Toyota GT86 nekončí, pracuje se na nové generaci
V dnešní době, kdy nové technologie používané v automobilech čím díl tím více vedou k odsunutí řidiče na druhou kolej, je neuvěřitelná slast posadit se do puristického sporťáku se zadním pohonem a minimem elektronických vymožeností a prostě jej řídit zcela sám. Toyota GT86, potažmo Subaru BRZ, jsou přesnými ukázkami sporťáku, o kterém tady hovořím, a jak to tak vypadá, ještě dlouho budou.
Už nyní je jasné, že z dua známého jako „Toyobaru“ bude minimálně „Toyo" ve svém útoku na srdce petrolheadů pokračovat i v další generaci. V rozhovoru pro britský Autocar to řekl Karl Schlicht, výkonného viceprezidenta evropského zastoupení Toyoty, podle kterého tento vůz dává velký smysl a značka jeho vývoj neukončí.
Na druhé generaci GT86 se v současnosti pracuje, zda ale bude mít pod kapotou motor Subaru, Schlicht přímo nezodpověděl. Uvedl pouze, že existuje mnoho důvodů, pro které i nadále spolupracovat se Subaru. Například nízké těžiště spojené s koncepcí typu boxer.
Na jednu stranu je skvělé, že Toyota nenechá další generaci GT86 u ledu, pořád tady ale existuje jeden problém, pro který je tento vůz pro řadu nadšenců nedosažitelný – základní cena. Nejlevnější provedení vychází na 819.900 korun (Sport), za to nejdražší s automatickou převodovkou (Executive) dáte dokonce 959.900 korun. Kupříkladu v roce 2015 se u nás podle statistik SDA prodaly pouhé čtyři kousky Toyoty GT86, v roce 2014 pak dvanáct. A to je zatraceně málo...