 - u 4 pak BMW maličko polevilo). Tam je motor posunut skoro za přední náravu, kdežto tady je motor nad ní.

Můžeme vést polemiku, že výše položený kartér boxera Toyoty nezvyšuje těžiště příliš, protože je motor plochý, kdežto níže položený kartér stojatého motoru BMW bude mít nakonec těžiště podobně vysoko, ale celkově má pohonná jednotka motoru BMW s nízkou převodovkou a kardankou těžiště níž. Tady u Toyoty prochází kardanka mezi lidmi!

Chci tím jen říct, že boxer není ve výsledku žádná výhoda, ba v těchto (i jiných) ohledech naopak. Je to jen jiné - a to je trochu málo.
21. 4. 2017 05:27
Re: Nízké těšiště atd. ?
Lenže ja som si práve tie rezy našiel. Sú na tom linku čo som tam dal. Blok leží na nápravici, vaňa je pred ňou. Mal som 7 rokov Imprezu a ako píšeš motor bol pred nápravou, ale nebol o moc nižšie. A myslím, že ľudia u Toyoty si dobre spočítali či je lepšie poslnuť celkové ťažisko o 2-3 cm dole, alebo zlepšiť rozloženie hmotnosti. A práve motor výrazne pred nápravou bolo na Impreze cítiť.
Môj motor bol ešte výrazne podštvorcoví a otáčky mal fakt rád. Dnes už majú cca štvorec zasluhou kompaktnejších hláv.
20. 4. 2017 16:00
Re: Nízké těšiště atd. ?
Celé je to výš, protože ležatým válcům vadí závěsy kol. Najdi si boční průhled stojatého motoru s převodovkou a kardankou. Vodorovná kardanka vstupuje kolikrát až dole tečně do rozvodovky vzadu (BMW to mívali i u sedanů). Takže kartér je tak hluboko, že je olejová vana za nápravnicí - až téměř pod dní. Samotná nápravnice je až téměř před motorem. U starších (anglicjých) roadsterů to bylo úplně - u závodních vozů zcela (než přišla éra motorů před zadní nápravou i s převodovkou, jak je to dnes, která ukázala lepší jízdní vlastnosti, tj. lepší časy na okruh).

Težiště boxeru u normálních Subaru je opravdu nízko, protože je motor uložen před přední nápravou. Ale to je právě to: před přední nápravou!!!! A to už Subaru nepředkládá jako "výhodu" !
Mimochodem i tady má ale Subaru s příčnou vestavbou potíže. Proto jsou jeho motory narozdíl od jiných podčtvercové. Proč je mají ostatní od jisté doby nadčtvercové, to je jiná kapitola.